Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Officieel 3 doden en 11 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:36

Een hoop mensen in de buurt bieden slaapplekken aan. Woonde ik in de buurt konden ze ook komen maar Diepenbeek is wat ver vrees ik.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:36

op zich wel te begrijpen... wat eerder genoemd is... er zijn/komen zoveel bezoekers... ze zullen nu wel met herstelwerkzaamheden bezig zijn :/

maar wel heel rot voor degenen die daar nu zijn en geen kant op kunnen omdat ze ver van huis zijn en in hun tentje moeten gaan wachten. ook als is er veel ellende, dat idee van de boel geruststellen met muziek was wel goed....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:37

Neef is helemaal overstuur :(:)

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:38

Yasmine schreef:
SilverStorm schreef:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1039 ... buitenland

klinkt echt zo rot.... ben wel heel blij dat er zoveel opengesteld is aan (openbare) gelegenheden voor de getroffenen....alleen jammer dat er dan geen pendelbusjes oid zijn geregeld met eeen afgezette weg en ze in de kou op blote voeten doorweekt moeten gaan lopen :/

Er werden verschillende waarschuwingen gegeven dat je niet in de buurt van de weide mag komen met je auto omdat er heel veel ambulances door moeten. Dan begrijp ik wel dat ze niet zomaar op die plaats bussen kunnen neerplanten, want daar vliegt natuurlijk iedereen op af. Het is daar nog grote chaos, maar ik denk dat er in de loop van de avond wel vervoer zal worden georganiseerd, ze kunnen die mensen daar toch niet laten creperen...

helemaal eensch. daar had ik nog niet aan gedacht.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:40

Chokri zei dat de bands zelf mochten kiezen of ze al dan niet gingen spelen, kan me wel inbeelden dat bv. Foo Fighters uit respect dat niet wouden doen. Of misschien dat de apparatuur gewoon te beschadigd was. Ik heb gehoord dat er een paar van die grote schermen zijn neergekomen...

Ayasha, heb je hem te pakken gekregen?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:41

Ik las het net ook. Wat verschikkelijk zeg. Als ik dichterbij zou wonen hadden mensen hier ook wel mogen overnachten. Maar amersfoort is een beetje ver weg denk ik.

Snap ook heel goed dat de optredens morgen gewoon door gaan. Het laatste wat ze kunnen gebruiken is rellende mensen die de bands willen zien.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:43

De Foo's doen veel met Facebook maar heb nog niets gelezen over dat ze uit respect gecanceld hebben.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:44

Als je tentje er nog staat is het beste om al je kleding uit te doen en in je tentje te gaan liggen en wachten op de dag van morgen...hoe simpel het ook klinkt....

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:44

Of apparatuur te beschadigd? Heb wel gelezen dat de bands zelf backstage werden gehouden en dat ze zelf heel laat op de hoogte zijn gebracht van wat er aan de hand was.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:45

Zo, twee meisjes en een kerel zijn terug richting huize. Ze waren doorweekt, eentje liep hier op haar blote voeten, schoenen waren waardeloos geworden...

Ayasha
Blogger

Yasmine schreef:
Chokri zei dat de bands zelf mochten kiezen of ze al dan niet gingen spelen, kan me wel inbeelden dat bv. Foo Fighters uit respect dat niet wouden doen. Of misschien dat de apparatuur gewoon te beschadigd was. Ik heb gehoord dat er een paar van die grote schermen zijn neergekomen...

Ayasha, heb je hem te pakken gekregen?

Hij is op msn geraakt via zijn mobiel :j Die heeft het echt effe niet meer maar op schrammen en een pijnlijke rug na niks aan de hand

Zonnetje81

Heftig hoor...op je blote voeten moeten lopen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:46

Yasmine schreef:
Of apparatuur te beschadigd? Heb wel gelezen dat de bands zelf backstage werden gehouden en dat ze zelf heel laat op de hoogte zijn gebracht van wat er aan de hand was.

