Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:Echt waarik vind mijn eigen mening nogal... apart
Thats_Me schreef:Gezien er bezuinigt moet worden in Nederland vind ik dit geen goed idee. Aleen al het maken en aanpassen van de verkeersborden gaat klauwen met geld kosten. Hoe het nu gaat is het prima te doen in Nederland. Laat dan dit soort plannen nog maar even op de kast liggen voor betere tijden als we het geld er wél voor hebben.
120 is prima 130 ook dus wat betreft het aanpassen prima maar de kosten die er mee gemoeid zijn niet nu maar pas doen in betere tijden.
Nagini schreef:Trek je dat niet aan joh, waarom zou je?
Nicolletje schreef:Nagini schreef:Trek je dat niet aan joh, waarom zou je?
Ik trek het me niet persoonlijk aan hoor... het kwam zo in me op.
Op deze manier hebben ze er namelijk al allerlei regels doorheen gedrukt.
Eerst sociaal draagvlak ervoor creëren en na een tijd komt de (maat)regel.
HC's stuk over het INvoeren van de max snelheid is een mooi voorbeeld.
Nicolletje schreef:Niet HC's persoonlijke mening, die link die hij gaf hoe de maximum snelheid tot stand kwam in de oliecrisis.
Dat ze zelfs met elkaar op de vuist gingen als er eentje te hard reed omdat iedereen dacht dat het einde der brandstoffen eraan zat te komen.
En dat ze de max. snelheid op 100 hadden gezet terwijl het makkelijk 120 kon, toen al.
Maar omdat iedereen dacht ojee straks is de olie op, vond iedereen het prima. En achteraf hebben we bijna 40 jaar na dato nog steeds olie en rijden we nog steeds 100
Electra63 schreef:De meeste (bijna)ongelukken worden veroorzaakt door onoplettendheid. Ik reed gisteren 120 km op een 100 km weg en daar was een mafkees aan het keren, omdat hij de afslag had gemist, dat is gewoon dom (en het was een man). Mijn dochters hebben 2 jaar geleden een auto-ongeluk gehad, reden keurig 80 op een 80km-voorrangsweg, maar een oud vrouwtje stak de weg over, zag de auto van mijn dochter over het hoofd. Enz. enz. enz.
Dan nog al die blinde bestuurders, die vergeten over hun linkerschouder te kijken met van baan verwisselen.
Verder sluit ik mij aan bij Mambobeach en Asyaa, je pedaal indrukken en vlot inhalen.
En al die onderzoeken die voorbij komen, volgens mij, veroorzaken jonge mannelijke bestuurders de meeste ongelukken door overschatting.
Killyenn schreef:Maar 40 jaar na dato kampen we ook met besef over het milieu en onze verstoring daarin, dus die grenzen zijn misschien zo slecht nog niet, al dan niet om een andere reden
Electra63 schreef:Hij vindt het ook veiliger om achteraan aan te sluiten en om voor personenauto's dezelfde snelheid als vrachtauto's vast te stellen.