Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
woofie schreef:Wat ik mij nu afvraag he? Ik neem aan dat Andere Europese landen, België, Duitsland, Frankrijk....òòk moeten bezuinigen om hun financiën op orde te krijgen....
Hoe doen die landen dat eigenlijk? Je hoort er in de Nederlandse media nooit wat over...
Of is het alleen hier dat men het het makkelijkst vind om de centen weg te halen bij modale en onder modale inkomens??
Anne_GTI schreef:Van alle ons omringende landen doet Nederland het het slechtste. Zelfs België zonder kabinet is niet zo hard achteruit gehold als Nederland met z'n extreme bezuinigingsbeleid.
Abiola schreef:Ik denk dat als je de kranten van andere landen zou lezen, of die journaals zou volgen, je ook van hun bezuinigingsplannen op de hoogte zou zijn![]()
Er moet hier hard bezuinigd worden om nog steeds drie procent meer uit te geven dan dat er binnen komt, dat er dan harde klappen vallen lijkt me onvermijdelijk.
Abiola schreef:In Duitsland krijgt de regering en de ambtenarij geen salaris meer, en in België hebben ze geen regering
Abiola schreef:In Duitsland krijgt de regering en de ambtenarij geen salaris meer, en in België hebben ze geen regering![]()
Ik denk dat je "het volk" en "de regering" niet los van elkaar moet zien. Zij (de regering) vertegenwoordigen ons (het volk). Het is een stuk leuker om in de regering te zitten in goede tijden, maar in slechte tijden moet er uiteraard ook een regering zijn. Jij hebt binnenkort ook weer de keuze wie jou in Den Haag mag vertegenwoordigen, choose wisely!
HolyPope schreef:Helaas heb ik niet alles doorgelezen.
Het overleg is mislukt omdat ouderen meer dan 3% moesten bezuinigen volgens Wilders. Zijn dit diezelfde ouderen die hun huizen gekocht hebben voor zo'n 40.000 gulden?
Natuurlijk moeten we 't allemaal met minder gaan doen, maar de sterkste schouders de zwaarste lasten dat lijkt me logisch toch?
woofie schreef:Daar zeg je wat....mijn vertrouwen in onze "volksvertegenwoordigers" is inmiddels helemaal verdwenen...
Links, rechts of door het midden...ze belazeren ons allemaal!!
Heb zelfs sterk het idee dat elke politicus alleen maar bezig is om voor zichzelf te lobbyen naar een zo goed mogelijk betaalde baan in het bedrijfsleven na de regeerperiode....
Het spreekwoord "wiens brood men eet, wiens woord men spreekt" komt hierdoor in een wel heel dubieus daglicht te staan...
Hanmar schreef:Maar helaas, dat is nu precies het probleem. Wanneer komt het punt dat de gewone man zich ook gaat realiseren dat het gewoonweg niet anders kan?
Het is allemaal even ontzettend misgelopen met de financiele markten en Nederland is daar, net als de meeste landen, volop in meegezogen. Dit zijn de 'magere jaren' en daar moet nu eenmaal in bezuinigd worden en dat kan niet alleen door te snijden in ambtenarensalarissen en defensie. Natuurlijk moeten de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen - ik ben het er volledig mee eens dat dat mechanisme helaas lang niet altijd opgaat - maar het is nu niet te vermijden dat iedereen erop achteruitgaat. Deze hoeveelheden geld ga je niet terugverdienen met het verkopen van een paar tanks...
En laten we eerlijk zijn; in de afgelopen jaren (wat zeg ik - decennia) kon het werkelijk niet op, er is onverstandig omgesprongen met geld en leningen door iedereen, zowel de gewone man als de regeringen. Daar kunnen we nu heel boos op gaan zitten terugkijken met z'n allen, maar de enige manier om eruit te komen, is om door de zure appel te bijten, de lasten zoveel mogelijk naar draagkracht te verdelen maar vooral; te accepteren dat het nu even wél op kan.