Met z'n tienen én zwanger in caravan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:00

_Nadia_ schreef:
Berdien, mijn keuze is het ook niet, maar zo is het wel hoe het in die kringen werkt. Ik heb meerdere streng gereformeerde vrienden, en ja die hebben ook allemaal een hoop kinderen, anticonceptie wordt niet gebruikt en "mag" niet gebruikt worden. Ieder kind is een geschenk van God, en God geeft je nooit meer dan je dragen kunt.Nogmaals, ik geloof zelf niet, maar dit is hoe mijn vrienden het mij uitleggen.

Ik hoop dat die mensen nu inzien dat die grens van het kunnen dragen nu toch écht wel bereikt is, en er niet nog meer kinderen komen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:04

God's wil, ja leuk en aardig natuurlijk; mij ook veeeeel te makkelijk.
T is niet voor niets dat ze in de kerk ook spreken over de eigen menselijke wil ;) (en ja, ook ik heb streng gereformeerde vrienden maar zelfs die zeggen: zolang ik zelf de kids moet opvoeden, ze onderdak moet verschaffen, geld moet ophoesten, bepaal ik en niet de kerk mijn nageslacht. De here helpt mij, maar uiteindelijk ben ik diegene verantwoordelijk is... Dus ja, die gebruiken inderdaad anticonceptie; zelfs in de kerk ben je immers zélf verantwoordelijk voor goede zorg voor je kinderen. Daar valt dit niet onder :n )
Ze zijn slim genoeg om de media op te zoeken... al vraag ik mij wel af of het daadwerkelijk gaat helpen. Want zoveel kinderen zijn al niet meer de standaard en de meeste vragen zich toch af: hoe heb je het in vredesnaam zo ver kunnen laten komen.... en nog tijdens de schuld een kind te verwekken!
Enige wat ik hoop is dat deze kinderen snel een beter onderkomen krijgen... en een beter voorbeeld.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:05

Ik heb sterk het idee dat het kindje wat in die caravan geboren wordt een keiharde provocatie is op de situatie waarin het gezin zich bevind en dat is een slechte zaak. Wil je aandacht voor je gezin en je situatie zoek het dan anders op, ga desnoods op het gemeentehuis zitten met zijn allen maar niet dit :n

Overigens komt mijn vriend ook uit een gezin van 6, geen religieuze achtergrond, mijn schoonouders zijn 1 van thuisondernemers van het eerste uur, aardig geslaagd ook, en daar zijn 6 leuke kids uitgekomen. In mijn familie ook veel grote gezinnen, niets vreemds alleen ook het aandachts- en bestedingsniveau er op aangepast, zo is mijn oom bv huisarts met praktijk aan huis, kun je prima een kindje of 5 van groot brengen :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:31

vuurneon schreef:
Enige wat ik hoop is dat deze kinderen snel een beter onderkomen krijgen... en een beter voorbeeld.

Wat bedoel je met ´een beter voorbeeld´?
Uit huis plaatsing? Dat hoop ik toch van niet.
Snel een beter onderkomen krijgen kan ik ook geen ´beter voorbeeld´ vinden dus leg uit.

vuurneon

Re: Met z'n tienen én zwanger in caravan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:45

Dat de ouders hun verantwoordelijkheid nemen voor het welzijn van de kinderen, dat er geen vicieuze cirkel gaat ontstaan waarbij de kinderen denken dat het normaal is om schulden te hebben en daardoor hun handje op moeten houden bij zowel kerk als overige instanties. Nee, dat ze ook zelf leren na te denken over oorzaak->gevolg. en zich niet zo afhankelijk op stellen. Kiezen voor nog een zwangerschap tijdens een caravanbestaan vind ik geen voorbeeld van verantwoordelijkheid nemen.
Het zou tragisch zijn als deze kinderen óók later in de schulden komen te zitten omdat ze niet hebben geleerd om om te gaan met bepaalde zaken (oa. het huis achter te laten met beschadigingen)

Uithuisplaatsing kan noodzakelijk zijn als ze niet op tijd ander onderdak kunnen vinden, want een fatsoenlijk dak boven je hoofd is toch een basisbehoefte...
(maar goed, volgens http://deventer.citysite.nl/link/1/nieu ... ravan.html verwachten ze wel dat ze voor de winter weer onderdak hebben)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:45

vuurneon schreef:
Uithuisplaatsing kan noodzakelijk zijn als ze niet op tijd ander onderdak kunnen vinden, want een fatsoenlijk dak boven je hoofd is toch een basisbehoefte...

