Vermiste limburgse in spanje gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:35

F_Orumster schreef:
xx_Horsiex schreef:
Erg leuk voor de familie die 18 dagen in angst hebben gezeten, om op internet te gaan en dit soort topics te lezen.. Want blijkbaar zijn jullie allemaal op PRECIES dezelfde plek als deze vrouw geweest en weten jullie daarom precies ook dat ze iet verdwaald kan zijn en ons allemaal voor de gek houdt.

Als ik ooit ga wandelen in spanje doe ik jullie even van te voren raadplegen.

Hoevaak komt het niet voor dat betrokkenen zich ergeren aan hoe hun verhaal in de media staat?

Hoevaak komt het voor dat de media een verhaal volledig uit z'n verband rukt en andere mensen hier vrolijk aan mee doen?

F_Orumster

Re: Vermiste limburgse in spanje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:36

Dat bedoelde ik idd, maar jij verwoord het beter.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:56

joostvangestel schreef:
Het ongeval van die fietser is gewoon gedocumenteerd op camera, dus we weten wat er gebeurd is, hoe ongelooflijk het ook klinkt.

De verbazingwekkende manier waarop ze zijn been behandeld hebben, en relatief soepel en pijnvrij houden ook. Als er iets straf is aan dat verhaal is het wat zijn dokter daar presteert ;)

Over in de pers lezen: Komop zeg, ik denk dat iedereen toch wel gewoon blij is dat ze levend en wel terug gevonden is. Verder is het verhaal zo vreemd dat er spontaan gespeculeerd wordt over wat er nu echt gebeurd kan zijn. Dat is gewoon menselijk, als we nu met z'n allen rond een vuur in een grot hadden gezeten was dit ook het onderwerp van de dag.

Als ze dat niet leuk vinden kunnen ze:
- geen kranten/bokt lezen
- niks doen, want in de krant van vandaag draaien ze overmorgen de bloemkolen op de markt, dit soort 'nieuws' waait snel over.
- mocht het toch nog zwaar ergeren, een woordje uitleg geven over wat dan wel de echte toedracht is van deze vreemde toestand

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:01

Cayenne schreef:
Hoevaak komt het voor dat de media een verhaal volledig uit z'n verband rukt en andere mensen hier vrolijk aan mee doen?

Ik weet niet hoe het met jullie pers zit, maar hier dagelijks :+

Dit verhaal wordt hier echter niet uit zijn verband gerukt op basis van één artikel. Er zit toch al behoorlijk wat info over op het net.
En zelfs al is de slechte pers de oorzaak van de verwarring, dan nog is het begrijpelijk dat mensen een poging doen om de beschreven situatie te begrijpen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:09

Bandida schreef:
Waarom was ze precies daar in dat dorp? Kende ze daar iemand, had ze wat te regelen?

Ze is vanuit haar Hotel vertrokken voor een supermakkelijke wandelroute naar Castillo Alto.
Dat is zo´n 2,5 uur.
Dat is NIET door de wildernis, maar via een makkelijk pad naar Frigiliana, een soort spaans Volendam.
Daar heeft ze gewinkeld.
Daarna is ze zoek.

Op het zoek na is het volstrekt normaal en daar heb je ook níets aan voorbereiding voor nodig.

Even een stukje werkelijkheid.
Het is normaal dat mensen (hier) op vakantie hun mobiel UIT zetten.
Het is bijzonder veelvoorkomend dat de vakantiegangers zich anders gedragen dan thuis en geen behoefte hebben dat met thuis te delen.
Het is geen zeldzaamheid dat thuis vanwege de bemoeizucht die nu net ontweken wordt door de vakantieganger in paniek raakt.
Stel je maar voor wat de situatie is als die persoon ná het opstarten van een stampij-actie niet meer ´zoek´ is. Dat is schering en inslag met alom :o en een ´boze´ overheid. Tussen aanhalingstekens want die is het gewend hier.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:33

joostvangestel schreef:
Twee dagen later fietst hij vrolijk weer 159 kilometer en komt 5 minuten na de winnaar aan. Is het niet een beetje moeilijk te geloven dat hij twee dagen eerder een open been opliep? Een normaal mens kan zoiets toch niet, daar moet iets vreemds aan zijn.

Ik geloof dat wel. Op de medische hulp na is dat gewoon puur adrenaline en wilskracht.

