Doe es effe normaal man! Ofwel: taalgebruik parlement?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:59

Danique_G schreef:
Winddancer schreef:
Ik hoor hier wel niemand over Rutte en Cohen die exact hetzelfde deden als Wilders.
Rutte zei ook bv. "doe zelf eens normaal sjonge jonge". Cohen noemde hem een kleuter.
Zij mogen dat wel, maar Wilders niet? Hoezo discrimineren ;)

Op grond waarvan discrimeneren zij dan?

Je quote het zelf al.....discrimineren is o.a. het meten met twee maten (of moet ik dat ook nog gaan uitleggen?)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:00

geerke schreef:
Krips schreef:
Maar wat je zegt is gewoon niet waar. De moord op fortuyn had niets te maken met linkse tegenstanders. Het had te maken met een psychopaat. Ik vind het heel vervelend dat de moord altijd in de schoenen van onschuldigen geschoven wordt. En haatzaaierij is imo in elk geval verkeerd. Of dat nou over Pim Foruyn ging.. of Melkert over of over Rosenmuller.

nou....de moordenaar van fortuin was wel degelijk een linkse extremist hoor.
Die zijn zo mogelijk nog enger dan de rechts extremisten ;)

Ik vind dat altijd zo'n gelul: links of rechts. Ik vind ALLE extremisten eng.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:03

Electra63 schreef:
Ik vind dat altijd zo'n gelul: links of rechts. Ik vind ALLE extremisten eng.

Gelukkig hebben we voornamelijk voorstanders i.p.v. extremisten :D
Maar ben het wel met je eens. Extreem is nooit goed, in welk geval dan ook :n

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:03

geerke schreef:
nou....de moordenaar van fortuin was wel degelijk een linkse extremist hoor.
Die zijn zo mogelijk nog enger dan de rechts extremisten ;)

Buiten dat iedere vorm van extremisme verkeerd is en geen overtreffende trap heeft, was de moordenaar van Fortuijn niet politiek geëngageerd maar een dierenactivist. Fortuijn had laten weten dat hij niets tegen nertsenfokkerijen had.

In wezen denk ik nog steeds dat hij ingehuurd was door de bouwers van de JSF want Pim wilde daar tegen stemmen en dat ging over geld veel geld waar naar de meeste misdaden terug te leiden zijn

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:04

Electra63 schreef:
Krips schreef:
Wilders heeft een heel andere politieke geschiedenis. Hij heeft juist aan veel integratie-projecten meegewerkt bij de VVD. Ik heb daar ooit eens een heel artikel over gelezen in... vrij nederland ofzo.. Er is wel degelijk geschreven over de radicalisering van Wilders en dat dit niet altijd het geval is geweest..
Ik vraag me ook persoonlijk vaak af of wat Wilders zegt de werkelijke opvatting van hem is. Of dat hij weet dat het loont. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat hij de andere kant niet kent, de onderzoeken naar integratie van bijvoorbeeld meisjes die positief is of ander wetenschappelijk onderzoek dat op heel wat anders wijst dan dat hij noemt. Uiteindelijk is het een heel intelligent man, anders weet je de samenleving niet zo te bespelen. Maar of hij daadwerkelijk zo een haat voor de Islam heeft en wat allemaal overtuigingen zijn en wat allemaal politiek spel.. dat vind ik heel moeilijk te beoordelen.

Dat klopt, dat was vooral in de tijd van de opkomst van Fortuyn. Toen had Wilders hele andere opvattingen. Daarom vond ik zijn "linkse" standpunten in zijn verkiezingsprogramma ongeloofwaardig, immers als VVD-er had hij toen hele andere opvattingen en belangen en doelgroep.
IMO heeft hij heel veel van Fortuyn (waar hij het eigenlijk mee oneens was) overnomen. Of hij is machtsbelust of hij is publiciteitsgeil.
Ik geloof namelijk niet dat hij het beste met Nederland voor heeft.

Hier kan ik me in vinden. Ik geloof niet dat ervoor zorgen dat Henk en Ingrid het beter gaan krijgen werkelijk deel uitmaakt van de missie van oud vvd-er Wilders. Wel zag hij heel slim welke kiezers groep kiezers hij moet aanspreken om politieke macht te kunnen vergaren. En de manier waarop hij dat doet, spreekt deze mensen inderdaad erg aan. In dat opzicht moet ik hem een compliment maken.

