De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Babootje

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 11:05

Geen schikking in de zaak McCanns/Amaral.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:23

Nog niets verder dus. Toch komt het ooit wel uit wat er is gebeurd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 15:23

Er is op initiatief van de McCanns gepoogd tot een schikking te komen met Amaral. Die rechtszaak gaat dus gewoon door en zal op een hoop publiciteit kunnen zorgen. Publiciteit die de McCanns nu helemaal niet zullen willen hebben.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 15:51

Metodo 3 (het Spaanse detective bureau dat door de McCanns aanvankelijk was ingehuurd voor de zoektocht naar Madeleine) wordt ervan beschuldigd betrokken te zijn bij spionage gevallen in Spanje (verkoop van geluidsopnamen van gevoelige politieke gesprekken) tussen diverse politieke partijen. Francisco Marco, directeur van het bureau, is gearresteerd. Technische recherche doet onderzoek in diverse computer bestanden van Metodo 3

(Van Metodo 3 wisten we al was ook bekend dat zij zogenaamde getuigen omkochten om waarnemingen van Madeleine te doen. Waarom de McCanns juist dit bureau hadden ingehuurd is nooit begrepen; ze hadden geen ervaring met vermissing van kinderen)

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:55

Ik volg dit topic! Heb het net vanaf pagina 1 doorgelezen.. Dit is me toch altijd bijgebleven! ik ben toch heel benieuwd wat voor gevolg hier nog aan gaat zitten..

Ook ik denk dat ouders meer weten, in welke vorm dat zal zijn weet ik niet maar er moet iets gebeurd zijn waardoor dit gebeurd is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 16:17

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:19

Ik kan de filmpjes alleen thuis bekijken, zit op me werk..

Ga ik vanavond maar even doen!

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:20

babootje, vind je posts hier over de stand van zaken altijd erg interessant.
vooral blijven doen aub :j

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:25

enjoy86 schreef:
babootje, vind je posts hier over de stand van zaken altijd erg interessant.
vooral blijven doen aub :j

Mee eens. :j
Dankjewel!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 18:28

Als je dan toch filmpjes aan het kijken bent...
Deze serie gaat over hoe de McCanns in het hele verhaal de media hebben gebruikt en hoe het op een gegeven moment in hun nadeel ging werken (backfired, zoals de Engelsen zo mooi zeggen) en ze vervolgens de media proberen te stoppen.

https://www.youtube.com/watch?v=H8rCfsd ... tube_gdata part 1
https://www.youtube.com/watch?v=FvD4Mp_ ... tube_gdata part 2
https://www.youtube.com/watch?v=ws2QYec ... tube_gdata part3
https://www.youtube.com/watch?v=JE3lZNh ... tube_gdata part 4

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 13:11

Weer een waarneming geweest. Deze keer in Cyprus

Another sighting - Cyprus

http://www.incyprus.com.cy/en-gb/Top-St ... e-sighting

Cyprus Madeleine sighting
02 March 2013 12:17

AYIA NAPA - Police Spokesman Andreas Angelides stated on Saturday that investigations proved fruitless after a British tourist informed the authorities that he spotted what he believed to be missing girl Madeleine McCann in Ayia Napa.
Madeleine was nearly four when she vanished from her family's Portuguese holiday apartment in Praia da Luz as her parents, Gerry and Kate, ate dinner at a nearby tapas restaurant with friends
According to the police official, the tourist told police officers that he believed he saw the girl in a holiday apartment complex in the popular resort. Officers went to the area but did not locate the girl or the British family the girl was reportedly with. Angelides added that it was likely that "the British family had already departed from the island" and that Interpol had already been notified of the result of their investigation.
The disappearance of the little girl led to a worldwide search amidst fears the girl had been snatched, but despite a number of leads coming to light no trace of Madeleine has every been conclusively found.
Since the disappearance, officials have from time to time issued digitally altered images showing what she might look like over the passage of time. Madeleine's family have never given up their quest to track down their missing daughter.
Kate McCann has ploughed £1million from sales of her book about the incident and its aftermath back into the search.
The bestseller, entitled simply Madeleine, was published in 2011 on the day of her eighth birthday.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:35

