Wildgirl schreef:Wat mij betreft mogen ze longkanker patienten die aantoonbaar langer dan 5 jaar gerookt hebben best behandelen op eigen kosten, geen geld? jammer dan.
En ja, ik rook zelf ook, ben dus niet zo hypocriet dat ik alleen maar naar anderen wijs.
Hetzelfde met kunstknieen door zwaarlijvigheid(zonder medische aantekening), en ja, ook ik heb 20 kg teveel aan mijn lijf maar mag ik daardoor terugvallen op de duurbetaalde centjes van anderen?
Als onze maatschappij eens wat meer verantwoordelijkheid ging dragen, eens wat harder ging werken, liever 40 upw in de kas staat dan thuis met een uitkering op de bank...dán pas gaat er wat veranderen en tot die tijd, kom maar door met die bezuinigingen, erger dan dit kan het toch al bijna niet...
Ik hoop nooit in een wereld te hoeven leven zoals jij die graag wilt hebben Wildgirl. Ik stel voor dat je eens mee op bezoek gaat bij mijn schoonmoeder van 51 jaar oud die aan het sterven is aan longkanker en in een verzorgingshuis ligt. En ja zij rookte. Heb je enig idee wat een behandeling en zorg kost in Nederland als je dat zelf moet betalen? Dat kan niemand betalen. Jij ook niet. En dan? Waar moeten ze dan heen? Maar dood gaan ergens op straat ofzo? Mijn schoonmoeder kan helemaal niets meer zelf.
En zij heeft haar hele leven gewerkt en belasting afgedragen. Dus wat nou zuurverdiende centjes van anderen? Misschien doet ze je wel een plezier door 30 jaar te vroeg dood te gaan, scheelt ook een berg zorgkosten.
Heel veel ziektes zijn terug te voeren op "eigen schuld dikke bult". Als iemand te hard reed en een ongeluk kreeg dus ook niet betalen voor de zorg begrijp ik? Zelf op een trapje geklommen en eraf gevallen? Eigen schuld. En nu ik erover nadenk, mensen die heel oud worden door gezond leven kosten ook een berg zorgkosten. Eigen schuld?!?!
We leven gelukkig niet in een land waar iedereen maar voor zichzelf moet zorgen. Als je dat wel wilt moet je naar de USA verhuizen. Ik blijf liever hier waar we nog een enigszins degelijk sociaal stelsel hebben. En ook ik kan nauwelijks nog rondkomen sommige maanden en dat het EG verhoogd is vind ik echt schandalig. Ik heb ook geen idee hoe ik dat nou weer moet betalen.
Iemand hier riep ga lekker goedkoper wonen dan. En wat doe ik met de restschuld op mijn huis van 25.000 euro? En dat is als ik het uberhaupt verkocht krijg, anders heb ik alleen mijn lasten maar verdubbeld. En een nieuw huis kopen is zo makkelijk niet meer.