Osama Bin Laden is dood!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:26

Fenneeee schreef:
lijkt me best wel raar in de zee dumpen, stel je bent dan aan het zwemmen en dan zie je ineens binladen voor bij drijven, ik weet dat het niet kan maar het zou maar gebeuren

Ja, daar denk ik dan ook gelijk aan! :+ Waarschijnlijk te veel films gezien

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:26

listiglistje schreef:
Cayenne schreef:
Is al bevestigd dat hij in zee is gedumpt?
Ik kan daar namelijk helemaal niets over terugvinden op nieuws sites.

Lijkt mij raar in zee dumpen.....persoonlijk had ik, als ik Amerika was, hem opgezet voor in het museum :')

Wordt een spectaculair vervolg van "A night in the museum" :') :o

PussInBoots

Re: Osama Bin Laden is dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:30

Het enige wat ik kon bedenken meteen na dat ik hoorde dat hij dood was was wat voor wraakacties er ongetwijfeld al klaar zullen staan. En op welk land het gericht wordt.....

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:36

furious schreef:
Fenneeee schreef:
lijkt me best wel raar in de zee dumpen, stel je bent dan aan het zwemmen en dan zie je ineens binladen voor bij drijven, ik weet dat het niet kan maar het zou maar gebeuren

Ja, daar denk ik dan ook gelijk aan! :+ Waarschijnlijk te veel films gezien

ja, ik heb inderdaad teveel films gekeken, :+

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:38

Denk dat het hele "in de zee gegooid" gebeuren maar een verhaaltje is. Volgens mij hebben ze hem gewoon mee genomen, en dit in de wereld gebracht zodat ze zijn lichaam niet komen opeisen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:41

I snap de gedachtengang erachter ook niet helemaal eerlijk gezegd. Had beter opgelost kunnen worden...

Wat betreft "dat geloof" ben ik het er mee eens dat bij alle geloven de extremistische aanhang een beetje boel eng is. Dat maakt echt niet zo veel uit welk geloof dan wel... Het enige is dat er binnen de islam geen tolerantie is voor andere geloven, terwijl dat bij de meeste anderen toch anders is.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:43

In de zee gooien kan best. Volgens de islamitische traditie mag het als je echt geen raad weet met het lichaam (op zee) na de rituelen. Het is een man die staatloos is en ik ga er niet vanuit dat ook maar een land hem wil 'hebben'. Ook zijn thuisland niet en dan kom je met het feit dat je het lichaam niet kwijt kunt + dat het zo snel mogelijk begraven moet worden. Dus dan de zee.

Ze hebben er echt wel over nagedacht hoor... Als ze de rituelen niet respecteren jagen ze hun 'tegenstanders' nog meer in het harnas, met alle gevolgen van dien.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:44

manic schreef:
Het enige is dat er binnen de islam geen tolerantie is voor andere geloven, terwijl dat bij de meeste anderen toch anders is.

En ik heb als vrouw zijnde geen zin om in een heel gewaad een x aantal meter achter mijn man aan te moeten sjokken :+

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:45

PussInBoots schreef:
Het enige wat ik kon bedenken meteen na dat ik hoorde dat hij dood was was wat voor wraakacties er ongetwijfeld al klaar zullen staan. En op welk land het gericht wordt.....

Eerste wat ik ook dacht... Hij heeft vast mensen die wel achter hem staan en wat zijn die nu wel niet van plan?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:46

Rider01 schreef:
En ik heb als vrouw zijnde geen zin om in een heel gewaad een x aantal meter achter mijn man aan te moeten sjokken :+

Gelukkig schrijft de Islam dat ook niet voor :)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:48

Tsja dat jij daar geen zin in hebt kan best, maar er zijn een hoop andere vrouwen die dat uit geloofsovertuiging wel willen. Ik heb ook geen zin m te vasten/in de kerk te zitten/een kruisje om me hals te dragen/een keppeltje opdoen, maar er zijn toch genoeg mensen die dat wel willen en ik vind dat je daar gewoon respectvol mee om moet gaan (en ja, dat geld ook voor boerkas).

Leven en laten leven...

