Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
madelief88 schreef:Mag echt hopen dat dit er niet doorkom, de langstudeerboete is al een zure appel voor iedereen die al aan het studeren is. Vind de langstudeerboete op zich echt geen slecht idee, maar beetje banketstaaf om dat al voor de studerende mensen in te voeren.
Maar als de stufi en ovchipkaart gaan verdwijnen.... Ik zou alleen aan reiskosten dan al iets van 200€ per maand kwijt zijn, gaat het niet.
Maartje1990 schreef:Ik betaal momenteel m'n huur/eten/collegegeld/medische kosten paard allemaal van m'n stufi en dan max. lenen en ik werk niet. En dat gaat prima?
Vudress schreef:Als ik het goed heb wordt lening terugbetaald naar draagkracht en dat maximaal 15 jaar. Overigens verandert er voor studerende studenten helemaal niets, behalve dat studieschuld wat hoger is.
Vudress schreef:Opvallende keuze. Zeker omdat je als student zijnde ontzettend veel kunt werken, uitgezonderd studenten van zwaardere studies als geneeskunde.
sliertje schreef:Het is ook voornamelijk een regel om de langstudeerders te ontmoedigen.
Hoeveel studenten hangen na schooltijd in de kroeg, studeren niet, feesten alleen maar? Deze mensen zouden in een kortere tijd hun studie af kunnen ronden door meer te leren, en eventueel hun vrije uren kunnen werken..
M_D_H schreef:Renee schreef:Ik zou het een beter idee vinden wanneer ze in het MBO gaan snijden: die krijgen meer stufi dan HBO-ers en betalen minder aan school!
sorry?
wat een onzin, ik krijg minder stufi dan de meeste hboers en ik moet zelfs geld bijleggen om mijn studi te kunnen betalen!!
waar haal je die wetenschap vandaan als ik vragen mag?
ik krijg overgens wel meer stufi dan 1 vriendin die uitwonend hbo doet, maar dat komt omdat ik een aanvullende beurs heb
Vudress schreef:Iedere student mag toch zelf bepalen wat hij met zijn studiefinanciering doet? Ook al eet je weken brood met appelstroop omdat je per se een Passier-hoofdstel wilt.Maartje1990 schreef:Ik betaal momenteel m'n huur/eten/collegegeld/medische kosten paard allemaal van m'n stufi en dan max. lenen en ik werk niet. En dat gaat prima?
Opvallende keuze. Zeker omdat je als student zijnde ontzettend veel kunt werken, uitgezonderd studenten van zwaardere studies als geneeskunde.
sliertje schreef:de 6e dag werken en als je om 4 uur vrij bent kun je nog makkelijk ergens koopavond werken... Als je ECHT wilt, is er altijd wel een manier om geld te verdienen. Er zijn baantjes genoeg...
sliertje schreef:de 6e dag werken en als je om 4 uur vrij bent kun je nog makkelijk ergens koopavond werken... Als je ECHT wilt, is er altijd wel een manier om geld te verdienen. Er zijn baantjes genoeg...
Vudress schreef:Iedere student mag toch zelf bepalen wat hij met zijn studiefinanciering doet? Ook al eet je weken brood met appelstroop omdat je per se een Passier-hoofdstel wilt.Maartje1990 schreef:Ik betaal momenteel m'n huur/eten/collegegeld/medische kosten paard allemaal van m'n stufi en dan max. lenen en ik werk niet. En dat gaat prima?
Opvallende keuze. Zeker omdat je als student zijnde ontzettend veel kunt werken, uitgezonderd studenten van zwaardere studies als geneeskunde.