Wat vind bokt van de uitspraak tegen Joran van der Sloot?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Re: Wat vind bokt van de uitspraak tegen Joran van der Sloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:15

Het is ook lastig, want in dat hotel hingen alleen camera's bij de kamer waar Joran verbleef, nergens anders in het hotel hingen camera's, en voor hij daar heen ging hingen die camera's er ook niet. Dan las ik ook nog ergens dat de ouders van Stephany Flores razend op hun dochter waren dat ze lesbisch was(of bi, weet ik niet zeker), maar in elk geval blijven er ook verdenkingen op opzet om Joran erin te luizen. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik heb wel de beelden gezien met die van der Eemt in die auto, en dan denk ik, je bent wel een engerd en je hebt wel de schijn tegen. Dan nog die vrouwenhandel met de beelden die PrdV gemaakt heeft. Feit blijft (denken we) dat hij met haar die kamer in ging, en een paar uur later vertrok en toen was ze dood. Hoe dat precies gegaan is? Weten wij of er na hem nog iemand naar binnen is geweest die haar vermoord heeft om Joran erin te luizen, weten we niet. Het heeft er nu alle schijn van dat hij het gedaan heeft, maar of het echt z is??

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:24

Char_elle schreef:
Lijkt me dat er bewijs genoeg is en ik geloof ook echt wel dat hij haar vermoord heeft. Die gast is gewoon helemaal gestoord. Echt een viezerik.

Welk bewijs?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:27

Dat is idd nog steeds de vraag.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:33

ik geloof dat haar bloed niet alleen op zijn shirt, maar ook op het geld zat wat hij bij zich had.
Maar voor mijn gevoel ontbreken er gewoon te veel details om een eerlijk beeld te kunnen vormen.
Kijk, dat hij er iets mee te maken heeft, denk dat dat wel bewezen is. Maar in welke mate en op welke manier, dat blijft gewoon een vraagteken. En ik denk dat dat ook de reden is waarom ik niet gelijk zeg "God dan dat het 28 jaar is". Kijk, ik zie hem ook liever niet vrij rondlopen, maar ik denk dat als we nog enig vertrouwen in de wet en het rechtsstelsel willen houden, dat we wel dingen op feiten moeten baseren en niet persoonlijke meningen of zaken die er niets mee te maken hebben.
Zo vind ik het gewoon ook raar dat het op de dag af zoveel jaar na nathalie was etc. Er zijn gewoon een aantal dingen die veel vraagtekens oproepen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:36

en wat ik ook vreemd vind... ze had geen broek meer aan. Kijk, waarom zat ze zonder broek op zijn laptop? k geloof dat hij had gezegd dat ze online aan het pokeren waren, maar als er op die desbetreffende laptop dingen staan die tegen hem zouden kunnen werken ivm Nathalie, waarom liet hij haar alleen met dat ding dan? En als zij iets gelezen zou hebben over natalie, zou je dan niet gelijk je broek aandoen n zorgen dat je weg was,voordat hij terug kwam? Of iig zorgen dat je niet betrapt wordt?
Even dat het duidelijk is, ik zeg niets slechts over Flores. Ik bedoel alleen te zeggen dat er wel ontzettnd veel vraagtekens zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:40

De complottheorie vind ik wel erg ver gaan....zomaar een meisje vermoorden om Joran er in te luizen??

Dat gaat er bij niet in...hij is gewoon tegen de lamp gelopen...een gevaarlijk type is het voor mij zeker...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:44

Dat gaat er bij dus ook niet zomaar in, echt niet Russell, maar ik denk wel dat het vreemd is dat er ineens spontaan camera's hangen bij alleen de kamer van Joran. Dat is toch vreemd.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:50

russel, ik denk dat er maar een kleine groep is die geloofd dat hij het niet gedaan heeft. Ik denk ook niet dat hij bekend zou hebben als hij het ECHT niet gedaan zou hebben.
Maar ik vind wel dat er heel erg weinig bekend is over de toedracht. Terwijl dat toch vaak details zijn die al snel naar buiten komen.
Heeft iemand een idee met welke reden ze met hem mee is gegaan naar zijn kamer?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:56

russel schreef:
De complottheorie vind ik wel erg ver gaan....zomaar een meisje vermoorden om Joran er in te luizen??

Dat gaat er bij niet in...hij is gewoon tegen de lamp gelopen...een gevaarlijk type is het voor mij zeker...

Inderdaad, ik vind het echt het zotte. En heel onrespectvol toe naar het slachtoffer en de familie.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:59

lesilla schreef:
russel schreef:

Inderdaad, ik vind het echt het zotte. En heel onrespectvol toe naar het slachtoffer en de familie.

