Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohyaJarig

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:41

Wij liggen hier aan het strand topless,we weten dat we dat in veel landen niet moeten doen.Dat hoort daar niet en mag ook niet.We passen ons aan en gaan daar niet topless liggen.
Een Nudist zal het ook wel laten om in een ander land naakt te gaan rekreëren.We passen ons aan!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:46

gohya schreef:
Wij liggen hier aan het strand topless,we weten dat we dat in veel landen niet moeten doen.Dat hoort daar niet en mag ook niet.We passen ons aan en gaan daar niet topless liggen.
Een Nudist zal het ook wel laten om in een ander land naakt te gaan rekreëren.We passen ons aan!

:') heerlijke vergelijking

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:48

quartel schreef:
gohya schreef:

:') heerlijke vergelijking

Maar wel zo waar :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:51

Winddancer schreef:
MarcoBorsato schreef:
Wil je dan voor mij de Nederlandse cultuur definiëren?

In ieder geval geen boerka's en hoofddoekjes, hoort niet bij onze cultuur en geloof.....oh ja en de Nederlandse taal in woord en geschrift kunnen beheersen. Moeten wij zelf ook ;)

Tja en over de Nederlandse cultuur kun je wel een ellenlange opsomming zetten die nu niet relevant is.

Zoals eten bijvoorbeeld.....wat zij thuis eten, krijg ik niet mee en heb ik geen "last" van. Hoeven van mij echt niet hutspot te eten bij wijze van...

Ik denk dat de cultuur van een land verandert omdat de bevolking verandert. Dat bepaalde geloofsuitingen aan banden worden gelegd begrijp ik, maar wij kennen hier ook vrijheid van meningsuiting, en ik vind dat we dat in ere moeten houden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:51

Ik vind overigens dat je topless liggen niet kunt vergelijken met een religieuze uiting.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:09

tsja lastig ,
ik vind het heel fijn om iemand in de oge te kunnen kijken dus wat dat betreft,
als ze alleen hele gezichtsbedekking verbieden vind ik het kunnen :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:10

de discussie ging goed op oa pagina 3, 4, 5 en nog inhoudelijk ook.

nu zitten we weer op het niveau ' waarom mag ik geen petje in de klas' en ' als wij in hun land zijn passen wij ons ook aan' .

tja...niveau

ga dus mijn stipje weer verwijderen.

laatste toegift:

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:11

MarcoBorsato schreef:
Ik denk dat de cultuur van een land verandert omdat de bevolking verandert. Dat bepaalde geloofsuitingen aan banden worden gelegd begrijp ik, maar wij kennen hier ook vrijheid van meningsuiting, en ik vind dat we dat in ere moeten houden.

Ja dus die vrijheid van meningsuiting geldt ook voor de Autochtone en niet alleen voor Allochtone die denken dat ze daarmee standaard gediscrimineerd worden wanneer de Autochtone het niet eens zijn met hun geloofsuitdrukkingen en daar een mening over vormen!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:11

jameyskatje schreef:
de discussie ging goed op oa pagina 3, 4, 5 en nog inhoudelijk ook.

nu zitten we weer op het niveau ' waarom mag ik geen petje in de klas' en ' als wij in hun land zijn passen wij ons ook aan' .

tja...niveau

ga dus mijn stipje weer verwijderen.

laatste toegift:

is dat tegen mij bedoelt?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:15

Paddenpad schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ja dus die vrijheid van meningsuiting geldt ook voor de Autochtone en niet alleen voor Allochtone die denken dat ze daarmee standaard gediscrimineerd worden wanneer de Autochtone het niet eens zijn met hun geloofsuitdrukkingen en daar een mening over vormen!

Ik heb ook nergens anders beweerd, we vormen met zijn allen een democratie.

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:42

Electra63 schreef:
Wat overdrijven een hoop van jullie, toch.
Ik kom dagelijks vrouwen in een burka tegen, ik heb een Islamitische school om de hoek en een paar moeders dragen een burka. Het interesseert mij totaal niet. Ik heb er geen last van. In al die jaren dat ik deze vrouwen nu zie, heb ik nog nooit gehoord, gelezen of gezien dat er een misdaad gepleegd is door iemand in een burka.
Ik vind dit soort politieke maatregelen dus volstrekt buiten proporties en dit is een tegemoedkoming aan de PVV. Het geef mensen een gevoel van veiligheid, maar is de maatschappij veiliger geworden?
Ik heb een aantal maanden geleden (mei) aangifte gedaan van een redelijk zwaar misdrijf, iedere maand bel ik, maar het dossier ligt nog steeds op het bureau van de recherche, daar hebben ze nl. geen tijd voor.
Ik heb dus liever, dat de politie/politiek daar iets aan doet, dan aan het dragen van een burka.
Ach, het burkaverbod zal wel wisselgeld zijn voor de bezuinigingen in de zorg. De PVV was daar altijd op tegen, maar heeft dit gewoon ingewisseld, net als het verhogen van de pensioenleeftijd.

