Vanavond op tv: "Ik kan verliefd worden op kinderen van 8"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:35

Citaat:
Waarom 'deze mensen', wat is er zo anders aan 'deze mensen', behalve hun voorkeur dat ze zich volgens jou niet in kunnen houden? Waarom kan een ander mens wel stoppen met roken (en dus voor altijd de drang om het toch te doen onderdrukken, terwijl dat niemand behalve jezelf schade aanbrengt en dat dus veel minder makkelijk is, aangezien je niet uitgekotst zal worden als je het wel een keer doet), maar kan een pedofiel zich niet in houden?

En dat dat uitzonderingen zijn, ja, maar dat zijn dan ook mensen die dat voor niemand behalve voor zichzelf doen. Een pedofiel die over de schreef gaat is iets héél anders dan een homoseksueel of heteroseksueel die over de schreef gaat van zijn eigen geloof. Hij doet daar immers niemand anders pijn mee en niemand zal hem of haar daarna uitkotsen, dus die drempel is veel lager.

Ja, ik wordt grof, niets persoonlijks.

Ik vind ze al monsters als ze deze gedachten hebben, laat staan wat ik van een Richard M. vind. Als ik die zie, rijdt ik hem aan.
Dus deze mensen. Ik zou het kunnen vervangen naar mijn werkelijke gedachten, maar ik hou me in.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:01

SaskiaKa schreef:
Wanted2003 schreef:
Er zijn ook heteroseksuelen of homoseksuelen die aan onthouding doen, dus waarom kan een pedofiel/pedoseksueel dat niet? Volgens mij is dat hetgene dat heel goed naar voren kwam in het programma.

Heb je de laatste tijd het nieuws een beetje gevolgd? Duizenden gevallen van seksueel misbruik in de Katholieke kerk door mensen die zich niet aan hun celibaat konden houden? Zij konden dat niet, waarom zou een pedofiel dat dan wel kunnen? Natuurlijk zijn er heteroseksuelen en homoseksuelen die aan onthouding doen. Volgens mij zijn dit uitzonderingen.

Er zijn ook genoeg kerkleiders die wél hun handjes thuis hebben gehouden, hoor. Net zoals er een groep pedofielen flink over de schreef gaat, maar ook een aantal niet.

Maar het is duidelijk: alleen al pedofiel-zijn is vies en walgelijk, en vereist op z'n minst therapie en eigenlijk direct maar verbannen of opsluiten.
En wat dan als iemand dagelijks nadenkt over het verkrachten van een vrouw?
Of het vermoorden van iemand?
Of het stelen van een auto?
Of het neerschieten van z'n baas?

Allemaal gelijk verbannen of opsluiten? Geen contact meer met vrouwen, alleen in een autovrije buurt mogen wonen?

En zélfs als al deze mensen vroeg of laat over de schreef gaan. Wat willen we dan liever? Deze mensen in het verdomhoekje houden, zorgen dat ze niks durven zeggen, waardoor ze geen therapie krijgen en waardoor elke misdaad een schok en verrassing is?
Of accepteren dat deze mensen bestaan, deel uitmaken van onze maatschappij, en dat ze niet gaan verdwijnen, dus dat we beter kunnen zorgen dat ze durven te praten over hun verlangens waardoor ze adequate begeleiding kunnen krijgen bij het beheersen ervan?

newmom

Re: Vanavond op tv: "Ik kan verliefd worden op kinderen van 8"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:08

hoe je het ook wendt of keert.. het blijft een gok door deze mensen in de samenleving mee te laten draaien, ik vind het ronduit walgelijk en nog meer, ook al blijft het bij een gedachte, het is ziekelijk.
ik kan me er ontzettend kwaad over maken, ook over alle vergelijkingen hier. Het is toch niet normaal dat iemand zomaar de meest ranzige ideeen over kinderen mag hebben? verdomme aan, wie wil die gok nou nemen?? het is spelen met vuur.. erger nog.
ja, ik spreek vanuit emotie, ik spreek vanuit ervaring, ik weet hoe het kan gaan en ik weet hoe je er als kind door beschadigd word, ik weet hoe een pedo zich mooi kan praten en de boel goed weet te draaien, het is verachtelijk, smerig, kleinerend, en het helpt je kindertijd wie zo mooi en onbezorgd hoort te zijn compleet naar de kl*te, nog maar te zwijgen over de rest van de gevolgen.
ik begrijp niet hoe mensen hier zo emotieloos tegen aan kunnen kijken, het goed kunnen keuren zo lang ze maar niks doen. het is een kwestie van tijd voor er wel wat gebeurd. Van mij mogen ze alle pedo's op de brandstapel mikken, vergrepen of niet, weg ermee. Maar omdat dat niet gebeuren zal zeg ik: een eigen dorp met een groot slot eromheen, niet in de samenleving, niet in aanraking met kinderen. weg ermee.. smeerlappen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:11

