Ov chipkaart, ergenis!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je voor of tegen ov-chipkaart

Ik ben voor
72 (28%)
Ik ben tegen
165 (66%)
Geen mening
13 (5%)

Totaal aantal stemmen: 250

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:40

Ik vind eigenlijk dat er best veroordelend wordt gedaan naar de mensen die niet veel moeten hebben van de Chipkaart. Mensen die het niet willen (of gewoon niet snappen) worden weggezet als dom, niet openstaand voor nieuwe systemen en onoplettend. En dan nog voornamelijk door studenten die toch al makkelijk praten hebben, want zij hoeven niet te betalen en zien daardoor een groot deel van de nadelen niet.

Voor mezelf: Ik sta prima open voor nieuwe systemen. Maar die moeten dan wel een verbetering zijn, en niet een compleet doorgedraaid systeem waar bergen fouten in zitten en dat voor best veel mensen gewoon niet te bevatten is. Een systeem waar geen enkele logica in zit en dat best vaak storingen en andere fouten die je niet wil hebben heeft. Ik heb voornamelijk een probleem met het gebrek aan logica, en de onduidelijkheid. Op gecombineerde stations staan er 2 in/ uitcheckpalen vlak naast elkaar, elk van een ander bedrijf. Welke moet je nou hebben? Dat was op bijvoorbeeld Amsterdam Amstel voorheen met de stempelautomaten al een probleem trouwens, je moest toen ook al goed opletten dat je bij de goede zone stempelde want anders reisde je per ongeluk zwart. Stond toen ook al slecht aangegeven.

Er zit geen logica in welke poortjes er open zijn en welke niet, je moet iedere keer opnieuw maar zoeken naar welke je nu weer door kan. Het opladen werkt niet logisch en helemaal niet handig. Dat opladen van de kaarten, zeker in minder stedelijke gebieden, ronduit lastig is, werkt ook niet in het voordeel van de kaart en hoe je moet opladen is ook niet altijd even duidelijk. Dat de tarieven compleet onduidelijk zijn en je elke keer weer verbaasd bent over wat er nu weer afgeschreven is is ronduit storend. Zo kan je niet eens zeggen van "ik reis elke week voor zoveel euro weg, dus moet m'n kaart dat saldo hebben. Overstappen dat met een beetje pech je 2 x het instaptarief kost, zeker met slechte aansluitingen. Als ik naar m'n moeder ga dan heb ik een overstap van in het gunstigste geval 29 minuten, dat lukt nog net. Vaak is die echter net meer dan 30 minuten en dan betaal je gewoon 2x. Geklooi met abonnementen, die niet op tijd geactiveerd worden, of juist geblokkeerd. Maar wel de boetes doorrekenen als je nietsvermoedend met je kaart incheckt, in de overtuiging dat je abonnement was beeindigd. De zeer beperkte plaatsen waar je kunt zien hoeveel saldo je nog hebt. Het complete gebrek aan anonimiteit omdat je vrijwel nergens, op enkele NS-automaten na, met contant geld kan betalen. De onduidelijkheid van het hele systeem en het vrij grote gebrek aan service of uitleg. Het feit dat je, ook als je slechts eenmalig in ons landje bent en met het OV wil reizen een standaardbedrag van 7,50 voor de kaart gewoon kwijt bent, en er nergens staat aangegeven dat er dan nog geen saldo op staat, dus dat je dat apart nog even moet regelen.

En dan heb ik het nog maar niet over de storingen in het systeem waardoor je niet kan in- of uitchecken. Nou is niet kunnen inchecken nog niet zo'n probleem, niet kunnen uitchecken kost gewoon een hoop geld waarna JIJ de nodige toeren moet uithalen om je centen terug te krijgen terwijl ZIJ een fout maken. Dat is gewoon alles behalve klantvriendelijk.

