cinny1 schreef:Wie van jullie wijst dan een nieuw medicijn af, wat je leven kan redden, ondanks dat het op dieren getest is? Ik denk niemand. Puur omdat je wil om te leven boven alle redenering gaat. Iedereen wil overleven.
Ja, natuurlijk. Net zoals ik als ik op het punt stond de hongersdood te sterven wel vlees zou eten. Ieder levend wezen vindt dat zijn of haar eigen leven vóór alles gaat. Het jammere is dat deze vraag niet relevant is aangezien het niet nodig is.
Raponsje schreef:Ik ben al ruim 9 jaar veganist en weet echt wel welke alternatieven ik kan kiezen.
Ik sluit mijn ogen helemaal niet voor de harde realiteit, het is als individu echter niet mogelijk om de hele wereld te veranderen.
Maar als ik ook ieniemienie verschil kan maken, wie ben jij dan om te zeggen dat ik dat niet mag?!
Ik word er net als Raponsje een beetje ziek van dat 'we' erop worden aangevallen als we niet ieder flintertje dierenleed, mensenleed of milieuvervuiling vermijden. In dat soort beschuldigingen heb ik geen zin, zeker niet als ze van mensen komen die er op grote schaal aan bijdragen. Vragen zoals "maar gebruik je dan wel X of Y" zijn behoorlijk irritant, daar let ik heus wel op. Ik vind het gebruik van dierlijke producten overigens geen 'persoonlijke keuze' aangezien je er flink wat dieren en mensen mee dupeert die helemaal geen keuze hebben. Er zijn natuurlijk weinig keuzes strikt persoonlijk, maar vlees of zuivel eten is een van de meest onpersoonlijke keuzes die ik me kan voorstellen.
Principiëel geen vlees eten is ook niet te vergelijken met principiëel geen medicijnen nemen. Ik denk dat je dierproeven beter bij de kern kunt aanpakken in plaats van producten te boycotten, want dat is zo ongeveer onmogelijk. De opmerking "die dode koe in de supermarkt heeft nu toch al geleden" is ook niet terecht. Door geen dierlijke producten te kopen maak je namelijk wel degelijk verschil. Als voor iedere persoon die een medicijn neemt een dier gedood zou moeten worden, zou ik ook geen medicijnen meer gebruiken. De mensen die vinden dat ze niet hypocriet zijn omdat ze én voor dierproeven zijn én vlees en zuivel en bijproducten eten én niet-veganistische verf gebruiken verdienen een diploma drogredenatie. Het gaat niet om consequentie, het gaat om de weg van het minste leed.
Enne, HolyPope, mijn pony wegdoen heeft niet echt nut voor haar
Haar leven komt overeen met het leven op een animal sanctuary. 
Virus is inderdaad afkomstig van apen, maar zij worden er niet ziek van. Snap je?