SaskiaKa schreef:
Wanted2003 schreef:
Er zijn ook heteroseksuelen of homoseksuelen die aan onthouding doen, dus waarom kan een pedofiel/pedoseksueel dat niet? Volgens mij is dat hetgene dat heel goed naar voren kwam in het programma.

Heb je de laatste tijd het nieuws een beetje gevolgd? Duizenden gevallen van seksueel misbruik in de Katholieke kerk door mensen die zich niet aan hun celibaat konden houden? Zij konden dat niet, waarom zou een pedofiel dat dan wel kunnen? Natuurlijk zijn er heteroseksuelen en homoseksuelen die aan onthouding doen. Volgens mij zijn dit uitzonderingen.

Er zij mensen die zich schuldig maken aan misbruik van kinderen, en er zijn mensen die dat niet doen. Ook binnen de katholieke kerk. Of moet ik zeggen: juist binnen de katholieke kerk, aangezien die gelegenheid bood/ een uitstekende dekmantel was, evenals kinderdagverblijven dat zijn voor pedoseksuelen.
Waarbij ik overigens zeer betwijfel of het daar wel gaat om het niet kunnen volhouden van het celibaat an sich, of om pedoseksuelen die zich in een omgeving hebben weten te plaatsen waar zij zichzelf niet alleen iedere dag in de verleiding gebracht hebben, maar de kerk als organisatie en hun functie binnen die organisatie gebruikt hebben om hun handelingen geheim te kunnen houden. Te vergelijken met Robert M., een pedoseksueel die zich moedwillig in de verleiding heeft gebracht door te gaan werken met kinderen en de opvang heeft gebruikt als dekmantel.
Ik geloof dat een priester die niet op kinderen valt, die dus niet pedofiel is, niet als gevolg van het celibaat/ onthouding ineens seks met kinderen gaat hebben. Het zou logischer zijn dat heteroseksuele priesters dan in het geheim seks zouden hebben met heteroseksuele nonnen, en homoseksuele priesters met homoseksuele priesters.

Kunnen jullie je voorstellen dat jullie je, als je vanaf nu nooit meer seks zou mogen hebben, zouden vergrijpen aan kinderen van zeg maar 8 jaar? Ik niet. Omdat ik geen pedofiel ben. ik kan geen seks hebben met een kind, al kom ik nooit meer aan mijn trekken! Te denken dat het celibaat dus kindermisbruik tot gevolg heeft, ik geloof daar niet in. Het blootstellen aan verleidingen, het doelbewust werken met kinderen, dat wel. Een pedofiel moet dus niet in de verleiding gebracht worden, en zichzelf niet in de verleiding brengen. En dat laatste, daar is een groep pedofielen imo toe in staat. En wat daarbij zou helpen, dat is als de buitenwereld het WEET, zonder daar met agressie, geweld en bedreiging op te reageren. Omdat ze het dan ook eerder zullen aangeven. Op die manier vergroot je, daar waar mogelijk, de veiligheid van de kinderen. Het gaat om de groep die zelf aangeeft pedofiel te zijn, maar geen pedoseksueel te willen zijn om verscheidene redenen. De man uit het programma is daar een voorbeeld van. En wellicht is het de minderheid, maar de overige groep die niet eens van plan is zich bekend te maken, houden jullie toch niet tegen. Daar bescherm je je kind nooit 100% tegen.