Helemaal mee eens! Het wordt echt niet veiliger in NL door dit verbod.
Hoe vaak hoor je wel niet dat Nederlanders vinden dat de buitenlanders zich maar moeten aanpassen? Volgens mij werden die buitenlanders vroeger juist met open armen hier ontvangen om de stront op te ruimen en vieze werkjes van jullie voorvoorvoor-ouders te doen, daar waren ze goed voor.. Want daar voelden de Nederlanders zich natuurlijk veel te goed voor! Maar dat wordt dan maar vergeten. Dit onderwerp zal altijd blijven bestaan en niemand zal elkaar ooit begrijpen. We leven in 2011 niet meer in 1940.. Stel je voor dat er een gek zou opstaan die alle mensen met burka's zou vergassen.. en dan?? Willen we dat nu nog mee maken? Het interesseert mij helemaal geen reet als ik een vrouw in een burka of met een hoofddoek of what-ever zie op straat zie. Zo lang ik er zelf maar niet in hoef te lopen vind ik alles best. Ik vind het verbod dus echt belachelijk :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:47

eens met donner..
gister zag ik in het journaal zo'n vrouw met boerka...het kan iedereen zijn..

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:55

Ik heb no problemo met een hoofddoekje, want dan kan je iemands ogen en gezicht zien, maar ik vind een boerka ook totaal niet fijn.
Ik krijg dan altijd het gevoel of zo iemand een terrorist is. Heel rasistisch dat weet ik maar zo voelt het gewoon. Nederland is wel een vrij land, maar ik vind dat je je toch iets moet aanpassen. Doe dan een col trui met een hoofddoekje om. Als ik naar een land zou gaan waar ik me zou moeten bedekken zou ik daar ook rekening mee houden, omdat het nou eenmaal zo hoort in dat land, klaar :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:55

Ik zie ze hier af en toe en ben een keer het gesprek aangegaan ze was aardig maar zien kon ik er niet. dus van mij hoeft het niet zon burka ook geen nicab

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:16

gekvanfleur schreef:
eens met donner..
gister zag ik in het journaal zo'n vrouw met boerka...het kan iedereen zijn..

De meeste mensen zien ze net zoals jij nooit, dus waar maak je je druk om.
Daarbij zijn het meestal Somaliërs en tot Moslim bekeerde Nederlandse vrouwen en het zijn er in totaal zon 150, echt belangrijk om tijd aan te besteden in deze crisis tijd.
Het is duidelijk dat Wilders iets aan zijn achterban moest laten zien van al zijn programmapunten waar niets van terecht komt, ergo hij gedoogd al die punten, zorg, veiligheid, beknotten op subsidies, etc.
O ja hij krijgt ook nog een paar animal cobs als zoethoudertje :D

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:48

En het overgrootte deel van die 150 dames dragen geen burka maar een niqaab. Ik vind het dan ook eerlijk gezegd nutteloos om daarover een hele discussie te gaan voeren tot de politiek aan toe. De kans dat je er zelf mee in aanraking komt is nihil. Als we nu ons al bezig gaan houden met 150 gevallen dan kun je wel bezig blijven. Ik denk dat er wel belangrijkere zaken zijn om je mee bezig te houden en om de vrijheid van geloof voor te beperken. Symboolpolitiek...

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:55

Ik ben er zeker voor, dus ben alleen maar blij met deze beslissing!
Het is een kleine stap, maar het is een begin.

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:04

MiniBoots schreef:
Ik ben er zeker voor, dus ben alleen maar blij met deze beslissing!
Het is een kleine stap, maar het is een begin.

Waarvan is het een begin??

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:04

Terecht, wil graag zien wie ik tegenover mij heb, en dat zegt niet alles maar wil gewoon een gezicht zien.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:40

MarcoBorsato schreef:
Wil je dan voor mij de Nederlandse cultuur definiëren?

Wil ik ook wel proberen :)

Nederland is van oorsprong een Christelijk land met de daarbij behorende gewoontes, omgangsvormen, tradities en cultuur.
Ingestroomde Nederlanders uit van oorsprong Moslimlanden hebben door hun geloof een heel andere, cultuur, omgangsvormen, gewoontes en tradities.

Als je als Moslim naar een Westers land gaat (niet Moslim dus), dan weet je van tevoren dat jouw geloof, omgangsvormen, cultuur, gewoontes en tradities totaal anders zijn dan de Westerse landen.

Daarom zou ik bijvoorbeeld voor geen goud in een Moslim land willen wonen. Dan zou ik me moeten aanpassen aan de cultuur daar, anders zou ik nergens komen en overal worden uitgezet.
Eerst zou ik me moeten aanpassen voordat mensen mij zouden accepteren.
En dat is logisch, het zou de omgekeerde wereld zijn, als ik zou verwachten dat die mensen zich zouden aanpassen aan mij.
Ik kom naar hun land en niet andersom.