Electra63

Re: Doe es effe normaal man! Ofwel: taalgebruik parlement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:09

Wilders is heel slim.
Maar daarom zijn komend jaar Henk en Ingrid ook vooral de dupe. Immers de VVD en de PVV zijn er echt niet om de belangen van Jan met de pet te dienen. Maar vooral het bedrijfsleven.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:33

Electra63 schreef:
Wilders is heel slim.
Maar daarom zijn komend jaar Henk en Ingrid ook vooral de dupe. Immers de VVD en de PVV zijn er echt niet om de belangen van Jan met de pet te dienen. Maar vooral het bedrijfsleven.

Ach dat is toch al jaren zo.....al lang voordat Wilders er was ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:45

Winddancer schreef:
Electra63 schreef:
Wilders is heel slim.

Ach dat is toch al jaren zo.....al lang voordat Wilders er was ;)

Ja, maar Henk en Ingrid hadden de illusie dat alles anders zou worden met Wilders. Weg met de oude politiek. Mooie beloftes over veiligheid, zorg en inkomen.
Behalve dat er allerlei belastingen zijn opgeheven voor het bedrijfsleven en het Burka-verbod en de snelheidsgrens op sommige wegen naar 130 km/u heb ik nog weinig gezien. Zeker geen voordelen voor Henk en Ingrid.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:53

Electra63 schreef:
Ja, maar Henk en Ingrid hadden de illusie dat alles anders zou worden met Wilders. Weg met de oude politiek. Mooie beloftes over veiligheid, zorg en inkomen.
Behalve dat er allerlei belastingen zijn opgeheven voor het bedrijfsleven en het Burka-verbod en de snelheidsgrens op sommige wegen naar 130 km/u heb ik nog weinig gezien. Zeker geen voordelen voor Henk en Ingrid.

Is dat aan Wilders te wijten dan? Zijn nog wel meer mensen daar die (mee)beslissen. Wilders heeft niet het alleenrecht over Nederland.

Was het daarbij beter voorheen? Ik vind van niet :n Niet dat het nu goed is, maar we houden hoop :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:08

Winddancer schreef:
Is dat aan Wilders te wijten dan? Zijn nog wel meer mensen daar die (mee)beslissen. Wilders heeft niet het alleenrecht over Nederland.

Was het daarbij beter voorheen? Ik vind van niet :n Niet dat het nu goed is, maar we houden hoop :D

Ja dat is helemaal aan Wilders te wijten, zonder zijn steun zouden de zorg en veiligheids bezuinigingen niet op deze manier uitgevoerd kunnen worden maar zou het wat beter verdeeld worden. Maar Wilders is dus gewoon rechts en mensen zoals Henk en Ingrid interesseren hem geen bal. Wat hij zegt is totaal iets anders dan wat hij doet.
Hij heeft tot op heden al 180 verkiezingsbeloftes die hij aan Henk en Ingrid gedaan heeft (zijn woorden hoor niet de mijne) gebroken

En toch blijven er mensen, zoals jij, die blind alles wat hij doet verheerlijken en de schuld bij anderen leggen die juist tegen die bezuinigingen zijn

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:33

sarabande schreef:
Winddancer schreef:

Ja dat is helemaal aan Wilders te wijten, zonder zijn steun zouden de zorg en veiligheids bezuinigingen niet op deze manier uitgevoerd kunnen worden maar zou het wat beter verdeeld worden. Maar Wilders is dus gewoon rechts en mensen zoals Henk en Ingrid interesseren hem geen bal. Wat hij zegt is totaal iets anders dan wat hij doet.
Hij heeft tot op heden al 180 verkiezingsbeloftes die hij aan Henk en Ingrid gedaan heeft (zijn woorden hoor niet de mijne) gebroken

En toch blijven er mensen, zoals jij, die blind alles wat hij doet verheerlijken en de schuld bij anderen leggen die juist tegen die bezuinigingen zijn

