Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:51

Citaat:
hoop dat die man een rot leven heeft verder !!

Denk het niet deze mannen hebben prachtige fincas (landhuizen) fokken meestal stieren hebben mooie paarden en mooie vrouwen :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:52

Ja, maar waarom wordt het dan niet één op één uitgevecht en wordt hij weggehaald. Als je een vent wilt zijn dan moet je het ook alleen uitvechten. Nee dat dit nog bestaat in deze tijd.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:52

jus schreef:
Citaat:
hoop dat die man een rot leven heeft verder !!

Denk het niet deze mannen hebben prachtige fincas (landhuizen) fokken meestal stieren hebben mooie paarden en mooie vrouwen :D

Het gaat om déze man. :roll:

Vayo

Re: Stier verwond beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:54

Goh nog iets anders. Ik weet niet hoe het daar in Spanje zit qua zorgverzekeringen e.d. maar vraag me af of hij wel verzekerd is voor zo iets. En anders neem aan dat hij of heel erg veel premie betaald of nu zelf zijn behandeling moet betalen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:54

saskiakefie schreef:
jus schreef:
Een Toro bravo(spaanse stier) word gefokt om aan te vallen niet vergelijkbaar met een Nederlandse koe , trouwens de koeien(vacas) van dit ras de moeders zijn supergevaarlijk daar wil je niet naar toe met een kalf (of zonder)

Dús hebben zij een reden, hun kalf beschermen of anders moederinstinct. En goh als ze er voor gefokt worden, lekker eerlijk dan... Dat is niet meer natuurlijk.

Dat laatste snap ik even niet. Paarden worden toch ook voor bepaalde doeleinden gefokt, en dat geldt voor bijna alle dieren die de mens fokt? :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:55

jus schreef:
Laten we er is zonder gevoelens naar kijken hoeveel mensen komen zonder werk als het stierenvechten afgeschaft word.

Lekker voor die mensen hebben ze verdiend ~~}>
En laat ze met hun poten van dieren afblijven.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:57

Stieren vechten is per 1 januari verboden, ik dacht ook onlangs op het nieuws te hebben gezien dat een paar weken geleden de laatste stierengevecht was...

saskiakefie

Fiffill schreef:
Dat laatste snap ik even niet. Paarden worden toch ook voor bepaalde doeleinden gefokt, en dat geldt voor bijna alle dieren die de mens fokt? :+

Ja? Het gaat er toch om dat ik zei dat dieren niet zonder reden aanvallen, dus vind ik het dom om te zeggen dat stieren die gefokt zijn om aan te vallen ze zonder reden aanvallen. Ik bedoel daar kunnen die dieren toch niks meer aan doen. Ik vond die vergelijking gewoon niet kloppend.

Fenrir

Mossel schreef:
Stieren vechten is per 1 januari verboden, ik dacht ook onlangs op het nieuws te hebben gezien dat een paar weken geleden de laatste stierengevecht was...

Dat is in Catalonië, niet in heel Spanje ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:59

saskiakefie schreef:
Fiffill schreef:

Ja? Het gaat er toch om dat ik zei dat dieren niet zonder reden aanvallen, dus vind ik het dom om te zeggen dat stieren die gefokt zijn om aan te vallen ze zonder reden aanvallen. Ik bedoel daar kunnen die dieren toch niks meer aan doen. Ik vond die vergelijking gewoon niet kloppend.

Ze worden gewoon zo gefokt dat ze een sterkere aanvalsdrang hebben. Dan nog worden ze wel getriggerd om aan te vallen. Maakt dat uit dan?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:59

Mmm beetje jammer weer

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:00

jus schreef:
Laten we er is zonder gevoelens naar kijken hoeveel mensen komen zonder werk als het stierenvechten afgeschaft word.

Daar heb je gelijk in, er zullen zeker mensen hun 'baan' kwijt raken. Maar dat vind ik geen reden om het in stand te houden. Die mensen vinden wel weer iets anders hoor.

Ik vond het trouwens wel frappant hoe geemotioneerd en verslagen andere matadors in dat filmpje reageerde. Ze weten toch dat dit risico er zeker in zit en dat matadors dit risico bewust nemen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ze van hun dieren houden. Als je zo gewetenloos voor het vermaak een stier mishandeld en doodmaakt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:01

Delphi, misschien lastig voor te stellen maar die mensen hebben juist respect voor de stier. Zij kijken er heel anders tegenaan dan veel mensen hier dat doen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:05

Fiffill schreef:
Delphi, misschien lastig voor te stellen maar die mensen hebben juist respect voor de stier. Zij kijken er heel anders tegenaan dan veel mensen hier dat doen.

Dat kan ik me niet voorstellen nee. Ze doen het dier bewust pijn en maken het uiteindelijk dood en vaak niet eens in één keer. Als ze er respect voor hebben laten ze andere niet helpen als ze zelf op verliezen staan en gebruiken ze geen lansen en laten ze de stier in leven. En dan nog zie ik heel het nut van stierenvechten niet in. Nee ik kan totaal geen grijntje respect voor die mannen opbrengen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:08

Fiffill schreef:
Ze worden gewoon zo gefokt dat ze een sterkere aanvalsdrang hebben. Dan nog worden ze wel getriggerd om aan te vallen. Maakt dat uit dan?