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:51

manic schreef:
Tsja dat jij daar geen zin in hebt kan best, maar er zijn een hoop andere vrouwen die dat uit geloofsovertuiging wel willen. Ik heb ook geen zin m te vasten/in de kerk te zitten/een kruisje om me hals te dragen/een keppeltje opdoen, maar er zijn toch genoeg mensen die dat wel willen en ik vind dat je daar gewoon respectvol mee om moet gaan (en ja, dat geld ook voor boerkas).

Leven en laten leven...

Met dat laatste stukje zouden de Moslims toch iets beter om moeten gaan..want alles wat niet is als hun moet dood... Ik vind t prima dat mensen geloven, maar val elkaar er niet mee lastig.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:53

OldSkipper schreef:
Met dat laatste stukje zouden de Moslims toch iets beter om moeten gaan..want alles wat niet is als hun moet dood... Ik vind t prima dat mensen geloven, maar val elkaar er niet mee lastig.

Volgens mij weet het merendeel van de Moslims dat anders prima te relativeren :)
Net als dat het merendeel van de Christenen niet alle extreme dingen uit de bijbel naleven.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:55

Respect moet je verdienen en extreme acties die leiders eisen van hun volgelingen vanuit welk geloof dan ook krijgen van mij nooit respect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:55

Tja, ALS je in complot theorieën gelooft, is dit toch wel een buitenkansje....

- Osama Bin Laden is ooit gefinancierd door de CIA om de russen aan te kunnen pakken...
- Na 9/11 mocht diezelfde dag niemand het land meer in of uit.... BEHALVE DE FAMILIE BIN LADEN!!!! Die zijn gelijk op 't eerste vliegtuig gezet om veilig weg te kunnen uit de VS. De Bin Ladens zijn al jarenlang bevriend met de familie Bush.
- Er zijn allerlei andere rare ontdekkingen gedaan rondom de twintowers die niet kloppen met een aanslag puur door vliegtuigen.
- Een dergelijke terroristische aanval is ídeaal om angst in het volk te praten. Angst is macht.
- Een oorlog in een olie land geeft een práchtig excuus om de olieprijzen te laten stijgen naar recordhoogtes.... Wie denk je dat dáár op verdient?

- En nu... een prachtig 'pensioen' voor Osama Bin Laden. Wiens dode lichaam nu in zee is gegooid nadat hij "plotseling" ontdekt is en direct vermoord is.... Niemand meer die onderzoek op het lichaam kan doen om onafhankelijk vast te stellen of hij het wel degelijk was.

Ach ja...
Ik weet niet wat je tegenwoordig wel of niet kunt geloven.
Maar ik weet wel dat er achter de schermen héél veel meer gebeurd dan dat wij als burgertjes ooit te horen/te zien krijgen :j

Sommige dingen zijn een beetje té toevallig.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:56

Guinevere schreef:
Ik wil heel graag blij zijn, maar ik ben bang voor de gevolgen die dit gaat hebben. Niet iedereen zal hier blij om zijn en er staat vast al een net zo extreme opvolger klaar ..

Helemaal mee eens :brr:

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:58

De reden van het zeemansgraf: Bin Laden was in Saoudi-Arabië geboeren, Saoudi-Arabië wilde het lichaam niet, en andere landen ook niet.
Daarbij zou er dan in zo'n land een "bedevaartsoord" ontstaan voor mensen met terroristische trekjes...

Daarom, en omdat een moslim binnen 24 uur begraven moet worden, is er dus voor de zee gekozen.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:00

Femke schreef:
- En nu... een prachtig 'pensioen' voor Osama Bin Laden. Wiens dode lichaam nu in zee is gegooid nadat hij "plotseling" ontdekt is en direct vermoord is.... Niemand meer die onderzoek op het lichaam kan doen om onafhankelijk vast te stellen of hij het wel degelijk was.

Ik heb gehoord dat ze eerst met het lichaam ergens heen zijn gegaan om te kijken of hij het ook echt was.

Blij ben ik zeker met zijn dood, maar net als wat Guinevere zegt ben ik ook bang voor de gevolgen... straks komt er toch nog een 3e wereld oorlog van (omdat ze 40 min bezig zijn geweest een man te doden)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:02

manic schreef:
Het enige is dat er binnen de islam geen tolerantie is voor andere geloven, terwijl dat bij de meeste anderen toch anders is.

