Rellen in Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:06

Wat is er in godsnaam mis met/in NL dat dit zulke misdaden rechtvaardigt?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 18:09

Het zou mijn niet verbazen als dit in Brussel, of bapaalde wijken in elk geval, ook zou gebeuren. De omstandigheden zijn ernaar in elk geval.

Ik vind het niet ok in elk geval, om het minste te zeggen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:15

Het gaat hier er niet om dat die lui kwaad zijn en hun recht willen. Het gaat hier erom HOE ze deze wouden halen (en ik blijf erbij, het ging niet om hun onrecht, het ging hier puur en alleen maar om het terroriseren.) Het afbranden van mensen hun huizen ondertussen men nog binnen is, kinderen of niet maakte hun niet uit. Bedrijven van hartwerkende mensen afbranden of plunderen die nu niks meer hebben (net het verhaal gelezen van een 89 jaar oude kapper die alles kwijt is, waar nu via het internet geld voor is gespaard zodat hij toch kan blijven werken) Mensen die echt in doodsangst waren en nog zijn omdat alles wat ze hadden er niet meer is. Geen huis, geen baan NIKS meer omdat een stel poedersuiker-mongolen pissig zijn en niet normaal kunnen communceren. Hoe kan een weldenkend mens in godensnaam dit terecht vinden? werkelijk, leg mij eens uit hoe het inrijden op mensen terecht is, hoe het terecht is om gezinnen te laten vluchten uit brandende gebouwen, hoe het terecht is om een bejaarde man een schop te verkopen omdat hij een brandje blus en deze man later overlijd, hoe het terecht is dat een gewonde jonge man word overvallen.

Wat wil je bewijzen door het jatten van tv's, radio's, fietsen, zakjes chips, kappers gereedschap, schoenen, truien, broeken, hoedjes en petjes. Het stelen van video's, dvd's en cd's! stoelen banken en kussenslopen? Wat wil je daar nou mee zeggen dan? Wat wil je nou roepen met het opzettelijk in de hens zetten van een huis met de mensen er nog in!? wat voor doel heeft dat? Hoe is het recht om mensen te mishandellen op straat.

Als ik het zo zie, dan mogen we dus gerust bij annebe, jameyskatje en al die andere mensen 'die het wel begrijpen' gerust het huis in de hens steken. Hun werk-plek kort en klein schoppen en slaan en hun kinderen in gevaar brengen als mede al hun bezittingen (inclusief paard) jatten en er mee doen wat we willen omdat ik ook wel ontevreden ben. De ziektekosten is te hoog, en er werd niet geluisterd naar mij toen ik bij een ambtenaar op gesprek was waarom ik niet 40 uur kan werken. En ik hulp moe hebben bij het vinden van een baan, en begeleiding. Daar ben ik pissig over, ik wil ook hulp hoef geen geld maar wil hulp en dat krijg ik niet. Dus tja! Maar even langs de applestore dan, kijken of ik nog een mac kan jatten. En gelijk even een paar huizen afbranden. DAT zal de overheid leren!! Mwaahah-focking-haha.
Laatst bijgewerkt door Benfan op 12-08-11 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:15

Berdien schreef:
Wat is er in godsnaam mis met/in NL dat dit zulke misdaden rechtvaardigt?

Net zoveel als in Engeland of een tijdje geleden in Frankrijk (rellen Parijs) Niks, tuurlijk hebben we allemaal wel eens te klagen. Maar structureel is er niks mis en zeker niet voor de bevolkingsgroepen welke betrokken zijn bij dit soort rellen. Want als er een bevolkingsgroep is waar altijd iedereen voor klaarstaat dan is het die wel.

Benfan

Re: Rellen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:19

@Berdien, niet alleen nederland ook Kadaffi vond het allemaal wel kunnen. Moet je nagaan, een van s'werelds grootste sadisten is het met je eens als je dit allemaal vind kunnen. Zullen we eens een lijstje maken met wat Kadaffi heeft geflikt? Hij is pro verkrachting, marteling en genocide is hij vast ook niet vies van.

