sarabande schreef:Al zouden we ieder jaar miljarden geven, betalen we nog niet terug wat we daar allemaal gestolen hebben en nog steeds stelen
hoe bedoel je dit? en dan doel ik op het nog steeds stelen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Anoli schreef:Ik geef geen geld, wij nederlanders geven als klein land veel en veel meer dan grote landen als frankrijk en duitsland... Laten zij eerst maar eens meer geven.
Is het een wedstrijd????
Marjoow schreef:Er veranderd NIETS! Helemaal NIETS!
BBreedveld schreef:breedveld heeft wel gelijk.. ik heb development economics gehad op mijn opleiding (WO economie) en hoofdoorzaak nummer 1 is de hoge vruchtbaarheid. Doordat die zo hoog is kan er nooit een stabiel evenwicht worden bereikt. Koop een economisch boek over development en kijk de modellen na als je me niet geloofd. Daarbij komt als wij geld geven er meer kinderen komen doordat meer kinderen overleven, die krijgen ook weer kinderen etc. Resultaat: een verergering van het probleem aangezien die kinderen dan sterven aan hongersnood. Ik ben niet tegen ontwikkelingshulp, helemaal niet. Maar alleen geld geven en dan denken dat het alles of veel oplost dat vind ik hypocriet. Er moet structurele verandering komen.Citaat:laten ze een tiental vrachtwagens met condooms sturen en zoveel mogelijk mannen daar castreren.
dan is de hongersnood zo voorbij. maar nee dat is tegen de mensenrechten
Doe het dan goed en gooi er gewoon een atoombom op. Dat miezerige volk dat ons ons geld uit onze zak klopt en ons een latent schuldgevoel geeft, hoe durven ze!
Kom, we starten een petitie!
Dat je zo over je medemens durft te praten, daar schrik ik gewoon van. Ik denk dat de titel van dit topic beantwoordt kan worden met: nee, voor sommige is het niet interessant, al die 'zielige' mensen werken op de zenuwen en daar hebben we last van. Daarom zijn sommige bereid over ze te praten of het ongedierte is.
Mensenrechten, dat is natuurlijk wel iets voor échte mensen, kennelijk.
Mindfields schreef:Hoe kun je als mens een kindje op de wereld zetten waarvan je weet dat je het niet kunt voeden? Waarvan je weet dat het zal lijden, honger zal lijden, pijn zal lijden....Dan maar geheelonthouding!
sarabande schreef:Mindfields schreef:Hoe kun je als mens een kindje op de wereld zetten waarvan je weet dat je het niet kunt voeden? Waarvan je weet dat het zal lijden, honger zal lijden, pijn zal lijden....Dan maar geheelonthouding!
Hoe is het mogelijk dat een mens na eeuwen beschaving zich niet in een totaal andere cultuur kan inleven
Mindfields schreef:Hoe kun je als mens een kindje op de wereld zetten waarvan je weet dat je het niet kunt voeden? Waarvan je weet dat het zal lijden, honger zal lijden, pijn zal lijden....Dan maar geheelonthouding!
shilady schreef:Mindfields schreef:Hoe kun je als mens een kindje op de wereld zetten waarvan je weet dat je het niet kunt voeden? Waarvan je weet dat het zal lijden, honger zal lijden, pijn zal lijden....Dan maar geheelonthouding!
Ze gebruiken daar vrijwel geen voorbehoedsmiddelen omdat daar geen geld voor is ze willen enkelt geld besteden aan eten
tjoppie schreef:shilady schreef:Ze gebruiken daar vrijwel geen voorbehoedsmiddelen omdat daar geen geld voor is ze willen enkelt geld besteden aan eten
stierenpoep. Ze gebruiken daar geen condooms omdat het niet mag van de kerk!