Er zijn op diverse plaatsen in de wereld prima werkende systemen uitgevonden, die bij veel mensen bekend zijn en anders zonder veel moeite uit te vogelen zijn. Hier moet je nog steeds zelf heel goed opletten en nadenken. Dat moest ten tijde van de strippenkaart ook, maar daarop kon je in een oogopslag zien hoeveel tegoed je nog had, en die was op zo'n beetje elke straathoek wel verkrijgbaar mocht je eens zonder komen te zitten, ook in dorpjes en afgelegen gebieden waar niet veel OV is. Nu moet je maar op zoek naar een automaat, of je privacy helemaal opgeven met het bestellen van een kaart op naam. Om nog maar niet te spreken van als je met een paar mensen een keertje met het OV gaat. Moet je voor iedereen een kaart aanschaffen van 7,50 en daar ook nog saldo op gooien. Duur grapje! Zeker als het maar voor een enkele keer is. Met een strippenkaart kon je gewoon 1 kaart kopen en de hele bubs erop laten reizen. Zonder ook nog eens een basistarief te betalen voor het gebruik van de kaart!

Abiola

Re: Ov chipkaart, ergenis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 01:01

Je hoeft niet voor iedere keer een anonieme kaart aan te schaffen. Dat doe je eenmalig en die is gewoon oplaadbaar. Een kaartje voor een uur is uiteraard maar een uur geldig en wel duur in verhouding, maar dat waren de oude "enkeltjes" ook.
Ik heb niet zoveel problemen met de chipkaart, maar ik reis niet met de trein, alleen stadsvervoer, en dat gaat goed.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 01:05

Ik heb gekozen voor "Geen mening" Omdat ik ergens wel vind, dat het prettig is om de optie te hebben. Maar ik vind niet dat deze kaart "opgedrongen" moet worden door de rest van de kaartjes te verbannen.

Daarom dat de busmaatschappij hier weer de normale kaartjes die je in de bus kon kopen in gaat voeren.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 01:11

Ik ben het helemaal eens met Mick75.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 01:20

Maar als je met laten we zeggen 5 mensen een keer ergens naar toe wil met het OV moet je wel 5 x 7,50 betalen om aan die kaarten te komen, en daarna nog het reisbedrag erop zetten. Terwijl je voorheen gewoon 1 of een paar strippen kaarten kocht, afhankelijk van hoe ver je ging. Scheelt flink in de kosten kan ik je vertellen, zeker als je die chipkaarten verder amper gaat gebruiken! Reken maar dat de auto dan goedkoper is, en vaak niet een beetje. Zelfs met idiote parkeertarieven.

Ik moet zeggen dat Connexxion hier in de regio wel klantvriendelijk is, ze hebben nu 10- rittenkaartjes voor 10 Euro. En daar kan je een hele buslijn mee uitzitten in deze regio, en daar zitten flink lange tussen die met de chipkaart (of de ouderwetse strippenkaart) toch op heel wat meer Euro's neerkomen. Je kan er niet op overstappen, maar vaak is dat ook niet eens nodig, zeker niet als je bereid bent een stukje te lopen (nooit heel ver). Voor mij betekent dat dat eigenlijk de hele regio voorhanden is voor 1 Euro per rit, zonder chipkaart ook nog. Als je het goed doet kan je er zelfs mee naar Amsterdam.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 01:25

Ik ben al in Amsterdam :D

Natuurlijk is die initiële 7,50 voor een kaart fors, dat vind ik ook. Maar ik ga er wel vanuit dat je dan voortaan gewoon saldo op die kaart zet, en je hem dus zeker voor een jaar of vijf gaat gebruiken. Als je helemaal nooit met het OV reist, en toevallig één keertje naar Amsterdam komt met een ploegje is het wel duur, maar dan kies je gewoon alsnog voor de auto toch?

Het reizen is er voor mij wel (ietsje) goedkoper op geworden, en ik heb de ergernis van een horde toeristen die ook moeten stempelen niet meer voor me :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 01:34

het stomste vind ik nog dat als je uit chekt je iets van 5 min moet wachten voor je weer in kan chekken bij de treinen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 01:46

Vooralsnog ben ik echt stukken goedkoper uit met de 10-rittenkaarten dan met de chipkaart. Ook met de strippenkaart was ik goedkoper uit, maar moet zeggen dat die 10-rittenkaarten wel echt bespottelijk goedkoop zijn. En dat stimuleert mij wel om vaker de bus te nemen en de auto te laten staan. Iets wat de chipkaart (die ik wel heb) niet bepaalt doet.