Weer dat subjectieve afgemeten met een norm die slechts een flits in tijd en plaats is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:51

Tja, ik kijk er anders tegen aan. Met 10 man+straks baby erbij in 1 caravan vind ik geen fatsoenlijk dak; kinderen hebben een rust (van het regeltje van vroeger; rust, reinheid, regelmaat) nodig, ruimte én een fijne plek om zich terug te trekken om bv huiswerk te maken. Ja huiswerk maken kan ook op school/bieb etc... maar thuis zal ook het een en ander moeten gebeuren.
Tuurlijk is het subjectief, mag toch? ;) Ik doe ook mee aan de comsuptiemaatschappij, heb behoefte aan wat luxe, een plek waar ik mij terug kan trekken en ja ook af en toe wat rust om mij beter te kunnen ontwikkelen en te kunnen functioneren. Primitief kamperen vond ik al een straf :Y) laat staan primitief wonen! ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:26

vuurneon schreef:
Tuurlijk is het subjectief, mag toch? ;)

Uiteraard, doch jij verbindt er ook weghalen van de kindern bij hun ouders aan en dát is op dergelijke subjectieve ´grond´ niet zo stevig onderbouwd.
Dáár ging het over.

Ik vind een dergelijke situatie snel minder suboptimaal voor de kinderen zelf dan de situatie van een solitair kind van een voor het drijfzand lange dagen uithuizig werkende gescheiden éénouder wat thuis en ouders nauwlijks ziet. Die ook maar bij een ´beter voorbeeld´ onderbrengen?

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:25

Dit heeft voor mij niet direct te maken met wel of niet goed voor die kinderen, daar kan niemand zo over oordelen. Wel kan ik zeggen dat ik vind dat mijn zuurverdiende geld niet naar zulke figuren hoeft te gaan.
En dat ze zelf verantwoordelijkheden moeten nemen voor hun gemaakte keuze (is nog een kind op de wereld zetten)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:58

Huertecilla schreef:
Ik vind een dergelijke situatie snel minder suboptimaal voor de kinderen zelf dan de situatie van een solitair kind van een voor het drijfzand lange dagen uithuizig werkende gescheiden éénouder wat thuis en ouders nauwlijks ziet. Die ook maar bij een ´beter voorbeeld´ onderbrengen?

Nee, ook niet ideaal. Doch werken die ouders vaak wel, waardoor een kind eerder een gezond arbeidsethos mee kan krijgen. Bovendien zijn er altijd slechtere/betere situaties te bedenken, maar het gaat nu om dit gezin en met name de kinderen. Een kind moet zich kunnen ontwikkelen en dat is in deze caravan absoluut niet ideaal... Rust is lastig te creeren met zoveel mensen op een klein oppervlak waarbij pubers andere behoeftes hebben dan een 2 jarige. En laat rust nog wel 1 van de belangrijke pijlers zijn voor gezond opgroeien. Plekje om je terug te trekken is fijn... Ik geloof ook in de piramide van Maslow; eerst de basisbehoefte voorzien, voordat je verder kan groeien en ik vind persoonlijk valt bij mij deze manier van huisvestiging voor zoveel mensen daar niet onder. Blijkbaar voor hun ook niet, omdat ze toch op zoek zijn naar een huurhuis.
Ik hoop echt van harte dat ze weer mee kunnen draaien in het normale leven.

(overigens vind ik het al knap dat ze met zn allen in die caravan+voortent passen!)

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:46

Ik heb niet alles gelezen maar dit is echt weer een voorbeeld van het hele gedoe over de ruggen van de kinderen spelen. In de hoop medelijden op te wekken van de medemens. Een groot gezin heb ik geen problemen mee, als je het zelf maar kunt onderhouden.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:26

Huertecilla schreef:
Enig idee hoeveel PLs er worden afgesloten voor neptieten waarvan het materiaal vervangen moet worden na pakweg 10 jaar?

Nee, geen idee. Weet jij het wel?

Huertecilla schreef:
Een wereld die er niet beter op gaat worden en waaroop je bar weinig invloed hebt.
Laat je dus steriliseren?
Als alle mensen met gezond verstand dat nu doen, krijgen alleen de domme degenerees (citaat) veel grut.
Dat is *\o/* voor de kleptocraten.
En massa domme arbeiders die in loonslavernij met Mc-brood en video-spelen meer arbeidertjes fokkend rijkdom voor de toplaag vergaren.

