PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:53

doei schreef:
Wat ik een rare oplossing vind?
Dat ik dan maar niet naar een moskee moet gaan, als ik geen hoofddoek op wil.
Omdat ik daar dan niet welkom ben zonder hoofddoek.

Zodra er wordt geroepen dat buitenlanders niet welkom zijn in Nederland met hoofddoek, staat de hele wereld op zijn kop.

Maar tegen mij wordt de andere kant van de medaille even zo op mijn bordje door jou gelegd.
Ik vind het meten met 2 maatstaven...
Dat gaat écht niet alleen maar om moskeeën, in Griekenland kom je in je minirokje en tanktop het gemiddelde klooster ook niet binnen. Je kunt wel door blijven drammen dat het alleen in moskeeën zo is, maar dat is niet het geval. In Nederland is het geloof een steeds minder grote rol gaan spelen, waardoor men er hier over het algemeen soepeler mee omgaat, maar in landen waar religie nog een belangrijke plaats heeft in het leven van de bevolking zijn ze ook veel strenger.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:59

:roll:
Citaat:
Ook ik weet dat de Bijbel een vrouwonvriendelijk boek is, als je het letterlijk neemt. Gelukkig gebeurt dat niet meer, vrijwel alle Christenen interpreteren de Bijbel. Bij de Islam geldt echter dat de Koran 'de waarheid' is. Van interpreteren is geen sprake, het is zoals het geschreven staat. Als je het mij vraagt is dat een wezenlijk en érg belangrijk verschil tussen beide geloven/culturen.

Lang niet alle Christenen interpreteren de Bijbel, er is in de VS bijvoorbeeld een steeds groter wordende groep die de bijbel zo letterlijk mogelijk neemt en die er een rechtvaardiging in vindt om bijv. homosexuelen lastig te vallen, prostituees te belagen en het leven van mensen die een abortuskliniek bezoeken te bedreigen.
Lees je maar eens in over creationisten en mensen die aanslagen op abortusklinieken plegen.

Aan de andere kant ken ik heel vrijzinnige moslims die er verder een tamelijk westers normen en waarden patroon op nahouden.

Tis niet de godsdienst zelf, het is de tijd en plaats waarin hij beleden wordt en door welke groepering.

Wat betreft de PVV-kritiek op Beatrix: je zal maar geen zinnige dingen te doen hebben, zoals een land te besturen...
Ik word een beetje moe van een partij die oppositie blijft voeren vanuit die idiote gedoogconstructie...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:01

Bea hoeft ook geen land te besturen randalinpony ;)

Ah ik zie dat je de laatste zin weg heb gehaald...

Electra63

Re: PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:05

Bea neemt wel een hele grote belangrijke handelsmissie mee. Dus je aanpassen en bedekken omdat je een Moskee bezoekt, lijkt mij heel normaal.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:59

Electra63 schreef:
Bea neemt wel een hele grote belangrijke handelsmissie mee. Dus je aanpassen en bedekken omdat je een Moskee bezoekt, lijkt mij heel normaal.

Hier sluit ik mij bij aan. De PVV kan nog wel leren wat respect op te brengen voor andermans cultuur ipv alles direct als 'slecht' te bestempelen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:16

Ben ik dan de enige die helemaal blij wordt van deze uitspraak van Wilders?

Normaal ligt de verhouding in topics over Wilders 50% voor en 50% tegen, misschien zelfs wel 60% voor en 40% tegen Wilders. In dit topic komen maar een paar medestanders voor en de meerderheid vindt het vooral ontfatsoenlijk als ze het niet zou doen. Als Wilders kan je je best een keer een uitglijder als de kopvoddentax veroorloven, maar je moet het niet te vaak doen, want dan beginnen Henk en Ingrid zich toch wel achter de oren te krabben. En dit blijkt weer zo'n uitglijder te zijn. Dan heb ik het er nog niet eens over dat Nederland behoorlijk monarchistisch is en dat Henk en Ingrid helemaal niet zo van die aanvallen op de koningin houden. Van mij mag het best een paar duizend euro aan kamervragen kosten als Wilders zich daarzelf mee uit de markt prijst en de PVV weer in de obscuurheid verdwijnt *\o/*

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:23

Ik durfde het niet hardop uit te spreken, maar kan me helemaal in je post vinden, Karl!

