occupy Wallstreet, protesten tegen kapitalistisch systeem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:08

Huertecilla schreef:
gummie schreef:
Lees anders je eigen reacties verspreid over heel bokt even door. Wat een nondiscussie weer. Bahbah.

Grappig dat dezelfden altijd alles optillen om de lange tenen er onder te schuiven :D

Wanneer je zelf bewust leeft en duurzame keuzes maakt, inclusief bio-ethiek, is dat schrijven al bedreigend en reden voor angstagressie.

Je hebt helemaal gelijk dat een discussie alleen inhoud heeft wanneer de betrokkenen allemaal enige inhoudelijke kennis van zaken hebben.
Dat schort er heel vaak aan op Bokt.
De overgrote hoeveelheid reacties is niet van belang omdat het ongebaseerde meningen betreft.
Op dit topic was Electra met haar reacties over de betogers een goed voorbeeld van een ongefundeerd vooroordeel als mening ventileren. Zij niet alleen overigens.Er waren er meer die zich door de media lieten/laten leiden en dat nog als redelijk argument zagen/zien ook.

Haha, bedankt HC.
Volgens mij zit jij zo bij je vrouw onder de plak op die berg van je, dat je je af en toe moet afreageren op vrouwen die een beetje tegengas geven.
Het boeit mij totaal niet wat jij van mij vindt. Ik draag mijn steentje bij aan de maatschappij en ik zorg goed voor mezelf (en mijn gezin). Dat is mijn goed recht, ik werk er hard voor.
En jij? Werk jij? Heb je sowieso ooit gewerkt?
Vragen stellen is slim, alles voor zoete koek slikken wat jij verspreid op Bokt is dom. De waarheid ligt meestal ergens in het midden. Niet alles is zwart/wit, maar soms ook grijs.
Je klinkt als een gefrustreerd, zielig haantje in een kippenhok.
De rest zullen we maar PB-en, anders kost mij dat een ban. Maar waarschijnlijk is dat jouw bedoeling?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:06

Huertecilla schreef:
gummie schreef:
Lees anders je eigen reacties verspreid over heel bokt even door. Wat een nondiscussie weer. Bahbah.

Grappig dat dezelfden altijd alles optillen om de lange tenen er onder te schuiven :D

Het zijn niet heel toevallig ook altijd dezelfden die de lange-tenen-reacties veroorzaken.

Wanneer je zelf bewust leeft en duurzame keuzes maakt, inclusief bio-ethiek, is dat schrijven al bedreigend en reden voor angstagressie.

wat je eigenlijk wilt zeggen is dat jij bewust leeft, duurzame keuzes maakt en daarover schrijft. En dat de Electras op deze wereld omdat ze dat als bedreigend ervaren, met agressie reageren voortkomend uit angst. Als je dat zo leest, wat vind je dan zelf van die zin? Staat er ergens dat men bang is voor duurzaam en bewust levende mensen? Waar leidt U dat uit af?

Je hebt helemaal gelijk dat een discussie alleen inhoud heeft wanneer de betrokkenen allemaal enige inhoudelijke kennis van zaken hebben.

Wat je eigenlijk gaar kwijt wilt is dat jij en alleen mensen die jouw mening delen, inhoudelijke kennis van zaken hebben. Wat vind je zelf van die zin?

Dat schort er heel vaak aan op Bokt.

Wat je wilt aangeven dat dat er bij jou niet aan schort, maar bij de meeste anderen wel. Klopt dat?

De overgrote hoeveelheid reacties is niet van belang omdat het ongebaseerde meningen betreft.

Wat je wilt zeggen is dat jouw mening gebaseerd is (wat een schitterend Nederlands taalgebruik :P) en dat van de overgrote meerderheid ongebaseerd en niet van belang. Wat vind U zelf van zo'n stelling?

Op dit topic was Electra met haar reacties over de betogers een goed voorbeeld van een ongefundeerd vooroordeel als mening ventileren. Zij niet alleen overigens.

Electra deelt jouw mening/ visie niet, uit voorgaande kwam daar al uit voort dat dat dus moet betekenen dat haar mening een ongefundeerd vooroordeel is. Wat vind U zelf van die redenering?

Er waren er meer die zich door de media lieten/laten leiden en dat nog als redelijk argument zagen/zien ook.