Dat zou best eens het geval kunnen zijn!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:48

Zowat de helft van mijn vrienden loopt daar rond, ben dan ook erg ongerust en blij dat ik en mijn 4 beste vriendinnen besloten niet te gaan. Hoop dat iedereen oké is en veel sterkte aan de mensen die familieleden of vrienden verloren zijn!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:51

Wat verschrikkelijk dit Y;(

Doet me denken aan enkele jaren geleden bij het Heineken Jammin' Festival in Venetie, waar ook door een storm enkele torens waar de PA's aan hingen naar beneden vielen en er mensen onder terecht kwamen. Mijn vader werkte daar toen, ik heb doodsangsten uitgestaan, gelukkig was alles met hem goed. Heel veel sterkte aan iedereen die daar nu is of een bekende daar heeft :(:)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:54

Mijn moeder en zus rijden nog eens terug naar daar. Het aantal mensen dat er radeloos en hulpeloos staat te staan, zou enorm zijn. Veel mensen gaan naar het station van Hasselt, maar ik weet eigenlijk niet of daar wel alles terug normaal is..?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:56

Zonnetje81 schreef:
Heftig hoor...op je blote voeten moeten lopen.

Ik hoop dat deze sarcastisch bedoelt is? Er is op dit moment wel wat ergers dan op blote voeten moeten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:57

Het sarcasme droop ervan af, dat kon ik zelfs vanaf hier nog ruiken..

Maar toch, ook deze mensen hebben moeten lijden, zo zie je een weekendje Pukkelpop niet voor je.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:58

Kunnen ze aan het station nog vervoer gebruiken Tieneke? Dan pak ik mijn auto nog.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:58

Nee niet sarcastisch....maar goed misschien ben ik de enige die mezelf daar hulpeloos in het donker, nat, koud, op mn blote voeten (ben erg gevoelig, je hebt zeker nooit in glas of iets gestaan?) daar over straat loop....paniekerig etc... Dat jij dit niet erg vindt kan ik niks aan doen. Ik heb met iedereen daar te doen...zeker de mensen die daar doorweekt ronddwalen. Dance valley is nog niet uit mijn geheugen gewist...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:59

Roosch schreef:
Het sarcasme droop ervan af, dat kon ik zelfs vanaf hier nog ruiken..

Maar toch, ook deze mensen hebben moeten lijden, zo zie je een weekendje Pukkelpop niet voor je.

??

SilverStorm

k zie net dat het bijgesteld is naar 3 doden, 70 gewonden, van wie 11 ernstig.

wat jij zegt tienske, verschrikkelijk. want wat moet je? je bent nat, je bent koud, je bent ver van huis. en wellicht is je tent ondergelopen en zijn al je spullen doorweekt. Ontzettend lief dat je moeder en zus terug gaan.

K hoop echt dat de gemeenschap daar zoals bijv. een wacken reageert, daar kun je zowieso al bij alle omwoners en maltesers prima terecht of er nou een ramp is of niet, en dat alle mensen vannacht goed opgevangen worden in de huizen, hotels, sportscholen etc.

en wat jij zegt zonnetje, het klinkt misschien sarcastisch, maar je loopt echt een kou of erger op als je op blote voeten in deze staat door het donker zwalkt op zoek naar hulp.
Laatst bijgewerkt door SilverStorm op 18-08-11 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyLisatje

Citaat:
De grenslandhallen in hasselt worden ook opengesteld voor festivalvangers.
Dit is voor deze nacht, en eventueel ook volgende nacht.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:00

Tieneke schreef:
Mijn moeder en zus rijden nog eens terug naar daar. Het aantal mensen dat er radeloos en hulpeloos staat te staan, zou enorm zijn. Veel mensen gaan naar het station van Hasselt, maar ik weet eigenlijk niet of daar wel alles terug normaal is..?

Er schijnen heel veel problemen te zijn bij de NMBS. Los van Pukkelpop ook, gewoon door de felle regenval. Sowieso zijn er op dit uur niet veel treinen meer vanuit Hasselt, denk ik.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:01

Hoe klein of groot het leed is dat je daar doormaakt, gaat het daar nu om? Ja, ik vind het erg als hier iemand op de stenen in blote voeten moet lopen. Er zijn ergere dingen, maar daarom heeft dat ene meisje nog geen fijnere avond dan een ander...

Ayasha, ik heb geen idee hoe het daar zit. Ook alle voetgangerstunnels zouden ondergelopen zijn, dus iedereen loopt daar maar wat rond.