Robert M wil meer begrip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:52

Maar hoe walgelijk het ook is, deze man heeft een hele ernstige vorm van een parafilie en hij kan daar oprecht niets aan doen. Dat is natuurlijk nooit een excuus om baby's te misbruiken, maar om te zeggen dat hij geen rechten meer heeft etc vind ik dus ook niet eerlijk. Niet om zijn gedrag goed te praten, maar iemand met een parafilie heeft gewoon te kampen met een psychische stoornis die te vergelijken is met een hele erge verslaving. Dat hij zegt dat hij het gevoel heeft dat hij een vloek over zich heeft, geloof ik ook zeker. Ook omdat hij een slechte jeugd heeft gehad, wat een parafilie vaak doet opwekken/escaleren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:52

Midasje schreef:
Nee je helpt een kind door zo'n gek rond te laten lopen. Als het een beetje meezit voor hem is hij over 12 jaar weer vrij man. Vertrekt naar weet ik veel waar en gaat vrolijk verder. Daar hebben we inderdaad wat aan ja.

Je helpt je kind er niet mee als jij die man vermoord of verminkt. Niet alleen omdat je het daarmee niet ongedaan maakt, maar ook omdat jij daarmee voor een flinke tijd achter de tralies gaat. Je kunt er beter zijn voor je kind en daarmee kijken of je het trauma kunt verkleinen of voorkomen, dan dat je eigen rechtertje gaat lopen spelen.

En nee, als zoiemand TBS krijgt dan komen ze niet meer vrij, of alleen onder heel streng toezicht.

Authentic

Re: Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:55

Ik weet zomaar niet hoe lang hij te leven zou hebben als hij ooit weer op vrije voeten zou komen. Zóveel kindertje is al snel tweemaal zoveel ouders, waarvan ik snel geloof dat een aantal hier wel wat aan over zouden houden (niet heel gek).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:56

Vjestagirl schreef:
Midasje schreef:
Nee je helpt een kind door zo'n gek rond te laten lopen. Als het een beetje meezit voor hem is hij over 12 jaar weer vrij man. Vertrekt naar weet ik veel waar en gaat vrolijk verder. Daar hebben we inderdaad wat aan ja.

Je helpt je kind er niet mee als jij die man vermoord of verminkt. Niet alleen omdat je het daarmee niet ongedaan maakt, maar ook omdat jij daarmee voor een flinke tijd achter de tralies gaat. Je kunt er beter zijn voor je kind en daarmee kijken of je het trauma kunt verkleinen of voorkomen, dan dat je eigen rechtertje gaat lopen spelen.

En nee, als zoiemand TBS krijgt dan komen ze niet meer vrij, of alleen onder heel streng toezicht.

nou...ik denk dat als iemand 20 jaar geleden bedacht had om Robert van kant te maken het heel veel leed gescheelt had.
Slechte jeugd vind ik ook zo een dooddoener....waarom altijd verzachtende omstandigheden zoeken?
Het leven van meer dan 60 kinderen en hun ouders is gewoon verknald.Omdat 1 persoon zich niet kon inhouden?

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:58

Wie zegt dat hij tbs krijgt....Als er zulke mensen rond lopen die er zo veel begrip voor hebben als jullie gaat dat niet gebeuren he.

Denk er eens even goed over na wat hij heeft gedaan. Klein voorbeeldje zijn partner heeft voor hem glijmiddel gehaald !!!! Wat gebeurt daarmee???

Amaris

Re: Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:59

Ik geloof niet dat er ergens in dit topic begrip is voor het feit dat hij tientallen kinderen heeft gemolesteert.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:59

Hehe Geerke wijs persoon!!! Jij snapt het.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:00

Amaris schreef:
Ik geloof niet dat er ergens in dit topic begrip is voor het feit dat hij tientallen kinderen heeft gemolesteert.

Dat moest er nog eens bijkomen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:01

geerke schreef:
nou...ik denk dat als iemand 20 jaar geleden bedacht had om Robert van kant te maken het heel veel leed gescheelt had.
Slechte jeugd vind ik ook zo een dooddoener....waarom altijd verzachtende omstandigheden zoeken?
Het leven van meer dan 60 kinderen en hun ouders is gewoon verknald.Omdat 1 persoon zich niet kon inhouden?

Waarom verzachtende omstandigheden zoeken? Omdat je nou een maal niet altijd overal iets aan kunt doen. Wie weet is deze man niet alleen pedofiel, maar ook zwak begaafd (om maar iets te noemen) en kon hij zich niet inhouden omdat hij daar simpelweg de hersencapaciteiten niet voor heeft. Wie weet is er prenataal wel iets gebeurd waardoor hij is zoals hij is.