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:25

Ik vind nog steeds dat de PVV de regering in moet, dan is het zo klaar met dat gewauwel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:29

Ik vrees dat dit de aanhang niet echt afschrikt. De andere politici zouden Henk en Ingrid eens duidelijk moeten maken hoeveel invloed dat getwiter op hun inkomen heeft. Het gros begrijpt ook niet dat alle bezuinigingen op zorg en ondwijs alleen met hulp van Wilders ingevoerd kunnen worden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:32

sarabande schreef:
Ik vrees dat dit de aanhang niet echt afschrikt.

En toch hoor/lees ik steeds vaker dat PVV-stemmers nu beseffen een grote fout gemaakt te hebben met hun stem richting de PVV.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:34

Kentaro schreef:
Inge_83 schreef:
Oh doen de buitenlanders dan hier ook hun hoofddoek af als ze hier in Nederland rondlopen??
Nee ze komen openlijk uit voor hun geloof en cultuur. Prima hoor maar dan vind ik dat Beatrix en Maxima daar ook voor hun geloof en cultuur moeten staan en dus zonder hoofddoek daar mogen lopen.

Ik ben het dus wel eens met Wilders. Ik vind het ook rare bedoening om ineens een hoofddoek te gaan dragen daar.

Helemaal mee eens!
En ik vind het persoonlijk ook onzin om te zeggen dat wanneer jij geen hoofddoek o.i.d. draagt, je geen respect zou hebben voor hun cultuur!?
Ik vind het dragen van hoofddoeken grote onzin en zéér vrouw onvriendelijk. Zou daar dus persoonlijk ook nooit aan mee doen!

als men zich als gast moet houden aan de cultuur, waarom dragen de buitelanders dan in nederland ook hoofddoeken? volgens mij wegens hun cultuur en geloof.. hier in nederland is het geen vaste cultuur of geloof om een hoofddoek te dragen om je haar en nek te bedekken.
dus waarom zou je dat doen als je op bezoek bent in dat land? ik zie het al voor me als je naar het buitenland gaat waar het een cultuur is dat je als nederlandse vrouw een hoofddoek en jurk zou moeten gaan dragen of een boerka.. nou nooit!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:38

Misschien moet je het hele topic even doorlezen, want die vraag is al meerdere keren beantwoord door diverse bokkers.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:40

Boras schreef:
Misschien moet je het hele topic even doorlezen, want die vraag is al meerdere keren beantwoord door diverse bokkers.

ik geef gewoon even mijn mening, als het zo netjes is dan vraag ik me gewoon af waarom de buitenlanders niet gewoon de nederlandse cultuur dan overnemen.
nederlands is nederlands, dus ook in het buitenland.
net zoals hier de buitenlanders met hoofddoeken op blijven lopen ,moskee's hebben, hun eigen taal spreken enzovoort.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:48

Heino schreef:
sarabande schreef:

En toch hoor/lees ik steeds vaker dat PVV-stemmers nu beseffen een grote fout gemaakt te hebben met hun stem richting de PVV.

Zolang ze nog zo hoog in de peiling staan zijn er nog erg veel mensen die erin "willen" geloven en ook weigeren naar iedere rede te luisteren zie bovenstaande post.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:49

Heino schreef:
sarabande schreef:

Ja natuurlijk. Nu zij gepakt worden in hun portemonnee. Zeker als je (bijna) nooit een moslim tegenkomt, is die anti-islampolitiek wel leuk van de PVV, maar Henk en Ingrid willen natuurlijk wel gewoon hun pensioen, huur- en/of zorgtoeslag ontvangen, de kinderen straks laten studeren enz. enz.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:53

mandylfmarca schreef:
Boras schreef:

ik geef gewoon even mijn mening, als het zo netjes is dan vraag ik me gewoon af waarom de buitenlanders niet gewoon de nederlandse cultuur dan overnemen.
net zoals hier de buitenlanders met hoofddoeken op blijven lopen ,moskee's hebben, hun eigen taal spreken enzovoort.

