Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Abiola schreef:Nee, die uitkering gaat ze krijgen omdat ze wrs. onvoldoende arbeidsverleden heeft om in aanmerking te komen voor een arbeidsongeschiktheidsuitkering. In mijn ogen zijn uitkeringen niet voor luxe zaken, maar voor primaire levensbehoeften, niet voor auto's en tatoeages dus. Dan kan die uitkering in dat geval ook wel naar beneden worden bijgesteld. En daarnaast zou ze ook bij de vader van haar kind kunnen aankloppen....
Saskia, ook in jou geval. Waarom zoek je geen baan? Ik weet dat het niet makkelijk is als alleenstaande moeder, maar het kan wel hoor.
Heino schreef:Abiola schreef:maar zij moet ook inzien dat paarden, auto's en tatoeages een luxe zijn waar ze nu gewoonweg het geld niet voor heeft.
Eens. Ik wil dat mijn belastinggeld naar mensen gaat die anders 's nachts op straat of op het station slapen, die wekelijks naar de voedselbank moeten en geen passende kleding voor hun kindjes kunnen kopen. Ik wil dat mijn zuurverdiende centen naar mensen gaat die het écht nodig hebben, die ik met mijn centen waar ik hard voor gewerkt heb een dak boven hun hoofd kan geven, gezond voedsel kan bieden. Ik wil niet dat míjn zuurverdiende centen naar een mobiele telefoon of paard gaan...
Saskia9 schreef:Ouders gaan er ook vanuit dat zij hun leven kunnen inrichten zoals zij willen als hun kinderen uit huis gaan...
Dit gaat te ver dus..
Heino schreef:gummie schreef:Maar wat als je een paard al hebt, en dan pas in een uitkering belandt of afhankelijk wordt van je ouders bijvoorbeeld? Twee mogelijkheden: verkopen, of afmaken. Ik zie J&H hier schrijven dat ze, om welke reden dan ook, haar paarden laat inslapen.
Ik leef absoluut mee, maar ze had die paarden al veel eerder in kunnen laten slapen. Heel hard, maar dat had dr €100 (dat was het toch per maand?) x 11 = €1100 schuld kunnen besparen!!! Ik vind de situatie waarin J&S zit oprecht vervelend voor dr, maar ik kan ook niet ontkennen dat ik denk dat ze te weinig heeft gedaan om haar schulden minder hard op te laten lopen.
En over het geen werk kunnen vinden, ik blijf het vreemd vinden. Ik ken werkelijk niemand die keihard zijn best gedaan heeft werk te zoeken die geen werk heeft kunnen vinden. Ja, het zijn niet de allerleukste baantjes, maar hey, werk = werk.
Abiola schreef:Ik ook niet. Ze leeft boven haar stand, en geld waar ze recht op heeft, alimentatie, laat ze liggen omdat ze die vent niet meer moet. Kan ik best begrijpen hoor, maar ze verwacht wel dat wij het ophoesten.
Als ik haar was ging die auto vandaag ook op marktplaats, en ging die ex maar mooi betalen voor zijn kind.
Saskia9 schreef:JessAndHope, mensen die niet in deze situatie zitten hebben geen idee waar je mee te maken kunt hebben als alleenstaande moeder,hoe machteloos je bent,in alle gevallen..
Voordat mij dit overkwam dacht ik er misschien ook makkelijker over.. maar als je er eenmaal inzit...
Meid,probeer je energie te sparen,sommige mensen die het makkelijker hebben kunnen zich niet inleven in dit leven.. Ik wens het dan ook niemand toe!
Abiola schreef:Ik ben toevallig ook op mijn 19e alleenstaand moeder geworden, dus ik denk dat ik wel weet waar ik het over heb. Ik woonde toen ook thuis, deed de avond-HEAO en heb daarna een baan gevonden. Door hard werken verdien ik nu een fatsoenlijk inkomen. Maar toen ik dus met kleintje aan de studie was, moest ik ook rondkomen van twee-a driehonderd gulden die ik in de supermarkt kon verdienen als mijn moeder of zusje oppasten. En dus had ik geen paard, auto, leuke kleren enz. Nu heb ik dat wel, maar ik heb daar zelf hard voor gewerkt.