Nieuwe partij: SOPN. Behoud je stemrecht na verkiezingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:58

Klinkt alsof het gebaseerd is op het onderzoek van de heer Emoto, die inderdaad ook onderzoek met ijskristallen heeft gedaan. Hij vertelt dat water reageert op positieve en negatieve energie en daardoor van vorm verandert, en dat water dus een geheugen heeft voor het soort energie waar 't mee in aanraking komt. Als je de woorden "liefde" en "dankbaarheid" bij het water in de buurt legt, op een papiertje, reageert 't water het best en vlakt dit alle schadelijke invloeden uit. Daarmee zou water uiteindelijk voor wereldvrede kunnen zorgen, hoera!

Leuk artikel: http://www.skepsis.nl/emoto.html

Op Wikipedia is overigens te vinden dat er precies één succesvol herhalend onderzoek is geweest - waarbij meneer Emoto zelf betrokken was. Betrouwbaarheid, falsificeerbaarheid en objectiviteit zijn dus ver te zoeken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:35

Zonder commentaar op de inhoud van de documantaire (en geloof me, commentaar genoeg): wat is dat ding belabberd ondertiteld.

Ok ik kan het niet laten, 1 klein commentaartje alvast. De brandstof die voor 97% uit diesel, 20% uit water en 1% uit emulgator bestaat... T kan aan mij liggen, maar volgens mij werken percentages niet zo.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:50

Vjestagirl schreef:
Zonder commentaar op de inhoud van de documantaire (en geloof me, commentaar genoeg): wat is dat ding belabberd ondertiteld.

Ok ik kan het niet laten, 1 klein commentaartje alvast. De brandstof die voor 97% uit diesel, 20% uit water en 1% uit emulgator bestaat... T kan aan mij liggen, maar volgens mij werken percentages niet zo.

Is t dan niet 2% water? :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:44

20% water hadden ze het over...

Ik heb het nog even opgezocht op 1 uur 42 minuten en 19 seconden.

Kwanyin

Re: Nieuwe partij: SOPN. Behoud je stemrecht na verkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:21

20%, 2%, 12,4897%...het blijft de grootste kul :') Willen ze zoiets serieus als basiskennis in het onderwijs brengen? Waarom gaan we niet direct het creationisme erbij doen? :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:24

Daar geloven ze ook in. "a devine spark" heeft al het leven op aarde in beweging gezet. Tis schitterend, ze laten vanalles zien, maar altijd maar minimalistische brokjes informatie ipv het volledige beeld. Ook promoten ze religie ontzettend.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:25

Klinkt hoe langer hoe meer op een doodgewone sekte dan een politieke stroming hé als je dat zo hoort...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:27

Jep, echt wel! Het baseerd ook een boel op eeuwenoude verhalen, mythes en legendes, die voor waarheid aannemend.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:31

Uhu, ik heb hier nog wel een aantal biografieën liggen van mensen die ontsnapt zijn uit religieuze sektes en ik moet zeggen dat de ideeën en de manier waarop ze naar voren gebracht worden, evenals het hele collectieve gedachtengoed idee, héél eng met elkaar verwant zijn....

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:08

*Bij nader inzien toch maar niet :)

Ik ben benieuwd wat de uitslag van de verkiezing zal zijn

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:39

Ik ook, maar wat de SOPN betreft moet ik eerst zien dat ze echt meedoen. Er zijn een aantal voorwaarden waar ze aan moeten voldoen en daar zullen ze nog een hele kluif aan hebben vermoed ik.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 10:08

Hilarisch, kreeg een paar dagen geleden de lijst met partijen waar je op kan stemmen en ze stonden erbij :') :') :')

Ook veel posters gezien in omgeving Amsterdam.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 10:13

Ja ik zag het. Tot die lijst kwam dacht ik echt dat het een grap was :') niemand in mijn omgeving had er iets van gehoord.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 10:14

Ik dacht ook dat het een hoax was, en idd niemand die er iets van gehoord had. Het is dat ik meelas in dit topic en het daardoor kende... :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:11

hier ook geen stem op deze partij want hij is echt apart en zie er ook niks over op tv enzo dus zou niet weten waar ze voor staan

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 14:45

NathalietjeB schreef:
hier ook geen stem op deze partij want hij is echt apart en zie er ook niks over op tv enzo dus zou niet weten waar ze voor staan

Misschien zelf wat onderzoek doen? Niet alles wat intressant is (of je er nou voor of tegen bent) komt op TV

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:55

Ohh damn dit is echt erg .. t is bijna zielig als je dit durft te schrijven...

oo nee... het is gewoon zielig.

Ik ben in Cuba geweest nouuu geen pretje;) hoef het hier ook echt niet. K wil de moeite geen eens nemen om uit te zoeken welke punten ik t meest lachwekkend vindt.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 15:09

Ik heb het prograam nog eens doorgelezen, maar deze standpunten zijn gewoon niet invoerbaar ... Te meer, omdat als je een paar ideeen zou willen invoeren, dat niet zou lukken. Deze ideeen werken enkel als je ze allemaal tegelijk in zou voeren - en dat gebeurt niet. Ik denk trouwens niet dat iemand op ze zal stemmen.
Ik denk ook niet dat in deze verkiezingen nieuwe partijen zetels in de tweede kamer zullen winnen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 15:25

DeSprinkhaan schreef:
NathalietjeB schreef:

Misschien zelf wat onderzoek doen? Niet alles wat intressant is (of je er nou voor of tegen bent) komt op TV

waarom zou je er onderzoek naar doen moeten doen ik vind dat als jij met een partij echt punten wil pakken dat je niet opeens als een spook op een reclame bord tevoorschijn moet komen maar ook mee moet kunnen doen in debatten tegen de grotere partijen om je standpunten duidelijk te maken naar het publiek toe..
want anders win je gewoon totaal in mijn ogen geen stemmen...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 15:27

:')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:20

DeSprinkhaan schreef:
NathalietjeB schreef:

Nou, ik vind dat als een partij wil dat er iemand op je gaat stemmen je daar wel moeite voor moet doen.
Overigens heb ik hun programma doorgelezen en dacht echt dat het een grap/hoax/iets-van-de-speld was, te hilarisch gewoon.