blazelover schreef:@ heino: het is inderdaad beide niet gezond!
wat gezond eten betrefd: volkoren producten, zoveel mogelijk biologisch eten (scheelt bestrijdingsmiddelen en antibiotica wat je lichaam opneemt) veel water en groene thee, weinig tot geen caffeïne en 20+ kaas in plaats van de meest voorkomende (en goedkopere!!!!) 48+ kaas
en goed de verpakkingen lezen! zorg dat je zo min mogelijk verzadigde vetten binnen krijgt en meer onverzadigde vetten
Haal de sex ook nog weg en je kan zo het klooster in...
Ik vind lightkaas en magere melkprodukten echt geen smaak aan zitten. Dan eet ik met tegenzin. Thee idem, da's voor als je ziek bent. En toch raar maar waar heb ik geen heel raar gewicht en vetpercentage. Cholestorol is m.i. ook grotendeels genetische aanleg. Ik ben best een smulpaap maar ondanks een dieet van koffie,volle melk, echte boter en een speklap op zijn tijd haal ik de 2.3 nog niet eens. Maar ik compenseer een boel met fruit denk ik. Ipv een koekje pak ik meestal een stuk fruit als ik trek krijg en als het heel gek gaat een stuk kaas met komkommer.
Hoe je het ook wendt of keert elke callorie is er eentje alleen vliegt suiker er veel sneller door. Als je veel vezels erbij neem blijft het langer hangen en minder snel weer trek.