Trimmer trapt puppy dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:51

minikatje schreef:
puppies zijn kwetsbaar hoor :)
en als je met je hoofd op een paaltje valt hoeft het niet eens hard te gaan om te komen overlijden.

fijn dan niet de hele post gelezen wordt btw :')

Ik heb je gele post gelezen hoor, maar ik wou niet op alles reageren. Moet ik er op reageren dat jij zegt dat meneer niet stond te springen en roepen dat hij het hondje dood had gemaakt? Dat hij zei dat het haar eigen schuld was, was al erg genoeg.

Of had ik er op moeten reageren dat jij ook wel eens hond raakt tijdens het joggen? Ik neem dat jij nog nooit een hondje dood hebt geschopt, al dan niet 'per ongeluk'? Waarom moet ik daar op reageren?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:44

Waar gaat het heen in dit rare landje. Meteen agressief gedrag door de reactie van de hardloper, de erg heftige reactie van mensen die reageren op dit bericht en hier ook weer. Wat de oorzaak ook is, vergissing, opzet het resultaat is gelijk, de mensen zijn hun hondje kwijt, de hardloper wordt flink aangesproken op zijn gedrag en zal daar denk ik in zijn omgeving wel een tijd last van houden (hoop ik ook eigenlijk wel want schoppen en dan zo'n botte reactie geven is gewoon not done).

Wij hebben dit een keer met onze kruising gehad toen hij ook een jong en blij pubertje was. We liepen waar hij los mocht bij een waterplas waar ook wat vissers aan het vissen waren. Beestej gaat blij om een man af om hem gedag te zeggen man haalt zonder iets te zeggen vol uit met zijn voet, gelukkgi alleen raak op Wesleys billen maar toch. Ik heb die man eerst verbijsterd zitten aankijken en daarna de huid volgescholden en het gemeld bij de politie overigens zonder resultaat. maar toch het idee dat je schopt.

En wat betreft ergens een opmerking waar het hondenlos gebied is komen geen joggers. Verkijk je daar enit op. Wij hebben een stukje verder op een heel groot heidegebied waar op een stukje de honden los mogen lopen. En daar breek je je nek over de hardlopers en mensen en gezinnen die een hekel hebben of bang zijn voor honden. Mijn mannetje is wel eens tijdens het hardlopen met onze hond uitgescholden door een hysterische grootmoeder met krijsend kleinkind dat hij moest oprotten met zijn loslopende hond (beest kwispelde even en rende gewoon langs). Mijn man heeft haar toen ook gezegd als u zo bang bent voor honden kom dan niet juist hier wandelen waar ze los mogen, daarop werd er nog van alles niet netjes gezegd en is hij maar doorgerend met losse hond.

AL was gister daar wel een grappige siuatie hoe het ook kan. Er was een gezin met 2 kinderen aan het genieten in het zand met balspelletjes en zo. Zit er een stukje verderop een mevrouw met een jachthond die opeens naar die mensen rent een broek pakt en er heel blij mee gaat rondrennen. Een erg genante situatie, de mevrouw van de hond schaamde zich rot nadat ze met moeite de hond en de broek te pakken had gekregen ging meteen ergens anders zitten en het gezin had de slappe lach met de mededeling tjsa dat is het risico als we hier heengaan.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:54

Diablo schreef:
minikatje schreef:
puppies zijn kwetsbaar hoor :)
en als je met je hoofd op een paaltje valt hoeft het niet eens hard te gaan om te komen overlijden.

fijn dan niet de hele post gelezen wordt btw :')

Ik heb je gele post gelezen hoor, maar ik wou niet op alles reageren. Moet ik er op reageren dat jij zegt dat meneer niet stond te springen en roepen dat hij het hondje dood had gemaakt? Dat hij zei dat het haar eigen schuld was, was al erg genoeg.

Of had ik er op moeten reageren dat jij ook wel eens hond raakt tijdens het joggen? Ik neem dat jij nog nooit een hondje dood hebt geschopt, al dan niet 'per ongeluk'? Waarom moet ik daar op reageren?

wel een pootje gebroken.
en nee, ik loop niet als een zombie en ja ben 2 weken van slag geweest.
was het mijn schuld, nee.
beestje schoot vanachter een struik en stond plots voor me, kon niet uitwijken niks.
2 sec later lagen we allebei op de grond, ik enkel verstuikt hij poot gebroken.
baasjes namen het gelukkig goed op, voor hetzelfde geldt had ik een dure rekening moeten betalen.
heb wel een deel meebetaald, en hondje loopt weer blij rond.
maar wat als ik tegen zn hoofd was gekomen, dan had hij het niet na kunnen blaffen.

nu ben ik wel een redelijke hondenliefhebber en kan veel hebben, maar je kunt mensen niet altijd kwalijk nemen als er weer 1 op ze af komt stuiven.
de meesten zitten er niet op te wachten en als je hond niet luistert is dan niet het probleem van de omstanders, wees eerlijk.

heb ook 2 hechtingen gehad, omdat er 1 mijn been als jaag-object beschouwde..
alles heeft 2 kanten.

naar mijn mening was dit ook een tragisch ongeluk, en geen opzet.