Ik zou de kans aangrijpen, als ik kinderen had, om er alles aan te doen de veiligheid van kinderen te vergroten. En dat betekent inderdaad dat in samenspraak bijvoorbeeld geregeld moet worden dat pedofielen niet in de buurt van een school wonen, niet bij een kinderdagverblijf worden aangenomen, niet bij speeltuinen gaan wonen en werken, etc. En dat kun je alleen doen, als je WEET dat iemand pedofiel is. Zo iemand moet wat mij betreft niet gaan kijken bij een speeltuin, maar als ie er wel gaat zitten en weet ik dat er niets gebeurt als ik bij mijn kind ben. Als ik niet weet dat iemand pedo is, en ik laat mijn kind alleen spelen, dan heb je de poppen aan het dansen. Waar het op neerkomt: laat je kind niet alleen.

Waar het imo verder nog om gaat is dat, zelfs als je weet dat 50% van de pedofielen zich niet kan inhouden (ik roep een willekeurig getal), het probleem zit in welk soort maatregelen/ regelgeving gerechtvaardigd zijn om de veiligheid van kinderen te vergroten (garanderen kun je nooit) zonder de overige 50% ten onrechte in zijn/ haar vrijheid te beperken.

Tenzij je van mening bent dat je het inperken van de vrijheid en aantasten van de levenssfeer van iemand ogv geaardheid als bijkomende schade geaccepteerd moet worden, dus gerechtvaardigd is, omdat het een hoger doel dient. En dat zou dan helaas op geen enkel punt met ons recht stroken, dus dan zou het hele strafrechtssysteem moeten worden aangepast.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:16

newmom schreef:
hoe je het ook wendt of keert.. het blijft een gok door deze mensen in de samenleving mee te laten draaien, ik vind het ronduit walgelijk en nog meer, ook al blijft het bij een gedachte, het is ziekelijk.
ik kan me er ontzettend kwaad over maken, ook over alle vergelijkingen hier. Het is toch niet normaal dat iemand zomaar de meest ranzige ideeen over kinderen mag hebben? verdomme aan, wie wil die gok nou nemen?? het is spelen met vuur.. erger nog.
ja, ik spreek vanuit emotie, ik spreek vanuit ervaring, ik weet hoe het kan gaan en ik weet hoe je er als kind door beschadigd word, ik weet hoe een pedo zich mooi kan praten en de boel goed weet te draaien, het is verachtelijk, smerig, kleinerend, en het helpt je kindertijd wie zo mooi en onbezorgd hoort te zijn compleet naar de kl*te, nog maar te zwijgen over de rest van de gevolgen.
ik begrijp niet hoe mensen hier zo emotieloos tegen aan kunnen kijken, het goed kunnen keuren zo lang ze maar niks doen. het is een kwestie van tijd voor er wel wat gebeurd. Van mij mogen ze alle pedo's op de brandstapel mikken, vergrepen of niet, weg ermee. Maar omdat dat niet gebeuren zal zeg ik: een eigen dorp met een groot slot eromheen, niet in de samenleving, niet in aanraking met kinderen. weg ermee.. smeerlappen.

Er wordt niet emotieloos tegenaan gekeken, en het wordt niet goedgekeurd. Er wordt gekeken naar oplossingen, naar hoe om te gaan met iets wat er hoe dan ook IS, naar hoe de veiligheid van kinderen te vergroten. Uit jouw hele verhaal kan ik niet opmaken hoe je er dan achter denkt te komen dat iemand een pedofiel is, behalve als die er al iets mee gedaan heeft, en dus een pedoseksueel is, of is uitgekomen voor zijn of haar pedofilie, wat geen enkele pedofiel nog zal doen als ie als gevolg daarvan op de brandstapel wordt gegooid.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:18

DaniBanani schreef:
Er zijn ook genoeg kerkleiders die wél hun handjes thuis hebben gehouden, hoor. Net zoals er een groep pedofielen flink over de schreef gaat, maar ook een aantal niet.

Maar het is duidelijk: alleen al pedofiel-zijn is vies en walgelijk, en vereist op z'n minst therapie en eigenlijk direct maar verbannen of opsluiten.
En wat dan als iemand dagelijks nadenkt over het verkrachten van een vrouw?
Of het vermoorden van iemand?
Of het stelen van een auto?
Of het neerschieten van z'n baas?

Allemaal gelijk verbannen of opsluiten? Geen contact meer met vrouwen, alleen in een autovrije buurt mogen wonen?