Ik denk dat wat je zoekt geen verzachtende omstandigheden zijn, maar verklaringen, waarom iemand zoiets kan doen. En als die verklaringen er zijn, en het zijn dingen die buiten zijn schuld liggen, hoe kun je iemand er dan voor straffen? We kunnen jou toch ook niet straffen voor iets wat de buurman gedaan heeft bij wijze van spreken?

En ja, als hij 20 jaar geleden vermoord was hadden we nu het probleem niet. Beetje jammer dat tijdreizen nogsteeds niet is uitgevonden, want 20 jaar geleden wisten we niet wat hij ging doen. Je kunt moeilijk random mensen vermoorden omdat er een kans bestaat dat diegene iets slechts gaat doen...

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:01

Midasje schreef:
Amaris schreef:

Dat moest er nog eens bijkomen

Je suggereert anders wel behoorlijk dat we daar begrip voor hebben in je post...

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:02

Vjestagirl jij snapt het niet he......

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:03

Geen verzachtende omstandigheden?

Stel dat hij over 12 jaar vrijkomt en één van de ouders hem prompt neerschiet. Levenslang opsluiten dan maar? Of stel dat één van deze misbruikte kindjes in de pubertijd iemand verkracht. Niks therapie, gewoon de gevangenis in de komende 10 jaar?

Of zijn er dan ineens wél verzachtende omstandigheden?
En die omstandigheden zijn geen excuus, ze zijn een reden. Dat is nogal een verschil.
Laatst bijgewerkt door Dani op 16-03-12 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:04

Midasje schreef:

Ik snap dat zijn daden verschrikkelijk zijn, dat zal je mij niet horen ontkennen.

Maar ik ben het er niet mee eens dat deze man een monster zou zijn die geen recht meer heeft op een eerlijk proces. Ik vind dat hij streng berecht moet worden, maar wel eerlijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 11:04

Verzachtende omstandigheden zijn een, hem weer loslaten op een samenleving is wat anders.
Dat zou m.i. een hele grote fout zijn.

En waar hij ook komt te zitten vooral geen internet, daar kan hij nogal veel mee

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:04

DaniBanani schreef:
Geen verzachtende omstandigheden?

Stel dat hij over 12 jaar vrijkomt en één van de ouders hem prompt neerschiet. Levenslang opsluiten dan maar? Of stel dat één van deze misbruikte kindjes in de pubertijd iemand verkracht. Niks therapie, gewoon de gevangenis in de komende 10 jaar?

Of zijn er dan ineens wél verzachtende omstandigheden?
En die omstandigheden zijn geen excuus, ze zijn een reden. Dat is nogal een verschil.

Jij snapt het.

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:07

Midasje schreef:

En jij snapt het wel? Heb je je ooit wel eens in de oorzaken van seksueel misbruik verdiept? In de beweegredenen van daders?

Niet dat ik het niet verschrikkelijk en walgelijk vind, maar dat is een ander verhaal.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:09

Ik stap er even tussen uit..Word er een beetje te kwaad van.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:09

deze man was al een tijdje bezig om kinderen te misbruiken hoor...dat is niet nieuw.
En dan ga je naar Nederland een kinderdagverblijf beginnen....want in Nederland checken ze toch niets.
Zelfs zijn er gevallen bekend van 'uitbehandelde' pedofielen die gewoon weer gymleraar of badmeester worden.Een grote snoepwinkel voor een pedo die zich niet kan beheersen.
Zet ze gezellig met zijn allen op een eiland.
Ook de 'witte boorden' pedo's....want vergis je niet,er worden bijeenkomsten georganiseerd(feesten)waar die hogere ome's ook zijn....advocaten,rechters bankdirecteuren enzo.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:10

Het is maar goed voor deze mensen dat jullie erzijn met zijn alle!!!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:11

Midasje schreef:

Want?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:11

Midasje schreef:

Waarom? Ik snap niet zo goed waarom je je zo boos maakt? Omdat wij niet vinden dat iemand maar in een kuil gegooid moet worden? Omdat wij verder kijken dan alleen zijn daden?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:12

Vjestagirl schreef:
Midasje schreef:

Waarom? Ik snap niet zo goed waarom je je zo boos maakt? Omdat wij niet vinden dat iemand maar in een kuil gegooid moet worden? Omdat wij verder kijken dan alleen zijn daden?

waarom adopteer je hem niet?

Midasje

Idd geerke... Maar nee dat komt weer ergens vandaan dat moet eerst onderzocht worden. En dat verdient een eerlijk proces laat me niet lachen.

Vjestagirl

Waar slaat dat nou weer op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:13

In Nederland wordt zeker wel gechecked.
Je moet een VOG kunnen overhandigen en dat zal Robert M. ook gedaan hebben.
Echter is het zo, dat er bij het afgeven van een VOG niet buiten de landsgrenzen wordt gekeken.