Mag je trots op zijn niet? ... belachelijk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:22

Helemaal eens hoor.

Mijn reactie was meer op de reactie 'dit gebeurt ook nog wel in NL' gericht. Wat is er mis hier dat er zulke rellen moeten plaatsvinden? Afgezien daarvan denk ik niet dat het in NL zo godsgruwelijk uit de klauwen kan lopen. Simpelweg omdat de ME in NL wel redelijk snel 'grof geschut' in kan en mag zetten.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:25

Welnee Berdien. De Franse politie en eenheden die mogen nog wat en daar heeft het ook weken geduurd voordat het weer rustig was.

Hier in Nederland kan het net zo makkelijk uit de klauwen lopen, weet je nog hoe onrustig het was toen die vrouw die tasjesdief tegen een boom aan parkeerde? Is niet zo veel voor nodig hoor om hier ook dezelfde taferelen te krijgen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:28

Van mij mag je best je stem laten horen, maar maak er dan ook wat unieks van! Maak het kunstig, maak het mooi laat zien dat je als mensen samen verandering wilt. Ikzelf vind een stille tocht een betere impact hebben dan zulke randdebielen zoals in London. In de film V for Vendetta ging het er ook vredig aan toe, het was puur de massa mensen, puur de kracht die ze uitstraalde toen ze naar het parlement liepen dat zo indrukwekkend was :) Wat in London gebeurde was gewoon irritant, zulke mensen zou ik ook verder willen uitmelken en het leven zuur willen maken. Die ga je toch niet helpen? stelletje klerenleiers dat het zijn.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:48

Dan wil ik jullie nu vragen om je eens ECHT in te lezen in de aanleiding en wat er allemaal precies gebeurt is. En dan nog een keer je mening komen vormen.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:51

Shahazai schreef:
Dan wil ik jullie nu vragen om je eens ECHT in te lezen in de aanleiding en wat er allemaal precies gebeurt is. En dan nog een keer je mening komen vormen.

kan jij het ons niet vertellen, want jij hebt schijnbaar andere nieuwsbronnen dan wij.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:55

Het leuke ervan is dat op het nieuws nog niet de helft verteld word. Zoals ik al eerder zij, de Engelse regering verbloemt alles, er zijn al zoveel (vreedzame) protesten van deze mensen geweest en al jaren lang worden ze in een doosje gestopt met het label "NIET KIJKEN!!"

Ik zeg dus niet dat ik het goed keur, maar het was wel te verwachten. Tegen de regering denk ik nu "eigen schuld, dikke bult".

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:58

In plaats van om de hete brei heen te draaien, wees duidelijk met te vertellen wat de regering verbloemt. En wat zijn "deze mensen"?
Overigens is het niet zo zeer de regering die de dupe is geworden...
Laatst bijgewerkt door Himyar op 12-08-11 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:00

Shahazai schreef:

Ach kom, er staat nergens feitelijk beschreven waarom al deze mensen het doen. Is puur jouw eigen interpretatie van nieuwsberichten.

Je bent erg naief als je serieus denkt dat al deze mensen (incl. 12-jarigen) rellen omdat er armoede is. :(:)
En degenen die dat doen (zijn er vast wel een aantal) moeten zich eens goed achter de oren krabben, want op deze manier helpen ze ook winkeliers naar de knoppen, iets wat gewoon ontzettend hypocriet en egocentrisch is.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:04

Oké, prima :) in dat geval trek ik me terug van dit topic, als daar geen ruimte is voor discussie. No hard feelings...

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:13

Ik wil nog steeds wel horen wat de regering verbloemt.

http://www.poverty.org.uk/reports/unemployment.pdf
The real value (that is, after allowing for price
inflation) of JSA and its predecessors has not
changed for at least 30 years. Yet over the same
period, the real value of per-capita household
consumption in the UK has doubled. Put another
way, relative to the average level of consumption,
JSA is only worth half what it was 30 years ago.
By contrast, over the previous 30 years (that is,
from the foundation of the welfare state in 1948 up
to 1978), JSA’s predecessor maintained its value
relative to the average level of consumption.