Ginootje

Re: Trimmer trapt expres puppy dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:43

Wat een zieke mensen op de wereld zeg!
Waar gaat dit naar toe.. echt bizar gewoon!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:04

De hardloper heeft, zoals het hier in dit artikel gebracht wordt, niet heel netjes gereageerd, maar ik denk alsnog dat er sprake is van een dom ongeluk en niet van opzet, zeker niet om het hondje dood te trappen.
Maar we lezen hier alsnog maar 1 kant van het verhaal, dus zeker weten doe je het niet.

Maar ook ik ben hardloper en ook ik heb te maken met loslopende honden).

En ja, ook ik heb wel eens een pup tussen mijn benen gehad, die ik weliswaar met alle pijn en moeite heb geprobeerd te ontwijken (was aan het eind van een zeer zware training en dan is snel reageren niet altijd even gemakkelijk meer).

Maar je schrikt als loper doorgaans net zo hard als de eigenaar.
En als loper kom je niet vaak slechts 1 niet aangelijnde hond tegen die tussen je benen doorspringt, of tegen je opspringt (heb ook wel eens krassen in mijn been gehad door zo'n akkefietje), maar vaak wel een stuk of 10.

En ja, dan word je daar inderdaad wel eens moe van. Als ik ga lopen, loop ik om te trainen, en als ik bij elke hond stil moet gaan staan, word je daar letterlijk heel moe van. Lekker duurloopje loopt het best als je gewoon lekker door kunt lopen.

Uiteraard is het geven en nemen en ik zal echt niet stug doorrennen in alle gevallen dat ik een hond tegenkom. Maar daartegenover verwacht ik van mensen met (loslopende) honden, dat ze de hond onder appel hebben staan als ze andere mensen in het bos tegenkomen. Anders moeten ze het dier maar niet los laten lopen. Ook hondenlosloopgebied is geen vrijbrief om allerlei losgeslagen niet luisterende honden maar goed te praten (heb hier wel eens ruzie over gehad met een hondenuitlaatservice nl, die vond dat ze alle recht van spreken had want het was tenslotte hondenlosloopgebied).
Ik begrijp overigens niet waarom je als hardloper niet door het hondenlosloopgebied zou mogen hardlopen, wat ik eerder in het topic tegenkom? Bij ons is de bosrand hondenlosloopgebied. Moet ik dus eerst wandelend tot diep het bos in voor ik zou mogen gaan hardlopen? Dacht het niet :n Honden mogen los in een losloopgebied, als de eigenaar de dieren onder appel heeft.

Neemt niet weg dat dit een zeer tragisch ongeval is, waarbij ik me goed kan voorstellen dat de getroffen familie erg aangedaan is. Ik zelf had waarschijnlijk heel anders gereageerd en me zeker schuldig gevoeld wanneer door mijn voet het hondje zou zijn overleden. Maar nogmaals, we lezen hier maar 1 kant van het verhaal, je weet niet wat de betrokken hardloper precies gedaan heeft.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:27

Als dit bij mij gebeurt was vrees ik dat meneer de trimmer het niet meer had kunnen navertellen. 1 van mijn kleine Maltesers is eens bijna plat gereden door een fietser die OP het voetpad fietste, terwijl mijn hondje vast zat aan de lijn.
Je weet toch dat een klein teer hondje zo'n schop niet overleefd? Is het nou een grote Mastiff (dan mag je nog niet schoppen, tenzij de hond je echt gericht aanvalt), die overleefd het wel. Maar zo'n klein pupje? Ik heb zelf 7 honden, waarvan 6 kleintjes. Als er iets met 1 van hun gebeurt door toedoen van een ander, dan stuur ik mijn Am Staff er achter aan, of ik vil diegene zelf.
Ziekelijke mensen zijn er toch.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:34

xx_Horsiex schreef:
amillia schreef:
Hardloper heeft zich gemeld en z'n excuus aangeboden: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... Boet.dhtml

Snel het boetekleed aantrekken, en niet eens omdat hij spijt heeft maar schrok van de media aandacht? Wat een banketstaaf, echt, gewoon een banketstaaf.

