Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Midasje schreef:Nee je helpt een kind door zo'n gek rond te laten lopen. Als het een beetje meezit voor hem is hij over 12 jaar weer vrij man. Vertrekt naar weet ik veel waar en gaat vrolijk verder. Daar hebben we inderdaad wat aan ja.
Vjestagirl schreef:Midasje schreef:Nee je helpt een kind door zo'n gek rond te laten lopen. Als het een beetje meezit voor hem is hij over 12 jaar weer vrij man. Vertrekt naar weet ik veel waar en gaat vrolijk verder. Daar hebben we inderdaad wat aan ja.
Je helpt je kind er niet mee als jij die man vermoord of verminkt. Niet alleen omdat je het daarmee niet ongedaan maakt, maar ook omdat jij daarmee voor een flinke tijd achter de tralies gaat. Je kunt er beter zijn voor je kind en daarmee kijken of je het trauma kunt verkleinen of voorkomen, dan dat je eigen rechtertje gaat lopen spelen.
En nee, als zoiemand TBS krijgt dan komen ze niet meer vrij, of alleen onder heel streng toezicht.
geerke schreef:nou...ik denk dat als iemand 20 jaar geleden bedacht had om Robert van kant te maken het heel veel leed gescheelt had.
Slechte jeugd vind ik ook zo een dooddoener....waarom altijd verzachtende omstandigheden zoeken?
Het leven van meer dan 60 kinderen en hun ouders is gewoon verknald.Omdat 1 persoon zich niet kon inhouden?
Midasje schreef:Vjestagirl jij snapt het niet he......
DaniBanani schreef:Geen verzachtende omstandigheden?
Stel dat hij over 12 jaar vrijkomt en één van de ouders hem prompt neerschiet. Levenslang opsluiten dan maar? Of stel dat één van deze misbruikte kindjes in de pubertijd iemand verkracht. Niks therapie, gewoon de gevangenis in de komende 10 jaar?
Of zijn er dan ineens wél verzachtende omstandigheden?
En die omstandigheden zijn geen excuus, ze zijn een reden. Dat is nogal een verschil.
Vjestagirl schreef:Midasje schreef:Het is maar goed voor deze mensen dat jullie erzijn met zijn alle!!!!
Waarom? Ik snap niet zo goed waarom je je zo boos maakt? Omdat wij niet vinden dat iemand maar in een kuil gegooid moet worden? Omdat wij verder kijken dan alleen zijn daden?