Met andere woorden, mensen met een uitkering kunnen niet zoveel consumeren als werkenden. Maar ze hebben dus wel alle basics.
Laatst bijgewerkt door Himyar op 12-08-11 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:23

Ik blijf het zeggen, daar gaat het niet om. Al is de regering alles aan het verbloemen JE STEEKT NIET IEMANDS HUIS IN DE FIK MET BEWONERS ER NOG IN! kom OP zeg, waar is je verstand gebleven. Winkels leeg roven, gebouwen en winkels en huizen in de hens omdat je boos bent?

Maar wil best jou huis ook in de hens steken hoor?! ben ook best ontevreden over onze regering die ook alles maar verbloemt. Ga ik straks langs de mucifoon, winkeltje van een oud mannetje hier met erg mooi audio apparatuur. Mijn vriend wil nog een paar boxen erbij, kan ik dat ook mooi even ophalen. Wat kom, ik wil ook mijn rechten!

nee, sorry ik vind dat absoluut geen porum.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:25

Shahazai schreef:
Oké, prima :) in dat geval trek ik me terug van dit topic, als daar geen ruimte is voor discussie. No hard feelings...

Er is zeker ruimte voor discussie, maar drogredenen als "Verdiep je eerst maar eens ECHT" passen daar niet tussen. :)
Het is niet eerlijk om mensen zo te benaderen omdat ze een andere denkwijze hebt dan jij, als je mensen wil en kan overtuigen dan moet je met échte argumenten komen. :) (En dat doe je ook, maar laat dit soort onzin dan aub achterwegen)

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:47

Himyar schreef:

Met andere woorden, mensen met een uitkering kunnen niet zoveel consumeren als werkenden. Maar ze hebben dus wel alle basics.

hetzelfde probleem als hier in Nederland dus?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:49

BraveSpots schreef:
Het zou mijn niet verbazen als dit in Brussel, of bapaalde wijken in elk geval, ook zou gebeuren. De omstandigheden zijn ernaar in elk geval.

Ik vind het niet ok in elk geval, om het minste te zeggen.

uhh, hadden we niet pas geleden rellen in antwerpen of brussel waar ze auto's in de fik staken? Maar dit had geloof ik religie als fundament.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:01

_/-\o_ Benfan _/-\o_

Prachtig hoe je alles verwoord, ik ga helemaal met je mee.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:39

tjoppie schreef:
Himyar schreef:

hetzelfde probleem als hier in Nederland dus?

Probleem?! Is dat echt een probleem dat als je niet werkt dat je niet zoveel te besteden hebt als iemand die wel werkt?

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:04

Nee ik bedoel daarmee dat die bevolkingsgroep hier dus het zelfde probleem denkt te hebben als de Engelse.

Ik vind het persoonlijk niet meer dan normaal dat je minder inkomen hebt als je niet werkt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:03

Gisteren waren er op tv enkele relschoppers met sjaals over hun gezicht die zeiden:
"Spijt? Nee hoor, het lijkt wel kerst met die mooie tv op mijn kamer! IK ben er blij mee!"

http://nos.nl/video/263969-arjen-van-de ... ngham.html

Wat die man (die jeugdwerker) zegt. (op het einde)

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:31

Vind dit zo sneu,ik kom zelf uit wales en voelde me altijd veilig in londen,
ben er ook nog op vakantie geweest en zijn die zaterdagmiddag net terug naar huis gegaan,
echt sneu dat ze zoiets verpesten en alleen maar aan zichzelf denken,
onschuldige mensen hun huizen worden gewoon vernield,
dit is geen opstand meer maar gewoon de naam misbruiken om lekker heel de stad te vernielen..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:30