Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammyoo schreef:Wat bedoel je met deze opmerking? Zou ik een schuldgevoel moeten hebben omdat ik ook financieel voor het grootbrengen van mijn kinderen heb gezorgd?![]()
Als ik als alleenstaande moeder van de bijstand rond had moeten komen omdat ik was gestopt met werken toen de kinderen kwamen, dan had ik wel een schuldgevoel gehad.
Ik vind mezelf een uitstekende moeder en mijn beide kinderen zullen dat beamen! Ik heb nooit een schuldgevoel gehad, is ook absoluut niet nodig. Of vind jij van wel?
Ik heb ook altijd van professionele kinderopvang gebruik gemaakt. Is mij uitstekend bevallen. Vooral de oppas thuis na schooltijd was erg fijn.
Heino schreef:Oh nog een knuppel: ik vind dat ouders het op 1 salaris moeten redden voor ze aan kinderen beginnen. Je kind zal maar niet naar een (reguliere) kinderopvang willen... We gaan er allemaal vrij makkelijk vanuit dat onze kinderen gezond zullen zijn, maar wat als je een spastisch of zwaar autistisch kindje krijgt? Die kunnen niet zomaar even op in de kinderopvang terecht..
Als het kindje volledig gezond is en moeder werkt parttime, ok. Maar in principe zou het op 1 salaris moeten kunnen lukken..
Heino schreef:Oh nog een knuppel: ik vind dat ouders het op 1 salaris moeten redden voor ze aan kinderen beginnen. Je kind zal maar niet naar een (reguliere) kinderopvang willen... We gaan er allemaal vrij makkelijk vanuit dat onze kinderen gezond zullen zijn, maar wat als je een spastisch of zwaar autistisch kindje krijgt? Die kunnen niet zomaar even op in de kinderopvang terecht..
Als het kindje volledig gezond is en moeder werkt parttime, ok. Maar in principe zou het op 1 salaris moeten kunnen lukken..
Sammyoo schreef:Blue-eyes, dan nog zou ik niet weten waarom je een schuldgevoel zou moeten hebben als je werkt. Ook als je het geld nu en in de toekomst niet nodig hebt, kan ik me goed voorstellen dat je je kind niet op wil laten groeien met traditionele rolpatronen als voorbeeld.
Of zijn er thuisblijfmoeders die uit een soort superioriteitsgevoel (of minderwaardigheidsgevoel) vinden dat werkende moeders een schuldgevoel zouden moeten hebben?
Langcara schreef:Verder worden moeders ALTIJD veroordeeld. No matter what.
- als ze fulltime moeder zijn
- als ze fulltime werken
- als ze maar één kind willen
- het kind niet of niet lang genoeg de borst geven
- als ze ook nog andere prioriteiten hebben.
Sofy schreef:Ik vind het eigenlijk veel zorgelijker dat niemand hier nog de optie weergeeft dat papa thuis zou blijven met de kinderen, en mama lekker blijft werken... Hoezo moet alleen de vrouw nadenken over de combi kids/werk? En de opmerking 'mijn man kon niet minder gaan werken' vind ik een enorme dooddoener, je werkgever is min of meer verplicht zo'n verzoek te honoreren (zie ook http://www.intermediair.nl/artikel/aard-dienstverband/155049/minder-werken-een-recht-of-een-gunst.html). Niet kunnen is eigenlijk veel vaker niet willen.
Sammyoo schreef:Wat bedoel je met deze opmerking? Zou ik een schuldgevoel moeten hebben omdat ik ook financieel voor het grootbrengen van mijn kinderen heb gezorgd?![]()
....Ik heb nooit een schuldgevoel gehad, is ook absoluut niet nodig. Of vind jij van wel?
Langcara schreef:Er even vanuit gaande dat er geen een moeder in deze maatschappij voldoet om de een of andere reden, hoe kijken de kinderen daar ZELF tegenaan?
Zijn er hier kinderen die niet tevreden zijn met hun moeder? Zijn jullie kinderen niet blij met hun moeder en zouden ze jullie in willen ruilen?
Ik denk het niet. Ik denk dat jullie kinderen veel van jullie houden en jullie niet kunnen missen.
Conclusie: Je schuldig voelen is onzin.
Sammyoo schreef:Electra63 schreef:Laat iedereen lekker doen wat hij/zij zelf wil doen.
Ben ik helemaal met je eens. Werken of niet werken moet iedereen zelf weten. M'n stokpaardje ga ik niet meer herhalen...........
Mambobeach, mijn kinderen zijn 19 en 14, heb alles wel zo'n beetje meegemaakt. De opmerking dat een moeder niet ziek kan zijn is echt zo'n gezegde uit de oude doos. Paracetamolletje erin, je ziek melden bij je baas, kinderen naar school brengen en je bed weer in.en dan eventueel televisie kijken
Blue-eyes, strijken vind ik zo zonde van mijn tijd, dus ik koop geen kleren die gestreken moeten worden
Idefix, ik heb geen idee waar je het over hebt in je laatste post.
Dat een gemiddelde thuisblijvende moeder het net zo druk heeft als een gemiddelde fulltime werkende moeder gaat er overigens bij mij niet in, maar het is een beetje raar om te beweren dat een niet-werkende moeder lui is.
MamboBeach schreef:Mag een gezegde uit de oude doos zijn maar het is wel zo. Ik heb hier nog een jonger kindje thuis, ik kan echt niet op bed gaan liggen hoor!
juval schreef:maar andersom kan ook niet.. kids mogen niet ziek zijn, want moeders moet werken....
ik heb ze toch wel met snotneuzen naar school gestuurd terwijl andere kinderen thuis mogen blijven bij elke scheet die dwars zit..
worden ze hard van
Twiggy2008 schreef:Nou, mijn kind gaat voor mijn werk, dus als ze ziek is, jammer dan voor het werk. Godzijdank heb ik over een paar weken een flexibele baan, ben ik in 1x van al dat gezeik van de baas af.
Electra63 schreef:Ik moet wel zeggen, het is niet het probleem van je werkgever. Ik vind het geen gezeik van je baas. Indien een werknemer niet komt werken i.v.m. een ziek kind, is toch de werkgever of een andere collega de dupe, afhankelijk van je baan/functie.
Sammyoo schreef:Twiggy2008 schreef:Nou, mijn kind gaat voor mijn werk, dus als ze ziek is, jammer dan voor het werk. Godzijdank heb ik over een paar weken een flexibele baan, ben ik in 1x van al dat gezeik van de baas af.
Nou ja, ik ken je baas niet, maar je hebt wel een arbeidsovereenkomst. Ik denk dat je het ook niet leuk vind als je salaris niet wordt gestort. Dus zorg dat je iets kan regelen voor het geval je kind ziek is. Ik heb ook altijd heel zuunig gedaan met m'n verlofuren, voor het geval dat. En af en toe een stapje harder lopen voor je baas zodat je wat krediet opbouwt.
Mambobeach, als je een kleintje thuis heb ga je lekker met een dekentje op de bank, stapel films voor het kleintje bij de hand. Kom op, niet zo in de slachtofferrol.
Blue_Eyes schreef:Slachtofferrol? Omdat ze zegt dat moeders niet ziek kunnen zijn?Als ze slachtoffer wilde spelen, zou ze dan wel zorgen dat hubbie een dag vrij nam om voor haar en kind te zorgen...
![]()
Je kunt ook doorslaan.