Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kamsel schreef:Ja, maar als comazuipen het begin is, waar eindigt het?
Voor een niet drinkende, niets met paarden hebbende persoon is het allebei net zo idioot: welke randdebiel denkt nou 600 kg te vertellen dat het moet doen wat een mens van pak 'm beet 70 kg wil. Is toch bij voorbaat vragen om problemen, klinkt 20 biertjes achteroverslaan toch makkelijker en minder zot.
Om nog maar niet over de leeftijd van de meeste comazuipers te hebben, die kunnen vaak niet eens verantwoordelijk gesteld worden met hun onvolgroeide hersentjes..
Het is persoonlijk omdat de meesten hier iets met paarden hebben, dan klinkt het anders, illegale straatracers dan die zichzelf om een boom geparkeerd hebben?
Tendance schreef:Ik vind gewoon een comazuiper moet betalen, want ik wil niet dat het van mijn belastingcentjes af gaat. Iemand die kanker heeft door wat dan ook of van zijn paard valt, daarvoor wil ik best wat belastingcentjes betalen.
Het is gewoon geheel persoonlijk!
Tendance schreef:kamsel schreef:Ja, maar als comazuipen het begin is, waar eindigt het?
Voor een niet drinkende, niets met paarden hebbende persoon is het allebei net zo idioot: welke randdebiel denkt nou 600 kg te vertellen dat het moet doen wat een mens van pak 'm beet 70 kg wil. Is toch bij voorbaat vragen om problemen, klinkt 20 biertjes achteroverslaan toch makkelijker en minder zot.
Om nog maar niet over de leeftijd van de meeste comazuipers te hebben, die kunnen vaak niet eens verantwoordelijk gesteld worden met hun onvolgroeide hersentjes..
Het is persoonlijk omdat de meesten hier iets met paarden hebben, dan klinkt het anders, illegale straatracers dan die zichzelf om een boom geparkeerd hebben?
Niets ja, maar..... Het is mijn mening en dat heeft met mijn waarden en normen te maken en daar blijf ik bij.
Ik vind dat mijn belastingcentjes best aan het 1 maar niet aan het ander uitgegeven hoeven te worden. Comazuipen is een no-go..
Helaas heb ik hier zelf niets over te zeggen, maar als ik dat wel had, dan is dit mijn mening.
Rebeccaa schreef:Nou ja ik vind het nogal zwart/wit allemaal van bepaalde mensen. Ik ga van de zomer zeilen en windsurfen, als ik dit doe zonder reddingsvest en ik kom in het water terecht en moet naar het ziekenhuis, moet ik dit ook maar zelf betalen omdat ik geen reddingsvest aan had? Dan is het ook m'n eigen schuld. Ik vind dat je er niet echt een bepaalde grens bij kan trekken.. Rokers met longkanker, moeten we die ook zelf laten betalen voor bestralingen, medicijnen, chemo's enz?
Electra63 schreef:Tendance schreef:Ik vind gewoon een comazuiper moet betalen, want ik wil niet dat het van mijn belastingcentjes af gaat. Iemand die kanker heeft door wat dan ook of van zijn paard valt, daarvoor wil ik best wat belastingcentjes betalen.
Het is gewoon geheel persoonlijk!
In dit geval, ben ik het dus niet met jou eens.
Comazuipen wordt meestal door tieners/pubers gedaan, deze hebben (meestal) geen geld, dus waar verhalen? Bij de ouders? Deze hebben misschien hier geen schuld aan, je kan nl. voorlichten wat je wilt, maar pubers verkennen nu eenmaal de grenzen, vooral onder groepsdruk. Daarnaast ben je hier voor verzekerd en vind ik dat er geen verschil gemaakt mag/kan worden. De voorbeelden zijn al verschillende malen in dit topic aangehaald.
Tendance schreef:kamsel schreef:Ja, maar als comazuipen het begin is, waar eindigt het?
Niets ja, maar..... Het is mijn mening en dat heeft met mijn waarden en normen te maken en daar blijf ik bij.
Ik vind dat mijn belastingcentjes best aan het 1 maar niet aan het ander uitgegeven hoeven te worden. Comazuipen is een no-go..
Helaas heb ik hier zelf niets over te zeggen, maar als ik dat wel had, dan is dit mijn mening.
Tendance schreef:Daarom raak ik dus ook hier de draad van het verhaal kwijt. We hebben het toch over comazuipers, niet over alle andere oorzaken waardoor iemand in het ziekenhuis kan belanden?
idefix4 schreef:Ik vind deze opinie heel, heel kort door de bocht. Ik vind het ook niet altijd leuk wat met mijn belastingcenten gebeurt. Kijk maar eens wat er strakjes weer naar Griekenland vliegt. Daar heb ik ook niet om gevraagd. Dat geld mogen ze van mij in de (gezondheids)zorg en het onderwijs stoppen. Als ik zou stoppen met betalen van mijn ziektekostenverzekering houd ik per jaar heel veel centjes over. Als ik dan eens per 10 jaar in het zh beland, dan kan ik dat van mijn spaarcentjes wel betalen. Nu betaal ik echter ook mee aan de chemo van verstokte rokers, het in leven houden van demente bejaarden, de IVF behandelingen van anderen enzovoorts. De gedachte die jij hier nu uit, is juist het grootste probleem waar we in Nederland mee kampen! Egoïsme en het elkaar niks gunnen! En dan stem ik nog wel PVV.Maar ik vind wel dat gezondheidszorg voor iedereen even bereikbaar moet zijn of je nu je kop tegen de muur smijt zonder cap of dat je je eigen onder tafel zuipt of jezelf doodrookt. Iedereen verdient zorg.