Dus voor mensen uit Moslim landen die in Westerse landen gaan wonen, geldt dat ze moeten zich aanpassen aan de Westerse cultuur.
Ook al wonen ze in een Westers land, velen keuren die levensstijl toch af en blijven met hun eigen groep leven.

Ze kunnen hier lekker leven, omgaan met hun eigen groep, en ondertussen de Westerse cultuur afkraken.
Als je je niet kunt aanpassen aan de Westerse cultuur, kun je beter uitwijken naar een ander Moslimland

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:46

amen mika...

is nog zoiets; ooit opperde ene collega bedrijfsleider dat we allemaal maar arabisch moesten kunnen spreken om die bevolkingsgroep in hun eigen taal te kunnen helpen in de winkel als ze geen nederlands spreken... nou no way dat ik dat zal doen! ik spreek gewoon nederlands en engels voor de toeristen en evetueel mensen die aan het inburgeren zijn die nog moeite hebben met het nederlands. er komen bij mij veel polen in de winkel die allemaal stuk voor stuk soms beter nederlands spreken als veel moslimas in mijn winkel, voor die mensen heb ik respect! die doen hun best om zich aan te passen aan nederland en haar normen en waarden

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:52

mika11 schreef:
Ook al wonen ze in een Westers land, velen keuren die levensstijl toch af en blijven met hun eigen groep leven.

Ze kunnen hier lekker leven, omgaan met hun eigen groep, en ondertussen de Westerse cultuur afkraken.
Als je je niet kunt aanpassen aan de Westerse cultuur, kun je beter uitwijken naar een ander Moslimland

Al jaren worden dit soort teksten in dit soort topics gezet en al jaren wordt dan gewezen op Nederlanders in het buitenland al dan niet geëmigreerd met hun Hollandse clubs, Hollands eten en dat terwijl ze al generaties lang ergens wonen.

Maar om even verder te kijken, naar het immigratieland bij uitstek Amerika, daar zijn Chinatowns, Little Italie, in het zuiden hele wijken waar men alleen maar Spaans spreekt etc. en ja ook buurten met alleen maar Moslims en niemand die zich er aan stoort of zich er tegen afzet. Het vormt zich wel na verloop van tijd zo leert de geschiedenis.
Dus ik begrijp die beknepenheid van Nederlanders die dit soort uitspraken doen helemaal niet.

Ik weet ook niet of het zo lekker leven is met Wilders en zijn aanhang die voortdurend afgeeft op jou, je geloof en je afkomst

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:57

sarabande schreef:
mika11 schreef:

Al jaren worden dit soort teksten in dit soort topics gezet en al jaren wordt dan gewezen op Nederlanders in het buitenland al dan niet geëmigreerd met hun Hollandse clubs, Hollands eten en dat terwijl ze al generaties lang ergens wonen.

Maar om even verder te kijken, naar het immigratieland bij uitstek Amerika, daar zijn Chinatowns, Little Italie, in het zuiden hele wijken waar men alleen maar Spaans spreekt etc. en ja ook buurten met alleen maar Moslims en niemand die zich er aan stoort of zich er tegen afzet. Het vormt zich wel na verloop van tijd zo leert de geschiedenis.
Dus ik begrijp die beknepenheid van Nederlanders die dit soort uitspraken doen helemaal niet.

Ik weet ook niet of het zo lekker leven is met Wilders en zijn aanhang die voortdurend afgeeft op jou, je geloof en je afkomst

In Amerika kan dat inderdaad omdat het een veel groter land is. Dus er is veel meer ruimte om zulke grote wijken te creëren zoals Chinatown of Little Italie.
Dat zou in Nederland niet kunnen, daar is het veel te klein en vol voor.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:01

mika11 schreef:
In Amerika kan dat inderdaad omdat het een veel groter land is. Dus er is veel meer ruimte om zulke grote wijken te creëren zoals Chinatown of Little Italie.

Dat heeft weinig met groot of klein te maken, meer met kleinzieligheid en onverdraagzaamheid

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:08

sarabande schreef:
mika11 schreef:

Dat heeft weinig met groot of klein te maken, meer met kleinzieligheid en onverdraagzaamheid

Niet helemaal.
Zulke wijken zijn hier gewoon niet te realiseren.

En sommige van die wijken in Amerika zou je echt niet voor je plezier gaan leven.
Maar die mensen hebben geen keus, ze dachten misschien van tevoren dat ze in een soort van paradijs zouden komen.
Dan valt het flink tegen, mensen komen terecht in armoede, cultuurshock, criminaliteit etc.
En hun kinderen groeien ook weer op in zo'n situatie.

Waarschijnlijk waren ze dan beter af geweest als ze in hun eigen land waren gebleven.