Het is dat ik af en toe naar Amsterdam moet om examens te doen, ook na afschaffing van de papieren kaartjes (neem niet aan dat de NTI plotseling een testcentrum in mijn eigen woonplaats opent) en ik incidenteel wel eens met de bus reis buiten mijn regio. Anders was ik nooit aan dat ding begonnen.

Oja, ik had me (dacht ik) best goed ingelezen voordat ik voor het eerst met de chipkaart ging reizen. Maar kwam onderweg toch nog flink wat negatieve verrassingen tegen! Dingen die niet op de sites staan van de vervoerders. Ook staat er op veel sites van vervoerders verouderde informatie, of informatie die gewoon niet klopt. Toen ik mijn kaart kocht stond er op de website van Connexxion dat de 7,50 die de kaart kostte ook meteen 5 Euro aan reistegoed inhield. Dat was een niet grappige verrassing toen ik terug wilde reizen! De eerste rit wordt inderdaad "gratis" aangeboden, voor de tweede rit moet je toch echt opwaarderen. Maar dat heb ik, ook achteraf, op internet niet goed terug kunnen vinden. Althans, niet op de officiele sites! (inmiddels staat het er wel op geloof ik). Stond ik toch even mooi met een mond vol tanden daar in de bus! En natuurlijk geen mogelijkheid om op te laden, want de automaat in de bus was stuk. (en die mag je pas gebruiken als je ingecheckt bent als ie het doet).

En toen ik op Amsterdam CS verzeild raakte, had ik een hypo. Dan zie je de dingen misschien niet zo duidelijk als normaal. Maar ik heb heel erg veel moeite moeten doen om na inchecken weer uit te kunnen checken. Twijfel er niet aan dat het mijn onhandigheid was, maar ook als je je beroerd voelt en niet helemaal helder bent moet je toch je weg kunnen vinden, liefst zonder afgesnouwd te worden door NS-medewerkers. En ik ben echt geen OV-leek. Tot voor de invoering van die verrotte kaart reisde ik liever met het OV dan met de auto.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 01:59

Niet iedereen kan of wil 5-6 mensen in de auto kwijt (en wie is de bob...?)
De regering slaat wat mij betreft nog meer de plank mis. Verstokte autorijders krijg je op deze manier helemaal de auto niet uit.
Dagjesmensen blijven weg uit steden. Winkels in de binnenstad gaan massaal failliet.

Wat mij betreft is het bewijs er elke keer weer: de ene na de andere buslijn wordt opgeheven.
Zolang je binnen A'dam rondjes rijdt gaat alles prima maar als je 10 km verderop wil dan zit je een uur langer in de bus.
Voor al die ongemakken wil ik niet ook nog eens een chipkaart kopen.

Grappig Mick75 ik heb pas op mijn 27e mijn rijbewijs gehaald omdat ik een verstokte OV-ganger was.
En wat betreft verouderde info: op de site stond dat er bij de AH in Oosterhout een verkooppunt van OV kaarten was. Nou nergens te bekennen toen ik aankwam en die mevrouw bij de AH zei: na 17.30u wens ik u veel succes met het vinden van een verkooppunt!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 08:10

Ja, ik ben een student en dat is lekker makkelijk. Maar hier is het OV-chipkaart systeem al heel lang ingevoerd, ook voor ik student was en dus niet gratis reisde en ook gewoon moest inchecken, saldo opladen et cetera.

Een groot deel van de nadelen zien is ook niet waar. Ik vind dat er veel nadelen zitten aan de OV-chipkaart. Ik ben dan ook helemaal niet zo positief over dat ding (behalve dat het makkelijk is en zeker voor mij met het gratis reizen).
Paaltjes die niet werken, oplaaddingen in de bus die het niet doen, onduidelijkheid, weg anonimiteit etc (alles wat ik hier al eerder genoemd heb dus).
Maar iemand die telkens niet ziet of 'ie nou is ingecheckt of niet, tsja, dan moet je imo niet het systeem de schuld geven maar zelf ook gewoon beter opletten. Het staat en op het apparaat zelf en je hoort een bliepje, dat kan toch niet zo moeilijk zijn?
Met het zoeken van een uitgang door de poortjes ook niet trouwens, maar dat zal wel aan mij liggen aangezien ik regelmatig verdwaalde schaapjes op het station zie lopen die geen uitweg kunnen vinden.
In veel dingen hier kan ik me wel vinden, maar er zitten regelmatig onzinnige antwoorden/opmerkingen (of gewoon helemaal onjuiste!) tussen die helemaal niks met het systeem te maken hebben maar gewoon met de mensen zelf. Je kan er veel van zeggen, maar een beetje opletten is niks mis mee. Gaat misschien niet in alle gevallen op, maar in veel wel.