En jij doet nu net alsof alle schuld bij Wilders ligt, en dat is enigzins hypocriet.. Hij is niet de President of Premier of Koning van Nederland he, hij is maar een man. Er zitten tig banketstaaf de behangers in de Kamer die bijna allemaal achter de bezuiningen staan, ze doen er allemaal aan mee hoor. Je moet nu niet alle schuld op Wilders af schuiven, er zitten er meer in die Kamer die met die bezuiningen mee doen. Als alleen Wilders voor de bezuiningen was dan kwamen die er niet, maar er zitten meer mensen in die Kamer, daar moet je ook de schuld bij leggen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:39

xx_Horsiex schreef:
[

En jij doet nu net alsof alle schuld bij Wilders ligt, en dat is enigzins hypocriet.. Hij is niet de President of Premier of Koning van Nederland he, hij is maar een man. Er zitten tig banketstaaf de behangers in de Kamer die bijna allemaal achter de bezuiningen staan, ze doen er allemaal aan mee hoor. Je moet nu niet alle schuld op Wilders af schuiven, er zitten er meer in die Kamer die met die bezuiningen mee doen. Als alleen Wilders voor de bezuiningen was dan kwamen die er niet, maar er zitten meer mensen in die Kamer, daar moet je ook de schuld bij leggen.

Het minderheids kabinet is voor die bezuinigingen. Zonder de steun van Wilders en zijn discipelen zijn die bezuinigingen in deze vorm (PGB etc) niet mogelijk, omdat de rest van de kamer tegen stemt. Omdat Wilders en zijn groep voor stemmen worden die bezuinigingen uitgevoerd. Als Wilders niet voor zou stemmen zouden er niet genoeg stemmen zijn
Dat is de realiteit en daar kan je Wilders niet de schuld van willen geven, maar die heeft hij wel, zijn medewerking geeft de doorslag.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:56

sarabande schreef:
xx_Horsiex schreef:
[

Het minderheids kabinet is voor die bezuinigingen. Zonder de steun van Wilders en zijn discipelen zijn die bezuinigingen in deze vorm (PGB etc) niet mogelijk, omdat de rest van de kamer tegen stemt. Omdat Wilders en zijn groep voor stemmen worden die bezuinigingen uitgevoerd. Als Wilders niet voor zou stemmen zouden er niet genoeg stemmen zijn
Dat is de realiteit en daar kan je Wilders niet de schuld van willen geven, maar die heeft hij wel, zijn medewerking geeft de doorslag.

Daar zeg je het goed zijn MEDEWERKING, dat betekent dus dat hij MEEWERKT, en dit niet verzonnen heeft. Ik zeg niet dat hij geen schuld heeft als de bezuiningen gaan gebeuren, maar hij is niet alleen de schuldige, en als we het dan toch hebben over gelijkheid, dan moet dat ook gezegd worden. Je kan niet een iemand de schuld gaan geven van iets omdat je hem haat, hij is niet de enige die dan beschuldigt moet worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:06

xx_Horsiex schreef:
Daar zeg je het goed zijn MEDEWERKING, dat betekent dus dat hij MEEWERKT, en dit niet verzonnen heeft. Ik zeg niet dat hij geen schuld heeft als de bezuiningen gaan gebeuren, maar hij is niet alleen de schuldige, en als we het dan toch hebben over gelijkheid, dan moet dat ook gezegd worden. Je kan niet een iemand de schuld gaan geven van iets omdat je hem haat, hij is niet de enige die dan beschuldigt moet worden.

Punt is dat die andere 2 partijen dat eerlijk in hun verkiezingsprogramma hadden staan dat ze zulke maatregelen wilden nemen (buiten de PGB daar zouden ze afblijven) Wilders had in zijn verkiezingsprogramma alleen maar geweldige plannen voor de zorg, meer politie etc etc. Hij voert dat niet alleen niet uit, integendeel hij stemt tegen zijn eigen verkiezingsbeloftes.
Dat heeft niets met haat te maken, dat doet hij gewoon, die nieuwe maatregelen zijn helemaal zijn schuld, zouden er zonder zijn steun niet zijn.

En dan maakt het niet uit of hij het verzonnen heeft hij zorgt dat het gebeurt tegen zijn eigen woorden in.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:10

Winddancer schreef:
Ik hoor hier wel niemand over Rutte en Cohen die exact hetzelfde deden als Wilders.
Rutte zei ook bv. "doe zelf eens normaal sjonge jonge". Cohen noemde hem een kleuter.

Zo ge doet, zo ge ontmoet.

