Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Wij liggen hier aan het strand topless,we weten dat we dat in veel landen niet moeten doen.Dat hoort daar niet en mag ook niet.We passen ons aan en gaan daar niet topless liggen.
Een Nudist zal het ook wel laten om in een ander land naakt te gaan rekreëren.We passen ons aan!
quartel schreef:gohya schreef:Wij liggen hier aan het strand topless,we weten dat we dat in veel landen niet moeten doen.Dat hoort daar niet en mag ook niet.We passen ons aan en gaan daar niet topless liggen.
Een Nudist zal het ook wel laten om in een ander land naakt te gaan rekreëren.We passen ons aan!
heerlijke vergelijking
Winddancer schreef:MarcoBorsato schreef:Wil je dan voor mij de Nederlandse cultuur definiëren?
In ieder geval geen boerka's en hoofddoekjes, hoort niet bij onze cultuur en geloof.....oh ja en de Nederlandse taal in woord en geschrift kunnen beheersen. Moeten wij zelf ook![]()
Tja en over de Nederlandse cultuur kun je wel een ellenlange opsomming zetten die nu niet relevant is.
Zoals eten bijvoorbeeld.....wat zij thuis eten, krijg ik niet mee en heb ik geen "last" van. Hoeven van mij echt niet hutspot te eten bij wijze van...
MarcoBorsato schreef:Ik denk dat de cultuur van een land verandert omdat de bevolking verandert. Dat bepaalde geloofsuitingen aan banden worden gelegd begrijp ik, maar wij kennen hier ook vrijheid van meningsuiting, en ik vind dat we dat in ere moeten houden.
jameyskatje schreef:de discussie ging goed op oa pagina 3, 4, 5 en nog inhoudelijk ook.
nu zitten we weer op het niveau ' waarom mag ik geen petje in de klas' en ' als wij in hun land zijn passen wij ons ook aan' .
tja...niveau
ga dus mijn stipje weer verwijderen.
laatste toegift:
Paddenpad schreef:MarcoBorsato schreef:Ik denk dat de cultuur van een land verandert omdat de bevolking verandert. Dat bepaalde geloofsuitingen aan banden worden gelegd begrijp ik, maar wij kennen hier ook vrijheid van meningsuiting, en ik vind dat we dat in ere moeten houden.
Ja dus die vrijheid van meningsuiting geldt ook voor de Autochtone en niet alleen voor Allochtone die denken dat ze daarmee standaard gediscrimineerd worden wanneer de Autochtone het niet eens zijn met hun geloofsuitdrukkingen en daar een mening over vormen!
Electra63 schreef:Wat overdrijven een hoop van jullie, toch.
Ik kom dagelijks vrouwen in een burka tegen, ik heb een Islamitische school om de hoek en een paar moeders dragen een burka. Het interesseert mij totaal niet. Ik heb er geen last van. In al die jaren dat ik deze vrouwen nu zie, heb ik nog nooit gehoord, gelezen of gezien dat er een misdaad gepleegd is door iemand in een burka.
Ik vind dit soort politieke maatregelen dus volstrekt buiten proporties en dit is een tegemoedkoming aan de PVV. Het geef mensen een gevoel van veiligheid, maar is de maatschappij veiliger geworden?
Ik heb een aantal maanden geleden (mei) aangifte gedaan van een redelijk zwaar misdrijf, iedere maand bel ik, maar het dossier ligt nog steeds op het bureau van de recherche, daar hebben ze nl. geen tijd voor.
Ik heb dus liever, dat de politie/politiek daar iets aan doet, dan aan het dragen van een burka.
Ach, het burkaverbod zal wel wisselgeld zijn voor de bezuinigingen in de zorg. De PVV was daar altijd op tegen, maar heeft dit gewoon ingewisseld, net als het verhogen van de pensioenleeftijd.
gekvanfleur schreef:eens met donner..
gister zag ik in het journaal zo'n vrouw met boerka...het kan iedereen zijn..
MarcoBorsato schreef:Wil je dan voor mij de Nederlandse cultuur definiëren?
mika11 schreef:Ook al wonen ze in een Westers land, velen keuren die levensstijl toch af en blijven met hun eigen groep leven.
Ze kunnen hier lekker leven, omgaan met hun eigen groep, en ondertussen de Westerse cultuur afkraken.
Als je je niet kunt aanpassen aan de Westerse cultuur, kun je beter uitwijken naar een ander Moslimland
sarabande schreef:mika11 schreef:Ook al wonen ze in een Westers land, velen keuren die levensstijl toch af en blijven met hun eigen groep leven.
Ze kunnen hier lekker leven, omgaan met hun eigen groep, en ondertussen de Westerse cultuur afkraken.
Als je je niet kunt aanpassen aan de Westerse cultuur, kun je beter uitwijken naar een ander Moslimland
Al jaren worden dit soort teksten in dit soort topics gezet en al jaren wordt dan gewezen op Nederlanders in het buitenland al dan niet geëmigreerd met hun Hollandse clubs, Hollands eten en dat terwijl ze al generaties lang ergens wonen.
Maar om even verder te kijken, naar het immigratieland bij uitstek Amerika, daar zijn Chinatowns, Little Italie, in het zuiden hele wijken waar men alleen maar Spaans spreekt etc. en ja ook buurten met alleen maar Moslims en niemand die zich er aan stoort of zich er tegen afzet. Het vormt zich wel na verloop van tijd zo leert de geschiedenis.
Dus ik begrijp die beknepenheid van Nederlanders die dit soort uitspraken doen helemaal niet.
Ik weet ook niet of het zo lekker leven is met Wilders en zijn aanhang die voortdurend afgeeft op jou, je geloof en je afkomst
mika11 schreef:In Amerika kan dat inderdaad omdat het een veel groter land is. Dus er is veel meer ruimte om zulke grote wijken te creëren zoals Chinatown of Little Italie.
Dat zou in Nederland niet kunnen, daar is het veel te klein en vol voor.
sarabande schreef:mika11 schreef:In Amerika kan dat inderdaad omdat het een veel groter land is. Dus er is veel meer ruimte om zulke grote wijken te creëren zoals Chinatown of Little Italie.
Dat zou in Nederland niet kunnen, daar is het veel te klein en vol voor.
Dat heeft weinig met groot of klein te maken, meer met kleinzieligheid en onverdraagzaamheid