idefix4 schreef:Ik vind deze opinie heel, heel kort door de bocht. Ik vind het ook niet altijd leuk wat met mijn belastingcenten gebeurt. Kijk maar eens wat er strakjes weer naar Griekenland vliegt. Daar heb ik ook niet om gevraagd. Dat geld mogen ze van mij in de (gezondheids)zorg en het onderwijs stoppen. Als ik zou stoppen met betalen van mijn ziektekostenverzekering houd ik per jaar heel veel centjes over. Als ik dan eens per 10 jaar in het zh beland, dan kan ik dat van mijn spaarcentjes wel betalen. Nu betaal ik echter ook mee aan de chemo van verstokte rokers, het in leven houden van demente bejaarden, de IVF behandelingen van anderen enzovoorts. De gedachte die jij hier nu uit, is juist het grootste probleem waar we in Nederland mee kampen! Egoïsme en het elkaar niks gunnen! En dan stem ik nog wel PVV.Maar ik vind wel dat gezondheidszorg voor iedereen even bereikbaar moet zijn of je nu je kop tegen de muur smijt zonder cap of dat je je eigen onder tafel zuipt of jezelf doodrookt. Iedereen verdient zorg.
JessAndHope schreef:En daar ben ik het dus weer niet mee eensIemand die het echt bewust zelf doet, hoeft van mij geen hulp te krijgen hoor. Kettingrokers met longkanker en hebben een nieuwe long nodig? Jammer joh... onder aan de lijst. Zelf geen donor? Dan ook geen donororganen krijgen, want wel hebben hebben hebben, maar niks geven daar doen we niet aan.
Zelf ben ik te dik, weet ik dondersgoed en ik zou er wat aan moeten doen maar kan staalhard zeggen dat ik gewoon geen zin heb om te sporten. Krijg ik iets wat daar aan gerelateerd is, is het toch mijn eigen probleem
Maar met mijn reuma.... daar kan ik weer helemaal niks, nada, noppes aan doen... tsja, in zo'n geval (als je er dus niks aan kunt doen) vind ik dat iemand wél hulp mag krijgen
Tendance schreef:idefix4 schreef:Ik vind deze opinie heel, heel kort door de bocht. Ik vind het ook niet altijd leuk wat met mijn belastingcenten gebeurt. Kijk maar eens wat er strakjes weer naar Griekenland vliegt. Daar heb ik ook niet om gevraagd. Dat geld mogen ze van mij in de (gezondheids)zorg en het onderwijs stoppen. Als ik zou stoppen met betalen van mijn ziektekostenverzekering houd ik per jaar heel veel centjes over. Als ik dan eens per 10 jaar in het zh beland, dan kan ik dat van mijn spaarcentjes wel betalen. Nu betaal ik echter ook mee aan de chemo van verstokte rokers, het in leven houden van demente bejaarden, de IVF behandelingen van anderen enzovoorts. De gedachte die jij hier nu uit, is juist het grootste probleem waar we in Nederland mee kampen! Egoïsme en het elkaar niks gunnen! En dan stem ik nog wel PVV.Maar ik vind wel dat gezondheidszorg voor iedereen even bereikbaar moet zijn of je nu je kop tegen de muur smijt zonder cap of dat je je eigen onder tafel zuipt of jezelf doodrookt. Iedereen verdient zorg.
Ik gun zeker een ander wel wat, ik vind het kort door de bocht, dat je dit over me zegt, want ik gun juist bijna iedereen mijn belastingcentjes, maar ik gun ze niet aan comazuipers!
Ik gun zelfs iedereen mijn lijf als ik dood ben. Rook niet, dus zorg ook nog eens voor mooie schone longen, die een roker later van me mag krijgen.
Dus ego? Nee hoor. En voordat ik wat aan mijn schildklier kreeg, gaf ik ook meerdere keren in het jaar bloed. Dus wat nu ego?
En by the way... Om dan toch een beetje ego te zijn: Ik krijg mijn medicijnen voor de schildklier niet terug, die moet ik zelf betalen, terwijl ik hier niets aan kan doen, dat ik het heb.
Dan mag ik toch best vinden, dat zo'n comazuiper ook wel zelf mag betalen voor iets waar hij wel wat aan kan doen?
Tendance schreef:Euh mijn dokter schrijft deze voor, dus die neem ik gewoon.
Het is niet zo, dat ik zo maar even naar de apotheek kan om te zeggen, doe mij die maar....
Tendance schreef:Euh mijn dokter schrijft deze voor, dus die neem ik gewoon.
Het is niet zo, dat ik zo maar even naar de apotheek kan om te zeggen, doe mij die maar....