Wat je wilt zegen is dat je je niet moet laten leiden door de media, en slechts argumenten die niet gebaseerd zijn op media redelijk kunnen zijn. Kunt U ons een tip geven waar we ons wel op moeten baseren? .

En als U het zo terug leest,vindt U het dan verwonderlijk dat mensen lange tenen krijgen? En kunt U hierop wellicht een reactie geven die niet boordevol vooroordelen zit? Dus zonder te oordelen over hoe wij in elkaar zitten, wat wij denken, hoe wij leven, wie wij zijn, wat voor IQ we hebben, hoeeveel centen, wat onze leefstijl is, hoe wij over anderen denken, etc.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:24

:O

:evaw:

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:50

Dit kan een hele interessante discussie zijn. Het is denk ik ook heel nuttig dat mensen mensen zich bewust worden dat dingen anders kunnen en anders moeten. Ik heb het in deze discussie al vaker gehad over zaken waar je zelf invloed op hebt en waar je zelf geen invloed op hebt. Op hoe andere mensen reageren heb je zelf weinig tot geen invloed, maar wel op je eigen reacties. Hoe je reageert op mensen en of je uberhaupt reageert op mensen, dat kan je zelf beïnvloeden en daarmee ben je zelf ook verantwoordelijk voor de toon en de sfeer in deze discussie.

Ik zou het prettig vinden als mensen die eigen invloed gebruiken om deze discussie prettig en inhoudelijk over het onderwerp te laten gaan.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:58

Op zichzelf is het interessant om te zien hoe velen hier hun eigen werkelijkheid hebben en vanuit die werkelijkheid hun visie laten zien. Van enkelen begrijp ik de visie niet, of denk ik dat ze op een andere planeet wonen met andere natuurwetten. Maar dat maakt juist dat ik geinteresseerd ben in hun mening. Of iets nou pure fictie is of dat het de waarheid is, het blijft interessant wat er in de hoofden van mensen om kan gaan.

Overigens kan ik ook deels de occupy beweging begrijpen. Of ik het met alle occupy mensen eens ben is een tweede. Maar eerlijk gezegd denk ik ook niet dat alle occupy mensen het eens zijn met elkaar. Het is alleen wel zo gezellig om een gemeenschappelijke vijand te hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:00

Karl66 schreef:
Dit kan een hele interessante discussie zijn. Het is denk ik ook heel nuttig dat mensen mensen zich bewust worden dat dingen anders kunnen en anders moeten. Ik heb het in deze discussie al vaker gehad over zaken waar je zelf invloed op hebt en waar je zelf geen invloed op hebt. Op hoe andere mensen reageren heb je zelf weinig tot geen invloed, maar wel op je eigen reacties. Hoe je reageert op mensen en of je uberhaupt reageert op mensen, dat kan je zelf beïnvloeden en daarmee ben je zelf ook verantwoordelijk voor de toon en de sfeer in deze discussie.

Ik zou het prettig vinden als mensen die eigen invloed gebruiken om deze discussie prettig en inhoudelijk over het onderwerp te laten gaan.

Je hebt helemaal gelijk, Karl, ik haak lekker af.
Maar voor de goede orde: ik ben niet tegen de beweging. Ik stel alleen een vraag gebaseerd op wat ik hoor en zie in de media. Dat lijkt me geen reden om afgezeken te worden door iemand waarvan ik nog geen bijdrage aan de beweging heb waargenomen. Zoals de meeste burgers moet ik toch de wereldpolitiek volgen via de verschillende media om mij een mening te kunnen vormen.
Maar ik ben weg hier. :evaw:

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:05

Alleen al het verschil in de laatste drie reacties bewijst maar weer dat wat de een :O :evaw: vindt, door de ander juist weer een interessante discussie gevonden wordt.

Randalinpony: ik snap je reactie, ik begrijp dat je er moe van wordt en er klaar mee bent. Maar dat ben ik ook en ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat iemand als electra hier op zit te wachten (maar dat kan ze zelf het beste beoordelen). Alleen heeft het in feite totaal geen zin om over nieuwszaken te discussieren als dat continu ontaardt in hetzelfde. Dan kun je beter over het gevolg discussieren. Dus je kunt nu stug doorgaan over die Occupybeweging, maar als er maar 1 iemand durft te zeggen dat ie die beweging onzinnig vindt oid, dan zijn we weer terug bij af. Dan gaan we het ineens toch weer hebben over hoe dom, onwetend, etc die persoon is, of over dat de ander maar lekker door moet gaan met zijn eigen graantjes verbouwen.

