Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

Re: Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:27

hihi het kwam zelfs hier in België op het nieuws met graaiende Nederlanders :+

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:28

Het is niet typisch Nederlands, het is menselijk. We denken altijd dat Nederlanders, westelijke mensen, zo netjes zijn. Maar dit voorbeeld is duidelijk. Maak jezelf geen illusies. De gebeurtenissen in Engeland kunnen hier ook morgen gebeuren, inclusief mensen die vermoord worden omdat ze hun eigen winkel/huis beschermen. Ook de westelijke wereld is primitief.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 01:58

Af en toe denk ik dat we weer teruggaan naar Middeleeuwse 'beschaving' als ik de berichten van de laatste tijd zie...
Als het bij mij door het raampje naar binnen was gewaaid had ik het wel gehouden maar ik had echt niet gaan lopen graaien voor de camera of voor de neus van die transporteur die het verloren was.

Zie je jezelf later op tv en iedereen die jou kent ook. Hee die vent in die mercedes... da's mijn verzekeringsadviseur! Mijn huisarts!
Die vrouw die daar loopt... die werkt bij ons! Da's de juf van mijn kind!
Nou lekker dan :x

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 02:01

Nou en.......graaien met die handel hahahaha

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 07:54

HCRanch schreef:
Nou en.......graaien met die handel hahahaha

Ongeloofelijk wat die mensen daar deden. Er waren erbij die ook 20 euro biljetten pakten.
Zou dus alleen voor de 50tjes gaan _O-

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 07:58

Elamor schreef:
Chaos schreef:
Wat is het probleem als je geld opraapt wat van niemand is? T ligt toch maar op straat op zo'n moment.

Wij hebben eens een portommonnee gevonden met daarin 5000€ aan contanten en diverse creditcards en bankpassen. Wij hebben deze knip opgeraapt van de parkeerplaats en naar het wegrestaurant gebracht (was naast de snelweg waar we de knip vonden). We leverden de portommonnee in en op het moment dat we wegliepen stak de dame aan wie we hem gaven en die dus werkzaamwas in dat restaurant de knip gewoon in haar EIGEN zak.

Vanaf dan hebben mijn ouders en ik afgesproken dat als ik iets vind, ik het maar gewoon hou. :+

Daarom ook altijd eerst proberen de persoon zelf te achterhalen. ;)

In frankrijk op de parkeerplaats.
Uhu. :P

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 07:59

Dat is inderdaad wat lastiger :P .

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:03

Ik zit dit topic bij te lezen en wat een reacties zeg. Mensen gaan zowat over de pis omdat andere mensen!! het geld hebben meegenomen. Hallo dan. Waar maak je je druk over.

Ik zit na het lezen juist te bedenken wat ik gekocht zou hebben van zo'n onverwachts zakcentje. :')

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:00

Als ik al die verhalen zo lees denk ik echt: er is serieus wat mis in de wereld.
Dat je 50 euro opraapt en meeneemt en je schuldig voelt, dát kan ik dan nog begrijpen, ook al is het ook fout.

Maar dat je niet eens snapt waar anderen zich druk over maken, dat gaat echt mijn begrip te boven. Dan vraag ik me echt af: hoe ben je dan opgevoed eigenlijk. En wat zou je ervan vinden als je zelf - als bedrijf bijvoorbeeld - een flink bedrag verloor en dan op internet leest hoe anderen daarin liggen te graaien. Geld waarvoor jij heel hard gewerkt hebt. Want die geldcassette kan best indirect van een of ander winkeltje afkomstig zijn dat net het hoofd boven water kan houden. Nee, dát is leuk, om dan te moeten lezen hoe anderen zich daar vrolijk over maken en "lekker graaien". En dan niet eens snappen wat er nu precies mis aan is en waar anderen zich nu druk over maken.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:03

Lees net dat sommige mensen later op de dag hebben gebeld om het geraapte geld terug te geven. Blijkbaar voelt het toch niet zo goed als dat vele (samen met mij) denken. Heb wel medelijden met die chauffeur moet ik zeggen 'het is een rotdag' is echt een understatement. Ik weet persoonlijk niet hoe eerlijk ik zou zijn geweest, ik denk dat dit soort dingen een karakter test zijn waarvan je niet zo makkelijk kunt zeggen "ja maar ik ben wel zo eerlijk' Het is wel een krankzinnig hoeveelheid geld dat daar zo ligt, en niemand houd je tegen. Stiekem best een beetje jaloers geweest, en me de hele dag afgevraagd 'wat had ik gedaan'. IK hoop dat ik zo sterk was het terug te geven, maar hoe makkelijk is het om een paar centen in je zak te steken :S