Ik zou zelf eerder geloven dat iemand op adrenaline en wilskracht terug uit de Sierra Nevada is kopen kruipen omdat je niets liever wil dan overleven en je man/ kinderen weer wil zien dan dat ik geloof dat iemand 18 dagen is blijven wachten ergens.
Maarja, da's mijn persoonlijke mening.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:35

Als er speurhonden zijn gebruikt en zij hebben ook op de plek gezocht waar zij is gevonden, lijkt het mij vrij duidelijk dat zij niet op 1 plek is geweest.
Daarbij wie zegt dat zij geen eten en drinken mee had? Is daar bewijs van? Zelfde geld voor kleren dergelijke.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:41

Nicolletje schreef:
Ik zou zelf eerder geloven dat iemand op adrenaline en wilskracht terug uit de Sierra Nevada is komen kruipen omdat je niets liever wil dan overleven en je man/ kinderen weer wil zien dan dat ik geloof dat iemand 18 dagen is blijven wachten ergens.

:D
Ja dat is wat iedereen verwacht bij zo'n verhaal, dat iemand écht moeite heeft gedaan om weer weg te komen. Dat is ook precies wat dit verhaal zo anders maakt, en waardoor iedereen zo nieuwsgierig is. Hoezo blijven zitten 18 dagen lang?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:43

Op sommige plekken is het zeker wel het advies om te blijven zitten, denk aan een vliegtuigongeluk in de Andes o.i.d.

Maar toch niet dáár :?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:02

Nicolletje schreef:
Op sommige plekken is het zeker wel het advies om te blijven zitten, denk aan een vliegtuigongeluk in de Andes o.i.d.

Maar toch niet dáár :?

Zelfs die kerels die in de Andes waren neergestort hebben op de duur besloten dat blijven zitten niet langer een optie was en twee man opgeofferd om te proberen te voet uit de bergen te raken.

Er zijn echt niet zo veel situaties waarin je kans om te overleven groter wordt door te blijven waar je bent. Auto/vliegtuig pech in de woestijn/sneeuw is een uitzondering, maar dan ook alleen als die auto zichtbaar is. Over het algemeen ben je echt beter af als je jezelf probeert te redden dan als je wacht tot iemand anders dat voor jou komt doen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:41

Toverbal schreef:
Daarbij wie zegt dat zij geen eten en drinken mee had? Is daar bewijs van? Zelfde geld voor kleren dergelijke.

Dat zegt ze zelf :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:44

Niet bepaald Sierra Nevada daar 8)7
´s Nachts koelt het nauwelijks af ook.
Dat ´koud´ is net zulke onzin als om zes uur donker.
Heerlijk comfie klimaat daar. Alleen voor de winter een haardvuurtje nodig.
En airco voor de zomernachten....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 13:04

Als je slaapt koel je wel af.
Hoe warm het ook is, ik heb altijd iets over me heen nodig.
Maar het is wel lekker warm ja daar ben ik jaloers op.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:56

Huertecilla schreef:
Heino schreef:
2.5 uur wandelen zonder (voldoende) water en voedsel normaal?

Je haalt info door elkaar. Begrijpelijk in de warboel.

Wat haal ik door elkaar dan? :?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:24

Heino schreef:
Wat haal ik door elkaar dan? :?

Lees mijn antwoord aan Bandida.
Ze is NIET voor een trip van 2,5 uur een berg op op pad gegaan.
Je kan het op Google zelf zien en ook staat er al een foto van op dit onderwerp; van boven Frigiliana, met Nerja aan de kust op de achtergrond.

Kopje koffie met een bollo in Frigiliana, snuisterijenwinkeltjes af en nog een cola of zo, voor een bezoekje aan Castillo Alto.
Bus terug en *\o/*
Kan gewoon op je sandalen.
Ze was met een routebeschrijving bij zich al meer dan gemiddeld voorbereid :D
Ze heeft níets verkeerds gedaan daarmee.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:27

HC: Ik verdwaal nog bij wijze van in het plaatselijke bos waar ik nooit kom.... en ik kan ook niet aan de hand vd zon/sterren/maan mijn richting bepalen. Ben ik nu dom??

Enige kanttekening is dan als de zoekactie zo geweldig was: waarom is ze niet gevonden?

En als ik de fotos zie dan krijg ik toch wat schrik... ik zou er best kunnen verdwalen/in paniek raken. Soms weet je neit dat je 'maar' 50 meter van iets vandaan bent... dat weet je dan achteraf misschien als je er al ooit bent geweest.

Oke ik vond wel dat er niet naar uit zag dat ze 12 kilo kwijt was, dat was het enige. Maar verder kan niemand hier erover oordelen. Zoiets verzin je toch niet zelf en laat je je kinderen zo in ellende zitten...??

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:36

@Huertecilla: ok, maar dan nog neem je toch gewoon drinken mee? Of ben ik nu zo'n neuroot dat ik zelfs voor een wandelingetje naar de stad van nog geen halfuur drinken mee neem?

