Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evelli schreef:Jawant ik heb een hele goede baan
Maar niets doen en van alles gratis krijgen klinkt ook wel aardigdure kranten abo's, gratis super snelle computers, gratis internet, gratis sporten, gratis opleidingen, gratis huisraad, gratis voedsel, geld voor cadeautjes (verlovingen, trouwen, geboortes, verjaardagen), vergoedingen voor alles, geen belastingen betalen, subsidies.
Vind het bijzonder oneerlijk verdeeld.
LA_Woman schreef:Evelli schreef:Jawant ik heb een hele goede baan
Maar niets doen en van alles gratis krijgen klinkt ook wel aardigdure kranten abo's, gratis super snelle computers, gratis internet, gratis sporten, gratis opleidingen, gratis huisraad, gratis voedsel, geld voor cadeautjes (verlovingen, trouwen, geboortes, verjaardagen), vergoedingen voor alles, geen belastingen betalen, subsidies.
Vind het bijzonder oneerlijk verdeeld.
Sorry hoor maar waar baseer jij dat op? Hoe kom je aan die informatie? Want ik zit noodgedwongen tijdelijk in de bijstand omdat er in mijn vakgebied blijkbaar geen werk is en ik tot op heden steeds afgewezen word. En ik krijg nog geen 1000 euro per maand, ik krijg waarschijnlijk met heeeeeel veel moeite kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen. Ik kan niet gratis sporten, krijg geen geld voor cadeautjes, ook geen gratis voedsel en een opleiding? Al helemaaaaal niet!
Ik solliciteer me rot om zo snel mogelijk weer een goedbetaalde baan te krijgen.
Want anders mag je mij dat adresje wel geven waar je al die free goodies kan krijgen![]()
Een paar jaar geleden hoorde je hier en daar wel eens een bijstandsmoeder die zei dat ze liever een uitkering kreeg dan aan het werk was want als ze 32uur werkte verdiende ze amper hetzelfde als haar uitkering. En toen waren die uitkeringen misschien hoger en het overpeinzen waard om lekker thuis te blijven.
Maar volgens mij is dit je reinste onzin wat je hier verkondigt.
fiona1 schreef:Ik ben zelf ook niet meer de jongste, maar ik hoor op verjaardagen ook studierichtingen voorbij komen waarvan ik denk "hoe had je in hemelsnaam in gedachte om daar een boterham mee te verdienen?"
Of dames onder de 30 die klagen dat er geen werk is, die je een baan aanbied in de schoonmaak, en dan diep verontwaardigd zeggen, ik heb bloemsierkunst, vigasie gestudeerd, ik ga niet schoonmaken.....
Ik ben wel van mening dat je alles moet blijven doen om je droombaan te verwezelijken.
RM94 schreef:fiona1 schreef:Ik ben zelf ook niet meer de jongste, maar ik hoor op verjaardagen ook studierichtingen voorbij komen waarvan ik denk "hoe had je in hemelsnaam in gedachte om daar een boterham mee te verdienen?"
Of dames onder de 30 die klagen dat er geen werk is, die je een baan aanbied in de schoonmaak, en dan diep verontwaardigd zeggen, ik heb bloemsierkunst, vigasie gestudeerd, ik ga niet schoonmaken.....
Ik ben wel van mening dat je alles moet blijven doen om je droombaan te verwezelijken.
ik ben het echt zoooooo met je eensik heb gelukkig weer een paar gesprekken in het vooruitzicht van functies waar ik echt heel blij van word op het moment sta ik iedere dag in de file voor een baan zonder uitdaging maar ik maak er maar het beste van want er komt een keer die baan voor mij.
Ik heb er echt een hekel aan om dat te horen of te lezen dat mensen met een uitkering gewoon zeggen nee dat doe ik niet. Hoorde vanmorgen dat ze in het Catshuis denken om de uitkeringen te bevriezen..... van mij mogen ze. Uitkeringen zijn er om te helpen het is geen manier van leven of dat zou het toch tenminste niet moeten zijn
Evelli schreef:Kan het artikel niet meer openen. Is van het net gehaald denk ik.
Ze willen alle lonen bevriezen op de arbeidsmarkt. Maar vraag me af hoe ze dat willen gaan doenAls een baas meer wilt geven, dan is hij daar toch vrij in? Levert alleen maar meer belastingcentjes op
mick75 schreef:Voor al die mensen die zeggen dat ze een werkloze die al tig jaar in die situatie zit zo aannemen: Voeg de daad bij het woord, en verbeter de wereld, begin bij jezelf. Wie weet volgen er wel bedrijven! De meeste bedrijven willen ze namelijk niet hebben. Te lang uit het arbeidsproces, te weinig ervaring, te bang voor een mislukking. Boven de 40 geldt je als hoogbejaard en veel te duur, zoals ook in dit topic meerdere malen aangegeven wordt. Ben je fatsoenlijk opgeleid? Dan kan je een baantje bij de Mac of bij de supermarkt wel vergeten, die zijn veel te bang dat je weer vertrekt voordat ze het doorhebben en je de investeringskosten hebt terugverdient.
fiona1 schreef:Ik maak idd. zelf uit wat ik voor iemand betaal, mits ik maar voldoen aan het minimumloon.
En wij hebben jongens in dienst die welliswaar iets meer krijgen dan het minimumloon maar daar wel een gezin met 3 kinderen van onderhouden en de partner niet werkt. Deze mannen staan de heledag lichamelijk zwaar werk te doen. (gevelreinging)
En als ik dat dan vergelijk met een uitkering van 1000,00 euro (wellicht zonder kinderen) snap ik ook dat sommige zeggen laat dat werken dan maar. En prijs ik degene die hier elke dag weer staan.
fiona1 schreef:Of dames onder de 30 die klagen dat er geen werk is, die je een baan aanbied in de schoonmaak, en dan diep verontwaardigd zeggen, ik heb bloemsierkunst, vigasie gestudeerd, ik ga niet schoonmaken.....