Scheidsrechter geeft keeper AZ rood na aanval supporter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:41

gohya schreef:
Een supporter die een stadion verbod heeft,daar word het pasje van in genomen.En zonder pasje kom je niet meer binnen.het is zó simpel op te lossen.Elke relschopper komt dan geen stadion meer binnen,hij heeft immers geen pasje mét zijn foto meer.

En toch had deze man al een stadionverbod! Zo moeilijk is het dus niet..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:43

Het wás niet eens een voetballer die het verpest,een hooligan was het die het verpest!

@jori_X
Nee omdat ze niet met pasjes werken.
Wil je een kaartje kopen/hebben dan kan je je kaartje tonen bij de ingang incl.je stadionpasje.
Zo simpel als wat.Geen pasje,wel een kaartje?sorry je komt er niet in.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:46

gohya schreef:
Citaat: Fijne kerels, die voetballers. En dat zijn dan de voorbeelden voor 'de jeugd'? Geen wonder dat het af en toe zo'n rotzooi is op straat.

Dit slaat dus helemaal nergens op.Dit heb totaal nix te maken met de rotzooi op straat.

NIet? Ik denk van wel hoor, t was iets met voorbeeld en functie en tv enzo...
Morgen trapt jongetje van 13 iemand lens want dat was toch niet erg toen de keeper op tv het deed? JA zo gaat dat met kinderen en hun helden. Daarom moet dit niet te licht bestraft worden!!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:48

gohya schreef:
Het wás niet eens een voetballer die het verpest,een hooligan was het die het verpest!

@jori_X
Nee omdat ze niet met pasjes werken.
Wil je een kaartje kopen/hebben dan kan je je kaartje tonen bij de ingang incl.je stadionpasje.
Zo simpel als wat.Geen pasje,wel een kaartje?sorry je komt er niet in.

ah ok :) Sorry overheen gelezen

Wat dat betreft is het wel een goede wake-upcall vind ik! Dat er iets moet veranderen is duidelijk, want zo'n persoon zou inderdaad nooit binnen mogen komen!

Ik vind het van beide een slechte actie. Hooligan zat vreselijk fout, maar Esteban ook. Ik ben benieuwd wat dit voor gevolgen heeft

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:49

Ik had liever gezien dat de keeper zich nog even liet zien op de persconferentie, ook mbt voorbeeldfunctie dat je wel aangeeft; joh, het ging mis en ik had beter een stap terug kunnen doen op dat moment.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:08

Omg die vent had gewoon al een stadionverbod wat een schande zeg...

Medelijden met die keeper, hij verdedigd zichzelf gewoon. Maarja daar denkt iedereen anders over.

bonney4evver

Re: Scheidsrechter geeft keeper AZ rood na aanval supporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:22

Ben echt verbaasd over sommige reacties hier..

Mag je jezelf niet meer verdedigen tegenwoordig? Wie weet had die gek een mes of een boksbeugel bij hem gehad. Ik ben blij dat de keeper zich zo goed verdedigde.
Mocht AZ uit de beker stappen als de kaart blijft staan, snap ik dat volledig.
Respect voor Verbeek en de ploeg :j

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:26

bonney4evver schreef:
Ben echt verbaasd over sommige reacties hier..

Mag je jezelf niet meer verdedigen tegenwoordig? Wie weet had die gek een mes of een boksbeugel bij hem gehad. Ik ben blij dat de keeper zich zo goed verdedigde.
Mocht AZ uit de beker stappen als de kaart blijft staan, snap ik dat volledig.
Respect voor Verbeek en de ploeg :j

Helemaal mee eens :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:29

Een man blijven trappen die al op de grond ligt heeft niets met zelfverdediging te maken. Rode kaart was imo volledig terecht, omdat de keeper zwaar over the top reageerde.

Voor de rest vond ik het gewoon heel, heel jammer van ons leuke avondje uit. Waren sneller dan verwacht weer thuis. Met dank aan meneer de 'supporter' :x

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:31

Narya schreef:
Een man blijven trappen die al op de grond ligt heeft niets met zelfverdediging te maken. Rode kaart was imo volledig terecht, omdat de keeper zwaar over the top reageerde.

Voor de rest vond ik het gewoon heel, heel jammer van ons leuke avondje uit. Waren sneller dan verwacht weer thuis. Met dank aan meneer de 'supporter' :x

Nou vind ik niet eigenlijk. Esteban die schrok gewoon en zat vol met adrenaline. Je verwacht toch niet dat er iemand je in je rug aan valt? Het is gewoon een reactie. Voor het zelfde geld staat die man weer op en heeft hij een mes bij zich. Moet ie dan staan gaan kijken tot dat hij op staat? Had die man op de grond maar een rode kaart gegeven. Laat die man maar voelen hoor, eigen schuld.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:36

