papagroom schreef:Levert dan wel het volgende probleem op.....wat is dan het verschil tussen Griekse,en Turkse,yoghurt.
Nimmer het verschil geproeft tussen ouzo en raki.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gummie schreef:@HC: ik begrijp jouw punt.... Alleen vind ik het persoonlijk niet nuttig om stil te staan bij, of terug te verlangen naar iets dat verdwenen is en ook niet meer terug KAN komen gezien hoe de maatschappij nu in elkaar zit. Dus ja, ben het met je eens. Alleen schieten we er niets mee op.
Electra63 schreef:Als jij dan jouw berichten in normaal Nederlands zou schrijven, dan zou ik jouw berichten misschien nog kunnen begrijpen.
Huertecilla schreef:Electra63 schreef:Als jij dan jouw berichten in normaal Nederlands zou schrijven, dan zou ik jouw berichten misschien nog kunnen begrijpen.
Mijn excuses.
De Nederlandse norm is < Mavo3-msn en dat ´beheers´ ik niet.
Vanwege jouw eerdere persoonlijk kwetsend bedoelde opmerkingen naar mij had ik je willen aanraden eens wat over de Griek Aristophanes en over diens stukken te lezen, maar ik heb dat niet in ´normaal Nederlands´ kunnen vinden voor je.
Ander vervelend nieuws is dat TVE de rechten op MotoGP voor 2012 niet kan betalen![]()
Dat is op zích geen wereldschokkend nieuws doch het is wel HEEL veelzeggend: De Spaanse nationale omroep kan hun best bekeken/meest populaire programma niet meer betalen. Dat zegt nogal wat over de financiële situatie van de Staat.
Huertecilla schreef:gummie schreef:@HC: ik begrijp jouw punt.... Alleen vind ik het persoonlijk niet nuttig om stil te staan bij, of terug te verlangen naar iets dat verdwenen is en ook niet meer terug KAN komen gezien hoe de maatschappij nu in elkaar zit. Dus ja, ben het met je eens. Alleen schieten we er niets mee op.
Je haalt danook iets uit de opmerking wat ik niet bedoel.
Ik geef slechts aan dat je van een gemaakte fout moet léren.
Dat houdt NIET automatisch in dat je op je schreden moet terugkeren.
De eerste stap op de doodlopende weg was landbouw. Een andere heel grote sprong vooruit de verkeerde kant op was de keuze voor het consumptiegroei-model.
Teurgdraaien kan niet. Gewoon doorgaan is stompzinning.
Tenminste; voor de massa, voor de mensheid en de aarde. Niet voor de kleptocratie.
Griekenland is een goed vorbeeld. Wát er ook gebeurt; de Griekse kleptocratie blijft buiten schot. Hun worst case scenario is minder zeggenschap over de uitbuiting en verrijking.
gummie schreef:Dan ga ik je, eigenwijs en kritisch als ik ben, nogmaals vragen wat je met kleptocratie bedoelt. Het betekent letterlijk stelende macht.... Maar wie zijn dat precies? En waarom noem je ze zo?
Huertecilla schreef:Ik heb een heel grappig horloge uit de sovjet periode; de Elektronika1. Zonder ook maar één lans te willen breken voor het sovjet communisme kunnen we van bepaalde aspekten uit deze maastschappij wel wat leren.
Een product als dit klokje illustreert een aantal goedevoor onze gedoemde weg.
Het is bijna 20 jaar vrijwel ongewijzigd in productie geweest, was ontworpen om lang mee te gaan, is duurzaam gemaakt, heeft de vaste verkoopprijs in de gesp gestanst staan en wie ermee speculeerde ging naar Siberië.
joostvangestel schreef:Een kleptocraat is voor mij dus iemand die zijn macht uitoefent om rijker te worden van het systeem. Overigens vind ik daarmee ook belastingontduikers en pensioenfraudeurs daarmee kleptocraten. Dus niet de mensen die met hun 46 met pensioen gestuurd zijn (dat is gewoon een worst die hun is voorgehouden), maar wel diegenen die pretenderen dat opa van 110 nog steeds leeft en onrechtmatig pensioen verwerven.
HolyPope schreef:Huertecilla schreef:.....................Vanwege jouw eerdere persoonlijk kwetsend bedoelde opmerkingen naar mij..........................
Oooh, sorry, ik dacht dat ik de enige was die kwetsende opmerkingen maakt.![]()
Ik leef alleen niet in een tent, daar kan ik dus ook niet snel uitgelokt worden....
gummie schreef:HC en Joostvangestel: thanx voor het duidelijke antwoord!!!
Huertecilla schreef:Hogere lagen leven van de lagen eronder.
Dat is allemaal profiteren.
In hoeverre men dat als teveel profiteren ziet is afhankelijk van de ethische opvatting.
Wat wel/geen kleptocraat is, is daarom hoogst flexibel.
In generieke zin is het eigenlijk elke profiterende laag.
joostvangestel schreef:Wel ver off topic: Wat voor prijs staat er in gestanst en wat heb jij ervoor betaald?
joostvangestel schreef:Huertecilla schreef:Hogere lagen leven van de lagen eronder.
Dat is allemaal profiteren.
In hoeverre men dat als teveel profiteren ziet is afhankelijk van de ethische opvatting.
Wat wel/geen kleptocraat is, is daarom hoogst flexibel.
In generieke zin is het eigenlijk elke profiterende laag.
Ik denk dat je de invloed van leiderschap onderschat. Ik ken leiders die het management van een zo goed als failliete tent overnamen en daarvan een goed winstgevende bedrijf van maakten. Als dat bedrijf een foute leider had gekregen, was bedrijf simpelweg failliet gegaan en hadden alle tienduizenden werknemers bij de sociale dienst aan mogen kloppen. Door goed leiderschap maakte het bedrijf miljardenwinsten en konden ze vele tienduizenden mensen meer aannemen.
Heb ik er dan een probleem mee dat de man in kwestie multimiljonair wordt? Absoluut niet.
Ik heb er wel een probleem mee als er een leider bij een gezond bedrijf komt die daarvan een failliete tent maakt, ook een oprotpremie van miljoenen krijgt. Dat is gewoon fout.
Huertecilla schreef:50 roebels en dat kan ik niet nauwkeuriger koppelen worden aan de huidge prijs dan dat dit meer was dan wat ik er in euros voor heb betaald.
Wellicht weet jij wat 50 roebels in 1980 waard waren zowel in guldens toen als in de SU?
Wat kostte brood? Wat was de huur? Wat was het salaris van een onderwijzer?