130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: 130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:24

Ik ga hierin helemaal mee met Nicolletje.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:51

Echt waar :wow: ik vind mijn eigen mening nogal... apart :=

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:58

Ik ben het er dan weer totaal niet mee eens.

Er staat toch nergens dat dit zo is? En dat je dan niet mag rijden op een snelweg als je auto dat niet kan?
Het is maar wat je jezelf ''aanmeet'', trek jij het je aan dat mensen het zo denken/vinden.. wiens probleem is dat dan? Ik vind van jezelf, want schijnbaar is er dan iets wat jou weerhoud om de weg op te gaan, ook al zie je 99% van de autobestuurders op de snelweg nooit meer. Boeiend, dan hangen ze maar even achter je. En dan ga je daarna weer fijn rechts rijden, of je blijft fijn rechts rijden als jij je veilig voelt met 100 km/u. (Het is imo een ander geval als het een persoon is die niet harder DURFT dan 90/100.. dan geeft voor mijn gevoel weer gevaarlijke situaties..)
Maar dat wil toch niet zeggen dat iedereen die 100 km/u moet rijden.

Ik irriteer me groen en geel ja, als ik een slome rijder voor me hebt.. (zoals 55 waar je 80 mag..)
Maar echt, zodra ik er langs ben.. ben ik het ook weer glad vergeten..

Trek je dat niet aan joh, waarom zou je?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:05

Nicolletje schreef:
Echt waar :wow: ik vind mijn eigen mening nogal... apart :=

Ik vind het inderdaad wel een aparte mening :D .
Persoonlijk vind ik het fijn, dat je 130 km mag, ik ben ook niet verbaasd met de VVD in deze regering dat de max snelheid is verhoogd. Het verhogen van de boetes voor verschillende overtredingen, had ik niet echt verwacht van de VVD, zeker niet als je Charlie Aptroot (alleen al die naam ;) ) de auto hoort verheerlijken. Voor de VVD is de auto dan wel de heilige koe, maar ook natuurlijk de melkkoe :D

Verder vind ik het prima hoor als je niet de max snelheid rijdt, maar liever dan wel op de uiterst rechter baan, wel zo veilig voor iedereen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:10

Gezien er bezuinigt moet worden in Nederland vind ik dit geen goed idee. Aleen al het maken en aanpassen van de verkeersborden gaat klauwen met geld kosten. Hoe het nu gaat is het prima te doen in Nederland. Laat dan dit soort plannen nog maar even op de kast liggen voor betere tijden als we het geld er wél voor hebben.

120 is prima 130 ook dus wat betreft het aanpassen prima maar de kosten die er mee gemoeid zijn niet nu maar pas doen in betere tijden.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:15

en het verslijten van zoab, ach dat was toch al niet kostbaar om neer te leggen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:15

Thats_Me schreef:
Gezien er bezuinigt moet worden in Nederland vind ik dit geen goed idee. Aleen al het maken en aanpassen van de verkeersborden gaat klauwen met geld kosten. Hoe het nu gaat is het prima te doen in Nederland. Laat dan dit soort plannen nog maar even op de kast liggen voor betere tijden als we het geld er wél voor hebben.

120 is prima 130 ook dus wat betreft het aanpassen prima maar de kosten die er mee gemoeid zijn niet nu maar pas doen in betere tijden.

Dat vind ik ook. Ik hoop dan maar dat de opbrengsten door het verhogen van overtredingen, geinvesteerd worden in de zorg, maar ik denk het niet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:21

Nagini schreef:

Ik trek het me niet persoonlijk aan hoor... het kwam zo in me op.
Op deze manier hebben ze er namelijk al allerlei regels doorheen gedrukt.
Eerst sociaal draagvlak ervoor creëren en na een tijd komt de (maat)regel.

HC's stuk over het INvoeren van de max snelheid is een mooi voorbeeld.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:30

Nicolletje schreef:
Nagini schreef:

Ik trek het me niet persoonlijk aan hoor... het kwam zo in me op.
Op deze manier hebben ze er namelijk al allerlei regels doorheen gedrukt.
Eerst sociaal draagvlak ervoor creëren en na een tijd komt de (maat)regel.

HC's stuk over het INvoeren van de max snelheid is een mooi voorbeeld.

