Lieffiefi schreef:Dat is een grove misrepresentatie van wat ik schrijf.
Het OM en de politie zijn wat ze zijn; de invulling van hun rollen is the proof of the pudding van de toestand van de samenleving.
Dat is een interpretatie van de dingen die jij zegt.
En zoals ik al eerder zei, het is duidelijk dat jij gewoon een hekel hebt aan alle politiemensen en het Openbaar ministerie.[/quote]
Dat is joúw subjectieve sprong naar conclusie die afwijkt van wat ik daar letterlijk over geschreven heb:
Citaat:
Ik heb respect voor de individuele politieagent met terughoudende skepsis over het machtsstukje in diens persoonlijkheid.
Dat is gewoon gezond verstand want;
Citaat:
Wanneer het puntje bij het paaltje komt en ik tegen een wet of situatie protesteer, dan moet de agent mij ´aanpakken´ als de autoriteiten dat aangeven met toepassing van het geweld wat díe ´gepast´achten.
Over de noodzaak van politie ben ik heel realistisch. Het is zoals de mens is. Het is een noodzakelijk instituut om evenwichtsverschil in bezit in stand te houden.
Wanneer dit er niet zou zijn organiseren degenen met bezit zich met hun belang beschermende prive knokploegen. De dominante groep legaliseert zichzelf, creëert een regering en stelt een politiemacht in.
Of dat nu Taliban, de rebellen die de VS stichtten, de bolsjewieken, Francisten of ´Oranje´ tegen de spanjaarden waren/zijn.
Het is allemaal relatief perspectief en de daadwerkelijke uitvoering is een weerslag van de daadwerkelijke situatie.
Waar schrijf ik daarbij een waardeoordeel?