Excessief geweld - Agente Rotterdam-Zuid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 11:42

Huertecilla schreef:
Lieffiefi schreef:
En in mijn optiek moet jij een ban krijgen. Permanent.
Gelukkig heb ik die al aangevraagd.

En nu graag stoppen met het beschuldigen en toevoegen van verdere bevooroordelen naar ieder ander binnen dit topic!

Kijk en zo zie je waarom de machtshebbers wapenbezit ´reguleren´ en de machtspositie monopoliseren :)*

BLABLABLA!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:58

Shadow0 schreef:
http://www.nu.nl/binnenland/2844399/age ... ident.html
Ik vind dat toch echt heel erg kwalijk - dat het zelfs niet eens beoordeeld wordt door een rechter. Als het trappen (terwijl iemand al gepepperd is) en met name ook het natrappen terecht en proportioneel gevonden wordt, dan zijn we als samenleving al erg diep gezonken.

De agente kan een fout gemaakt hebben, maar dat de politie en OM dit gewoon goedkeuren... ongelofelijk.

(En je wordt er zo ongeloofwaardig door, als politie.)

Inderdaad! Waarom word die man verder het leven uit getrapt bij wijze van spreke? Als de agent de man misschien op de verkeerde plek had geschopt had deze een inwendige bloeding gehad met alle gevolgen van dien. Ik vond de politie al een stelletje amateurs die geen verstand hebben van de mensheid, die alle regeltjes overschrijden en die denken dat ze alles zijn maar nu weet ik het gewoon zeker. Volk dat denkt dat ze o zo stoer zijn met hun pepperspray en wapenstok, pure machtsmisbruik omdat zij ambtenaren in functie zijn en veel sterker zijn dan de gemiddelde burger. Ik vraag me eigenlijk af of die man een excuus heeft gehad of een ander bericht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:02

Shadow0 schreef:
Ik vind dat toch echt heel erg kwalijk - dat het zelfs niet eens beoordeeld wordt door een rechter. Als het trappen (terwijl iemand al gepepperd is) en met name ook het natrappen terecht en proportioneel gevonden wordt, dan zijn we als samenleving al erg diep gezonken.

De agente kan een fout gemaakt hebben, maar dat de politie en OM dit gewoon goedkeuren... ongelofelijk.

Geweldsexcess wordt daardoor defacto het officiële beleid; het incident is geen excess maar normaal; goed; correct.

´Geloofwaardig´ is inderdaad een correcte verwoording.
De politie ís namelijk simpel de uitvoerder van de handhaving zoals opgedragen door de gevestigde orde.
De rest is marketing, pr, verkopen van die rol.

Het OM is de politieke tak welke de uitvoering stuurt; bepaalt waar de blauwe lijn ligt.
Deze tak is geen volksvertegenwoordiging :)* en moet de uitvoerende macht achter en onder zich houden.
Het is in het geval van dit incident heel helder hoe de blauwe lijn tussen de gevestigde orde en de burgerij ligt.
Bepaal zelf maar wat je er in dit geval van vindt.

Een paar paginas terug vroeg ik wat er gebeurd zou zijn wanneer een moedige rechtschapen burger tussen de agenten en het slachtoffer zou zijn gaan staan.
Aangezien de agente en diens collega goed bezig waren volgens het OM zou de burger fout, een opstandeling zijn geweest.
Die moedige rechtschapen burger zou kop van jut- , gearresteerd en veroordeeld zijn wegens een lijst van overtredingen tegen de openbare orde en tegen de wetsdienaars.
:x

Vraag; wanneer mag de burger zich (dan wél) tegen een politieagent verdedigen?