+:)+

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:22

Ik vond het een interessante discussie, die vooral over de inhoud ging. Volgens mij past de discussie over wat zelf kan doen binnen het onderwerp en was dat een fatsoenlijke, inhoudelijke discussie. Ik vind het jammer dat de discussie nu opeens over persoonlijke aanvallen gaat. Wat mij betreft kappen we daarmee, negeren we de persoonlijke aanvallen en gaan we verder met de werkelijke discussie.

Ik ben zelf net terug van een vergadering, dus die link van Randalinpony laat ik even tot morgen liggen.

gummie

Re: occupy Wallstreet, protesten tegen kapitalistisch systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:40

Ik ga die link van randalinpony ook morgen bekijken.... ! Ben benieuwd. Heb zelf het idee dat je met daden meer verandert dan met protestmarsen of in tentjes liggen. Maar dat is persoonlijk. Ik denk wel dat we meer in eigen hand hebben dan we misschien denken. Maar om verandering teweeg te brengen, zal een meerderheid woorden moeten omzetten in daden, en ik weet niet of iedereen daartoe bereid is aangezien mensen van een systeem dat niet deugt de vruchten plukken...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:50

Overigens hier ook een videootje van een redelijk origineel denkend mens.

Wil niet zeggen dat ik het er helemaal mee eens ben, maar ben al een dikke 25 jaar redelijk onder de indruk van wat die man allemaal bedenkt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:11

joostvangestel schreef:
Overigens hier ook een videootje van een redelijk origineel denkend mens.

Opvalend dat hij de verkapte beperking van het kiesrecht noemt.
Dat is een héél sneaky proces wat al enige tijd aan de gang is in de VS.
Een ontmoedigingsbeleid voor grote delen van de bevolking.
Het is toch al een land met een vreemd representatief resultaat door het systeem en een hoog % analfabetisme en de manilpulatie van de ´democratie´ viert vrijwel ongebreideld hoogtij.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:56

HC: dit komt ook van iemand die in 1986 al een plaat uitbracht met als titel "Bedtime for democracy". Ging wel over Reaganomics, maar die Reaganomics waren wel de inzet van de ontwikkelingen die tot de crisis van nu geleid hebben. Overigens wordt Ronald Reagan in de USA wel als held gezien, omdat hij zoveel belastinggeld heeft "teruggegeven" aan de Amerikanen...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:20

De G20 komt weer bij elkaar.

In Cannes; uiteraard.

Het geheel gesponsord door de grote banken en het bedrijfsleven.

Alles afgesloten voor normaal volk en vooral voor protesten.
Dat sociale protest mag voor-en bovenal niet in/op de media komen.

het volk moet gewoon doen wat het opgrdagen wordt; werken en consumeren. Liefst eerst consumeren en dan werken voor afbetalen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:52

Wat een ge-ze-ver........

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:55

joostvangestel schreef:
HC: dit komt ook van iemand die in 1986 al een plaat uitbracht met als titel "Bedtime for democracy". Ging wel over Reaganomics, maar die Reaganomics waren wel de inzet van de ontwikkelingen die tot de crisis van nu geleid hebben.

Correct +:)+

Badankt trouwens voor het in het licht zetten, want hij komt in het media-beeld van de modale Bokt(st)er niet voor.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:14

Dat komt omdat wij onbenullig zijn, maar goed dat je ons daar steeds op wijst ;)

Reagan was overigens een zieke wereldleider. Letterlijk. Zo blijkt uit het boek van David Owen, al wordt hij daar niet specifiek in genoemd.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 10:31

Fraaie boel, wallstreet is schoongeveegd -O-

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:41

Dat was natuurlijk te verwachten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 11:26

randalinpony schreef:
Dat was natuurlijk te verwachten.

valt me mee dat het hier nog niet gebeurd is, aangezien 'wildkamperen' hier niet mag, dus genoeg stokken om mee te slaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:21

Arabesk schreef:
Fraaie boel, wallstreet is schoongeveegd -O-

Vrijheid van wát in de VS?

Vrijheid conform die briljante poster welke jij linkte.