Abiola schreef:
Ik ben al in Amsterdam :D

Natuurlijk is die initiële 7,50 voor een kaart fors, dat vind ik ook. Maar ik ga er wel vanuit dat je dan voortaan gewoon saldo op die kaart zet, en je hem dus zeker voor een jaar of vijf gaat gebruiken. Als je helemaal nooit met het OV reist, en toevallig één keertje naar Amsterdam komt met een ploegje is het wel duur, maar dan kies je gewoon alsnog voor de auto toch?

Het reizen is er voor mij wel (ietsje) goedkoper op geworden, en ik heb de ergernis van een horde toeristen die ook moeten stempelen niet meer voor me :+

Ik vind het ook een duur startbedrag. En met een ploegje dan maar met de auto gaan... het is toch de bedoeling dat het OV toegankelijker wordt? Niet op deze manier. :n

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:05

Ik had vorige keer dus heerlijk opgewaardeerd voor een ritje wat me 4 euro kost.
Nu weet ik dus niet 100% zeker als er nog 20 euro op staat voor een enkeltje heen naar Adam en dan koop ik terug maar een kaartje, want ik vind het dood en dood zonde dat er 20 euro op moet staan. Oke, ene kant logisch, maar als je vanaf Utrecht naar Leeuwarden gaat ben je ook minimaal 23,- kwijt voor een enkeltje, dus eigenlijk moeten ze andere OV kaarten maken, die echt regio gebonden zijn.
Want ik gebruik hem alleen voor naar Utrecht en naar Amsterdam. Verder pak ik toch wel de auto.

Wat ik ook raar vind, is dat die kaarten 7,50 zijn, ze hadden gewoon het eerste jaar die kaarten voor die 1,50 moeten uitgeven, wat ze uiteraard pas deden, toen ik net me kaart had gekocht ...

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:10

Ik ben dr best tevreden mee, heb bijna altijd wel tegoed op mn OV, dus mocht t nodig zijn kan k de bus pakken.

Alleen wat ik toch zo ^*&(% vind, je bent verplicht!!! om een OV chipkaart te hebben, maar hier in ieder geval, 9 van de 10x in vakanties op zaterdag of zondag hebben ze van die 8pers busjes ipv de normale bussen, en daar kan je gewoon NIET met OV chipkaart in, daar móét je dus wel een kaartje kopen, ik vind dit zo'n dikke onzin. Zo kon ik een keer niet naar een festival, waar ik al een halfjaar naar uitkeek ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:17

Hoezo niet, dan koop je toch een kaartje in die bus?

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:20

Anthea schreef:

Ja maar als je geld op je OV heb staan, en verder geen geld heb, omdat je dat op je OV heb gezet voor je reis? :+

Ik vind het gewoon belachelijk dat je een OV chipkaart MOET hebben, maar er dan op sommige momenten niet mee kan reizen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:23

Ga je serieus naar een festival toe zonder geld? Wou dat ik dat kon :+

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:26

Anthea schreef:
Ga je serieus naar een festival toe zonder geld? Wou dat ik dat kon :+

Het was Metropolis in Rotterdam, daar heb ik geen geld voor nodig, behalve mn heenreis :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 16:11

Hier staan de paaltjes ook nog niet. Dus il kan nog gewoon gratis reizen. Je hoeft je ov alleen te laten zien en dan kan je doorlopen. Dat is natuurlijk wel leuk, maar alsnog ben ik volop tegen. Dan moeten ze op zijn minst de week, maand en jaarkaarten behouden. Die zijn zelfs nog sneller.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 13:14

mick75 schreef:
Ik vind eigenlijk dat er best veroordelend wordt gedaan naar de mensen die niet veel moeten hebben van de Chipkaart. Mensen die het niet willen (of gewoon niet snappen) worden weggezet als dom, niet openstaand voor nieuwe systemen en onoplettend. En dan nog voornamelijk door studenten die toch al makkelijk praten hebben, want zij hoeven niet te betalen en zien daardoor een groot deel van de nadelen niet.

