Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Monster schreef:Waarom niet zoals in Amerika?
Monster schreef:Ik hoorde laatst dat ze van plan zijn in elke auto een alcohol meter te plaatsen, als je ook maar een druppel gedronken heb, start je auto niet.. Zal ook een hoop schelen, ik ken (waaronder ik) genoeg mensen die na 1 borreltje toch even snel ergens heen moeten.
love_western schreef:Monster schreef:Ik hoorde laatst dat ze van plan zijn in elke auto een alcohol meter te plaatsen, als je ook maar een druppel gedronken heb, start je auto niet.. Zal ook een hoop schelen, ik ken (waaronder ik) genoeg mensen die na 1 borreltje toch even snel ergens heen moeten.
En dan iemand laten blazen die nuchter is
wemkelover"
[quote="love_western schreef:Monster schreef:Ik hoorde laatst dat ze van plan zijn in elke auto een alcohol meter te plaatsen, als je ook maar een druppel gedronken heb, start je auto niet.. Zal ook een hoop schelen, ik ken (waaronder ik) genoeg mensen die na 1 borreltje toch even snel ergens heen moeten.
En dan iemand laten blazen die nuchter is
Laat een kind blazen of laat er een ballon op leeglopen ofzo
Hoef die troep ook niet aan mn auto, straks krijgen we 10 testen voor dat ie wil starten
Je moet niet echt blazen, die auto 'ruikt' dat vanzelf zeg maar
Monster schreef:Waarom niet zoals in Amerika? vanaf 21 jaar mag je alcohol en naar feesten waar dit geschonken wordt, hieronder ben je alleen welkom op alcohol vrije feesten.
allemaal heel verantwoord. Maar ze is toch opgepakt... Tja ze had de wet overtreden, maar of het een slechte actie was? Ik weet het niet...
Ik vind een wijntje bij het eten of een biertje aan de bar na een dag hard studeren gewoon lekker! (Drink overigens misschien 3-4 glazen per week, hooguit, soms helemaal niets
) En op een koude winteravond met een glas gluhwein of een beker irish coffee binnen opwarmen is echt wel goed thuiskomen hoor
die zijn vaak in overvloed van minderjarige
ja man echt een supergoed idee! lifaya schreef:Joh, in Amerika worden zogehete houseparties gehoudendie zijn vaak in overvloed van minderjarige
én alcohol. Wel is het zo dat als politie komt dat er grote problemen zijn
) al autorijden en pas vanaf je 21e alcohol benutten. Ze zijn hier ook veel strenger wat betreft straffen en als je als "modelfunctie" (dus leraar etc) iets doet dat niet 100% zuiver is (dus bij een housepartie aanwezig zijn met minderjarige die alcohol benutten) raak je zo je baan kwijt. Het is dus sowieso wel een heel andere sfeer dan in NL
Dan kan je autorijden en mag je ineens drinken. Doe dan eerst toestaan dat je drinkt, dan heb je de tijd om verantwoordelijk ermee om te leren gaan voor je voor het eerst achter het stuur stapt.
Je komt niet in de gevangenis was mijn punt.
want vaak gunnen ze toeristen ook geen alcohol onder de 21
Mijn punt is dat het daar ook allemaal niet helemaal zo is als 'wij' denken.