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:22

Als er niemand bij dat geld had gestaan en ik liep daar toevallig dan had ik het zeker opgeraapt.
Als ik daar een geldtransportmannetje met zijn handen in het haar wegwaaiende briefjes achterna had zien gaan, dan had ik hem geholpen met oprapen.
Voor mij betekent andermans contant geld niets, ik heb vaker grote bedragen geld in handen gehad voor mijn werk, zou mooi wezen als ik me telkens niet kan bedwingen zeg :=

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:25

als ik daar reed was ook ook gestopt en geld rapen haha :D

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:31

eerlijk gezegt , zou ik gewoon stoppen ( oké ligt er wel aan hoe we reden op de weg , al denk ik dat meerdere gestopt zouden zijn..)
en wat pakken. Ik mijn ogen is het geen diefstal , als jij net aan komt rijden en ziet dan dat er iets valt oké. Maar als je later aan komt rijden dan ligt het er maar. En dán is het geld van niemand , zoals ze het ookal op de radio zeiden :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:36

Die man van dat geldtransport staat daar gewoon hoor, dus niks 'het geld is van niemand' :n

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:37

xxOrlando schreef:
eerlijk gezegt , zou ik gewoon stoppen ( oké ligt er wel aan hoe we reden op de weg , al denk ik dat meerdere gestopt zouden zijn..)
en wat pakken. Ik mijn ogen is het geen diefstal , als jij net aan komt rijden en ziet dan dat er iets valt oké. Maar als je later aan komt rijden dan ligt het er maar. En dán is het geld van niemand , zoals ze het ookal op de radio zeiden :')

Ben ik even blij dat gelukkig niet iedereen zo denkt als jou.. :r

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:39

Blue_Eyes schreef:
Die man van dat geldtransport staat daar gewoon hoor, dus niks 'het geld is van niemand' :n

ik was er niet bij , dus ik weet ook niet wie er wel of niet bij was en ook niet wát er allemaal gebeurd is.
En dan daarbij neem ik ook niet alles mee :') En wie zegt dat ik het dan niet terug zal brengen naar de politie ?

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:40

waarom zou je het niet oprapen
je wordt er lekker rijker van haha :P
zo snel mogelijk super veel pakken snel instappen en wegwezen haha :D
Laatst bijgewerkt door HxSunlight op 30-08-11 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:40

Elamor schreef:
xxOrlando schreef:

Ben ik even blij dat gelukkig niet iedereen zo denkt als jou.. :r

Indd , daar ben ik zelf ook heel blij mee , anders zal iedereen hetzelfde zijn , heb ik ook geen zin in

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:42

Ik ben niet geschokt over de hoeveelheid mensen die hier mee zouden graaien, helaas niet.
Ik zou er zelf geen cent van in eigen zak gestopt hebben, nooit. En al die banketstaaf van het geld is van de bank, geld zat, het is verzekerd, blablabla. Het is in ieder geval niet van jou, dus je hebt er maar vanaf te blijven. Punt.
Vooral mijn oudste zoon vind regelmatig geld, loopt wss altijd op de grond te kijken of zoiets, maar hij vind echt heel vaak wat.
Alles wordt hier aangegeven bij de politie. We bellen het netjes door, waar het gevonden is, hoeveel en wanneer. Als er na verloop van tijd niemand voor komt dan is het voor hem. Je moest eens weten hoeveel mensen hier al zielsgelukkig hun geld cq. waardevolle spullen op zijn komen halen. Dat is mij in ieder geval veel meer waard dan met gestolen geld dingen voor mezelf te kopen, daar wordt je op zeker nooit zo gelukkig van. :r

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:09

HannahFrouk schreef:
Als ik al die verhalen zo lees denk ik echt: er is serieus wat mis in de wereld.
Dat je 50 euro opraapt en meeneemt en je schuldig voelt, dát kan ik dan nog begrijpen, ook al is het ook fout.