Voor mezelf: Ik sta prima open voor nieuwe systemen. Maar die moeten dan wel een verbetering zijn, en niet een compleet doorgedraaid systeem waar bergen fouten in zitten en dat voor best veel mensen gewoon niet te bevatten is. Een systeem waar geen enkele logica in zit en dat best vaak storingen en andere fouten die je niet wil hebben heeft. Ik heb voornamelijk een probleem met het gebrek aan logica, en de onduidelijkheid. Op gecombineerde stations staan er 2 in/ uitcheckpalen vlak naast elkaar, elk van een ander bedrijf. Welke moet je nou hebben? Dat was op bijvoorbeeld Amsterdam Amstel voorheen met de stempelautomaten al een probleem trouwens, je moest toen ook al goed opletten dat je bij de goede zone stempelde want anders reisde je per ongeluk zwart. Stond toen ook al slecht aangegeven.

Er zit geen logica in welke poortjes er open zijn en welke niet, je moet iedere keer opnieuw maar zoeken naar welke je nu weer door kan. Het opladen werkt niet logisch en helemaal niet handig. Dat opladen van de kaarten, zeker in minder stedelijke gebieden, ronduit lastig is, werkt ook niet in het voordeel van de kaart en hoe je moet opladen is ook niet altijd even duidelijk. Dat de tarieven compleet onduidelijk zijn en je elke keer weer verbaasd bent over wat er nu weer afgeschreven is is ronduit storend. Zo kan je niet eens zeggen van "ik reis elke week voor zoveel euro weg, dus moet m'n kaart dat saldo hebben. Overstappen dat met een beetje pech je 2 x het instaptarief kost, zeker met slechte aansluitingen. Als ik naar m'n moeder ga dan heb ik een overstap van in het gunstigste geval 29 minuten, dat lukt nog net. Vaak is die echter net meer dan 30 minuten en dan betaal je gewoon 2x. Geklooi met abonnementen, die niet op tijd geactiveerd worden, of juist geblokkeerd. Maar wel de boetes doorrekenen als je nietsvermoedend met je kaart incheckt, in de overtuiging dat je abonnement was beeindigd. De zeer beperkte plaatsen waar je kunt zien hoeveel saldo je nog hebt. Het complete gebrek aan anonimiteit omdat je vrijwel nergens, op enkele NS-automaten na, met contant geld kan betalen. De onduidelijkheid van het hele systeem en het vrij grote gebrek aan service of uitleg. Het feit dat je, ook als je slechts eenmalig in ons landje bent en met het OV wil reizen een standaardbedrag van 7,50 voor de kaart gewoon kwijt bent, en er nergens staat aangegeven dat er dan nog geen saldo op staat, dus dat je dat apart nog even moet regelen.

En dan heb ik het nog maar niet over de storingen in het systeem waardoor je niet kan in- of uitchecken. Nou is niet kunnen inchecken nog niet zo'n probleem, niet kunnen uitchecken kost gewoon een hoop geld waarna JIJ de nodige toeren moet uithalen om je centen terug te krijgen terwijl ZIJ een fout maken. Dat is gewoon alles behalve klantvriendelijk.

Er zijn op diverse plaatsen in de wereld prima werkende systemen uitgevonden, die bij veel mensen bekend zijn en anders zonder veel moeite uit te vogelen zijn. Hier moet je nog steeds zelf heel goed opletten en nadenken. Dat moest ten tijde van de strippenkaart ook, maar daarop kon je in een oogopslag zien hoeveel tegoed je nog had, en die was op zo'n beetje elke straathoek wel verkrijgbaar mocht je eens zonder komen te zitten, ook in dorpjes en afgelegen gebieden waar niet veel OV is. Nu moet je maar op zoek naar een automaat, of je privacy helemaal opgeven met het bestellen van een kaart op naam. Om nog maar niet te spreken van als je met een paar mensen een keertje met het OV gaat. Moet je voor iedereen een kaart aanschaffen van 7,50 en daar ook nog saldo op gooien. Duur grapje! Zeker als het maar voor een enkele keer is. Met een strippenkaart kon je gewoon 1 kaart kopen en de hele bubs erop laten reizen. Zonder ook nog eens een basistarief te betalen voor het gebruik van de kaart!