D'r is volgens mij weleens wat geëxperimenteerd met het fokken van mensen op intellect, maar domheid bleek (gelukkig) niet rechtstreeks erfelijk. Dus over het in rap(per) tempo degenereren van onze soort bij massale sterilisatie van bovengemiddeld intelligente exemplaren hoeft niemand zich zorgen te maken.

Wat ik me nog altijd afvraag, is hoe structurele en zinnige hulp voor dit gezin er uit zou kunnen zien? Waarbij ze de caravan uit kunnen (als ik het goed begrepen heb is dan immers wat de ouders zelf graag zouden willen), zonder over afzienbare tijd weer in dezelfde situatie terecht te komen. En omdat ik ook wel van een stevige uitwisseling van meningen houd: als mensen op religieuze gronden weigeren anticonceptie te gebruiken en vervolgens van de overheid extra financiële steun verwachten om het resultaat van die weigering op te voeden, dan ben ik er niet tegen dat de overheid de ouders geheel ontslaat van de zorg voor het kind. Regelen mensen het allemaal binnen hun eigen kerkgemeenschap of familie dan is dat ook prima, maar Gods wil is in dit land geen wet. Wie dat graag wil is vrij om te geloven in "gaat heen en vermenigvuldigt u", maar niet zonder consequenties op kosten van de rest van de maatschappij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:57

vuurneon schreef:
Huertecilla schreef:

Nee, ook niet ideaal. Doch werken die ouders vaak wel, waardoor een kind eerder een gezond arbeidsethos mee kan krijgen.

´Gezond arbeidsethos´ is weer een heel subjectieve mening.

Wat de westerse samenleving aan consumptieve (lees de toekomst exploiterende) ´ethos´ heeft laten zien de laatse 60 jaar is beschamend.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:09

maura schreef:
Huertecilla schreef:
Enig idee hoeveel PLs er worden afgesloten voor neptieten waarvan het materiaal vervangen moet worden na pakweg 10 jaar?

Nee, geen idee. Weet jij het wel?

Over het afsluiten van een pl voor het chirurgisch het neppen van onze eigen evolutionaire selectieve fokcriteria worden is inderdaad statistische informatie.
Het begint in de paardans-gelegenheden van westerse bevolkingscentra boven de helft te komen.
Meer dan de helft van het meest in het oog springende selectiecriterium is nep en meer dan de helft daarvan geleend. Nep die vervangen moet worden als een deel maar net is afbetaald...
Ziedaar de ethos van onze samenleving samengevat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:59

Huertecilla schreef:
Over het afsluiten van een pl voor het chirurgisch het neppen van onze eigen evolutionaire selectieve fokcriteria worden is inderdaad statistische informatie.
Het begint in de paardans-gelegenheden van westerse bevolkingscentra boven de helft te komen.
Meer dan de helft van het meest in het oog springende selectiecriterium is nep en meer dan de helft daarvan geleend. Nep die vervangen moet worden als een deel maar net is afbetaald...
Ziedaar de ethos van onze samenleving samengevat.

Kan iemand dit vertalen in normaal Nederlands? Ik snap er weinig van. Volgens mij heeft het iets te maken met neptieten?

Met zijn tienen in een caravan is niet ideaal, zeker niet voor kinderen, die hebben een eigen plekje nodig.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:36

Ik doe een poging tot vertalen:
circa 50% van de dames in hippe tenten in Amsterdam, New York, Londen, Parijs, Tokio loopt met siliconenen rond waarvoor een lening is afgesloten?

Lijkt me wat veel overigens. Ik geloof direct dat minstens de helft is bijgewerkt, maar volgens mij zitten daar ook genoeg dames tussen die de nieuwe lichaamsdelen gewoon konden betalen zonder te lenen.

Er valt genoeg af te dingen op 'het ethos van onze samenleving' (hoewel ik nu juist de induk had dat een hoop problemen en misverstanden in de samenleving het gevolg waren van gebrek aan respect voor elkaars ethos, maar dat terzijde). Ik zie alleen niet in waarom het ethos (of gebrek daaraan) van siliconendames beter of slechter zou zijn dan het ethos van in naam van de Heer doorfokkende caravanbewoners? Als ik goed geïnformeerd ben sluiten de siliconendames ten minste nog een PL af voor hun hobby in plaats van de samenleving te vragen bij te dragen in (of op te draaien voor?) de kosten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:46

maura schreef:
Ik doe een poging tot vertalen:
circa 50% van de dames in hippe tenten in Amsterdam, New York, Londen, Parijs, Tokio loopt met siliconenen rond waarvoor een lening is afgesloten?
Lijkt me wat veel overigens. Ik geloof direct dat minstens de helft is bijgewerkt, maar volgens mij zitten daar ook genoeg dames tussen die de nieuwe lichaamsdelen gewoon konden betalen zonder te lenen.

