Alcohol vanaf 18

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monster

Re: Alcohol vanaf 18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:06

Waarom niet zoals in Amerika? vanaf 21 jaar mag je alcohol en naar feesten waar dit geschonken wordt, hieronder ben je alleen welkom op alcohol vrije feesten.

Ik hoorde laatst dat ze van plan zijn in elke auto een alcohol meter te plaatsen, als je ook maar een druppel gedronken heb, start je auto niet.. Zal ook een hoop schelen, ik ken (waaronder ik) genoeg mensen die na 1 borreltje toch even snel ergens heen moeten.

Als echte westfries was ik er op mijn 14e (al) bij, ik weet eerlijk gezegd niet beter dan dat je na een lange werkdag tijdens het eten even een lekker wijntje/biertje neemt, 's avonds nog even een borreltje voor het slapen gaan etc.
Denk dat ik toch een hoop hersencellen had bespaart als ik pas op latere leeftijd was begonnen met alcohol, begin nu na jaren (nou ja 8jr?) de consequenties te ondervinden, sneller dingen vergeten met een borrel op etc.
ik denk dat het de "jeugd" goed zal doen niet te drinken voor hun 18e, ze worden al zo bijdehand en agressief laat staan met een borrel op..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:09

Monster schreef:
Ik hoorde laatst dat ze van plan zijn in elke auto een alcohol meter te plaatsen, als je ook maar een druppel gedronken heb, start je auto niet.. Zal ook een hoop schelen, ik ken (waaronder ik) genoeg mensen die na 1 borreltje toch even snel ergens heen moeten.

En dan iemand laten blazen die nuchter is :')

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:53

love_western schreef:
Monster schreef:

plus dat die auto's eerst voor de normale mensen toch niet betaalbaar zijn.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:43

wemkelover"
[quote="love_western schreef:
Monster schreef:

plus dat die auto's eerst voor de normale mensen toch niet betaalbaar zijn.[/quote]

idd over 5 jaar pas ofzo :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:49

Dat valt toch veel te makkelijk te omzielen joh.. :') Laat een kind blazen of laat er een ballon op leeglopen ofzo :+ Hoef die troep ook niet aan mn auto, straks krijgen we 10 testen voor dat ie wil starten :')

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:53

En dan al je maar snel weg moeten zeg met spoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:58

Zo werken ze niet :D Je moet niet echt blazen, die auto 'ruikt' dat vanzelf zeg maar :')
Dus enkel degene in de bestuurdersstoel. Maar ja, dan heb je het dus inderdaad over vrij dure auto's.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:28

Ene kant inprincipe goede regeling, alcohol is slecht, etc etc... In duitsland ligt dit al bij 18+
met die auto's waar je eerst moet testen lijkt me wel cool (: al is dat ook weer zo'n random probleem... goeie dingen zijn weer duurder -____-"

maar aan de andere kant vindt ik dat jongeren van 16+ groot genoeg zijn om te beslissen wat ze doen... Als ze nu daadwerkelijk zo oliebol slim zijn om zoveel te gaan drinken... heb ik écht geen medeleven mee. eigen keuze zou ik zeggen.. dan heb ik meer zo iets van, verhoog de straffen van onder invloed van alcohol etc. rijden.. want dát vind ik wél erg... onschuldige slachtoffers door bedronken automobilisten... Of andere vernieling door jongeren die dronken zijn.

het is idd spannender om iets te doen wat niet mag, maar ik denk dat nog vele 16/17 jarige toch nog aan alcohol komen.

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:40

Ik krijg er eigenlijk een beetje een dubbel gevoel bij...

Aan de ene kant snap ik heel goed dat ze die grens omhoog willen hebben, maar het is maar de vraag of je er echt wat mee oplost. Een tijdje geleden las ik dat de echt grote alcoholproblemen (comazuipen ed) vooral voorkomen bij jongeren van 14/15 jaar. Deze kinderen mógen dus helemaal niet drinken, maar dóen het toch. Je kan dan wel vrolijk die grens omhoog zetten naar 18 jaar, maar daar heb je deze kinderen echt niet mee! Ze mogen eerst wel eens wat beter gaan controleren op alcoholgebruik en proberen om in ieder geval de grens van 16+ te handhaven, want zo los je imo niet zoveel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:19

Ik vind het een heel goed concept hoor, maar een ding:

Waarom de alcoholgrens verhogen terwijl ze deze al niet kunnen handhaven? :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 00:56

Dat komt er nog eens bij idd.. :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 00:58

Ik vind het een prima idee! Ik ben dan wel 22, maar ik zie zoveel ongelukken gebeuren omdat die 16 jarige kinderen niet kunnen bedenken dat je reactievermogen wat trager is, dat ik liever heb dat ze pas met alcohol beginnen in een wat volwassener fase :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 01:37

Monster schreef:
Waarom niet zoals in Amerika? vanaf 21 jaar mag je alcohol en naar feesten waar dit geschonken wordt, hieronder ben je alleen welkom op alcohol vrije feesten.