Ik kan het niet anders samenvatten. :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 02:00

ik raad wel iedereen aan om het automatish opladen eraf te halen want ze laden op als gekken. was zo per keer als ik onder de 5 uitkwam ineens 40 kwijt en als dat niet lukte opladen dus was ik geblokkeerd.
en ja er moet voor elke treinreis 20 opstaan

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 04:19

Ik reis dus eigenlijk alleen met de trein en heel soms met de bus, dus dat automatic opladen heeft dus geen zin, want ik moet hem alsnog elke keer handmatig opladen om met de trein te kunnen.
Als dat zo is, klaag ik nu wel, en vind ik dat ik met recht mag zeggen, wat een ontzettend kak system.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:07

Nou, mijn bezwaar is de deur uit.... het zal mij benieuwen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:13

Ik ben gestopt met reizen via OV na de introductie van de OV chipkaart.
Man, wat een rampenplan is het.... Bovendien ook érg toerist onvriendelijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:22

Eindelijk weet ik waarom ik mijn kaart niet bij NS automaten kan opladen.
Blijkbaar moet ik de kaart die ik al 4 jaar in mijn bezit heb en al overal gebruikt heb eerst nog activeren voor de NS..... Hoe bedenken ze het weer }:0

Dat ga ik geheid weer vergeten bij mijn volgende bezoek.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:37

Iets wat ik me nu afvraag..
Ik lees nu al meerdere malen dat mensen tegelijkertijd in- en uitchecken.
Hoe is dit mogelijk?
Bij het OV hier in Rotterdam kun je pas 1 minuut na het inchecken weer uitchecken, andersom volgens mij ook.
Vind het wel makkelijker dan de strippenkaart, vroeger vond ik het als klein meisje best lastig hoe dat werktte met die zone's strippen..
Maar qua prijs is het echt zwaar oplichterij.
1 keer vergeten uit te checken en je bent 4 euro lichter, vergeten in te checken en er komt echte controle (dus niet alleen de tramcontroleur maar echt met een combi) dan heb je direct een boete van minimaal 30 euro.
En als je gewoon saldo oplaad ben je eerst al minimaal 80 cent kwijt aan instaptarief, dan nog de opgetelde kilometers, en als je dan de pech hebt dat je overstapt en een half uur moet wachten op je volgende bus omdat je de vorige net hebt gemist, ben je direct weer het instaptarief kwijt.
Ook zijn er te weinig mogelijkheden om je OV op te laden, sommige Qbuzz-en hebben wel die mogelijkheid IN de bus, maar dan moet je maar net je pinpas bij je hebben en minimaal 5 euro op willen laden.. Oh en bij extreme pech komt het ook nog eens voor dat het apparaat je pinpas niet kan lezen, sta je dan voor l*l..
Verder zit ik in de stad op school, wat vroeger 2 zones was is nu dus 2 sterren.. Ik heb een 2 sterren abonnement en dat kost me veel minder dan opladen steeds.
Had laatst 10 euro erop gezet in de veronderstelling dat ik daar wel 3 dagen mee door kwam om van huis naar school- en terug te reizen..
Helaas kon ik beter een weekabbonnement van 14 euro kopen, had ik goedkoper mee uit geweest!!!

Dus qua gemak met zones tellen ben ik blij met dat stomme pasje, verder vind ik het echt een on-ding!
Dus toch liever de strippenkaart hoor! :j

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:59

love_shyboy schreef:
Anthea schreef:

Ja maar als je geld op je OV heb staan, en verder geen geld heb, omdat je dat op je OV heb gezet voor je reis? :+

Ik vind het gewoon belachelijk dat je een OV chipkaart MOET hebben, maar er dan op sommige momenten niet mee kan reizen?

Je kan gewoon nog trein en buskaartjes kopen hoor, bij de kiosken.
Ik vind de ov chipkaart wel handiger.
Er word gezegd voor demente mensen is het onhandig, alsof het niet onhandig is voor ze om een buskaart en een treinkaartje en weet ik het bij ze te hebben.
Je kan hem vanaf je huis opladen, of op het station.
Nee ik vind hem wel erg handig