@Mambobeach: als je mijn bericht had gelezen dan had je kunnen lezen dat ik niet huilie huilie doe voor die supporter/hooligan/fan/gozer/geefhetbeestjemaareennaam. Maar dat ik val over het feit dat de keeper toen die gozer al lag en dus GEEN bedreiging meer vormde alsnog op hem in schopte. Dat je je verdedigt op het moment dat iemand je met onbekende bedoelingen agressief benadert, is een ding. Maar naschoppen op het moment dat iemand op de grond ligt is GEEN verdediging. Heeft niks met huilie huilie te maken. Ongeacht wie het is en wie er schopt, naschoppen is gewoon GEEN verdediging en ook NIET goed te praten.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:45

Mijn opmerking over voetballers in het algemeen was inderdaad erg overtrokken, mijn excuses daarvoor. Maar ik vind inderdaad wel dat voetballers een voorbeeldfunctie hebben (net als politie, militairen, rechters, leraren, priesters) en dus aan een iets hogere maatstaf zouden moeten proberen te voldoen.
Iemand flink natrappen die al ligt valt in mijn ogen niet in dat plaatje. Excuses achteraf was inderdaad een goed iets geweest. Zoals gezegd: de reactie is misschien wel begrijpelijk (adrenaline enz) maar absoluut niet goed te keuren!
En ik vrees eigenlijk wel dat sommige dingen van het voetbal te maken hebben met dingen die we op straat zien. Kids van 8 die op het voetbalveld staan te fluimen? En de houding tegenover scheidsrechters is ook niet echt om over naar huis te spreken, ik vraag me af of we dat ook niet enigszins aan het prof-voetbal kunnen wijten? Vraag me af hoe het er uit zou zien als alle prof-voetballers gewoon netjes zich bij een scheidsrechterbeslissing neer zouden leggen, zonder geschreeuw, kopschudden of wat dan ook. Maar dat is speculatie natuurlijk. Ik kan het inderdaad niet staven, maar ik denk dat er ook weinig mis zou zijn aan een prof-voetbal met iets 'normalere' omgangsvormen. En daar past natrappen zoals gezegd wat mij betreft niet in, hoe heftig de situatie ook is.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:50

smurffie schreef:
Ik moet zeggen dat het vermakelijk is hoe mensen zonder kennis van de regels hier reageren :+
Als az uit de beker stapt zou dat me verbazen omdat die zelf ook weten dat de kaart terrecht was.

En dat de man een bekende van ajax was is al veel eerder aangekaart.
Alleen de man straffen en verder niks is ook wel heel grappig gevonden :+ we doen net of alleen die man het veld opgekomen is en daar stond geen 10 man beveiliging die dat had moeten voorkomen en we doen ook net of terugtrappen normaal is :)
Mensen, die mannen stonden hier te werken en hebben tijdens werk fouten begaan: natuurlijk word dat bestraft!

Als ajax trouwens geschorst word (wat zeer waarschijnlijk is) worden de uitslagen geschrapt en heeft deze wedstrijd ook geen waarde meer. Hoe het dan met de rode kaart zit weet ik trouwens niet, iemand die hier antwoord op kan geven? ( en dan bedoel ik aan de hand van wat de regels daarover zeggen)

Klinkt wel een beetje denigrerend. Niet iedereen heeft een scheidsrechterscursus gevolgd!
Iedereen geeft gewoon z'n mening. Moet kunnen lijkt mij.

Rode kaart is misschien volgens het boekje, maar op dat moment (naar mijn mening) de slechtste beslissing die de scheids kon nemen. Dat Verbeek z'n spelers het veld af stuurde vond ik een hele goeie beslissing. Dat was nooit meer goedgekomen.

En dat AZ erover denkt om zich onder bepaalde omstandigheden uit de beker terug te trekken, begrijp ik ook helemaal. Laat ze die beker maar ergens stoppen waar de zon niet schijnt :D

Ik heb hier trouwens ook al een paar keer gelezen over "voorbeeldfunctie". Dat zal allemaal wel, maar wat voetbal betreft zou dat in de basis al moeten beginnen lijkt mij. En dat gebeurt nu totaal niet. De kinderen van mijn collega zitten op voetbal en die komt af en toe met verhalen waar de honden geen brood van lusten. En dat kwam niet door de kinderen maar door trainers die hun pupellen vuile spelletjes laten spelen en partijdige scheidsrechters. Daar schrok ik meer van dan dit.

Dit was een (misschien verkeerde) reactie, maar ik begrijp m nog steeds wel. Hij zat natuurlijk vol adrealine en zag nog een paar mensen op zich af komen rennen. Ik weet niet wat jullie zouden doen, maar ik zou ook niet voor mezelf instaan. Ik denk dan ik 'm ook nog een schop had gegeven.

Ik moest denken aan iets wat mij een keer is overkomen, iets wat ik niet zag aankomen en ik schrok van mijn eigen reactie. Nog nooit zo boos geweest en stijf van de adrealine.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:04

Ik heb ook wel eens boos geweest en heb een mep uitgedeeld uit pure schrikreactie, maar ben nooit door blijven slaan... En daar zit t em in voor mij. Niet zijn eerste reactie (groot gelijk dat ie hem op de grond bonjourde!) maar wat hij erna deed.