Een land bezoeken t.b.v. een handelsmissie en uit beleefdheid je kleden voor een moskeebezoek vind ik normaal. Ik ga niet naar een Moskee, dus kleed ik mij daar niet naar, maar als ik wel een Moskee zou bezoeken, zou ik mij kleden zoals dat hoort. Ik ben niet echt koningsgezind, maar Maxima en Bea zagen er mooi uit, dat is gewoon recklame voor ons kleine landje. :D

Ps ik heb familie in Canada, die spreken ook nog steeds Nederlands, zelfs de kinderen die daar geboren zijn. Verder vieren zij Sinterklaas en zijn ze dol op vooral Nederlands snoepgoed, zoals drop en speculaas.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:55

Ja maar dat is niet vreemd en eng :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:56

Boras schreef:

Dan ken jij mijn familie nog niet :D :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 01:02

mandylfmarca schreef:
Boras schreef:

Als jij in een islamitisch land gewoon over straat loopt, hoef je ook geen hoofddoek om hoor. Ik heb begrepen dat je dat echter wel WILT anders wordt je aangestaard door allerlei mannetjes die alleen maar het (deels) naakte lichaam van hun moeder en zussen hebben gezien maar dat is een andere discussie.
Als jij iemands huis betreed (bijv een godshuis), dien je je te houden aan diens regels. Op de openbare plekken mag je doen wat je wil, mits het een beetje volgens de wet blijft :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 01:12

De eerste voorverkiezingen in Amerika waren in een stadje in Iowa waar voornamelijk afstammelingen van Hollandse immigranten woonden
Ze waren zeer reactionair en zeer gelovig, hadden nog steeds na 4 of 5 generaties Nederlandse eetgewoontes, maar leefden ook volgens de normen van hun voorvaderen
Degenen die hier op bezoek waren geweest vonden Nederland maar helemaal niets, zo losbandig :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 01:16

Teveel waterstofperoxide tast de hersenen aan :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 01:30

Anne_GTI schreef:
Teveel waterstofperoxide tast de hersenen aan :D

Offtopic: leuk filmpje :D nog nooit zo vaak iemand net-niet van zijn paard af zien liggen :=

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 11:40

Kentaro schreef:
(op pagina 2)
Suzanne F. schreef:
Inge_83 schreef:
Oh doen de buitenlanders dan hier ook hun hoofddoek af als ze hier in Nederland rondlopen??
Nee ze komen openlijk uit voor hun geloof en cultuur. Prima hoor maar dan vind ik dat Beatrix en Maxima daar ook voor hun geloof en cultuur moeten staan en dus zonder hoofddoek daar mogen lopen.

Ik ben het dus wel eens met Wilders. Ik vind het ook rare bedoening om ineens een hoofddoek te gaan dragen daar.

Helemaal mee eens!
En ik vind het persoonlijk ook onzin om te zeggen dat wanneer jij geen hoofddoek o.i.d. draagt, je geen respect zou hebben voor hun cultuur!?
Ik vind het dragen van hoofddoeken grote onzin en zéér vrouw onvriendelijk. Zou daar dus persoonlijk ook nooit aan mee doen!

De eerste quote is echter niet van mij, maar van Suzanne F, in reactie op mijn openingspost.
Ik zie dat hij hierboven nog een keer herhaald wordt door mandylfmarca, maar het zijn dus niet mijn woorden, en ook niet mijn standpunt.
Misschien kunnen betreffende personen hun post even verbeteren...
Laatst bijgewerkt door Inge_83 op 10-01-12 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:45

Electra63 schreef:
Boras schreef:

Dan ken jij mijn familie nog niet :D :D

_O-

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:52

Maar nog even wat anders: ik zag de koningin gisteren op het journaal toen ze de moskee binnenging, en die blauwe sjaal over haar hoed vond ik eigenlijk een erg elegante oplossing. Stond haar prachtig. :)