Het gaat hier om een puppy, geen Deense Dog van 60 kilo die achter je aanrent, een PUPPY. Terwijl die mensen hem ook nog gevraagd hebben om een moment te stoppen, maar nee we schoppen het beestje maar dood. Misschien een onbewuste trap, maar dan nog, je trapt een puppy niet! Je trapt geen enkel dier. Ik trap toch ook geen kinderen die mee lopen met me omdat ze iets willen vragen of weet ik veel?

_/-\o_
Wat een achterlijke idioot!! Waar gaat t heen met de wereld? Die man heeft echt geen ziel, als je zoiets doet!!! En dan alsof t nog niet erg genoeg is: voor de neus van een kind.. Die vent is gewoon ZIEK.. Laat m maar eens hierheen komen.. Loop ik "per ongeluk" met mijn fries over hem heen.. Kijken of hij dat lekker vind.. Achterlijk deus..

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:41

_/-\o_
Wat een achterlijke idioot!! Waar gaat t heen met de wereld? Die man heeft echt geen ziel, als je zoiets doet!!! En dan alsof t nog niet erg genoeg is: voor de neus van een kind.. Die vent is gewoon ZIEK.. Laat m maar eens hierheen komen.. Loop ik "per ongeluk" met mijn fries over hem heen.. Kijken of hij dat lekker vind.. Achterlijk deus..[/quote]

ben ik het mee eens,

en dat hij pas zijn excuus gaat aanbieden doordat er veel aandacht voor was in de media vind ik minstens net zo erg.
als het echt een ongeluk was, dan had hij dat wel gelijk gedaan en niet omdat de media er aandacht aan gaf!!!!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:44

misschien kwam hij er via de media achter wat er gebeurt was?

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:49

minikatje schreef:
misschien kwam hij er via de media achter wat er gebeurt was?

wat ik uit het stuk begrijp heeft hij dondersgoed gezien dat het hondje dood in de armen van het meisje lag en hij riep toch ook eigen schuld.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:50

uit het telegraafstuk?
telegraag is een sensatiekrant die de helft lekker aandikt.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:58

minikatje schreef:
uit het telegraafstuk?

dat is waar, dat doet de telegraaf, maar feit is dat het puppy dood is en de trimmer doorgelopen is.
blijft in mijn ogen een kl*te vent, zou hem ook best wel willen schoppen :j

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:04

getverderre ik moet mijn tranen hier bedwingen..
nou moet ik zeggen dat als het om dieren gaat ik een nogal opvliegend en erg beschermend persoon ben.
ik voel alweer neiging om die man eens flink te gaan uitvoeteren.
Hebben ze hem al gevonden.. want deze man moet hier zeker voor gaan boeten..
dit is gewoon moord!
alleen vraag ik me in dit stukje wel af hoe ze weten dat het een trimmer is?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:05

minikatje schreef:
uit het telegraafstuk?

Hond is dood in de armen van een kind en renner is weggelopen na te zeggen dat ze daar maar niet moest lopen, daar is niets sensationeels aan, dit is het en het is schandelijk dat mensen dit nog goed proberen te praten ook.
Bij mij in de wijk zou die man nu een heel groot probleem hebben, want zo ga je niet met dieren en kinderen om.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:07

Gelukkig kunnen veel bokkers niet lezen of logisch nadenken hoe de situatie geweest zou kunnen zijn.

Denken jullie nou echt dat iemand moetwillig op een hondje (wat meer formaat rat heeft dan hond) gaat springen, het van de grond schraapt, bij een kind in de handen pleurt en zegt: lekker puh, eigenschuld dikke bult en had je em maar aan de riem moeten houden???

Of zou de hond plotseling onder/voor zn voeten zijn gelopen (terwijl dit eigenlijk niet eens zou moeten kunnen omdat het geen losloop gebied was), heeft hij de hond geraakt met zn been/voet, gaf de hond een piep/gil/blaf en dook weg (normale reactie als je op een teentje oid staat lijkt mij), reageerde man geirriteerd met: je moet je hond hier aan de lijn houden! en is rustig doorgegaan met zijn training?
Vervolgens komt kind aan lopen en ziet dat hond niet meer leeft.

gelukkig leest bokt niet verder dan de neus lang is, en is het bericht dat de trimmer zich heeft gemeld door amper iemand gelezen :+
Laatst bijgewerkt door Mri op 11-04-11 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:10

nine1987 schreef:
xx_Horsiex schreef:

Snel het boetekleed aantrekken, en niet eens omdat hij spijt heeft maar schrok van de media aandacht? Wat een banketstaaf, echt, gewoon een banketstaaf.

