EHEC bacterie eist nog meer levens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:05

Spruitgroentes worden volgens mij voornamelijk in kassen gekweekt?

Ergens heb ik gelezen dat een beek besmet zou zijn en dat de teler het water van die beek gebruikt heeft om zijn spruitgroentes te sproeien/wassen, dat lijkt mij ook wel een geloofwaardig verhaal.
Maar ik wacht rustig af of er nog een officieel verhaal naar buiten komt.

gohya

Re: EHEC bacterie eist nog meer levens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:25

Ik ben bang dat we nooit het officiële verhaal zullen horen.
Ook dit zal wel in de doofpot gaan,net als het verhaal van de dode vogels die uit de lucht vielen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:27

Persoonlijk geloof ik niet zo in complottheoriën en doofpotten. We zullen wellicht niet alles te weten komen en dat is wat mij betreft ook helemaal niet nodig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:56

joostvangestel schreef:
Denk dat vogelpoep nog een groter risico is dan uitgedroogde overwaaiende mest.

Dat weet ik wel zeker; ben bijna overleden aan psittacosis.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:13

Jeetje het dodental is nu 43!
Laatste keer dat ik het hoorde was het 36.
Je hoort er trouwens nog maar weinig over?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:58

gohya schreef:
Jeetje het dodental is nu 43!
Laatste keer dat ik het hoorde was het 36.
Je hoort er trouwens nog maar weinig over?

...en over Fukushima?

Het punt is dat zoals Bandida al schreef de nieuwswaarede van het échte probleem niet interessant, zelfs tegen het ´publieke belang´ is.

Zoek maar eens goed verder naar het onstáán van deze variant E.coli.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:55

Over de "mexicaanse" griep hoor je ook maar weinig. Over paratyfus en Malaria ook. Toch gaan daar nog verrekt veel mensen dood aan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:31

Paratyfus en Malaria komt in Europa bijna niet voor.
Er sterven in Europa weinig mensen aan,daarom hoor je er weinig over.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:10

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:14

Ik hoorde dat gister ook op het nieuws dat die bacterie nu ook in Frankrijk is gevonden.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:23

In Frankrijk is waarschijnlijk gewoon een voedselvergiftiging... Er werd soep op een braderie verkocht, waarin de kiemgroente waren verwerkt, alleen de mensen die soep hebben gehad, zijn ziek.
Waarschijnlijk is dit niet helemaal hygienisch klaargemaakt, het was daar qua temperatuur bloody hot natuurlijk.
Verder zijn er in de rest van Frankrijk geen problemen opgedoken mbt de kiemgroente

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:46

nate schreef:
In Frankrijk is waarschijnlijk gewoon een voedselvergiftiging...

Waar heb je dat vandaan?
Ik las dat het om dezelfde variant van e-coli ging als in Duitsland, wat niet zo voor de hand liggend is.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 03:58

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:03

Het blijkt, dat de kiemspruiten zijn geconsumeerd tijdens een kermis in een vrijetijdscentrum voor
kleine kinderen in Bègles bij Bordeaux. Uit nadere berichten blijkt nu dat de kiemen in een soep zaten,
die door medewerksters van dit centrum ter verkoop werd aangeboden.
De weersomstandigheden tijdens de kermis / braderie waren verre van ideaal te noemen voor verse
producten; recentelijk werd nog een temperatuur van bijna 39º C gemeten en het spreekt voor zich, dat
de hygiënische omstandigheden tijdens deze braderie thans worden onderzocht.
Medewerkers van het ‘Institut de Veille Sanitaire’ gaan 200 medewerkers van deze braderie
ondervragen omtrent de sanitaire en hygiënische omstandigheden.
Het heeft er nu alle schijn van, dat hier eerder sprake is van een voedselvergiftiging, dan van een
besmetting door de aanwezigheid van de Ehec bacterie op zaad.
Saillant detail is overigens, dat de burgemeester van de Bègles een van radio en TV bekend ecoloog is,
die , wellicht om zijn verantwoordelijkheid voor de sanitaire voorzieningen te verdoezelen, direct het
zaad als ‘boosdoener’ heeft aangewezen. Dit laatste zal uiteraard gevoed zijn door de recente
gebeurtenissen in Duitsland, die zoals inmiddels ook is gebleken, een heel andere wending hebben
gekregen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:53

Citaat:
Egyptisch zaaigoed achter uitbraak EHEC ROME - De recente uitbraken van de gevaarlijke darmbacterie EHEC zijn waarschijnlijk terug te leiden tot Egypte. Twee ladingen geïmporteerd fenegriekzaad lijken verantwoordelijk te zijn voor de problemen in Duitsland en Frankrijk. Die hebben al aan bijna 50 mensen het leven gekost.

Dat heeft de EU-dienst voor voedselveiligheid, de EFSA, woensdag laten weten. In 2009 geïmporteerd fenegriekzaad wordt verantwoordelijk gehouden voor de Franse EHEC-uitbraak. De Duitse klachten worden toegeschreven aan fenegriekzaad dat vorig jaar werd geïmporteerd uit Egypte. De EFSA maakt niet duidelijk hoe het fenegriekzaad de problemen zou hebben veroorzaakt.

Fenegriek is een kiemgroente uit het Midden-Oosten. Het wordt onder meer gebruikt als keukenkruid. Eerder werden bietenspruiten in verband gebracht met de dodelijke EHEC-bacterie.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:53

Aha, wel heel ironisch. Koren op de molen voor de samenzweringstheorie aanhangers. Al Qaeda is opeens een stuk aannemelijker, hoewel ik een "aanslag" met een aanlooptijd van 2 jaar wel redelijk bespottelijk zou vinden. Het zou gemakkelijker zijn om Mubarak maar aansprakelijk te stellen. Die miljarden van hem moeten toch nog verdeeld worden, de tuinders zouden er wel een deel van kunnen gebruiken ;)

Maar zelfs als bewezen gaat worden dat Fenegriekzaad de bron is, is de grote vraag dan weer: hoe kwam het op dat zaad?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:20

joostvangestel schreef:
Maar zelfs als bewezen gaat worden dat Fenegriekzaad de bron is, is de grote vraag dan weer: hoe kwam het op dat zaad?

:)*

Al gevonden wat de oorsprong is van deze bacterie-variant?
Zit geen samenzwering achter, alleen een doofpot mbt bio-technologie. Daar zit erg veel in wat niet zozeer geheim gehouden wordt als wel verzwegen voor het brede publiek in het ´grotere belang´.