Gelukkig is de familie van Joran net zo schuldig als hem en verdienen hun alle kritiek over hun zoon,ongeacht dit bewezen is of niet!
Alleen familie van de overledene verdiend respect, voor de rest is iedereen vogelvrij.
Sorry hoor, maar dit gaat er bij mij gewoon niet in.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:56

Ik ben het eens met LecyTinker, ik denk er exact hetzelfde over! :j

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:58

Staat toch slachtoffer en de familie, en niks over zijn familie....

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:02

lesilla schreef:
Staat toch slachtoffer en de familie, en niks over zijn familie....

precies... verdient de familie van Joran niet precies dezelfde respect als die van holloway en flores?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:03

Je kan ook over alles vallen, als je dwars wil doen :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:07

lesilla schreef:

hahahahhaha, nee, zo bedoelde ik het niet.
Ik denk alleen dat er enorm leed zit aan de kant van Fam Van der Sloot en dat dat over het hoofd wordt gezien.
Stel nou even dat Natalie echt een ongeluk was... en dat zijn familie echt heeft geholpen met het verduisteren van het lichaam ( ik zeg, stel!) hoeveel denk je dat zijn familie te lijden heeft dan?
Dit is ook niet iets waar hun voor gekozen hebben.
Ik vind het gewoon allemaal erg zwart en wit bezien.
"Niets slechts over de doden" ik ben het ermee eens, maar denk dat leed veel verder gaat dan alleen de nabestaande van de overledenen. Dat was alleen wat ik duidelijk wilde maken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:14

LecyTinker schreef:
Ik denk ook niet dat hij bekend zou hebben als hij het ECHT niet gedaan zou hebben.

Ik betwijfel het. De druk van ondervragingen (die echt niet mis is in landen als Peru, mensenrechten worden dan nogal eens genegeerd...) kan iemand helemaal kapot maken en dingen laten bekennen om maar van die druk af te zijn. Bovendien heeft ie al eens eerder bekend, met verschillende verhalen en motieven.

Ik geloof echt dat hij er op een manier bij betrokken is geweest. Maar er zijn té veel toevalligheden en vraagtekens waardoor zijn veroordeling mij niet lekker zit.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:16

ik vind levenslag.n hij heeft 2 levens afgenomen( waarvan de een nog neit zeker is) nu moet hij lijden.

1 meisje komt nooit meer terug. en hij komt na 28 jaar vrij>? laat hem daar maar steren, alleen ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:23

@ Heino: Ik kan me wel vinden in jouw gedachtengang.
Een bekentenis wordt in een staat waar het recht soeverein is (onafhankelijk, voor de duidelijkheid, dat in in bv Amerika niet het geval, rechters worden daar verkozen, en het moge duidelijk zijn, alleen al uit dit topic, dat juryrechtspraak niet bepaald onafhankelijk is) niet als bewijs erkend, en dat is niet voor niets. Bekentenissen kunnen afgedwongen worden, er kan bekend worden om een ander uit de wind te houden, etc. Alleen een bekentenis is bij lange na niet voldoende om iemand te veroordelen.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:34

Wow ik sta er best wel van te kijken hoe jullie in de rol van de rechter proberen te treden. Hebben jullie genoeg kennis over het peruaanse rechtssysteem? Hebben jullie het complete dossier gelezen? Lijkt me niet. Ga er maar vanuit dat alles tot op de bodem uitgezocht is en dat al die vragen al lang onderzocht zijn.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:36

Yamcha schreef:
@ Heino: Ik kan me wel vinden in jouw gedachtengang.
Een bekentenis wordt in een staat waar het recht soeverein is (onafhankelijk, voor de duidelijkheid, dat in in bv Amerika niet het geval, rechters worden daar verkozen, en het moge duidelijk zijn, alleen al uit dit topic, dat juryrechtspraak niet bepaald onafhankelijk is) niet als bewijs erkend, en dat is niet voor niets. Bekentenissen kunnen afgedwongen worden, er kan bekend worden om een ander uit de wind te houden, etc. Alleen een bekentenis is bij lange na niet voldoende om iemand te veroordelen.

Ik twijfel er ook niet aan dat na zoveel uren ondervraging etc, dat een bekentenis makkelijk is afgegeven.
Maar met het oog op zijn situatie nu, zou hij het niet aangevochten hebben als hij niet achter zijn bekentenis had gestaan?
Hoe het in elkaar zit, geen idee, maar het is wel extreem toevallig dat het bloed op zijn kleding zat, hij geld met haar bloed eop had, ik geloof zelfs nog persoonlijke dingen van haar ook. Dat hij op de vlucht gaat etc...
Kijk, hij heeft de schijn tegen, net als met Holloway en of er sprake is van moord, dat weet ik niet. Maar ik heb toch sterk de neiging om te geloven dat hij bij allebei de zaken betrokken was en dus een aandeel heeft in hun dood. Opzettelijk of niet, dat weet ik niet. Maar dat hij wel wat op zijn kerfstok heeft staan, vind ik toch wel een overtuigende zaak. Maar nogmaals. dat zijn dingen op 1 pot gooien en daar vecht ik persoonlijk tegen dat ik dit niet doe.