De reactie van Rutte vond ik nogal treffend, die staat echt even met de mond vol tanden en brabbelt er vol ongeloof een 'doe zelf eens normaal' uit. Vind ik idd nogal logisch dat hij zo'n reactie krijgt, zo ook die van Cohen, als je je gedraagt als kleuter moet je niet raar opkijken als je ook zo genoemd wordt.

Wat jij wilt zeggen is dat Wilders allerlei gekheid mag spuien maar dat niemand daar opin mag gaan of er wat van mag zeggen?
Doen ze dat wel dan zijn zij degenen die onbeschoft zijn?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:15

sarabande schreef:
xx_Horsiex schreef:

Punt is dat die andere 2 partijen dat eerlijk in hun verkiezingsprogramma hadden staan dat ze zulke maatregelen wilden nemen (buiten de PGB daar zouden ze afblijven) Wilders had in zijn verkiezingsprogramma alleen maar geweldige plannen voor de zorg, meer politie etc etc. Hij voert dat niet alleen niet uit, integendeel hij stemt tegen zijn eigen verkiezingsbeloftes.
Dat heeft niets met haat te maken, dat doet hij gewoon, die nieuwe maatregelen zijn helemaal zijn schuld, zouden er zonder zijn steun niet zijn.

En dan maakt het niet uit of hij het verzonnen heeft hij zorgt dat het gebeurt tegen zijn eigen woorden in.

Punt is dat je wel Wilders tot op het bot kan afkatten, maar er zijn meerdere rotte appels in de Kamer. Kijk, iedereen mag van iedereen denken of zeggen wat die wilt, dat maakt mij niks uit, maar je moet niet alle blaam op een iemand schuiven, daar kan ik niet zo goed tegen. En nogmaals, deze discussie is zinloos en nutteloos, we kunnen ons veel beter druk maken over wat wij als volk kunnen doen tegen de kabinets plannen. We zit hier wel te katten op elkaar dat de ene politica een banketstaaf is en de andere een kleuter, maar misschien is onze tijd beter besteed aan een plan om er voor te zorgen dat de overheid onze stem gaat horen. Wij zijn dadelijk degene die ons blauw betalen, niet de politica...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:32

xx_Horsiex schreef:
Punt is dat je wel Wilders tot op het bot kan afkatten, maar er zijn meerdere rotte appels in de Kamer. Kijk, iedereen mag van iedereen denken of zeggen wat die wilt, dat maakt mij niks uit, maar je moet niet alle blaam op een iemand schuiven, daar kan ik niet zo goed tegen. En nogmaals, deze discussie is zinloos en nutteloos, we kunnen ons veel beter druk maken over wat wij als volk kunnen doen tegen de kabinets plannen. We zit hier wel te katten op elkaar dat de ene politica een banketstaaf is en de andere een kleuter, maar misschien is onze tijd beter besteed aan een plan om er voor te zorgen dat de overheid onze stem gaat horen. Wij zijn dadelijk degene die ons blauw betalen, niet de politica...

Nee ik kat Wilders niet af, ik constateer wat hij probeert te markeren onder al dat verbale geweld.
En op dit moment zie ik geen politicus die hem evenaart.
Je gaat je gewoon blauw betalen dankzij Wilders en de enige manier om dat volgende keer tegen te houden is te stemmen op wat een partij echt doet en niet op de retoriek.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 16:04

Electra63 schreef:
Zeker geen voordelen voor Henk en Ingrid.

Weet ik niet. Het bedrijfsleven helpen betekent dat Henk en Ingrid door de bank genomen nog steeds een baan hebben. Dat geldt niet in alle andere landen zo. Me dunkt dat als werkende wat inleveren een stuk beter is dan werkloos worden door slecht beleid.

Maar in de belevingswereld van Henk en Ingrid is het zo dat ze geloven dat hun baan behouden blijft omdat ze zo goed zijn in wat ze doen. Ik ben bang dat er heel wat hardwerkende mensen ontslagen zijn in deze crisis die zeker goed hun best deden, maar meer in het buitenland dan in Nederland. Maar de gemiddelde Henk en Ingrid beseffen waarschijnlijk niet wat de invloed van de politiek is op hun dagelijkse leven.