Maar dat je niet eens snapt waar anderen zich druk over maken, dat gaat echt mijn begrip te boven. Dan vraag ik me echt af: hoe ben je dan opgevoed eigenlijk. En wat zou je ervan vinden als je zelf - als bedrijf bijvoorbeeld - een flink bedrag verloor en dan op internet leest hoe anderen daarin liggen te graaien. Geld waarvoor jij heel hard gewerkt hebt. Want die geldcassette kan best indirect van een of ander winkeltje afkomstig zijn dat net het hoofd boven water kan houden. Nee, dát is leuk, om dan te moeten lezen hoe anderen zich daar vrolijk over maken en "lekker graaien". En dan niet eens snappen wat er nu precies mis aan is en waar anderen zich nu druk over maken.

Nee, alsjeblieft zeg, als ik me zorgen moet gaan maken over de herkomst van het geld omdat dat misschien wel van een bedrijf afkomstig is. Ja so be it.

Mijn portommonnee al 2x verloren en nooit teruggehad. Als ik eens geld in de pin automaat heb laten zitten komt de volgende me ook niet achterna om het me te geven. Andersom doe ik dat dus ook niet (meer). Laatst nog 20 euro van de grond geraapt in de supermarkt. Dat maakt mijn dag goed hoor. Met opvoeding heeft het niks te maken, maar dan moet je misschien mijn posts teruglezen.

Het geld is verzekerd dus zo'n schade zal het bedrijf niet lopen met een missende geldkoffer.

De Bokkers die hier oordelen vellen over anderen zonder ze persoonlijk te kennen, daar sta ík dan weer van te kijken. Slechte opvoeding, geen geweten, asociaal.. Kom eens kennis maken.

Als ik een winnend kraslot vind op straat ga ik ook niet op zoek naar de eigenaar. Dan ga ik echt wel innen. :)) :P :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:12

Ik denk stiekem dat ik ook eurotekentjes in mijn ogen zou krijgen als ik ineens geconfronteerd werd met zoveel geld. Ik kan het erg goed gebruiken....

Nu zeg ik; nee, je laat het liggen/geeft het terug...

Maar als het me zou overkomen... :=

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:15

Nou idd. Als ik makkelijk rondkwam elke maand was het anders. Maar als je het kunt gebruiken en valt je letterlijk voor de voeten en waait je letterlijk om de oren: Neem het ervan. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:19

Wat ik me dus afvraag: Die mensen staan nu allemaal op camera incl. nummerborden van hun auto etc., dan zijn ze toch zo te traceren? Want je moet toch boven een bepaald bedrag het melden bij de politie als je wat vindt op straat?

Ik zou denk ik ook gaan graaien hoor, maar ik zou wel in m'n achterhoofd houden dat ik het terug zou moeten betalen. Maar ach, wel een aparte ervaring als het geld ineens voor het oprapen ligt :))

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:20

Rock schreef:
Ik denk stiekem dat ik ook eurotekentjes in mijn ogen zou krijgen als ik ineens geconfronteerd werd met zoveel geld. Ik kan het erg goed gebruiken....

Nu zeg ik; nee, je laat het liggen/geeft het terug...

Maar als het me zou overkomen... :=

En ik denk dat er vele mensen met jou (en mij;)) zijn. Die rustig toegeven geen ideee te hebben hoe te reageren in een dergelijke situatie. Ik hoop ook dat ik direct verstandig ben en gewoon mee ga helpen om het geld weer bij elkaar te krijgen....maar ik durf het niet beloven :o

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:24

Hoop ik dat geen van jullie nooit bij een bank gaat werken met zulke lange vingers, dit is ook geld van de bank.
Ik heb zelf bij een bank gewerkt en dit is hetzelfde geld.
En het is zeker diefstal, in deze situatie. Het is duidelijk dat het geld vna het transport komt en dus van de bank en het is niet je eigen geld.
De rest zijn hebberige kulredenen en al helemaal ´geld is van niemand´ welke randdebiel bedenkt dat. Het is geen koffer zwart geld.

Ik denk dat de mensen die traceerbaar wel degelijk de keuze krijgen om of zichzelf te melden of ze krijgen bezoek ;)