En zélfs als al deze mensen vroeg of laat over de schreef gaan. Wat willen we dan liever? Deze mensen in het verdomhoekje houden, zorgen dat ze niks durven zeggen, waardoor ze geen therapie krijgen en waardoor elke misdaad een schok en verrassing is?
Of accepteren dat deze mensen bestaan, deel uitmaken van onze maatschappij, en dat ze niet gaan verdwijnen, dus dat we beter kunnen zorgen dat ze durven te praten over hun verlangens waardoor ze adequate begeleiding kunnen krijgen bij het beheersen ervan?

Tuurlijk, we moeten accepteren dat deze mensen er zijn hopen dat ze niets met deze gevoelens doen en als ze dan eens wel aan hun verlangens toegeven en een kind pakken, een vrouw verkrachten, iemand vermoorden of hun baas neerschieten dan moeten ze er over kunnen praten. En dan moeten wij met z'n allen zeggen "Tja, we hebben het eens aangekeken en het ging niet, he? Nou, goed dat je het verteld hebt, kunnen we fijn aan je therapie beginnen en je beter praten. We gaan je nu behandelen en laat het niet nog een keer gebeuren, foei!"

Slaap lekker, DaniBanani.
Toen mijn zoon werd geboren heb ik hem beloofd dat ik hem altijd zou beschermen. Als ik weet dat een pedofiel in zijn buurt is (ook al heeft hij nog niets met die gevoelens gedaan) dan zal deze verdwijnen. Goedschiks of kwaadschiks.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:21

hahah nee je hebt gelijk Gummie, ik weet het.. en dat er anders naar gekeken moet worden heb je ook gelijk in, ik vind het alleen zo walgelijk dat ik het maar moeilijk kan accepteren dat je die mensen eerst iets moet geven in de zin van vertrouwen voordat je er iets voor terug zal krijgen.
Buiten dat zullen er altijd pedos zijn wie niet in therapie willen en wie het verzwijgen en zich zullen vergrijpen, denk dat dit het gros zal zijn.. want hun zien zichzelf niet als idioten, maar 'zo zijn ze nu eenmaal' en daar loop ik op vast, als ik zeker zou weten dat elke pedo zich netjes zou melden aan de poort van een hulp iets... dan zou ik daar zeker voor open staan.. maar het is gewoon zo dat ze dan niet zullen doen, een enkeling vind daadwerkelijk dat hij fout zit, de rest 'geniet' er alleen maar van.. bleegh!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:23

Wat pedo's betreft;

In Amerika is het beleid in bepaalde staten prima.
Als je zo iemand bent, dan kun je naast een gevangenisstraf een verbod op kinderrijke buurten krijgen. In ieder geval ben je verplicht om op zoveel kilometer ervandaan te wonen, en je krijgt wekelijks iemand op bezoek die alles even komt checken.

Al gaat mn persoonlijke voorkeur naar heel andere maatregelen uit.

Citaat:
Toen mijn zoon werd geboren heb ik hem beloofd dat ik hem altijd zou beschermen. Als ik weet dat een pedofiel in zijn buurt is (ook al heeft hij nog niets met die gevoelens gedaan) dan zal deze verdwijnen. Goedschiks of kwaadschiks.

Precies!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:23

Maar de crux is nu net dat jij niet wéét of die pedofiel in zijn buurt is want die pedofiel durft dat aan niemand te vertellen. Misschien loopt hij wel op de basisschool, of bij de oppas, of de crèche, of is het je buurman. Slaap lekker..

Bovendien lees je mij verkeerd. Het is juist de bedoeling dat deze mensen gaan praten over hun verlangens vóór ze ernaar handelen, zodat ze begeleiding krijgen in het beheersen van impulsen - juist om te voorkomen dat ze hun gedachten tot uitvoer brengen. Als ze er niks over durven zeggen uit angst om gelyncht te worden, krijgen ze zéker geen hulp en groeit het risico dat ze de fout in gaan.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:24

SaskiaKa schreef:
Tuurlijk, we moeten accepteren dat deze mensen er zijn hopen dat ze niets met deze gevoelens doen en als ze dan eens wel aan hun verlangens toegeven en een kind pakken, een vrouw verkrachten, iemand vermoorden of hun baas neerschieten dan moeten ze er over kunnen praten. En dan moeten wij met z'n allen zeggen "Tja, we hebben het eens aangekeken en het ging niet, he? Nou, goed dat je het verteld hebt, kunnen we fijn aan je therapie beginnen en je beter praten. We gaan je nu behandelen en laat het niet nog een keer gebeuren, foei!"