In de koran wordt benadrukt dat de islam voort is gekomen uit het jodendom en het christendom, en dat deze geloven dan ook zoveel mogelijk met respect moeten worden behandeld.. Kijk dat dat in de praktijk niet altijd gebeurd is een ander verhaal, maar het is wel een beetje jammer dat nu al die miljarden mensen worden afgedaan als niet tolerant terwijl dat maar een klein gedeelte is die dus niet eens juist via hun eigen religie handelt..

Femke ik ben het helemaal met je eens, er zijn zoveel dingen waar wij gewoon geen weet van hebben. Ergens ook wel logisch want je kan nu eenmaal niet alles aan iedereen duidelijk maken en nog steeds als 'the good guys' over willen komen.. Maar hoe machtiger een land, hoe meer belangen erbij..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:05

OldSkipper schreef:

Niet alle moslims denken zo hoor... Ik ken genoeg moslims die niet vinden dat ik dood moet en ze vallen mij er ook niet mee lastig, dus dat scheelt weer :)

En omdat een aantal mensen binnen de islam niet tolerant naar andere geloven zijn betekent nog niet dat het omgekeerd ook maar zo moet zijn. Een beetje tolerantie over en weer zou de wereld een hoop goed doen.

@Femke Leuke theorie allemaal, maar het is niet helemaal zo recht toe recht aan als je daar neer zet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:06

Femke, ik vind al die verhalen en docu's ontezttend manipulatief, maar ik geloof zeker dat er vieze spelletjes gespeeld zijn.

Amerika is niet schoon, osama ook niet.
Ik denk alleen dat deze actie olie op het vuur zal gooien.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 02-05-11 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:07

manic schreef:
@Femke Leuke theorie allemaal, maar het is niet helemaal zo recht toe recht aan als je daar neer zet.

Vandaar ook de term "complot theorieën" ... en niet praktijken ;)
Wat er daadwerkelijk van waar is zullen wij als burgers nooit te zien/horen krijgen.

Maar er zijn wel zo ontzettend veel dingen die gewoon "niet kloppen".... En er zijn zo veel belangen verstrengeld...
Lastig om daar een absolute waarheid in te vinden :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:09

Ik dacht vanochtend onmiddellijk: ik denk dat ze ons bij onze rekker hebben...

Ik weet niet in hoeverre ik dit moet geloven, ik zou graag harde bewijzen willen dat hij het wel degelijk was?

En bij hem eindigt het niet, zoals eerder door iemand hier gezegd, zijn opvolger staat al lang en breed klaar!

Ik ben blij dat het niet ons land is dat hem te pakken heeft gekregen :n

Hier komt nog een gevolg aan, wees daar maar zeker van!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:11

Korte maar heldere samenvatting :j
Verdeel en heers zeg maar.........

Femke schreef:
Tja, ALS je in complot theorieën gelooft, is dit toch wel een buitenkansje....

- Osama Bin Laden is ooit gefinancierd door de CIA om de russen aan te kunnen pakken...
- Na 9/11 mocht diezelfde dag niemand het land meer in of uit.... BEHALVE DE FAMILIE BIN LADEN!!!! Die zijn gelijk op 't eerste vliegtuig gezet om veilig weg te kunnen uit de VS. De Bin Ladens zijn al jarenlang bevriend met de familie Bush.
- Er zijn allerlei andere rare ontdekkingen gedaan rondom de twintowers die niet kloppen met een aanslag puur door vliegtuigen.
- Een dergelijke terroristische aanval is ídeaal om angst in het volk te praten. Angst is macht.
- Een oorlog in een olie land geeft een práchtig excuus om de olieprijzen te laten stijgen naar recordhoogtes.... Wie denk je dat dáár op verdient?

Ach ja...
Ik weet niet wat je tegenwoordig wel of niet kunt geloven.
Maar ik weet wel dat er achter de schermen héél veel meer gebeurd dan dat wij als burgertjes ooit te horen/te zien krijgen :j

Sommige dingen zijn een beetje té toevallig.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:11

Aan de ene kant blij dat ze hem hebben, helaas dood maar ja beter iets dan niets.
Aan de andere kant toch wel een soort van angst over de gevolgen, acties en reacties van de Taliban, ben ervan overtuigd dat ze iets van zich laten horen en dan denk ik eerder in negatieve zin van het woord ;(