Citaat:
Ook ik weet dat de Bijbel een vrouwonvriendelijk boek is, als je het letterlijk neemt. Gelukkig gebeurt dat niet meer, vrijwel alle Christenen interpreteren de Bijbel. Bij de Islam geldt echter dat de Koran 'de waarheid' is. Van interpreteren is geen sprake, het is zoals het geschreven staat. Als je het mij vraagt is dat een wezenlijk en érg belangrijk verschil tussen beide geloven/culturen.
Lang niet alle Christenen interpreteren de Bijbel, er is in de VS bijvoorbeeld een steeds groter wordende groep die de bijbel zo letterlijk mogelijk neemt en die er een rechtvaardiging in vindt om bijv. homosexuelen lastig te vallen, prostituees te belagen en het leven van mensen die een abortuskliniek bezoeken te bedreigen.
Lees je maar eens in over creationisten en mensen die aanslagen op abortusklinieken plegen.
Aan de andere kant ken ik heel vrijzinnige moslims die er verder een tamelijk westers normen en waarden patroon op nahouden.
Tis niet de godsdienst zelf, het is de tijd en plaats waarin hij beleden wordt en door welke groepering.
Wat betreft de PVV-kritiek op Beatrix: je zal maar geen zinnige dingen te doen hebben, zoals een land te besturen...
Ik word een beetje moe van een partij die oppositie blijft voeren vanuit die idiote gedoogconstructie...