Het is geen situatie welke uniek is voor NL. Het speelt in heel Europa.
Ik verwijs wederom naar wat een politie-apparaat ís.
De afbakening van de uitvoering is een weerslag van het daadwerkelijke vrije recht van het individu in een samenleving.
Zoals ik al eerder schreef in Europa hard op weg om een verzameling politiestaten te worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:08

Shadow0

Re: Excessief geweld - Agente Rotterdam-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:13

Even terzijde, maar HC, je weet dat je met jouw manier van reageren hier wel voornamelijk het tegenovergestelde bereikt van wat je wilt bereiken? Iedereen graaft zich nu in, mensen die het gedrag van de politie goedkeuren zullen alleen nog maar meer vinden dat bezwaar ook echt gezeur is. En zelfs ik stoor me nogal aan je reacties - terwijl ik het in wezen wel eens ben met wat je probeert te vertellen. Dat is gewoon niet echt handig - en het verpest de discussie bovendien.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 12:14

Citaat:
Een paar paginas terug vroeg ik wat er gebeurd zou zijn wanneer een moedige rechtschapen burger tussen de agenten en het slachtoffer zou zijn gaan staan.
Aangezien de agente en diens collega goed bezig waren volgens het OM zou de burger fout, een opstandeling zijn geweest.

Djeeeeee, zelfaanname, zelfaanname en nog eens zelfaanname.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:24

Shadow0 schreef:

Ik denk dat het beter was geweest het wel voor te laten komen zelfs als voor het OM op basis van de feiten klip en klaar is dat het geen zaak is, aangezien het seponeren weer gebruikt kan worden als kanonnenvoer om "de politie" als geheel weg te zetten als een criminele organisatie (niet door jou Shadow, jij reageert namelijk op dit specifieke incident en de gevolgen van seponeren voor de geloofwaardigheid, wat correct is). Maar zelfs DAN zou de discussie gewoon blijven bestaan als een rechter de agente bijvoorbeeld zou vrijspreken, want er is altijd wel een manier om een uitspraak die niet strookt met het eigen beeld, de eigen mening, en in geval van bijvoorbeeld HC, het eigen vooroordeel te gebruiken om alsnog niet alleen politie, maar dan ook het hele rechterlijk apparaat neer te sabelen en te bespreken als zijnde een boven de maatschappij staande, afgezonderde groep van misdadige machthebbers ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:30

gummie schreef:
Ik denk dat het beter was geweest het wel voor te laten komen zelfs als voor het OM op basis van de feiten klip en klaar is dat het geen zaak is, aangezien het seponeren weer gebruikt kan worden als kanonnenvoer om "de politie" als geheel weg te zetten als een criminele organisatie (niet door jou Shadow, jij reageert namelijk op dit specifieke incident en de gevolgen van seponeren voor de geloofwaardigheid, wat correct is). Maar zelfs DAN zou de discussie gewoon blijven bestaan als een rechter de agente bijvoorbeeld zou vrijspreken, want er is altijd wel een manier om een uitspraak die niet strookt met het eigen beeld, de eigen mening, en in geval van bijvoorbeeld HC, het eigen vooroordeel te gebruiken om alsnog niet alleen politie, maar dan ook het hele rechterlijk apparaat neer te sabelen en te bespreken als zijnde een boven de maatschappij staande, afgezonderde groep van misdadige machthebbers ;)

Dat is een grove misrepresentatie van wat ik schrijf.

Het OM en de politie zijn wat ze zijn; de invulling van hun rollen is the proof of the pudding van de toestand van de samenleving.

Vorm verder je eigen mening maar over goed/fout over dit incident en over het oordeel van het OM.

Oh en mijn vraag?
Wanneer mag je als burger jezelf verdedigen tegen de politie?
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 26-06-12 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 12:32

Huertecilla schreef:
gummie schreef:

Het OM en de politie zijn wat ze zijn; de invulling van hun rollen is the proof of the pudding van de toestand van de samenleving.

Dat is een interpretatie van de dingen die jij zegt.
En zoals ik al eerder zei, het is duidelijk dat jij gewoon een hekel hebt aan alle politiemensen en het Openbaar ministerie.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:35

Huertecilla schreef:
Die moedige rechtschapen burger zou kop van jut- , gearresteerd en veroordeeld zijn wegens een lijst van overtredingen tegen de openbare orde en tegen de wetsdienaars.