Weet iemand op welke manier ik aan het boek van die Portugese agent kan komen? Ik begreep dat het boek officieel niet meer verkocht mocht worden? Heb het boek van Kate een poosje terug gelezen maar wil de 'andere kant' ook graag lezen...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 01:09

volgens mij nog wel te koop via bol.com

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 01:14

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 06:46

Ik ben niet zo goed in Engels
Ik volg dit topic nog steeds dus als iemand in grote lijnen wil zeggen wat er staat graag!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 06:50

Ik heb het gelezen, interessant boek maar de manier waarop de agent zichzelf bleef prijzen ging me enorm tegen staan. Heb daarom ook stukjes overgeslagen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:01

Babootje schreef:

Thanks!
Ik kon 'm destijds niet vinden.

Roselie, er staat dat een Britse toerist beweert Madeleine op Cyprus gezien te hebben.
Daarna een korte samenvatting van wat er destijds gebeurd is en dat Kate £ 1 miljoen heeft verdiend aan haar boek 'Madeleine'.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:13

Thanks Nadir :)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:28

Wat een triest verhaal zeg heb het hele topic doorgelezen , ga het vanaf nu volgen..hoop dat er snel meer duidelijkheid komt in deze zaak

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 10:10

Cyprus Madeleine waarneming
02 maart 2013 12:17

Ayia Napa - politiewoordvoerder Andreas Angelides verklaarde zaterdag dat een onderzoek nadat een Britse toerist de autoriteiten informeerde dat hij geloofde het vermiste meisje Madeleine McCann in Ayia Napa te hebben gezien, vruchteloos is gebleken.
Madeleine was bijna vier toen ze verdween uit het Portugese vakantieappartement van haar familie in Praia da Luz terwijl haar ouders, Gerry en Kate, in een nabijgelegen tapasrestaurant met vrienden een maaltijd gebruikten.
Volgens de politie ambtenaar, vertelde de Britse toerist de agenten dat hij geloofde Madeleine te hebben gezien in een appartementencomplex in de populaire badplaats. Agenten ging naar de locatie, maar hebben het meisje en de familie waarmee ze op vakantie was niet aangetroffen. Angelides voegde eraan toe dat mogelijk "het Britse gezin reeds van het eiland was vertrokken ", en dat Interpol al in kennis is gesteld van het resultaat van hun onderzoek.
De verdwijning en mogelijke ontvoering van het meisje leidde destijds tot een wereldwijde, maar ondanks een aantal leads is geen overtuigend spoor van Madeleine gevonden.
Sinds de verdwijning, zijn van tijd tot tijd digitaal verouderingsfoto's getoond, die laten zien hoe Madeleine er nu uit zou kunnen zien. Madeleine's familie is nooit gestopt met de zoektocht naar sporen van hun vermiste dochter.
Kate McCann heeft de opbrengst van £ 1 miljoen uit de verkoop van haar boek over het incident en de nasleep van de verdwijning van haar dochter, in het fonds gestort dat na de verdwijning is opgericht.
De bestseller, simpelweg getiteldMadeleine, werd gepubliceerd in 2011 op de dag van haar achtste verjaardag.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 10:10

Roselie schreef:
Ik ben niet zo goed in Engels
Ik volg dit topic nog steeds dus als iemand in grote lijnen wil zeggen wat er staat graag!!

