Radio 538 DJ's voorkomen zelfmoord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:37

Faline schreef:
Misschien een beetje cru, maar is het bij nog niemand opgekomen dat het wel eens een (hele slechte) publiciteitsstunt van 538 zou kunnen zijn? Naar mijn weten worden bellers eerst gescreend voor ze in de uitzending belanden. En dan zet ik wel vraagtekens bij de beweegredenen van 538 om zo iemand de uitzending in te sturen.

MamboBeach schreef:
Dat kwam ter sprake bij RTL Boulevard, dat dat in de nacht dus niet gebeurt en dat dat misschien wel handig zou zijn, een screening.
Ik mag aannemen dat dit geen publiciteitsstunt is van 538.

Ze wisten wel dat het over zelfmoord ging maar niet dat deze vrouw dat daadwerkelijk van plan was.

SimoneDV schreef:
ze krijgen eerst "daniel daniel" aan de lijn, dus ze komen niet direct in de uitzending. Dus dat ze 's nachts altijd meteen door komen is niet waar.

MamboBeach schreef:
Lees mijn post nog eens.

ja ik ging ook niet tegen jou in, ik bevestigde alleen jou verhaal als extra uitleg voor Faline

verootjoo

Re: Radio 538 DJ's voorkomen zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:49

mijn vriend werkt bij radio538, ik ken het bedrijf al lang en opzich ook best goed, maar ik kan me echt absoluut niet voorstellen dat dit een publiciteitsstunt is. Ze hebben wel eens stunts... maar dit? Nee, dit zou ik er niet achter zoeken.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:51

verootjoo schreef:
mijn vriend werkt bij radio538, ik ken het bedrijf al lang en opzich ook best goed, maar ik kan me echt absoluut niet voorstellen dat dit een publiciteitsstunt is. Ze hebben wel eens stunts... maar dit? Nee, dit zou ik er niet achter zoeken.

ze zijn nog gevraagd voor interviews enzo en dat hebben ze allemaal afgewezen, dus dan lijkt het me sowieso geen stunt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:54

SimoneDV schreef:
verootjoo schreef:

ze zijn nog gevraagd voor interviews enzo en dat hebben ze allemaal afgewezen, dus dan lijkt het me sowieso geen stunt.

nee, lijkt me ook niet. Dit is ook niet iets voor een interview. Heel netjes vind ik dat van ze :)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:21

Dat er mensen zijn die maar denken dat het om een stunt gaat..Die wanhoop in de stemmen van Kim en Martijn, dat kún je niet acteren. En die ontlading van Kim (dat ze in huilen uitbarstte) toen die vrouw had opgehangen. Nee, sorry, ik geloof er niet in dat het een publiciteitsstunt zou zijn.

Is er verder iets bekend over hoet het is afgelopen met Yvonne?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:44

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Er is vast nog wel een mededeling geweest?

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:09

ze hebben de dag erna gezegd van voor zover ze een uitspraak kunnen doen wordt er nu hulp geboden aan Yvonne.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 00:09

Moderatoropmerking:
Dit is natuurlijk een gevoelig onderwerp, maar de laatste paar pagina's is de sfeer hier wat grimmig geworden en dat is niet de bedoeling. Ik verzoek jullie om vriendelijk en met respect naar elkaar te reageren, ook al ben je het niet met de ander eens.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:03

pff wat een verhaal! jeetjee wat schrik je dan als je savonds gezellig aan het werk bent... gelukkig hebben ze haar kunnen traceren en zal er nu hulp geboden worden... ik heb met kippenvel het hele fragment geluistert... ben er ook echt even van ontdaan... ik krijg zelf ook tranen in me ogen, en al helemaal bij de ontlading van kim na de beeindiging van het gesprek... wat een fijn geluid als je de stemmen hoort binnen komen en weet dat ze vanaf dat moment niet direct zichzelf iets meer aankan doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 14:14

nja vind het een beetje raar dat je de radio belt op zo een moment...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:57

Ik vind het juist helemaal niet raar. Ze zegt zelf ook al in de uitzending dat ze al jaren naar dit programma luistert en dat ze er heel veel steun uithaalt. Dan is het voor haar een logische keus geweest om hen te bellen. Zeker mensen die zo in de put zitten kunnen zich met alle macht ergens aan vastklampen in de hoop geholpen te worden.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:02

In het begin van de uitzending wil Yvonne ook helemaal niet veel kwijt over de situatie. Later hoor je dat ze "breekt".

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:29

Wow, respect voor de DJ's. Voor getrainde hulpverleners is dit al verschrikkelijk moeilijk, zwaar en ingewikkeld, laat staan voor mensen die hier helemaal niet op voorbereid zijn en het toch even voor hun kiezen krijgen..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:30

Ik vind het ook niet raar dat ze daar naar toe belt. Als dat op dat moment het enige is waar je nog houvast aan hebt is het een logische keuze. Niet stilstaand bij het feit dat een heleboel mensen mee kunnen luisteren wss... Maar als je het gevoel hebt dat je nergens anders terecht kan, kun je gekke sprongen maken hoor :j

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:35

bromfiets schreef:
Ik vind het ook niet raar dat ze daar naar toe belt. Als dat op dat moment het enige is waar je nog houvast aan hebt is het een logische keuze. Niet stilstaand bij het feit dat een heleboel mensen mee kunnen luisteren wss... Maar als je het gevoel hebt dat je nergens anders terecht kan, kun je gekke sprongen maken hoor :j