Car-elle... daar ben ik niet zo heel erg van overtuigd....

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:53

De enigste reden waarom Joran bekend heeft is omdat hij heeft gedacht dat dit in zijn voordeel zou werken, deze ronde had hij immers zijn pappie niet die hem kon helpen. Spijt ? Ja dat straalde ook echt van zijn gezicht af! :r Nee laat Joran maar lekker zitten waar hij zit, daar zit hij precies goed, tussen mede moordenaars die elkaar lastig vallen, kan hij een grote jongen worden en is hij mogelijk een keer de zwakkere die letterlijk en figuurlijk genaaid wordt! Nee met Joran geen medelijden van mijn kant. Ik begrijp ook werkelijk niet waar de mensen hier het begrip vandaan halen om zijn straf onterecht te vinden, de familie van de vermoorde jonge vrouwen mogen de rest van hun leven, ieder jaar weer opnieuw totdat ze van ouderdom gestorven zijn het gemis voelen op de geboortdedag van hun dochter, de sterfdag van hun dochter, alle feestdagen zonder hun dochter vieren, ieder jaar weer opnieuw, jaar in jaar uit en dat zal waarschijnlijk langer duren dan 28 jaar. En jullie vinden zijn straf onterecht omdat Joran zelf zo dom is geweest iemand te vermoorden in Peru en dan moet hij maar naar Nederland komen zodat hij zijn straf in luxe uit kan zitten? Omdat Joran denkt dat hij onder en boven de wet staat? Ik mag hopen dat de familie Flores er hun levenswerk van gaat maken om hem die volle 28 jaar uit te laten zitten en dat verwacht ik eigenlijk wel.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:00

@ mindfields, wat heeft de reactie op de geaardheid van flores te maken hiermee? Dat vind ik wel heel erg losse flodders schieten. (Ik heb dit niet tegen jou persoonlijk want las al dat jij niet geheel achter de theorie stond).

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:03

De grootste straf die Joran krijgt is dat zijn leven voorbij is bij vrijlating. Hij heeft natuurlijk nooit iets opgebouwd en een imago waarmee hij nooit meer een serieuze baan kan krijgen. De jaren dat Joran opgesloten zit zijn normaliter de jaren waarin iemand een leven opbouwt, die kans krijgt hij niet meer.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:04

LecyTinker schreef:
lesilla schreef:

hahahahhaha, nee, zo bedoelde ik het niet.
Ik denk alleen dat er enorm leed zit aan de kant van Fam Van der Sloot en dat dat over het hoofd wordt gezien.
Stel nou even dat Natalie echt een ongeluk was... en dat zijn familie echt heeft geholpen met het verduisteren van het lichaam ( ik zeg, stel!) hoeveel denk je dat zijn familie te lijden heeft dan?
Dit is ook niet iets waar hun voor gekozen hebben.
Ik vind het gewoon allemaal erg zwart en wit bezien.
"Niets slechts over de doden" ik ben het ermee eens, maar denk dat leed veel verder gaat dan alleen de nabestaande van de overledenen. Dat was alleen wat ik duidelijk wilde maken.

Ooh zo, nu snap ik het!
Je hebt gelijk :j

Ik vind voor beide partijen erg, los dat de vader misschien geholpen heeft er zijn nog neven en nichten enz moest het waar zijn.
Maar bij dingen zoals expres omgebracht om joran te hebben, ik kan me alleen maar voorstellen als het je dochter is of je zus het echt zo zwaar aankomt. Bij joran zijn familie ook, maar als het je dochter is. Pfff kan alleen maar voorstellen..

En voor joran zijn familie de zoveelste zeveruitspraak op een rij, het zal zo zwaar zijn om die betuigingen telkens te horen

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:06

Ja dat las ik dus in een van de vele berichten over de zaak, dat de vader van Flores daar heel boos om was omdat dat zijn reputatie zou schaden daar, en dat dat als een van de mogelijke motieven voor een opzettelijke inluisactie werd gezien. Kan me er zelf niets bij voorstellen al heb ik recentelijk nog een situatie meegemaakt waarin ouders heel bizar reageerden op de geaardheid van hun kind en dat heeft dat kind zelf de dood ingedreven. Dat is wel iets anders dan dit, besef ik, maar sommige mensen hebben veel moeite met de geaardheid van hun kinderen en doen daardoor bizarre dingen. Belachelijk, maar gebeurt wel. Ik zeg indd niet dat dit hier het geval is, ik zeg alleen dat ik het ergens las, en dat was dan in combinatie met de camera's die ineens in dat hotel hingen en het gratis vliegticket wat Joran zou hebben gekregen om na de moord het land uit te vluchten.