Dat is niet wat ze schrijft... Het gaat erom dat als iemand kenbaar maakt dat ie deze gevoelens heeft, of dat nu pedofiele gevoelens zijn, of moordlustige, of kleptomane, VOORDAT die ernaar heeft gehandeld, je iets kunt ondernemen. En als iemand het om welke reden dan ook niet kenbaar maakt, dan ben jij op geen enkele manier beschermd, en kom je er pas achter als het kwaad geschied is.

Citaat:

Nogmaals: daar kun jij pas voor zorgen als je weet dat iemand pedofiel is. Daar komt echter niemand voor uit zoals het er nu aan toe gaat. en ja, als je het wel weet, dan is het inderdaad goed om de afstand tussen jouw kinderen en deze pedofiel zo groot mogelijk te maken. Ps. prachtige belofte aan jouw zoon, het is zeer pijnlijk te weten dat het echter niet altijd kan.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:26

@ Gummi;

Zoiets als moedergevoel en instinct van een moeder...?
Niets is sterker dan dat.

*Edit;
Maar goed dan zijn er echt nog de geesteszieken die naast de ziekelijke gedachten ook pathologisch leugenaar zijn en manipulatief.

Pfff no wonder dat ik ook de lui die er alleen al aan denken verafschuw. :( :( :( :( :( :( :( :(

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:31

newmom schreef:
hahah nee je hebt gelijk Gummie, ik weet het.. en dat er anders naar gekeken moet worden heb je ook gelijk in, ik vind het alleen zo walgelijk dat ik het maar moeilijk kan accepteren dat je die mensen eerst iets moet geven in de zin van vertrouwen voordat je er iets voor terug zal krijgen.
Buiten dat zullen er altijd pedos zijn wie niet in therapie willen en wie het verzwijgen en zich zullen vergrijpen, denk dat dit het gros zal zijn.. want hun zien zichzelf niet als idioten, maar 'zo zijn ze nu eenmaal' en daar loop ik op vast, als ik zeker zou weten dat elke pedo zich netjes zou melden aan de poort van een hulp iets... dan zou ik daar zeker voor open staan.. maar het is gewoon zo dat ze dan niet zullen doen, een enkeling vind daadwerkelijk dat hij fout zit, de rest 'geniet' er alleen maar van.. bleegh!

Ik voel die walging en angst ook.... het gebrek aan controle dat WIJ hebben over hoe anderen zich naar ONS en onze kinderen zullen gedragen. Ik begrijp die emotie echt. Ik probeer te beredeneren hoe het gevaar, al is het maar voor 1 %, gereduceerd kan worden.

Als je aangerand en verkracht bent door mannen, kun je ervoor kiezen nooit meer een man te vertrouwen. Kun je er van uitgaan dat alle mannen verkrachters zijn. Kun je je onthouden van elke vorm van relatie tot een man. Of je kunt onder ogen proberen te zien dat het gevaar van verkrachters altijd zal bestaan, maar dat het laten regeren van de angst alleen je eigen leven verziekt. Je kunt dan proberen bij jezelf na te gaan 'hoe kan ik in de toekomst de kans dat ik nogmaals verkracht of aangerand wordt verkleinen, zonder iedere willekeurige man de nek om te draaien. Welke maatrgelen kan ik nemen om niet meer in situatie te komen.' Welke maatregelen kan de samenleving nemen om de gelegenheid en de kans te verkleinen, zonder willekeurig mensen de nek om te draaien voordat ze strafbaar zijn.

De overheid denkt gelukkig een beetje mee als het gaat om kinderdagverblijven: ik geloof dat er tegenwoordig verplicht altijd 2 personen aanwezig moeten zijn. Als dat niet gebeurt, is DAT alleen al strafbaar. Je hebt invloed op gelegenheid, en op kans, Uitsluiten kun je niet. Het is tragisch dat mensen moeten leven met dit soort trauma's.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:32

Citaat:
maar dat het laten regeren van de angst alleen je eigen leven verziekt

Nee. Dat is al een een later stadium.
Die verkrachter/Pedo verziekt je leven. Omdat zij zich niet kunnen inhouden!!!!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:34

Lieffiefi schreef:
Maar goed dan zijn er echt nog de geesteszieken die naast de ziekelijke gedachten ook pathologisch leugenaar zijn en manipulatief.