Ik heb overigens meer tegen op de retoriek van Wilders t.o.v. minderheden dan met hoe hij gestemd heeft. Dat hij zijn beloften niet houdt zal me eerlijk gezegd worst wezen, ik heb niet op hem gestemd. Als hij dit land economisch naar de *censuur* helpt, dan heb ik wel een andere appeltje met hem te schillen.

PVV is in beginsel reactionair voor wat betreft zijn nationalisme en hangen te veel partijpunten aan die zaak op, de originele punten komen eerder uit de opiniepeilingen (als Henk en Ingrid het goed vinden, zijn wij voor), de VVD vind ik economisch progressief en de PvdA vind ik economisch hopeloos conservatief. CDA profileert me te weinig, op Henk Bleker na dan. SP, GL, DP leven in een droomwereld en het lijkt of D66 als stokpaardje heeft om PVV aan te vallen. Een groot risico, want als de bodem uit de PVV valt, kan de D66 ook weer van voren af aan beginnen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 16:20

Ooit was Wilders een VVD-er van de harde lijn.

Toen hij de PVV oprichtte kwam hij met een zeer sociaal verkiezingsprogramma, duidelijk bedoeld om de ontevreden kiezers van met name de SP te lokken. En dat is gelukt.

In de kamer heeft de PVV echter de neiging om tégen voorstellen te stemmen die hun eigen verkiezingsprogramma zouden ondersteunen en kiest ze, hoe verrassend, de VVD koers.

Zo heeft de PVV tegen een voorstel gestemd dat meer transparantie zou moeten brengen in de financiering van politieke partijen.
Handig, want de financiering van de PVV is, na de kosten van de oorlog in Irak, het best bewaarde geheim van Nederland.

Er zijn wel vermoedens dat Israel en pro-Israelische rechtse organisaties in de VS Wilders financieren maar dat is maar koffiedik. Ik denk in ieder geval dat Wilders deel uitmaakt van een vrij internationale, vanuit de VS gestuurde organisatie die moslimhaat graag een gezicht geeft omdat dat ze verrekte goed uitkomt, er is veel geld en macht in het Midden-Oosten, de VS is daar niet voor niets een potje oorlog aan het voeren maar ja, daar is wel draagvlak voor nodig.
Wij-zij doet het altijd wel goed als draagvlak (het is een concept dat door de eeuwen heen beproefd is door machthebbers :Y) ), beter dan: olie.

Wat betreft het feitelijke onderwerp van deze draad: ik heb in de openingspost bewúst de naam Wilders niet genoemd, omdat ik vind dat de vraag betrekking zou moeten hebben op taalgebruik en omgangsvormen van politici in het algemeen.

En ja, dan is Wilders wél een voorbeeld van dit soort gedrag maar hij is niet de enige. De vraag is of we dit soort gedrag als kiezers moeten aanvaarden. En of we blij moeten worden als deze vorm van verbaal geweld de overhand gaat voeren in de kamer.
Het is nu het gesprek van de dag, zelfs de NOS doet er alles aan om het onder de aandacht te brengen, maar het is niet waar het om gaat en je kan je afvragen of we toe moeten naar de Amerikaanse manier van politiek voeren die nu hier ook getoond wordt?

Ik ben het met enkelen hier eens dat politiek een hoop show is, maar ik neem ook aan dat iedere bokker die belasting betaalt en Nederlands burger is, ook vindt dat ze recht hebben op een vertegenwoordiging die hun taak serieus neemt.

@Joost: het gevaar van de zogenaamde hervormingen vanwege de economische crisis is dat de rijken steeds rijker worden en machtiger omdat de rechten van mensen in loondienst (en overigens ook ZZP-ers) worden beperkt. En dat mensen met een baan steeds minder bestaanszekerheid zullen hebben.

Een overheid die 'het bedrijfsleven' volop subsidieert ten koste van de consumenten, kan dat alleen maar doen vanwege de mondialisering van markten.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 17:34

[quote="Krips"]Shellyke, wat bedoel je daarmee?

Er zijn in de loop der jaren wel ergere dingen gezegd en gedaan. Om nou over dit ene zinnetje te gaan vallen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:06

Electra63 schreef:
Wilders is heel slim.