Jij hebt al bepaald dat de man een slachtoffer is en dat de burger die er tussen zou springen moedig en rechtschapen is. Ongeacht of het politieoptreden correct of niet corect blijkt te zijn. Of liever gezegd: jij hebt al bepaald dat het gedrag hoe dan ook incorrect is. Zonder de feiten te kennen. Zonder onderzoek gedaan te hebben. Zonder ter plaatse aanwezig te zijn geweest. Wat zeg je daarmee over de mensen die bij het onderzoek betrokken zijn geweest? Wat zeg je daarmee over het OM? Wat zeg je daarmee over de korpsleiding? Etc.?

Je hebt in jouw posts indirect alle bij het onderzoek betrokken mensen een stempel opgedrukt, namelijk door er bij voorbaat van uit te gaan dat de uitkomst van het onderzoek het gevolg is van het officele beleid van geweldsexcessen, corruptie en misbruik van macht (zo valt jouw betoog imo samen te vatten). Andere opties bestaan er in jouw ogen kennelijk niet. Je bent aan het cirkelredeneren. Jouw uitgangspunt = machtsmisbruik en corruptie. Van daaruit ga je redeneren. In plaats van het vast te stellen NA de feiten op een rijtje te heben. Dat maakt het een vooroordeel, en zelfs smadelijk. Aangezien je niet reageert op het incident an sich, maar op het ondeugdelijke systeem, waarvoor je dit als bewijs aandraagt (wederom cirkelredeneren).

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:41

Huertecilla schreef:
Oh en mijn vraag?

Ook in deze vraag ligt al jouw subjectieve mening besloten, namelijk dat je er vanuit gaat dat er sprake is van een situatie die om verdediging vraagt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:49

Lieffiefi schreef:

En zoals ik al eerder zei, het is duidelijk dat jij gewoon een hekel hebt aan alle politiemensen en het Openbaar ministerie.[/quote]

Dat is joúw subjectieve sprong naar conclusie die afwijkt van wat ik daar letterlijk over geschreven heb:

Citaat:
Ik heb respect voor de individuele politieagent met terughoudende skepsis over het machtsstukje in diens persoonlijkheid.

Dat is gewoon gezond verstand want;

Citaat:
Wanneer het puntje bij het paaltje komt en ik tegen een wet of situatie protesteer, dan moet de agent mij ´aanpakken´ als de autoriteiten dat aangeven met toepassing van het geweld wat díe ´gepast´achten.

Over de noodzaak van politie ben ik heel realistisch. Het is zoals de mens is. Het is een noodzakelijk instituut om evenwichtsverschil in bezit in stand te houden.
Wanneer dit er niet zou zijn organiseren degenen met bezit zich met hun belang beschermende prive knokploegen. De dominante groep legaliseert zichzelf, creëert een regering en stelt een politiemacht in.
Of dat nu Taliban, de rebellen die de VS stichtten, de bolsjewieken, Francisten of ´Oranje´ tegen de spanjaarden waren/zijn.
Het is allemaal relatief perspectief en de daadwerkelijke uitvoering is een weerslag van de daadwerkelijke situatie.
Waar schrijf ik daarbij een waardeoordeel?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:56

gummie schreef:
Huertecilla schreef:
Oh en mijn vraag?

Ook in deze vraag ligt al jouw subjectieve mening besloten, namelijk dat je er vanuit gaat dat er sprake is van een situatie die om verdediging vraagt.

Ik stel een vraag met betrekking tot een hypothetische situatie van machtsmisbruik.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 12:59

Huertecilla schreef:
Lieffiefi schreef:

En zoals ik al eerder zei, het is duidelijk dat jij gewoon een hekel hebt aan alle politiemensen en het Openbaar ministerie.