Er valt genoeg af te dingen op 'het ethos van onze samenleving' (hoewel ik nu juist de induk had dat een hoop problemen en misverstanden in de samenleving het gevolg waren van gebrek aan respect voor elkaars ethos, maar dat terzijde). Ik zie alleen niet in waarom het ethos (of gebrek daaraan) van siliconendames beter of slechter zou zijn dan het ethos van in naam van de Heer doorfokkende caravanbewoners? Als ik goed geïnformeerd ben sluiten de siliconendames ten minste nog een PL af voor hun hobby in plaats van de samenleving te vragen bij te dragen in (of op te draaien voor?) de kosten.

Ja, zo had ik het ook ongeveer gelezen :D , dat heeft totaal niets te maken met de situatie hier.
Tussen dames met siliconentieten (wat is daar trouwens mis mee, als ze het zelf willen en betalen?, nog maar niet te spreken over borstreconstructie) en met zijn tienen in een caravan zit nog heel veel. Waarom moet alles altijd in het absurde of uiterste worden betrokken?
Er zijn ook modale gezinnen in een appartement of rijtjeswoning. Dat lijkt me een betere vergelijking met dit gezin in de caravan en het eventuele haalbare. Ik denk namelijk dat de moeder in dit geval geen neptieten wilt om in een hippe tent in Amsterdam rond te hangen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:48

Persoonlijk gezien zouden die mensen definitief naar Duitsland moeten emigreren. Daar krijg je per kind minimaal 184 Euro per maand. Het kan alleen wel zo zijn dat ze niet geaccepteerd worden in het sociale stelsel.

Verder is het een schrijnend verhaal. Vrouwen moeten sowieso niet thuis bevallen, dus moeder moet maar lekker in een ziekenhuis bevallen, niet in de caravan. Voor wat betreft de schulden: zoek dat maar eens wat beter uit. Ik denk als je 11 monden te voeden hebt, je redelijk creatief moet zijn en overigens ook eens moet kijken hoe je zaken niet kunt vernielen. In het ergste geval moeten kinderen maar in een pleeggezin, misschien gaan de ouders dan even nadenken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:51

joostvangestel schreef:
Persoonlijk gezien zouden die mensen definitief naar Duitsland moeten emigreren. Daar krijg je per kind minimaal 184 Euro per maand. Het kan alleen wel zo zijn dat ze niet geaccepteerd worden in het sociale stelsel.

Verder is het een schrijnend verhaal. Vrouwen moeten sowieso niet thuis bevallen, dus moeder moet maar lekker in een ziekenhuis bevallen, niet in de caravan. Voor wat betreft de schulden: zoek dat maar eens wat beter uit. Ik denk als je 11 monden te voeden hebt, je redelijk creatief moet zijn en overigens ook eens moet kijken hoe je zaken niet kunt vernielen. In het ergste geval moeten kinderen maar in een pleeggezin, misschien gaan de ouders dan even nadenken.

Daar zal Duitsland op zitten te wachten?
Eerlijk gezegd vind ik € 184 per kind een belachelijk hoog bedrag. Is dat een soort kinderbijslag en krijgt iedere inwoner dit bedrag per kind?

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:53

Electra63 schreef:
Ik denk namelijk dat de moeder in dit geval geen neptieten wilt om in een hippe tent in Amsterdam rond te hangen.

Hoewel ze, als ze dat wèl zou willen, die tieten mogelijk vergoed zou kunnen krijgen als ze zo handig zou zijn om eerst John de Mol te bellen om te zeggen dat ze dat wil. Nieuwe reality-hit geboren, financiële problemen van het gezin opgelost en wij allemaal elke avond voor de buis om mee te genieten van de avonturen van De Moeder wiens borsten mede mogelijk gemaakt zijn door uw heus geen commerciële bijbedoelingen hebbende zorgverzekeraar.

Excuses, mijn verbeelding gaat nogal eens met mijn geestesoog op de loop.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:57

joostvangestel schreef:

Ze worden zeker niet geaccepteerd. Niet alleen de PVV, maar ook Unicef zou zichzelf direct kunnen opheffen als de Duitsers zo gul zouden zijn tegenover ieder kind, ook als die niet in Duitsland uit Duitse ouder(s) geboren zijn.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:25

Huertecilla schreef:
F_Orumster schreef:
Dit is een gezin dat niet naar behoren functioneert.

