Citaat:hoop dat die man een rot leven heeft verder !!
Denk het niet deze mannen hebben prachtige fincas (landhuizen) fokken meestal stieren hebben mooie paarden en mooie vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
saskiakefie schreef:jus schreef:Een Toro bravo(spaanse stier) word gefokt om aan te vallen niet vergelijkbaar met een Nederlandse koe , trouwens de koeien(vacas) van dit ras de moeders zijn supergevaarlijk daar wil je niet naar toe met een kalf (of zonder)
Dús hebben zij een reden, hun kalf beschermen of anders moederinstinct. En goh als ze er voor gefokt worden, lekker eerlijk dan... Dat is niet meer natuurlijk.
Fiffill schreef:Dat laatste snap ik even niet. Paarden worden toch ook voor bepaalde doeleinden gefokt, en dat geldt voor bijna alle dieren die de mens fokt?
saskiakefie schreef:Fiffill schreef:Dat laatste snap ik even niet. Paarden worden toch ook voor bepaalde doeleinden gefokt, en dat geldt voor bijna alle dieren die de mens fokt?
Ja? Het gaat er toch om dat ik zei dat dieren niet zonder reden aanvallen, dus vind ik het dom om te zeggen dat stieren die gefokt zijn om aan te vallen ze zonder reden aanvallen. Ik bedoel daar kunnen die dieren toch niks meer aan doen. Ik vond die vergelijking gewoon niet kloppend.
jus schreef:Laten we er is zonder gevoelens naar kijken hoeveel mensen komen zonder werk als het stierenvechten afgeschaft word.
Fiffill schreef:Delphi, misschien lastig voor te stellen maar die mensen hebben juist respect voor de stier. Zij kijken er heel anders tegenaan dan veel mensen hier dat doen.
Guernica schreef:Ik snap echt bij God niet dat er mensen zijn die dit een ander persoon toe wensen? Natuurlijk is het bovenal vreselijk voor de stieren en breekt mijn haar voor zo'n dier als ik dit hoor, en ik vind ook met elke centimeter van mij dat stierenvechten afgeschaft moet worden, maar ik zou nooit maar dan ook nooit zeggen dat het maar oké is dat deze man zoveel pijn heeft nu.
We kennen hem niet eens, we kennen zijn verhaal niet, we kennen zijn geschiedenis niet, de geschiedenis van zijn familie niet. Wie zijn wij om te oordelen?
jus schreef:Ik snap jou redenering wel hoor maar ik woon al bijn 30 jaar in Spanje en ken veel stierenvechters en zie hoe ze met hun dieren omgaan , ze hebben wel respect voor de stier want dat is hun leven er komt zoveel meer bij kijken dan alleen maar steken en prikken . Laten we er is zonder gevoelens naar kijken hoeveel mensen komen zonder werk als het stierenvechten afgeschaft word.
DaphneR93 schreef:Guernica schreef:Ik snap echt bij God niet dat er mensen zijn die dit een ander persoon toe wensen? Natuurlijk is het bovenal vreselijk voor de stieren en breekt mijn haar voor zo'n dier als ik dit hoor, en ik vind ook met elke centimeter van mij dat stierenvechten afgeschaft moet worden, maar ik zou nooit maar dan ook nooit zeggen dat het maar oké is dat deze man zoveel pijn heeft nu.
We kennen hem niet eens, we kennen zijn verhaal niet, we kennen zijn geschiedenis niet, de geschiedenis van zijn familie niet. Wie zijn wij om te oordelen?
Aangezien je god erbij haalt, idd godzeidank ken ik deze debiel niet en z'n verhaal hoe die zo'n misselijkmakend misbaksel is geworden hoef ik al helemaal niet te kennen! Van mij had ie dezelfde pijnlijke langzame 'straf' die die stier heeft gehad mogen krijgen. Geen probleem mee.
ELpatcho schreef:jus schreef:Ik snap jou redenering wel hoor maar ik woon al bijn 30 jaar in Spanje en ken veel stierenvechters en zie hoe ze met hun dieren omgaan , ze hebben wel respect voor de stier want dat is hun leven er komt zoveel meer bij kijken dan alleen maar steken en prikken . Laten we er is zonder gevoelens naar kijken hoeveel mensen komen zonder werk als het stierenvechten afgeschaft word.
Dus we blijven lekker dierenmishandelen omdat anders mensen zonder werk komen te zitten! Dit is nog wel de meest belachelijke reden die ik ooit gehoord heb voor het stierenvechten! Laat die mensen écht werk zoeken, eentje waar je trots op kan zijn!!