Links en rechts noemen we dat. ;)

Er zijn heel veel politici die rare uitspraken doen, drogredenen uitspreken en elkaar de grond in trappen. Maar dit wordt uitgelicht omdat het Geert Wilders betreft, en dat gebruiken tegenstanders dan weer om hem nog even verder naar beneden te halen. Tja als je het daarvan moet hebben..

sarabande

Re: Doe es effe normaal man! Ofwel: taalgebruik parlement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:23

Nogmaals bekijk de aanvang van de debatten op woensdag eens terug. Het is niet een zinnetje en het is niet bepaald moeilijk om Geert er uit te lichten want hij begint te sarren en blijft daar op een drammerige manier mee doorgaan. Verder blijft hij die hele dag nare opmerkingen maken die niets met de begroting te maken hebben.

Donderdag lijkt het een hele tijd goed te gaan tot dat doe es effe normaal en dat was eigenlijk de druppel die de befaamde emmer liet overlopen, Rutte was toen wel gedwongen om zich erover uit te spreken.

Ik verwacht dat de verhoudingen aardig verstoord zijn nu met name nu niet meer 1/3 van de CDA achterban tegen samenwerking met de PVV is, maar intussen meer dan 60%

Bij nieuwe verkiezingen zal niemand, hoe groot de PVV ook wordt meer met de PVV willen samenwerken.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:08

randalinpony schreef:
@Joost: het gevaar van de zogenaamde hervormingen vanwege de economische crisis is dat de rijken steeds rijker worden en machtiger omdat de rechten van mensen in loondienst (en overigens ook ZZP-ers) worden beperkt. En dat mensen met een baan steeds minder bestaanszekerheid zullen hebben.

Een overheid die 'het bedrijfsleven' volop subsidieert ten koste van de consumenten, kan dat alleen maar doen vanwege de mondialisering van markten.

Je geeft het juiste probleem aan: mensen met geld zijn overal ter wereld bijzonder welkom. Een regering die rijken wegjaagt, jaagt ook banen met honderdduizenden gelijk de grens over. Als Nederland geen interessant land meer is om te investeren, hebben de mensen in loondienst helemaal niks meer.

De socialistische droom werkt alleen maar als de hele wereld onder een regering valt, en ik dan kan je heel gemakkelijk vallen in de val waar ook de USSR is ingevallen

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 20:33

De socialistische droom werkt helemaal nergens. De kapitalistische droom werkt echter heel prima voor een klein groepje mensen, maar hondsberoerd voor een hele grote groep.
We hebben alleen maar sociale wetten omdat er een ongelijkheid op te vangen viel in de eerste plaats.

Kapitalisme, gebreideld door een vleug socialistisch groepsdenken is wat ons land en meerdere democratische landen groot heeft gemaakt.

Andersom werkt ook niet: socialisme of communisme met een neoliberale saus geeft nog steeds heel grote sociale problemen.

Dat is de volgende val waar de Russen in zijn gevallen, daar telt de bevolking ook ettelijke miljoenen minder dan tijdens het communisme.

Wat mij betreft is het een evenwicht, het een zonder het ander is gewoon een drama. Maar macht heeft altijd de neiging zich te centraliseren, in staatsvormen én in het bedrijfsleven, totdat er uiteindelijk iets gebeurt waardoor alle verhoudingen zoek raken en er een nieuw evenwicht gevonden moet worden.

En wat betreft onze economie: natuurlijk kunnen we niet zonder internationaal bedrijfsleven dan zou Nederland binnen de kortste keren een modderig dorp zijn. Maar gelukkig hebben we ook nog een MKB en daarin zijn altijd weer nieuwe spelers die de mogelijkheid hebben om dóór te groeien.

Daarnaast zie je dat door de mondialisering rijken en banen een stuk minder gecentreerd zijn.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 20:37

Danique_G schreef:
Winddancer schreef:

Je quote het zelf al.....discrimineren is o.a. het meten met twee maten (of moet ik dat ook nog gaan uitleggen?)

Sorry dat ik het zeg Winddancer maar ik vind gewoon het hele niveau van het debat beneden alle peil en je hoeft echt Wilders niet te verdedigen met als argument 'die anderen deden het ook', dat is gewoon een flauwe jijbak in dit geval.

Elkaar kleuter noemen, poedel, doe is normaal, de hele manier van met elkaar omgaan is gewoon beneden alle peil, wie of wat dat ook zegt. En van parlementariers verwacht je toch dat die zeker tijdens debatten die live worden uitgezonden, wat meer fatsoen en gezond verstand tonen.