Ja, en jij denkt dat dat de enige feesten zijn die er gegeven worden?
Juist als alcohol drinken niet is toegestaan onder de 21, weet je wat er dan gebeurt? Er worden stiekem feesten georganiseerd zonder volwassenen, ergens in een kelder ofzo, of op de campus van de uni. Daar gebeuren de ongelukken... Omdat er geen toezicht is! Heb wel eens gehoord van een vrouw die een feestje gaf voor haar zoon (werd 18) waar (beperkt) gedronken mocht worden op voorwaarde dat alle autosleutels ingeleverd werden bij haar en dat ze bleven slapen, wel apart enzo :Y) allemaal heel verantwoord. Maar ze is toch opgepakt... Tja ze had de wet overtreden, maar of het een slechte actie was? Ik weet het niet...

Verder vind ik een grens van 18 jaar prima... Iets met hersenontwikkeling enzo...
Daarbij kan iemand van 14-15 er best uitzien als 16 maar minder snel als 18. Dat mensen alcohol drinken die dat niet zouden moeten hou je toch wel, maar je kunt het op z'n minst beperken. 16 is imo nog echt te jong... Je geeft er toch ook wel een signaal mee af denk ik.

Oh en ik kan me prima vermaken zonder alcohol hoor, het is echt niet dat er alleen maar alcohol gedronken wordt omdat mensen het anders niet leuk hebben := Ik vind een wijntje bij het eten of een biertje aan de bar na een dag hard studeren gewoon lekker! (Drink overigens misschien 3-4 glazen per week, hooguit, soms helemaal niets :Y) ) En op een koude winteravond met een glas gluhwein of een beker irish coffee binnen opwarmen is echt wel goed thuiskomen hoor :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 01:38

Joh, in Amerika worden zogehete houseparties gehouden :') die zijn vaak in overvloed van minderjarige
én alcohol. Wel is het zo dat als politie komt dat er grote problemen zijn :')

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 01:40

Ja, en dat mensen dan stiekem gaan drinken en een alcoholvergiftiging oplopen, en dan durven hun vrienden geen ambulance te bellen omdat ze bang zijn dat ze opgepakt worden :') ja man echt een supergoed idee!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 01:41

lifaya schreef:
Joh, in Amerika worden zogehete houseparties gehouden :') die zijn vaak in overvloed van minderjarige
én alcohol. Wel is het zo dat als politie komt dat er grote problemen zijn :')

Ja dat snap ik, maar dan moet die wel komen :+
Sowieso heb je een probleem als er een illegaal feest is. Housparty's heb je in NL ook wel hoor geloof ik trouwens...

Punt is dat je gewoon geen toezicht hebt als je het verbiedt want vaak gebeurt het toch wel. Net als dat ik iemand ken die d'r zoon toestaat dat ie blowt in de tuin. Liever daar dan ergens in een steegje zegt ze.
@Appelmoes my point exactly

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 01:42

Haha, tis grappig want in amerika mag je met 16 (sommige staten zelfs eerder :') ) al autorijden en pas vanaf je 21e alcohol benutten. Ze zijn hier ook veel strenger wat betreft straffen en als je als "modelfunctie" (dus leraar etc) iets doet dat niet 100% zuiver is (dus bij een housepartie aanwezig zijn met minderjarige die alcohol benutten) raak je zo je baan kwijt. Het is dus sowieso wel een heel andere sfeer dan in NL

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 01:43

Verschil is denk ik ook dat je hier geen straf krijgt als je onder de 16 drinkt...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 01:44

Ja he dat snap ik ook niet. Ik had daar laatst een discussie over met iemand die uit Californië komt, hij snapt het ook niet :') Dan kan je autorijden en mag je ineens drinken. Doe dan eerst toestaan dat je drinkt, dan heb je de tijd om verantwoordelijk ermee om te leren gaan voor je voor het eerst achter het stuur stapt.

@Appelmoes, jawel hoor. Alleen ga je naar halt en krijg je een taakstraf, komt niet op je strafblad

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 01:46

Dat bedoel ik :+ Je komt niet in de gevangenis was mijn punt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 01:49

Nee dat vind ik ook wel een beetje overdreven :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 02:04

Denk dat t voorbeeld "America" hier nou niet echt op zn plaats is. Ik kan me toch nog goed herinneren dat ik nét 18 was en het bier ook daar heel goed smaakte.. :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 02:13

Dan heb jij erg geluk gehad :)) want vaak gunnen ze toeristen ook geen alcohol onder de 21 :P

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 02:39

Zou het geen toerist willen noemen, maar oké :D Mijn punt is dat het daar ook allemaal niet helemaal zo is als 'wij' denken.