´behoren´ :D

Dat schrijf ik ja :)*

Dat ´behoren´ in onze westerse maatschappij is zo geweldig niet voor kinderen.
Vanuit een ander stadpunt dan dat van de Bokster kan je dat met steekhoudenden argumenten ook ´zielig´ noemen.
De kinderen in het topic hebben minder luxe en??
De mensheid is met mínder luxe dan deze kids groot geworden en een dergelijk groot gezin is voor de mens heel wat natuurlijker en gezonder voor de geestelijke ontwikkeling dan een sociale woestijn.

De wetserse maatschappij is een consumptiemaatschappij met welvaart gebaseerd op een groeimodel.
Dat leidt én tot loonslavernij én heeft geen toekomst. Dat zien we nu in de huidge reorganisatie van rijkdom die we ´crisis´ noemen.
Dit gezin is nét wat dieper in de val van consumptie en overbesteding gestapt en bij het wegvallen van inkomen door een hik in het groeimodel ligt dat probleem bloot.
Net als de ´crisis´ is het een illustratie van dat het modél fout is. Niet zozeer de gewoon wat zwakkeer in de schoenen staande individuen die niets crimineels doen, alleen in de val van ons economisch model zitten.

De kinderen zijn eigenlijk degenen die er het beste bij varen. Ik wed dat die gierend van de lol over de grond lagen bij het interview.
Gezond, sociaal vaardig, ze gaan naar school en hebben de grootse lol van de wereld.
Dat dit niet zo ´hoort´ zegt net zoveel over het wel ´keurige´ model als over hen :)*

Ik vind vooral dat ze niet 'naar behoren' functioneren omdat ze weinig vorm van zelfredzaamheid aan de dag leggen. Van mij mogen ze een groot gezin hebben en wonen in een caravan. Jammer alleen dat ze het niet redden om zelf te voorzien in hun levensonderhoud. Als ze naast die caravan nou een moestuin en een varken en kippen hadden zou ik zeggen: veel plezier ermee.
Het afwijkend zit hem er in dat ze wensen dat andere mensen voor hun levensonderhoud opdraaien. Daarmee geef je je kinderen dus een voorbeeld waarmee ook zij in onze maatschappij weer in de problemen komen. Dat vind ik zielig.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:48

Electra63 schreef:
vind ik € 184 per kind een belachelijk hoog bedrag. Is dat een soort kinderbijslag en krijgt iedere inwoner dit bedrag per kind?

Ik geloof alleen maar voor de eerste twee kinderen, daarna gaat het omhoog. Het derde kind geeft recht op 190 Euro, het vierde en verder 215 Euro. Dat tot de 18 jaar.

Dit gezin zou dus in Duitsland 1633 Euro kunnen vangen en na geboorte van nummer 9, 1848 Euro per maand.

Kijk maar eens wat luiers kosten, dan merk je dat je voor 100 Euro in de maand niet eens luiers kan kopen, laat staan voor dat schijntje wat ze in Nederland betalen. Kinderbijslag in Nederland is iets van de 20ste eeuw, ronduit schandalig waar ze in Nederland ouders mee durven af te schepen.

http://de.wikipedia.org/wiki/Kindergeld_(Deutschland)

Overigens een kind hoeft niet in Duitsland geboren te zijn Duitse ouders te hebben. Het hoeft zelfs niet eens in Duitsland te wonen ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:55

Uhm.. dat past nieteens met z'n allen in de caravan?
en die kinderen en vrouw naar een opvang o.i.d. (keschler, leger des heils) geen optie? want met die kou ook niet gezond zo!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:05

Joost, je klinkt nu een beetje als een SGP-aanhanger. ;)
Natuurlijk krijg je in Nederland niet veel kinderbijslag, maar moet je dat dan willen? Dat kost de gemeenschap een aardig bedrag en dat nu in de tijden van bezuinigingen?
Er wordt door de gemeenschap al genoeg bijgedragen aan kinderen. Zorg en onderwijs is gratis tot 18 jaar en als je onder een bepaald inkomen zit, heb je recht op allerlei toeslagen. Ik vind € 1800 per maand aan kindertoeslag belachelijk veel geld. Ik vind dat je best van mensen mag verwachten dat ze zelf (gedeeltelijk) voor hun kinderen zorgen. Je kan namelijk ook zeggen na het 2e of 3e kind, ik kan me meer kinderen financieel niet permiteren, dus nu een knoop erin of onthouding. :D
Waarom 10 kinderen als je er het geld en/of de ruimte niet voor heb?