Dat vind ik niet. Hij vindt het ook veiliger om achteraan aan te sluiten en om voor personenauto's dezelfde snelheid als vrachtauto's vast te stellen.
Als je hier op de ring rond Rotterdam rijdt, wil ik gewoon de vrachtauto's zo snel mogelijk voorbij en er zeker niet achter blijven hangen. Een algeheel inhaalverbod voor vrachtauto's zou ik persoonlijk dan wel weer fijn vinden. :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:56

Niet HC's persoonlijke mening, die link die hij gaf hoe de maximum snelheid tot stand kwam in de oliecrisis.
Dat ze zelfs met elkaar op de vuist gingen als er eentje te hard reed omdat iedereen dacht dat het einde der brandstoffen eraan zat te komen.
En dat ze de max. snelheid op 100 hadden gezet terwijl het makkelijk 120 kon, toen al.
Maar omdat iedereen dacht ojee straks is de olie op, vond iedereen het prima. En achteraf hebben we bijna 40 jaar na dato nog steeds olie en rijden we nog steeds 100 :+

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:58

Nicolletje schreef:
Niet HC's persoonlijke mening, die link die hij gaf hoe de maximum snelheid tot stand kwam in de oliecrisis.
Dat ze zelfs met elkaar op de vuist gingen als er eentje te hard reed omdat iedereen dacht dat het einde der brandstoffen eraan zat te komen.
En dat ze de max. snelheid op 100 hadden gezet terwijl het makkelijk 120 kon, toen al.
Maar omdat iedereen dacht ojee straks is de olie op, vond iedereen het prima. En achteraf hebben we bijna 40 jaar na dato nog steeds olie en rijden we nog steeds 100 :+

Maar 40 jaar na dato kampen we ook met besef over het milieu en onze verstoring daarin, dus die grenzen zijn misschien zo slecht nog niet, al dan niet om een andere reden :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:59

Electra63 schreef:
De meeste (bijna)ongelukken worden veroorzaakt door onoplettendheid. Ik reed gisteren 120 km op een 100 km weg en daar was een mafkees aan het keren, omdat hij de afslag had gemist, dat is gewoon dom (en het was een man :D ). Mijn dochters hebben 2 jaar geleden een auto-ongeluk gehad, reden keurig 80 op een 80km-voorrangsweg, maar een oud vrouwtje stak de weg over, zag de auto van mijn dochter over het hoofd. Enz. enz. enz.
Dan nog al die blinde bestuurders, die vergeten over hun linkerschouder te kijken met van baan verwisselen :( .
Verder sluit ik mij aan bij Mambobeach en Asyaa, je pedaal indrukken en vlot inhalen.
En al die onderzoeken die voorbij komen, volgens mij, veroorzaken jonge mannelijke bestuurders de meeste ongelukken door overschatting.

Inderdaad, dat zijn de dingen die het zo gevaarlijk maken! Of met een truttengang gewoon op de snelweg voor je auto duiken en dan sloom blijven rijden... :? Ik begrijp daar werkelijk niets van. Of de mensen die zich 'safe' willen voelen op de middelste rijbaan en geen baan opschuiven... :? Gek he, dat er dan mensen zijn die rechts in willen halen... Of de regel dat je met 10 seconden iemand in moet halen en die schuin achter je blijven hangen... Ook zoiets...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 00:00

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 00:08

130 is prima.....wat mij betreft mogen ze er 140 van maken.......heb je gelijk een hoop bumperklevers minder....had er van morgen nog eentje voor me....zo iritant......en dan gelijk de minimum snelheid weer invoeren....het veiligheids risico zit m voor een groot deel in het snelheids verschil,met de overige weggebruikers.......dus vrachtverkeer rechts blijven rijden....ook auto`s met aanhangers etc.....de rest minimaal 120,en max 140....moeten jullie eens opletten hoeveel brokken dat scheelt..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 04:17

Killyenn schreef:
Maar 40 jaar na dato kampen we ook met besef over het milieu en onze verstoring daarin, dus die grenzen zijn misschien zo slecht nog niet, al dan niet om een andere reden :)

100 is al een compromis met veiligheid en milieu tov de 80-85 van vrachtwagens.

Het ´ergeren´ en ´haast´ is gewoon héél onwenselijk en een perceptie. Het is ook zonde van de tijd.
Een reis die 30 mimuten duurt 2 minuten willen inkorten om 2 minuten minder te ´verliezen´ is nog steeds 28 minuten verlies ten opzichte van de reis zelf ook als +:)+ te ervaren.
2 zinloze minuten tegen een hoge prijs.
Maak er 10 van en dan is het nog hetzelfde.
30 minuten op je gemak genieten van kwali-tijd gaan sneller dan 20 minuten haast en is daarbij 0 verlies ten opzichte van 20.
Daarbij geeft het eerste meer zekerheid dát je aankomt met als bonus dat het duurzamer is.