Dat is joúw subjectieve sprong naar conclusie die afwijkt van wat ik daar letterlijk over geschreven heb:

Citaat:
Ik heb respect voor de individuele politieagent met terughoudende skepsis over het machtsstukje in diens persoonlijkheid.

Dat is gewoon gezond verstand want;

Citaat:
Wanneer het puntje bij het paaltje komt en ik tegen een wet of situatie protesteer, dan moet de agent mij ´aanpakken´ als de autoriteiten dat aangeven met toepassing van het geweld wat díe ´gepast´achten.

Over de noodzaak van politie ben ik heel realistisch. Het is zoals de mens is. Het is een noodzakelijk instituut om evenwichtsverschil in bezit in stand te houden.
Wanneer dit er niet zou zijn organiseren degenen met bezit zich met hun belang beschermende prive knokploegen. De dominante groep legaliseert zichzelf, creëert een regering en stelt een politiemacht in.
Of dat nu Taliban, de rebellen die de VS stichtten, de bolsjewieken, Francisten of ´Oranje´ tegen de spanjaarden waren/zijn.
Het is allemaal relatief perspectief en de daadwerkelijke uitvoering is een weerslag van de daadwerkelijke situatie.
Waar schrijf ik daarbij een waardeoordeel?[/quote]

Waardeoordelen typ jij niet. Je gebruikt dure woordjes om eigenlijk te vermelden dat je een afschuw hebt voor hoe het hier in Nederland gaat met betrekking op het beleid van Politie en Justitie.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:03

Citaat:
Ik stel een vraag met betrekking tot een hypothetische situatie van machtsmisbruik.

JUIST! Hypothetische situatie. En daar zit em het probleem. Op hypothesen kunnen we antwoord geven. Maar in de realiteit weten we niet of het hypothetische geval zich voordoet.

Met het antwoord op de hypothetische vraag, geven we op geen enkele manier een antwoord op welke situaties dat dan zijn. Aangezien, zoals ook in dit specifieke geval waar dit topic over gaat, op het eerste oog niet zichtbaar is of sprake is van machtsmisbruik. En als je dat niet kunt weten, kun je er niet naar handelen.

Dat is de ellende met dit soort filmpjes, dit soort situaties..

Ps.:"Het OM heeft het onderzoeksdossier nog voorgelegd aan twee extern deskundigen: Jan Eland, hoofdofficier van justitie in Noord Nederland en Jan Wilzing, oud-korpschef van de regio IJsselland. Ook zij kwamen tot de conclusie dat er geen sprake is van strafbare feiten."

Wat is jouw mening hierover dan? Welke conclusie verbind je hier aan?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:07

Wil je svp de quote-verkloot herstellen Lieffiefi?

Citaat:
Waardeoordelen typ jij niet. Je gebruikt dure woordjes om eigenlijk te vermelden dat je een afschuw hebt voor hoe het hier in Nederland gaat met betrekking op het beleid van Politie en Justitie.

..en dat laatste mag zelfs wanneer ik dat, zoals je zelf bevestigt, zonder waardeoordelen doe niet :?

Jeetje.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 13:14

Huertecilla schreef:
Wil je svp de quote-verkloot herstellen Lieffiefi?

Citaat:

..en dat laatste mag zelfs wanneer ik dat, zoals je zelf bevestigt, zonder waardeoordelen doe niet :?

Jeetje.

Jij verkloot hier Quotes. Ik niet.
Lees maar terug.
En nee, ik ga dat niet herstellen, mijn topic.
Gooi lekker je eigen topic vol met dure onzin uitspraken *\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:15

gummie schreef:
Wat is jouw mening hierover dan? Welke conclusie verbind je hier aan?

Dat heb ik al geschreven.

Het OM verklaart hiermee de gang van zaken bij dit incident als correct.

Ik vínd dat zorgwekkend en vraag dan waar de grens ligt.