Pfff no wonder dat ik ook de lui die er alleen al aan denken verafschuw. :( :( :( :( :( :( :( :(

Precies die dingen maken imo dat een pedofiel over de streep gaat. Psychopaat, narcisct, pathologisch leugenaar, manipulatief, etc. En die stoornissen komen niet bij iedere pedofiel voor, en in ieder geval ook wel bij niet pedofielen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:37

Lieffiefi schreef:
Citaat:
maar dat het laten regeren van de angst alleen je eigen leven verziekt

Die verkrachter/Pedo verziekt je leven. Omdat zij zich niet kunnen inhouden!!!!

Nee, die verkrachter/ pedo verziekt je leven niet als jij zelf de veerkracht en manier vindt om dat op een bepaald moment NADAT het gebeurd is, niet meer toe te laten. Dat is het verschil imo ook tussen iemand die na een verkrachting zelfmoord pleegt, of iemand die na jaren met vallen en opstaan een relatie opbouwt en kinderen krijgt. Let wel: die aanslag op je emotie, je lichaam, etc blijft voelbaar. De mate waarin, dat is waar het om gaat

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:39

Citaat:
Nee, die verkrachter/ pedo verziekt je leven niet als jij zelf de veerkracht en manier vindt om dat op een bepaald moment NADAT het gebeurd is, niet meer toe te laten.

NEE!
Als iemand met zn takketengels van een ander afblijft, Kind of Volwassene, is er geen Nadat!!!!

Begrijp me niet verkeerd maar met zulke uitspraken laat je het lijken dat een pedo/verkrachter gerechtvaardigd is zolang zijn slachtoffer maar veerkrachtig genoeg is om deze klap te verwerken.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:42

Lieffiefi schreef:
Citaat:
Nee, die verkrachter/ pedo verziekt je leven niet als jij zelf de veerkracht en manier vindt om dat op een bepaald moment NADAT het gebeurd is, niet meer toe te laten.

NEE!
Als iemand met zn takketengels van een ander afblijft, Kind of Volwassene, is er geen Nadat!!!!

Begrijp me niet verkeerd maar met zulke uitspraken laat je het lijken dat een pedo/verkrachter gerechtvaardigd is zolang zijn slachtoffer maar veerkrachtig genoeg is om deze klap te verwerken.

Dat is helemaal niet wat ze zegt. Ze zegt dat er niets aan te doen is, het gebeurd. Punt. En daar zullen wij mee moeten leven. En het enige wat je kunt doen is ervoor zorgen dat mensen ervoor uit durven te komen, zodat ze geholpen kúnnen worden. Als de hele samenleving er verkeerd mee omgaat en niet veerkrachtig genoeg is, zijn emoties niet in toom kan houden. Dan ben je klaar, dan gaat er niets veranderen, en blijven mensen verkracht worden. Want de mensen met neigingen tot verkrachten worden niet geholpen, omdat ze er niet voor uit durven te komen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:44

Inderdaad...

Ik vind het overigens niet prettig dat iemand uit mijn post wil afleiden dat ik het rechtvaardig.
Laatst bijgewerkt door gummie op 25-05-12 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:44

Dat dus. Het is jouw interpretatie, ik heb eveneens totaal niet de indruk dat gummie dat rechtvaardigt. Maar een leven duurt heel lang, en verzieken is een heftig woord. Een dergelijke ervaring zal iemand zonder twijfel schaden, en het slachtoffer zal die ervaring levenslang meedragen, veerkrachtig of niet. Maar persoon A zal 30 jaar later nog steeds wantrouwend zijn naar mannen en persoon B allang niet meer. Dan is het leven van persoon A flink meer verziekt dan dat van persoon B.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:45

Lieffiefi schreef:
Citaat:

NEE!

hier ben ik het mee eens, ik ben zelf ooit slachtoffer geweest, mijn eigen vader kon zijn handen niet thuis houden, en ook al ben ik als volwassenen veerkrachtig genoeg, en heb ik ermee leren omgaan/leven hoe je het wilt noemen, ook beïnvloed het mijn leven niet direct meer, het heeft wel mijn kindertijd en jeugd verpest. Van een kind mag je niet verwachten dat het veerkrachtig genoeg is, nooit!