Ik vind het jammer dat voetbal zo is geworden... Dat er Sire reclames moeten komen om kinderen hun spel terug te geven, dat scheidsrechters worden aangevallen en dat hooligans niet met hun poten van anderen en andermans spullen af kunnen blijven. De astronomische bedragen die de voetballers op topniveau verdienen is ook niet meer sport te noemen. Dus nee, de charme is er wel een beetje vanaf... Voetbal als oorlog ipv spel.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:12

Heb net het filmpje gekeken. Ben het ook met de scheidsrechter eens, die keeper reageerde heel fel.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:22

vuurneon schreef:
Ik heb ook wel eens boos geweest en heb een mep uitgedeeld uit pure schrikreactie, maar ben nooit door blijven slaan... En daar zit t em in voor mij. Niet zijn eerste reactie (groot gelijk dat ie hem op de grond bonjourde!) maar wat hij erna deed.

Ik vind het jammer dat voetbal zo is geworden... Dat er Sire reclames moeten komen om kinderen hun spel terug te geven, dat scheidsrechters worden aangevallen en dat hooligans niet met hun poten van anderen en andermans spullen af kunnen blijven. De astronomische bedragen die de voetballers op topniveau verdienen is ook niet meer sport te noemen. Dus nee, de charme is er wel een beetje vanaf... Voetbal als oorlog ipv spel.

Ik vind dat je dit specifieke geval wel erg veel de breedte in trekt. Naar mijn idee liggen heel veel oorzaken bij de basis, zoals ik al in mijn laatste antwoord schreef.

Wel ben ik het met je eens dat supporters veel kunnen verpesten, maar ik dat was in de jaren tachtig volgens nog veel erger dan nu. Er wordt nu veel strikter gehandhaaft. Maar dat kost inderdaad ontzettend veel geld.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:25

Ik wou dit incident niet de breedte intrekken :) t staat op zichzelf. Maar ik bedoelde meer dat voetbal toch wel vaker in de negatieve aandacht staat hetzij door een speler, hetzij door hooligans (ik vind de naam supporter niet passen bij dat soort tuig) en anders is het wel bij de amateurs doordat er weer een scheidsrechter bedreigd is omdat er weer een ouder z'n klep niet kan houden en gewoon genieten van het spel van het kroost.
Dat is jammer, dit incident draagt natuurlijk niet bij aan een verbeterd imago.

(ik snap ook wel dat de berichtgeving is veranderd maar t is gewoon zo jammer dat dit weer gebeurt. Waarom doen de stadions er niets aan? Betere controle etc.? Er moet toch wel een voordeel uit te behalen zijn hoop ik nu door dit?)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:03

De KNVB trekt de aan Esteban gegeven kaart in.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:14

Nou gelukkig maar.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:16

En op die manier kan de wedstrijd uitgespeeld/overgespeeld gaan worden zonder verder gezeik van AZ dat ze hun keeper missen, dus da's slim uitgedacht van de KNVB.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:22

Maartje1990 schreef:
Nee hoor, zeker toegevoegde waarde. Het ging daar ook om een onderwerp waarop veel mensen vonden dat daar de regels opeens verbogen moesten worden. En in dit geval zijn er mensen die vinden dat dat opeens niet kan (en ook wel) en wat ik me dus afvraag, is of die mensen vonden dat dáár wel de regels verbogen konden worden en hier niet. Zelfde 'soort' situatie met betrekking het verbuigen van de regels en dus ook toegevoegde waarde.

Wat je zegt, klopt niet.
Er hoefden geen regels te worden omgebogen om Mauro hier te laten blijven.
Er kon legaal gebruikt worden gemaakt van bestaande (uitzonderings)regels.

Dus je zit dubbelop heel erg buiten het onderwerp om te schrijven.

Veel verschillende meningen hier. Ik ben benieuwd hoe er beslist en gehandeld gaat worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:28

roxiie schreef:

Gerechtigheid!
En een teken dat de scheids toch niet helemaal juist gehandeld had.
Als een rode kaart terecht is zal die nóóit worden ingetrokken.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:33

Ik was het zeker eens met de rode kaart!
Ja je mag je verdedigen, maar de aanvaller lag op de grond, dan heb je als voetballer een voorbeeldfunctie en niet nog een keer naar hem uit te halen.
Wat de aanvaller doet, dat mag niet daar krijgt hij zijn straf vast voor, maar wat de keeper daarna doet mag ook niet.
Ieder zijn eigen straf vind ik.

Snap wel, dat AZ het veld afging trouwens. Iedere volgende keeper had zich er niet veilig gevoeld.

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:37

gohya schreef:
roxiie schreef:

Gerechtigheid!
En een teken dat de scheids toch niet helemaal juist gehandeld had.
Als een rode kaart terecht is zal die nóóit worden ingetrokken.

Hij heeft wel juist gehandeld, de procedure is gewoon zo.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:38

Precies, op dat moment had hij juist gehandeld. Dat er na die tijd anders door de KNVB tegenaan wordt gekeken dat kan. Maar kan ook tactisch zijn...