Ik wist niet dat je ook op de vluchtstrook mocht staan als je moest overgeven. Had ik eerder moeten weten (was als kind zwaar autorijziek en heb eens uit het raampje gekotst op de snelweg... hele auto zat onder, ik zat voorin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Ik wordt nl altijd zo moe van al dat gezeik op de politie, maar owee als ze het zelf nodig hebben....en nee ik ben geen agent, maar ik heb wel genoeg respect om mij onmiddellijk te schikken in sommaties en ga niet "netjes" naast een dranghek braaf te zijn te staan...en verontwaardigd willen worden als het ineens niet meer mag.
Maar het is altijd veel leuker om eenzijdige oprui verhalen met elkaar de politie weer eens af te zeiken....typisch Nederlands...
randalinpony schreef:Fiffil 'zeikt' nergens de politie af, ze zet een ervaring neer. Elders in dit topic laat zij zich genuanceerd uit over de politie, naar ik meen.
Kunnen sommigen nog wat van leren....
Nicolletje schreef:Het blijven mensen natuurlijk maar het is wel lastig als zelfs de politie geen éénduidige aanpak heeft dat is het verhaal zo'n beetje.
jesito schreef:De boetes staan totaal niet meer in verhouding en ik vind het belachelijk.
_Veronique_ schreef:Ik vind het niet meer in proportie staan met de overtreding. De echt asociale rijders worden hier waarschijnlijk toch niet mee gepakt. Ik vind het slechts een kwestie van de staatskas spekken. Leuk voor de agenten die de bekeuringen mogen uitdelen. Of als ze dat niet doen, komt vast het bonnenquota weer aanwaaien.
Huertecilla schreef:_Veronique_ schreef:Ik vind het niet meer in proportie staan met de overtreding. De echt asociale rijders worden hier waarschijnlijk toch niet mee gepakt. Ik vind het slechts een kwestie van de staatskas spekken. Leuk voor de agenten die de bekeuringen mogen uitdelen. Of als ze dat niet doen, komt vast het bonnenquota weer aanwaaien.
Het is niet ongehoord dat er bonus-systemen zijn voor het halen van bonnenquota en een ´incentive´ voor de winnaar...
Er is hier door de economische malaise een lastig spanningsveld ontstaan.
De gemeente krijgt hier een deel van de opbrengst van bekeuringen in de eigen kas.
Hoe groter het financiële tekort van een gemeente, hoe groter de druk op de locale agenten om de kas te spekken.
Een buurgemeente heeft geen geld om de salarissen van december te betalen. Hoe groot wil je de druk op een door die gemeente betaalde agent maken? Onredelijkheid is op die manier voorgeprogrammeerd.