Jij wil daar blijkbaar niet op antwoorden en ontkent dat de vraag valide is.
Ik heb die vraag toch echt.
´Wanneer mag een burger zich tegen een politieagent verdedigen?
Een antwoord kan zijn: ´Nooit.´
Als dat zo in de wet staat, dan staat dat zo in de wet. Stáát dat in de wet? of wat dan wel?
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 26-06-12 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 13:16

Je vraagstelling is fout.
Wanneer mag een agent geweld gebruiken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:20

Lieffiefi schreef:

Dan verander ik graag mijn vraag.

Een agent mag niet altijd en niet ongebreideld geweld gebruiken.

Wat zijn de uitputtende!!! mogelijkheden voor de burgerij wanneer een agent wel geweld misbruikt?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 13:22

Huertecilla schreef:
Lieffiefi schreef:

Dan verander ik graag mijn vraag.

Een agent mag niet altijd en niet ongebreideld geweld gebruiken.

Wat zijn de uitputtende!!! mogelijkheden voor de burgerij wanneer een agent wel geweld misbruikt?[/quote]

Wat ben jij een vermoeiend typje!
Een agent mag geweld gebruiken indien dit gevraagd word door de situatie!

Maar here we go again. Misbruiken?
In het betreffende filmpje wordt, volgens de experts, geen geweld misbruikt. De VD zwaaide met de handboeien richting de agenten.
Ik wil weleens weten wat jij doet, als je een dronken persoon voor je neus hebt staan.
Maar die vraag heb je al eerder gehad. En daarop antwoord je niet.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:23

Ik blijf me elke keer weer verbazen over het feit dat er mensen zijn die nog zo naief zijn om te denken dat er bij de politie alleen maar fijne mensen werken die voor pricipes en idealen de strijd met alles wat fout is aangaan. Bij de politie werken ook heel veel incompetente dubielen die eigenlijk allang een andere baan hadden moeten hebben.
Laatst bijgewerkt door JJane op 26-06-12 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 13:25

JJane schreef:
Ik blijf me elke keer weer verbazen over het feit dat er mensen zijn die nog zo naief zijn om te denken dat er bij de politie alleen maar fijne mensen werken die voor pricipes en idealen de strijd met alles wat fout is aangaan. Bij de politie werken ook heel veel incompetente dubielen die eigenlijk allang een andere baan hadden moeten hebben. Ik kan er een boek over schrijven.
Slogans als "de politie is je beste vriend" vind ik om te kotsen. Ze zijn je beste vriend als ze wat van je moeten. Kijk naar een programma als opsporing verzocht. Dat zielige gebedel of je ze aub met hun werk wil helpen "want we kunnen het niet zelf". Maar als jij even een telefoontje wegdrukt omdat je in de auto zit is er 0,0 begrip en ga je gewoon voor E160,- op de bon.

Waarom zou je hem wegdrukken. Ze hangen vanzelf op :o
Nee die is gemeen.
Je hebt een punt als je zegt dat de ene meer empathie voelt als de ander

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:41

Lieffiefi schreef:
Ik wil weleens weten wat jij doet, als je een dronken persoon voor je neus hebt staan.
Maar die vraag heb je al eerder gehad. En daarop antwoord je niet.

Jawe hoorl. Je hebt het niet gelézen. Niet hetzelfde.
Ik weiger een wapenstok te dragen schreef ik.
Mijn ego trek ik uit als ik het uniform aantrekt.
Ik lever mijn spullen in zodra er een wapenstok gedragen gaat worden door ook maar één collega.
Dat maakt namelijk dat het uniform wat ik aan heb in die context gezien wordt.
Zoals ShadowO in een eerdere reactie opmerkte, zoekt/roept dat geweld óp.

Ok, dan nu antwoord op míjn vraag.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 13:43

Antwoord heb je allang gehad.

En natuurlijk. Jij bent tenslotte perfect. En omdat jij perfect bent is jouw wereldvisie dat ook.