Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yviertje schreef:AppelQueen schreef:Nee je kan dan de keuze maken om minder vlees te eten, of bijvoorbeeld andere delen ? de biefstuk is het duurst van een koe! en de filet van een kip. (terwijl neem van mij aan de dijen zijn veel lekkerder)
Waarom moet een dier lijden voor onze portemonnee ? dan vind ik vrij kort door de bocht. Keuzes moeten gemaakt worden in het leven. En DUS iedereen die bio industrie vlees koopt KIEST daarmee een lijdend dier
Dit is zo'n onzin.
Kana schreef:_Tara_ schreef:Maar als je het toch echt zielig vindt voor de dieren, dan eet je toch geen vlees meer. Hoe weinig geld je ook hebt of hoe lekker vlees ook is.
Hoezo? Als een dier een goed leven heeft gehad en humaan is geslacht is er toch niks zieligs aan? Waarom of wel of niet, zo zwart wit hoeft toch niet.
Yviertje schreef:Ben regelmatig op de 'slechte' bioindustrie-bedrijven geweest, en wat hebben die dieren het 'slecht'. Die lijden elke dag, omdat ze naar buiten moeten.
Yviertje schreef:Varkens in de bio-industrie ervaren minder stress, omdat ze niet in kuddes rondbanjeren. Kippen zijn beter af in een hok met zo min mogelijk andere kippen ook vanwege stressfactor. Dus naar buiten in een kudde is dus niet zo bevoordelijk als iedereen maar moet geloven.
AppelQueen schreef:lifaya schreef:koeien wel hoorvleeskoeien.
zie vaak genoeg dikbils in de weides
Dat zijn vaak de fokkoeien die drachtig zijn. Die zijn vaak ook aan langer leven beschoren dan kun kalveren
AppelQueen schreef:Yviertje schreef:Varkens in de bio-industrie ervaren minder stress, omdat ze niet in kuddes rondbanjeren. Kippen zijn beter af in een hok met zo min mogelijk andere kippen ook vanwege stressfactor. Dus naar buiten in een kudde is dus niet zo bevoordelijk als iedereen maar moet geloven.
vele kippen in de bio industrie zijn "scharrel" die lopen dus in enorme stallen "vrij" rond. MET afgeknipte snavels natuurlijk omdat ze elkaar anders pikken.
lifaya schreef:nee hoor, ik zie ook veel stieren in de weides, maar kan aan mij liggenqua melkrunderen zie ik natuurlijk wel alleen koeien lopen
Yviertje schreef:AppelQueen schreef:
vele kippen in de bio industrie zijn "scharrel" die lopen dus in enorme stallen "vrij" rond. MET afgeknipte snavels natuurlijk omdat ze elkaar anders pikken.