Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elamor schreef:Chaos schreef:Wat is het probleem als je geld opraapt wat van niemand is? T ligt toch maar op straat op zo'n moment.
Wij hebben eens een portommonnee gevonden met daarin 5000€ aan contanten en diverse creditcards en bankpassen. Wij hebben deze knip opgeraapt van de parkeerplaats en naar het wegrestaurant gebracht (was naast de snelweg waar we de knip vonden). We leverden de portommonnee in en op het moment dat we wegliepen stak de dame aan wie we hem gaven en die dus werkzaamwas in dat restaurant de knip gewoon in haar EIGEN zak.
Vanaf dan hebben mijn ouders en ik afgesproken dat als ik iets vind, ik het maar gewoon hou.
Daarom ook altijd eerst proberen de persoon zelf te achterhalen.
xxOrlando schreef:eerlijk gezegt , zou ik gewoon stoppen ( oké ligt er wel aan hoe we reden op de weg , al denk ik dat meerdere gestopt zouden zijn..)
en wat pakken. Ik mijn ogen is het geen diefstal , als jij net aan komt rijden en ziet dan dat er iets valt oké. Maar als je later aan komt rijden dan ligt het er maar. En dán is het geld van niemand , zoals ze het ookal op de radio zeiden
Blue_Eyes schreef:Die man van dat geldtransport staat daar gewoon hoor, dus niks 'het geld is van niemand'
Elamor schreef:xxOrlando schreef:eerlijk gezegt , zou ik gewoon stoppen ( oké ligt er wel aan hoe we reden op de weg , al denk ik dat meerdere gestopt zouden zijn..)
en wat pakken. Ik mijn ogen is het geen diefstal , als jij net aan komt rijden en ziet dan dat er iets valt oké. Maar als je later aan komt rijden dan ligt het er maar. En dán is het geld van niemand , zoals ze het ookal op de radio zeiden
Ben ik even blij dat gelukkig niet iedereen zo denkt als jou..
HannahFrouk schreef:Als ik al die verhalen zo lees denk ik echt: er is serieus wat mis in de wereld.
Dat je 50 euro opraapt en meeneemt en je schuldig voelt, dát kan ik dan nog begrijpen, ook al is het ook fout.
Maar dat je niet eens snapt waar anderen zich druk over maken, dat gaat echt mijn begrip te boven. Dan vraag ik me echt af: hoe ben je dan opgevoed eigenlijk. En wat zou je ervan vinden als je zelf - als bedrijf bijvoorbeeld - een flink bedrag verloor en dan op internet leest hoe anderen daarin liggen te graaien. Geld waarvoor jij heel hard gewerkt hebt. Want die geldcassette kan best indirect van een of ander winkeltje afkomstig zijn dat net het hoofd boven water kan houden. Nee, dát is leuk, om dan te moeten lezen hoe anderen zich daar vrolijk over maken en "lekker graaien". En dan niet eens snappen wat er nu precies mis aan is en waar anderen zich nu druk over maken.
Rock schreef:Ik denk stiekem dat ik ook eurotekentjes in mijn ogen zou krijgen als ik ineens geconfronteerd werd met zoveel geld. Ik kan het erg goed gebruiken....
Nu zeg ik; nee, je laat het liggen/geeft het terug...
Maar als het me zou overkomen...