Ik begrijp er steeds minder van. Eerst zat ze in de wildernis op een onbegaanbaar en weinig bezocht stuk aldus media, daarna was het een matig ruige wandeltocht waar je door de lichtjes van de dorpen etc. eigk niet kan verdwalen en nu is het een gewone stadswandeling?? Waar gaat het mis met de berichtgeving?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:54

Misschien heb je hier wat aan Heino, mensen doen het op een zondagmiddag effe heen en weer.
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g3 ... lusia.html

Het is van stadje naar stadje met om precies te zijn 1 route.
Maar als je onverhoopt toch de verkeerde route/ rivier neemt dan kom je toch nog heel, heel veel parkeerplaatsen, huisjes, enz. tegen voordat je aan de bron van de rivier in de bush bush staat.
En als je er toch beland; dan loop je toch weer omlaag :? Je kan gewoon enkeldiep waden door deze rivier, het is niet de Rijn ofzo.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:59

Misschien is ze niet gevonden omdat ze simpelweg ten tijde van de zoektocht niet op die plek was? Het rammelt aan alle kanten!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:03

Ja en toch lijkt het onwaarschijnlijk maar ook dat iemand die uit zn mouw schudt zomaar...raar iets. Maar stellen dat iemand daar niet kan verdwalen ik vind het er toch nogal verwildert genoeg uitzien :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:18

Als je mij in mijn eentje de campo op stuurt eindig ik ook in Madrid ofzo >> dus ga ik niet in mijn eentje op pad maar neem begeleiding mee of neem de bus.
Als je jezelf een beetje kent dan weet je toch wat je aankan?
En als je in het begin denkt jeetje die takjes lijken wel allemaal op elkaar %) dan loop je toch terug zolang je nog kan?

En als je gevonden wil worden en je hebt witte dingen aan EN je zit in het bos EN je durft niet meer terug, dan hang je je witte hempie toch aan een afgebroken tak (vlag-idee) in plaats van dat je onder een steen gaat zitten??
Ik bedoel volgens eigen zeggen (las ik ergens) waste ze ook elke dag haar kleding in de rivier dan trek je het ook uit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:51

Heino schreef:
@Huertecilla: ok, maar dan nog neem je toch gewoon drinken mee?

Dat zou je kunnen doe, maar enigins overdreven is het wel.
Na het ontbijt met verse sinas kan je echt wel een makkelijke wandeling over een prima route (voetpas, fietspad, weg et busroute) naar een toersitisch dorp in het zicht maken en daar op een terrasje gaan zitten zonder camel pak....
Zie de link van Nicolletje. Ze verwoord de rest ook prima en zelfs de uiteindelijk ´wildernis´ voorbíj de rivier is zo wild niet.

Tot ze die dag met een net gekocht sjaaltje uit beeld verdwijnt is het volstrékt normaal. Niets onvoorbereids aan. Gewoon normale toeriste.

Ná dag 1 t/m dag 18 is haar verhaal wat we hebben.

Het is vooral door de heissa er omheen en erna puur Kafka.

Citaat:
Waar gaat het mis met de berichtgeving?

Heb je al op de spanjelink welke ik gegeven heb het begin van het media-circus gevolgd?

Ik denk dat het dáár mis gaat. In het prille begin met het hoogst mogelijke profiel opgezocht door de kinderen.
Die roepen al gelijk dat de spaanse politie incompetent is, alles mañana doet en voor het koningshuis wel zou rennen.
Zit al op het vliegtuig in het tijdsbestek dat 85% van de volwassen´vermisten´ weer is aan komen wandelen.

Ik vind deze fotomontage toch zó goed:
http://www.kovandijkvertelt.nl/2011/07/ ... van-nerja/

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:54

Nicolletje schreef:
Als je mij in mijn eentje de campo op stuurt eindig ik ook in Madrid ofzo >>

In 18 dagen 25 km/dag ruwweg naar het Noorden lopen ben je daar dan inderdaad zowat.
Dat wordt hier door de spanjaarden zelf inderdaad exact zó opgemerkt.
´In 18 dagen ben je in Madrid!´

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:55

Geweldig die foto in die link! Het wonder van Nerja :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:19

....maar goed.
Heb 10.000 kilo aan balen liggen en om 18.00 uur komt een kennis helpen (nog even snel voor het donker is :+ ).
Het is nu nog >40 graden in de schaduw en de balen liggen in de.... zon.
Dat droge spul heb je liever niet in je huid prikken, dus stevige kleding aan; handschoenen, lange broek, lange mouwen.

Voor wie het niet meekrijgt nog een extra hint; nat isoleert niet.