_/-\o_ Ik heb even een stukje van jullie discussie gelezen en dit wilde ik ook gaan zeggen.
Yvonne zegt dat 538 haar enige houvast is in het leven, dan is het inderdaad logisch dat zij dit als laatste redmiddel zag.
Ik heb het fragment ook met tranen in mijn ogen zitten luisteren. Ben er helemaal van slag van. Heb zelf ook zo`n periode meegemaakt en voelde helemaal met haar mee. Ik hoop dat ze hierdoor de goede hulp kan krijgen voor haar en haar dochtertje, en dat ze er weer bovenop komt. :)

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 01:03

Voor mensen met een concrete doodswens bestaan er genoeg organistates waarbij zelfs hulp aangeboden wordt bij zelfdoding (voorschrijven medicatie/ nacontrole arts zodat patient hierna niet tegen wil in wordt gereanimeerd en stoffelijk overschot gelijk "gevonden" wordt), dit is een officieel traject waarbij dus van te voren duidelijk moet worden nagedacht over de dood.

Dit weerlegt gelijk het "iemand die het aankondigd doet het niet" principe, en biedt hulp mocht er van de beslissing worden afgezien.

24 p/d bereikbaar, waarom dan de radio bellen??

Ik vind het knap hoe de DJ's gereageerd hebben, ben blij met de afloop, maar ik zie dit meer als terreur. Als je geen goede hulp kan vinden en eigenlijk niet dood wilt is dat ontzettend sneu en ik vind het echt onwijs poedersuiker dat mensen zo diep kunnen zitten met hun gevoel/ ziekte, maar dreigen beinvloedt zoveel mensen.
Nou kan ik ook weinig compassie opbrengen voor hongerstakers, en naar mijn idee is dat een beetje hetzelfde idee, niet kunnen krijgen wat je wilt en het dan proberen af te dwingen.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 02:13

Wat mij opviel was dat ze zei dat haar man thuis was maar lag te slapen, alleen op het einde (haar man gaat de deur openen, terwijl hij lag te slapen en zij al iemand haar naam hoorde roepen???) hoor je iemand zeggen boven in de slaapkamer waarna er een deur word geopend en yvonne haar naam word genoemd...
Ook vind ik haar verhaal wel apart en is haar snik in stem direct weg zodra zij benoemd dat iemand haar naam roept en vervolgens de politie mensen binnenkomen.
Geen idee wat ik er dan ook van moet denken, ik hoop in ieder geval dat ze de hulp krijgt die ze nodig heeft, niet alleen voor haarzelf maar ook voor haar man en kinderen....

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 02:52

ik heb met alle verbijstering er naar zitten luisteren, ik werd er stil van. Heb het zelfs me moeder nog laten horen. Ik luister al vanaf dag 1 naar kim en martijn. Ik kan ook uit haar stem halen van Yvonne dat ze er door heen zat. En iets in haar toch wel had gezegd dat het goed was om de dj's te bellen.
538 haalt soms wel eens gekke dingen uit. Maar dit denk niet dat het een stunt is.

Ik ben blij dat ze nu hulp krijgt, en het is goed voor de kleine die al de ziekte van down heeft dat die toch wel een mama heeft. Ik hoop echt dat het goed met haar gaat, en hoop voor Kim en Martijn en niet te vergeten Daniel Daniel, wat die heeft er ook een rol in dat dit nooit meer gebeurd !

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:58

Ik vind het erg lastig oordelen. Ik vind het heel goed dat ze deze vrouw zo aan de praat hebben gehouden en dat de politie haar heeft kunnen helpen, voordat zij een echt gevaar voor zich zelf en de maatschappij zou worden..
Ik vind het alleen erg lastig oordelen, omdat de diagnose bordeline al staat.. Vanuit dat standpunt en mijn ervaring.. Heb ik zo ook mijn twijfels.........

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 11:28

net geluister.. weet natuurlijk niet of het allemaal echt is wat Yvonne zegt.. maar respect voor de twee die haar zou aan het praten hebben gehouden!! Het is voor hun zeker zwaar...vooral als je hoort dat Kim moet huilen aan het einde..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:40

Respect voor de DJ's!!!!

En verder? Hoe iemand, die aan zelfmoord denkt, dat kunnen wij mensen, die niet aan zelfmoord denken, niet precies beschrijven.
Ik denk, dat ieder persoon er anders mee omgaat, maar wat er precies in zo iemand omgaat en dan bedoel ik ECHT in iemand omgaat en hoe zo iemand gaat reageren en wat zo iemand gaat doen, dat kun je NOOIT weten!! Per slot van rekening ben je die persoon niet!

Dat zelfs professionele hulpdiensten mensen met deze gedachten niet altijd kunnen helpen, wil duidelijk genoeg zeggen, dat wij (mensen die alleen hun eigen mening hebben en er geen studie naar hebben gedaan) zeker niet kunnen oordelen over hoe iedere individu zal gaan reageren.

Nogmaals respect voor de DJ's! Ze hebben gedaan wat ze konden, dat is de politie bellen en haar aan de telefoon houden!!!
Mocht Yvonne ooit wel zelfmoord plegen, dan nog kunnen Kim en Martijn zichzelf recht in de ogen blijven kijken, want ze hebben er alles aan gedaan, wat in hun macht lag om dit te voorkomen. TOPPERS!!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:09

heftig fragment, goed dat de politie haar konden achterhalen. Jeetje ben er helemaal stil van