Inderdaad is het in NL niet anders, alleen wat minder scherp omdat daar de economische malaise minder scherp ligt.
De ´waarheid´ doet de powers that be minder pijn omdat het daarvoor nog te goed gaat bij de massa; die is nog niet aan burgerlijke ongehoorzaamheid toe.
Dat is in de VS inmiddels véél breder gedragen en in de massa-media totaal onbesproken.

Het niet eens willen bespreken in de senaat van het goed onderbouwde herstelvoorstel van een Nobelprijswinnend VS economm omdat het geld al aan de banken en de oorlogen in verweggistan wordt besteed is geen olie op die woelige golven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:02

8 october j.l. is een vreedzaam anti-oolog protest van tegen de 200 mensen bij het Smithsonian Institution's National Air and Space Museum in Washington, D.C. door massaal verschenen veiligheidspersoneel met peperspray ´opgeruimd´.

´Create jobs, nor war´ is onamerikaans en mag met geweld bestreden worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:40

Het hardhandig schoonvegen van WallStreet heeft niet echt geholpen. Vandaag een forse demonstratie.
Volgens de overheden slechts een duizendtal betogers, volgens videobeelden tienduizenden minstens.
Wederom hard met de wapenstok tegen opgetreden en 400 arrestaties verricht.

Hier in Spanje is vannacht een groep van 15M eveneens met overdaad van geweld bij het congresgebouw in Madrid verwijderd.
Veertig arrestanten die een lijst van aanklachten ten laste is gelegd. Alles wat je bij het kleurig schilderen van een stenen leeuw bij de ingang en weglopen voor in elkaar laten meppen kan bedenken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 22:45

waar kan ik beelden vinden?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:00

Arabesk schreef:
waar kan ik beelden vinden?

Wellicht op de sites van spaanse/zuid amerikaanse zenders?
Is hier uitgezonden met ´excuses voor het ontbreken van commentaar´. Waren hobbybeelden zonder tekst uit de VS :D
Echt de straten vól mensen.
De bedoeling was Brooklyn Bridge ´bezetten´ met een lange, langzame stoet.
Dat is echter snel ´voorkomen´.
Demonstraties die de regering niet uitkomen zijn verstoring van de openbare orde.
De amerikaanse grondwet moeten ze op toiletpapier gaan drukken niet?!
De bil of rights en links.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:06

Ik vind het mooi dat ondanks alle repressie, en die is heftig daar, men gewoon doorgaat met actievoeren op een vreedzame manier.

Zag trouwens van de week een filmpje voorbijkomen op Facebook van de arrestatie van een Londense occupier. Hij had, jawel, een levensgevaarlijke en onherstelbare schade aanrichtende waterverfpen bij zich... (en een Oosters uiterlijk, dat zal niet meegeholpen hebben). Dat soort dingen vind ik zo langzamerhand toch wel beginnen te neigen naar fascisme, in de oorspronkelijke betekenis. Mensen willekeurig oppakken omdat ze iets doen wat je niet aanstaat en ter plekke maar een reden bedenken om ze op te kunnen sluiten. Komop, met een waterverfpen kan je echt onnoemelijke en onherstelbare schade aanrichten. Toch? Voor wie geen verstand heeft van verf, de essentie van waterverf is dat het verdunt in water en uiteindelijk, als je het maar genoeg verdunt oplost in water. In de buitenlucht is meestal een goede regenbui voldoende om het volledig weg te vagen. Laten ze dat nou in Engeland niet genoeg hebben.... ;)

Ik vind het trouwens wel jammer dat we hier zo weinig horen over de Spaanse protesten. Eigenlijk sowieso over buitenlandse protesten die er massaal zijn. Nou hoor ik via Facebook nog wel eens wat, maar dat is ook maar een fractie. Ik heb inmiddels wel begrepen dat er ook in Zuid-Amerika acties zijn, en er in Azie ook op veel plaatsen voorzichtige protesten beginnen op te laaien. Dat vind ik hoopvol, het is nog nooit eerder in de wereldgeschiedenis gebeurt dat er zo'n beetje overal ter wereld gelijktijdig protesten uitbreken over ruwweg dezelfde onderwerpen. Ik denk dat we in een moeilijke, maar superinteressante tijd leven. Een tijd die de geschiedenisboekjes wel gaat halen, in positieve of negatieve zin.