Je snapt het niet, lees mijn berichten nog eens door.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:10

Ik snap het wel, maar ik vraag me alleen af waarom dat voor jou zo'n verschil maakt. Waarom je het erger zou vinden als ze daar voor gefokt zijn of niet.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:11

Fiffill schreef:
Ik snap het wel, maar ik vraag me alleen af waarom dat voor jou zo'n verschil maakt. Waarom je het erger zou vinden als ze daar voor gefokt zijn of niet.

ik zei toch dat je het niet snapte, het maakt mij niet uit of ze ervoor gefokt worden of niet :P

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:16

Ik zeg ook niet dat ik vind dat stierenvechten iets goeds is. Ik vind het gruwelijk! Maar ik kijk hier naar een mens en dit is ook niet menswaardig. Tuurlijk is het zijn eigen dikke schuld om daar tegenover zo'n beest te gaan staan dat ervoor gefokt is om mensen aan te vallen. Ik geef dat beest groot gelijk dat hij die matador aanvalt. Maar ik gun die man die pijn en al het verdere leed wat hem wss blijft volgen na dit ongeluk. Ik vind het gewoon vreselijk hoe mensen kunnen zeggen: ik hoop dat hij hier nog veel pijn aan beleefd, ik hoop dat hij hieraan doodgaat.
Bahbahbah, wat mensonwaardig zeg.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:23

saskiakefie schreef:
Fiffill schreef:

ik zei toch dat je het niet snapte, het maakt mij niet uit of ze ervoor gefokt worden of niet :P

Laat maar :')

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:34

Guernica schreef:
Ik snap echt bij God niet dat er mensen zijn die dit een ander persoon toe wensen? Natuurlijk is het bovenal vreselijk voor de stieren en breekt mijn haar voor zo'n dier als ik dit hoor, en ik vind ook met elke centimeter van mij dat stierenvechten afgeschaft moet worden, maar ik zou nooit maar dan ook nooit zeggen dat het maar oké is dat deze man zoveel pijn heeft nu.
We kennen hem niet eens, we kennen zijn verhaal niet, we kennen zijn geschiedenis niet, de geschiedenis van zijn familie niet. Wie zijn wij om te oordelen? :n

Aangezien je god erbij haalt, idd godzeidank ken ik deze debiel niet en z'n verhaal hoe die zo'n misselijkmakend misbaksel is geworden hoef ik al helemaal niet te kennen! Van mij had ie dezelfde pijnlijke langzame 'straf' die die stier heeft gehad mogen krijgen. Geen probleem mee.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:17

jus schreef:
Ik snap jou redenering wel hoor maar ik woon al bijn 30 jaar in Spanje en ken veel stierenvechters en zie hoe ze met hun dieren omgaan , ze hebben wel respect voor de stier want dat is hun leven er komt zoveel meer bij kijken dan alleen maar steken en prikken . Laten we er is zonder gevoelens naar kijken hoeveel mensen komen zonder werk als het stierenvechten afgeschaft word.

Dus we blijven lekker dierenmishandelen omdat anders mensen zonder werk komen te zitten! Dit is nog wel de meest belachelijke reden die ik ooit gehoord heb voor het stierenvechten! Laat die mensen écht werk zoeken, eentje waar je trots op kan zijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:22

DaphneR93 schreef:
Guernica schreef:
Ik snap echt bij God niet dat er mensen zijn die dit een ander persoon toe wensen? Natuurlijk is het bovenal vreselijk voor de stieren en breekt mijn haar voor zo'n dier als ik dit hoor, en ik vind ook met elke centimeter van mij dat stierenvechten afgeschaft moet worden, maar ik zou nooit maar dan ook nooit zeggen dat het maar oké is dat deze man zoveel pijn heeft nu.
We kennen hem niet eens, we kennen zijn verhaal niet, we kennen zijn geschiedenis niet, de geschiedenis van zijn familie niet. Wie zijn wij om te oordelen? :n

Aangezien je god erbij haalt, idd godzeidank ken ik deze debiel niet en z'n verhaal hoe die zo'n misselijkmakend misbaksel is geworden hoef ik al helemaal niet te kennen! Van mij had ie dezelfde pijnlijke langzame 'straf' die die stier heeft gehad mogen krijgen. Geen probleem mee.

Haha in dat geval ben je zelf nog erger dan de stierenvechter in kwestie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:26

ELpatcho schreef:
jus schreef:
Ik snap jou redenering wel hoor maar ik woon al bijn 30 jaar in Spanje en ken veel stierenvechters en zie hoe ze met hun dieren omgaan , ze hebben wel respect voor de stier want dat is hun leven er komt zoveel meer bij kijken dan alleen maar steken en prikken . Laten we er is zonder gevoelens naar kijken hoeveel mensen komen zonder werk als het stierenvechten afgeschaft word.

Dus we blijven lekker dierenmishandelen omdat anders mensen zonder werk komen te zitten! Dit is nog wel de meest belachelijke reden die ik ooit gehoord heb voor het stierenvechten! Laat die mensen écht werk zoeken, eentje waar je trots op kan zijn!!

In Spanje IS het werk waar je trots op kan zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:28

Is de stier dood? Ik meende altijd dat de winnende stieren vrijgelaten werden. Sinds wanneer is dat veranderd?

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:28

Ik ben het volledig met Guernica eens. Alleen ben ik nog steeds van mening dat ik stierenvechten gruwelijk is. Maar in spanje is dat blijkbaar op sommige plekken een normale gang van zaken. Iets waar 'wij dierenvrienden' nooit met ons hoofd bij zullen kunnen komen. En ik denk dat we dat ook maar niet moeten proberen.