vuurneon schreef:Ik heb ook wel eens boos geweest en heb een mep uitgedeeld uit pure schrikreactie, maar ben nooit door blijven slaan... En daar zit t em in voor mij. Niet zijn eerste reactie (groot gelijk dat ie hem op de grond bonjourde!) maar wat hij erna deed.
Ik vind het jammer dat voetbal zo is geworden... Dat er Sire reclames moeten komen om kinderen hun spel terug te geven, dat scheidsrechters worden aangevallen en dat hooligans niet met hun poten van anderen en andermans spullen af kunnen blijven. De astronomische bedragen die de voetballers op topniveau verdienen is ook niet meer sport te noemen. Dus nee, de charme is er wel een beetje vanaf... Voetbal als oorlog ipv spel.
Ik vind dat je dit specifieke geval wel erg veel de breedte in trekt. Naar mijn idee liggen heel veel oorzaken bij de basis, zoals ik al in mijn laatste antwoord schreef.
Wel ben ik het met je eens dat supporters veel kunnen verpesten, maar ik dat was in de jaren tachtig volgens nog veel erger dan nu. Er wordt nu veel strikter gehandhaaft. Maar dat kost inderdaad ontzettend veel geld.