te ziek voor woorden.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Re: te ziek voor woorden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:30

Dat zou ik dan alleen voor jou moeten doen, omdat jij de dader kent, als dit niet zo was, had niemand zich er aan gestoord en waren er nog veel meer dezelfde reacties gepost. Dat noem ik dan weer hypocriet.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:34

Ik ga het ook niet meer proberen... Doe vooral niets voor de medemens, en houd het lekker bij jezelf :) Daar ben je klaarblijkelijk erg goed in!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:35

Kijk en weer een persoonlijke aanval, netjes!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:37

Wat in hemelsnaam is daar een persoonlijke aanval aan? Heel vreemd. Je vertelt net dat je zelf niet op je mondje bent gevallen, maar als iemand naar jouw reacties reageert dan is dat ineens een persoonlijke aanval? Ik vind inderdaad dat je er goed in bent om naar je eigen belang te reageren. Niets aanvallends. Voor de betekenis van aanvallend verwijs ik je naar de dikke van dalen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:39

Ik heb nergens belang bij hoor. Ik denk alleen maar aan dat arme mannetje.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:46

Niet gedacht dat ik nog iets aan dit topic wilde toevoegen, maar ben prettig verrast door het verloop van Gummies reacties.
gummie schreef:
Dat is natuurlijk ieders vrijheid ja! ;) Buiten mijn reacties kan ik ook buitengewoon irritant zijn trouwens :P
geniaal
.

Enkel even uit interesse voor het vakgebied (en daarbij kijk ik mogelijk toch teveel detectives):

gummie schreef:
6. er wordt vermeld dat het geen impulsieve handeling, maar een goed voorbereide daad was.

Sluit het één per definitie het ander uit? Voor zover ik weet zijn er verschillende vormen van tilt in het brein waarbij een zeker vermogen tot logisch redeneren intact blijft. Helaas gaat die logica dan uit van meer of minder bizarre aannames. Stel dat iemand onder enorme druk uiterlijk normaal functioneert, maar intussen een waanzinnig plan uitwerkt. In zo'n situatie kan ik me voorstellen dat er maar heel weinig nodig is om uit het normale functioneren te schieten en het plan in werking te stellen. Geldt dat dan als 'voorbedachte rade' of als ontoerekeningsvatbaar?

Verder zou ik het ook enorm waarderen als in topics over ellendige dingen die met kinderen gebeurd zijn de moeders zouden willen proberen te erkennen dat het vermogen om je in te leven in de ellende van een andere los staat van je eigen keuze voor wat betreft de voortplanting. Ik wil best geloven dat de mening en het gevoel dat sommige mensen hebben ten opzichte van kinderen verandert als die zelf gebaard hebben, maar door te zeggen dat je iets erg vind juist omdat je zelf kinderen heb, suggereer je dat mensen zonder kinderen het minder erg vinden. Of zelfs niet in staat kunnen zijn het net zo erg te vinden. Misschien is er zelfs een rangorde? Is het het ergst voor mensen die zelf ooit een kind verloren hebben, op twee staan de mensen die heel graag willen maar geen kinderen kunnen krijgen, op drie de mensen met kinderen en helemaal achteraan volgen de kinderlozen. Het spijt me zeer, maar ik vind het echt de allergrootste onzin dat je iets erg/erger/ergst kunt vinden afhankelijk van of je wel of geen kinderen hebt.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:50

Dat laatste heb ik ook niet gezegd hoor Maura(ik weet dat je niet alleen mij bedoelt overigens), maar ik kijk mijn zoontje aan en voel dan zo'n machteloze woede naar zo'n dader, en daardoor reageer ik ook vanuit mijn emotie. Volgens mij is dat niet verboden. Ik zeg echt niet dat iemand zonder kinderen dit minder erg vindt!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:08

Maura; Voorbedachte rade is echt moeilijk te bewijzen. Daarom wordt er na moord meestal subsidiair, doodslag ten laste gelegd. Of iemand niet of verminderd toerekeningsvatbaar is, zal grondig worden onderzocht. Het is moeilijk aan te geven waar die grens ligt, aangezien dat per geval verschilt!
Laatst bijgewerkt door Toveren op 01-10-11 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:14

@mindfields: dank voor de opheldering en fijn dat je m'n punt begrijpt.

@ faye, dank voor de term 'subsidiair doodslag', die kende ik niet dus ik heb weer wat te googelen, haha (ik heb heus wel een leven hoor, ben alleen ook nog eens hopeloos nieuwsgierig naar alles)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:19

Haha ;) Is ook interessant. Hetgeen wat bovengenoemde inhoud is eigenlijk niets meer dan een zekerheid voor de eiser. Als moord, wat ten laste wordt gelegd, niet bewezen kan worden, dan kan er terug gevallen worden op doodslag als dat subsidiair ten laste is gelegd en wel bewezen kan worden!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:48

Vind veel reacties hier diep triest. Ooit wel aan de nabestaanden gedacht? Ook deze man had een familie die hoogstwaarschijnlijk veel van hem hield.. hoe verschrikkelijk moet het voor hen zijn dat hun zoon/oom/broer wordt afgeschildert als een monster. Houdt alsjeblieft op met die kortzichtige reacties.