Google vertalen doet een hoop :D :D

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:38

:)
Zat en zit mobiel dan is Google vertalen niet zo handig

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 09:36

Roselie schreef:
:)
Zat en zit mobiel dan is Google vertalen niet zo handig

Ah, haha. Geeft niet hoor.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:56

Maar wat ik me dan afvraag als haar mama zoveel in het fonds stopt... Dan is het toch gek als ze Madeleine heeft omgebracht? Of zou dat een truckje zijn?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 12:35

Het geld dat in het fonds zit (en heeft gezeten) wordt voornamelijk gebruikt om de kosten te betalen van de n adviseurs en advocaten. Het fonds is geen liefdadigheidsinstelling maar een Ltd (een onderneming dus) en hoeft dus niet te voldoen aan allerlei regels (zoals het publiek maken van hun jaarcijfers, ook mogen de oprichters zelf geen inkomsten hebben uit het fonds). De cijfers zijn dan ook jarenlang niet inzichtelijk geweest. Inmiddels is het hele oude bestuur van het fonds (inclusief familie en relaties van Gerry) vertokken en zitten Kate en Gerry samen in het bestuur.
Juist vanwege de onduidelijkheid rondom de financien in het fonds (er is inmiddels al 2,5 mio) uitgegeven en dat zal hem echt niet zitten in die paar posters die zijn opgehangen, wordt het in Engeland ook wel "the fraudulent fund" genoemd ofwel het frauduleuze fonds.

Het fonds is destijds in recordtempo opgericht en vermoedelijk tegen aanzienlijke kosten; Madeleine verdween op 3 mei en op 16 mei was de perspresentatie van het fonds. Op advies van een jurist en advocaat van de International Family Law Group (IFLG) een bedrijf in internationaal familierecht is het toonaangevende advocatenkantoor Bates Wells and Braithwaite (BWB) in de arm genomen om het fonds op te zetten, de statuten te maken en aan te melden bij de charitatieve commissie. Op basis van een FOI (een freedom of information) verzoek is informatie verkregen (email wisselingen en notulen) waaruit is gebleken dat de McCanns er zelf voor hebben gekozen om af te zien van een charitatieve status en een Ltd hebben opgericht. Was dat om hun perspresentatie niet een paar dagen te hoeven opschuiven of had het een andere reden?

Een charitatieve status is waardevol omdat het een organisatie vertrouwen geeft bij het publiek, bijstand door organen en lokale overheden kan worden verkregen, waardoor het makkelijker wordt om fondsen te werven. Het heeft ook aantrekkelijke fiscale voordelen. Particulieren, zelfstandigen en bedrijven kunnen ook profiteren van het geven aan geregistreerde goede doelen door een belastingteruggave te vorderen. Onder de Gift Aid regeling wordt van een donatie 20% in mindering van de belasting en voor grote schenkingen zelfs nog meer. Particulieren kunnen ook giften in mindering gebracht op hun salaris, en dit is fiscaal efficiënt als de inkomstenbelasting wordt berekend over het salaris na de donatie.

Maar....goede doelen moeten hun jaarverslag en de jaarrekening verstrekken aan de Charity Commissie en deze documenten ter beschikking stellen aan het publiek op aanvraag. Er zijn ook regels met betrekking tot fondsenwerving. De trustees (bestuurders) komen niet voor salaris, vergoedingen of contracten van de charitatieve instelling in aanmerking evenmin als hun echtgenoten of andere naaste familieleden.

De officiele "Find Madeleine" website vermeldt over het fonds het volgende:

Het grootste deel van het geld in het fonds wordt en blijft besteed worden aan het zoeken naar Madeleine. Daarnaast worden middelen besteed aan de bredere bewustwordingscampagne - door mensen eraan te herinneren dat Madeleine nog steeds wordt vermist en waakzaam te blijven. Geen van de bestuurders ontvangen geen geld uit het fonds als bezoldiging.

Iedereen die meer informatie wenst met betrekking tot de financiële gegevens van het Fonds Madeleine en haar professionele adviseurs verwijzen naar de jaarrekening gedeponeerd bij Companies House. '

(Moet nu weg, maar de rest van de analyse volgt).