Met het vliegtuig naar China geeft jet-lag en een paar dagen half ziek.
Ga met de slow boat en je hebt vakantie zodra je erop stapt.
´Ja maar... met het vliegtuig ben je er eerder.´
Ja, en?? Wát is kwali-tijd van leven?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 04:41

Nou, Leuk als je met pensioen bent om 30 minuten van je autorit te genieten. Maar in de dagelijkse praktijk kan 2 minuten betekenen dat je je afspraak niet haalt en dus je target van die dag niet haalt. En dan hoeft het voor mij niet 2 minuten minder duren dan geplant....liever niet langer dan 5 minuten geplant.

Die 130 had voor mij niet gehoeven. Heb het al vaak geprobeert maar je komt echt niet eerder aan.
Inhaalverbod voor vrachtwagen dat zou wel prettig zijn. Dan kan ik namelijk m'n crousecontrol gewoon aan laten en beter van miijn koffie genieten in mijn auto.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 07:51

de a1 aan deze kant van het land heeft een inhaalverbod voor vrachtauto's die geldt tijdens de spits.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 09:52

NatasjavE schreef:
Maar in de dagelijkse praktijk kan 2 minuten betekenen dat je je afspraak niet haalt en dus je target van die dag niet haalt.

....

Inhaalverbod voor vrachtwagen dat zou wel prettig zijn.

:x

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:01

Electra63 schreef:
Hij vindt het ook veiliger om achteraan aan te sluiten en om voor personenauto's dezelfde snelheid als vrachtauto's vast te stellen.

Dat ís het.
Het ís ook energiebesparend en geeft minder uitstoot.
Geen kwestie van ´vinden´.

Sneller ís tijdsbesparing.

De kosten in mensenlevens, brandstof en vervuiling van die tijdsbesparing kan je uitrekenen.

Nú komt het ´vindt´: bepaal maar wat je acceptabel vindt.

Een tiental doden per jaar meer is geen punt? Of slechts één; je afspraak eens missen of je man/vrouw of kind permanent missen :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:03

Beter pakken we de auto gewoon helemaal niet. Laten we ook maar die fietsen staan. Skeeleren is ook veels te gevaarlijk. Laat staan over skateboarden, polsbrekende sport. En breek me de bek niet open over schaatsen, met 2 messen onder je poten rondcrossen als een mongool. Vliegen zeg je? Haha, alles wat naar boven gaat moet ook weer naar benee. En als we toch zo besparend bezig zijn, stop al die ruimteprogramma's ook meteen, kost veels te veel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:31

Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 30-11-11 11:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:41

Precies. Wat we ook doen, ongelukken gebeuren, mensen gaan dood. Wil je ongelukken uitbannen moet je je huis niet uit gaan. Doe je dat wel dan accepteer je dat het leven niet veilig is, maar elk moment van de dag je ofwel een Russische satelliet op je kop krijgt danwel een vrachtwagen op je neus. De kans dat dat gebeurt is inni minni minuscuul, maar hij is aanwezig. Bij 130 ipv 120 is die kans wellicht inni minni minuscuul geworden ipv inni minni minni minuscuul. Ja als het je vrouw/man/kind is die aangereden wordt dan is elke kans te hoog, ook bij 90. Kan je heel trots zeggen 'ja maar, de kans was hééééél klein omdat we 90 reden' maar kind is nog steeds dood.

Om Stalin te citeren: 'The death of one man is a tragedy, the death of millions is a statistic.'. Als je wilt gaan redeneren vanuit 'vrouw/man/kind' dan komen we nergens, want dan is elke dood teveel. Helaas werkt de maatschappij zo niet en bestaan die risico's gewoon. De kans op een dodelijk ongeluk is ongetwijfeld hoger bij 130 dan bij 120, maar hoeveel hoger word in mijn mening enorm overtrokken door sommige mensen.

Zoals ik al eerder linkte zijn er relatief even veel verkeersslachtoffers in Duitsland als in Nederland, wat toch raar is want volgens jou redenatie (10 km/u harder is een veel grotere kans op slachtoffers) zouden duitsers zich massaal dood moeten rijden. Toch gebeurt dat niet, dus blijkbaar is de conclusie 'harder = veel dodelijker' niet zo simpel als gesteld.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:43

En dat komt omdat er meer factoren zijn die invloed hebben op de uitkomsten.

Maar goed, in het leven heb je maar 2 zekerheden. Je wordt geboren en je gaat dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:44

En belastingen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:44

Huertecilla schreef:
griebels schreef:
@Huertecilla
Godzijdank woon jij duizenden kilometers verder op.

Bij gebrek aan inhoudelijke argumenten persoonlijk worden, dat is defacto een compliment. Bedankt.

Verkeerde quote, dat heb ik niet geschreven :n