Het heeft mij wel gemaakt wie ik ben en ik vertrouw blindelings op mijn intuïtie en instinct, omdat dat het enige is wat je als moeder hebt. Ik zal nooit aan mijn gevoel twijfelen en als ik ook maar ergens een naar onderbuik gevoel over krijg of twijfel doe ik het niet, ik gok niet met mijn kinderen. Tuurlijk kan ik ze niet overal voor beschermen, maar ik doe wel alles wat binnen mijn macht ligt.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:47

Zo interpreteer ik het.

Ik snap de essentie wel;
Als deze mensen met deze gedachten ervoor uit ' kunnen' komen, in deze maatschappij, zonder direct te worden uitgekotst, kunnen ze de nodige hulp krijgen zodat zij niet tot hun daden komen.

Ikzelf heb ook een verleden, met een pedo. En op het moment dat ik deze kerel zie dan rijdt ik hem hardstikke dood. En ik ga er nog voor zitten ook.

En ja, wederom, noem mij lekker kortzichtig. Deze mensen accepteer ik ook niet.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:50

het is jammer dat het niet lukt om dit onderwerp zonder emotie te bekijken, want juist die emotie zorgt voor escalatie.

Natuurlijk vinden mensen iets walgelijk dat ze zelf niet voelen, zo is de mens. Maar het slaat echt nergens op om te doen alsof gedachten even erg zijn als het gedrag, 'slechte' gedachten zijn juist heel gezond, het wegstoppen en afkeuren van 'slechte' gedachten zorgt juist voor dwanggedrag.

Als je iemand die bepaalde fantasieen heeft gelijk stelt aan iemand die de fantasieen ook uitvoert; waarom zou die persoon zelf dan wel een onderscheid gaan maken? Dan kun je ook denken: iemand die fantaseert over sex met een ander is even fout als een vreemdganger, een auteur van horrorboeken is net zo walgelijk als een massamoordenaar en iemand die fantaseert over veel eten is net zo ongezond als iemand die moddervet is? Zo werkt het toch niet?

Volgens mij zou de enige oplossing van pedoseksualiteit liggen in acceptatie van het fenomeen. Als een accepterende partner zou zeggen: "schat al fantaseer je je suf in bed over dat ik een kind zou zijn of dat je zelf een kind bent, al schrijf je er duizend erotische gedichten over, al teken je mangaboeken vol: zolang je je fantasieën bij ons in de huiskamer houdt en er mij niet mee lastig valt hou ik zielsveel van je." was er volgens mij niets aan de hand, al was het maar omdat de seksualiteit dan gewoon geuit kon worden.

Daarom denk ik dat er dan veel minder kans zou zijn op crimineel gedrag dan als bijna iedereen zou zeggen "GATVERDAMME, het feit dat die gedachten in jouw hoofd opkomen maakt jou walgelijk en het niet waard om een liefhebbende partner te hebben, je moet dood, je moet worden uitgebannen of je moet chemisch gecastreerd".

Op dat moment zet je volgens mij mensen in een geïsoleerde hoek, zonder sex what so ever... en als er iets libidoverhogend werkt is het wel onthouding. Zij kunnen dan ook niet veel meer doen dan denken "ik ben een monster, dus het maakt toch niet meer uit" of "volwassenen haten mij toch al, de enige die me accepteren zijn kinderen" met alle gevolgen van dien.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:52

Citaat:
het is jammer dat het niet lukt om dit onderwerp zonder emotie te bekijken, want juist die emotie zorgt voor escalatie.

Jammer inderdaad, dat dat stukje objectiviteit weggenomen is door iemand die jaren geleden het nodig achtte om zijn verlangens voor die van mij als kind te zetten.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:54

Dat verklaart jouw gevoelens tov de pedofiel die jou misbruikt heeft, tov misbruik in zijn algemeenheid. Maar hoe verklaart het jouw gevoelens tov mensen die niemand misbruikt hebben?

Ik zou nog steeds graag willen begrijpen hoe je tot de interpretatie komt dat ik het rechtvaardig....

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:55

Lieffiefi schreef:
Citaat:

Jammer inderdaad, dat dat stukje objectiviteit weggenomen is door iemand die jaren geleden het nodig achtte om zijn verlangens voor die van mij als kind te zetten.

_/-\o_