Het gaat hier om een puppy, geen Deense Dog van 60 kilo die achter je aanrent, een PUPPY. Terwijl die mensen hem ook nog gevraagd hebben om een moment te stoppen, maar nee we schoppen het beestje maar dood. Misschien een onbewuste trap, maar dan nog, je trapt een puppy niet! Je trapt geen enkel dier. Ik trap toch ook geen kinderen die mee lopen met me omdat ze iets willen vragen of weet ik veel?

_/-\o_
Wat een achterlijke idioot!! Waar gaat t heen met de wereld? Die man heeft echt geen ziel, als je zoiets doet!!! En dan alsof t nog niet erg genoeg is: voor de neus van een kind.. Die vent is gewoon ZIEK.. Laat m maar eens hierheen komen.. Loop ik "per ongeluk" met mijn fries over hem heen.. Kijken of hij dat lekker vind.. Achterlijk deus..

loop ik perongelijk met mijn fries er over heen _/-\o_ :') hillarisch.. maar ik zou precies het zelfde doen!
en inderdaad.. het is geen aggresieve volwassen hond die al blaffend achter je aan komt!
Een collega van mijn oom heeft dat wel eens gehad.. die zat op de fiets en toen kwam er op 1x vanaf een erf af een aggressieve blaffende herdershond achter hem aan.. hij beet die man gewoon in de hielen. toen gaf hij een schop terug, natuurlijk om van die hond af te komen.. en pats hond lag dood op de weg.. bleek hij precies op het zwakke punt (tussen hoofd en borst als ik het goed heb) te hebben geschopt... tja dan vind ik het een hele andere zaak dat je zo'n houding trekt.. maar dit... een puppy vrolijk dartelend te grote van een kat... en hij is notebene nog wel met de benenwagen.. met een fiets of auto stop je niet 1, 2, 3 maar als ik aan het hardlopen ben kan ik zo in 1 klap stil staan hoor...onbegrijpelijk :n

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:12

ma_rie_tje schreef:
Gelukkig kunnen veel bokkers niet lezen of logisch nadenken hoe de situatie geweest zou kunnen zijn.

Denken jullie nou echt dat iemand moetwillig op een hondje (wat meer formaat rat heeft dan hond) gaat springen, het van de grond schraapt, bij een kind in de handen pleurt en zegt: lekker puh, eigenschuld dikke bult en had je em maar aan de riem moeten houden???

Of zou de hond plotseling onder/voor zn voeten zijn gelopen (terwijl dit eigenlijk niet eens zou moeten kunnen omdat het geen losloop gebied was), heeft hij de hond geraakt met zn been/voet, gaf de hond een piep/gil/blaf en dook weg (normale reactie als je op een teentje oid staat lijkt mij), reageerde man geirriteerd met: je moet je hond hier aan de lijn houden! en is rustig doorgegaan met zijn training?

gelukkig leest bokt niet verder dan de neus lang is, en is het bericht dat de trimmer zich heeft gemeld door amper iemand gelezen :+

nou jij kan ook niet helemaal goed lezen :Y) ... aangezien er staat dat de vrouw zelf naar het beestje toe liep.. en hoe weet jij dat het een niet los loop gebied was.. als ik vragen mag ;)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:13

ma_rie_tje schreef:

Je moet bij de Telegraaf gaan werken. :n over sensatie gesproken, de waarheid is al hard genoeg.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:19

ma_rie_tje schreef:

ik heb dat dus wel gelezen, en zoals ik al schreef vind ik dat ook erg, pas je excuus aanbieden omdat de media er op duikt.
ik vind wel dat jij erg de kant van de trimmer kiest, ik lees het stuk toch echt anders, en ja ik denk dat er zeker mensen zijn die dit moedwillig doen, er zijn genoeg zieke mensen in deze wereld, zet het journaal aan en je ziet niet anders!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:30

De kantvan de trimmer kiezen? nee, ik ga ervanuit dat niemand moedwillig een dier vermoord op pijn doet. Ik heb nog enigsinds gelof in de goedheid van de mens.
Hij had moeten stoppen op het moment dat hij de hond raakte. Daar ben ik het mee eens. Het is niet netjes wat er is gebeurd.
Hij heeft dit niet gedaan en is doorgelopen naar de beheerder om zijn beklag te doen over mensen die de regels niet naleven of vinden dat die niet voor hun gelden.

En zoals een mod opmerking laatst al zei (ik quote even)
Leonoor schreef:
Frappant dat elk topic over een gebeurtenis waarbij een dier, doorgaans ongewenst, heeft moeten lijden als hoofdmoot reacties krijgt waarin aangegeven staat dat de dader moet worden opgeknoopt, gecastreerd, onder de bus moet komen en noem maar zo op. Even voor de duidelijkheid, dergelijke verwensingen willen wij op bokt niet zien, of de persoon nog wel of geen bekende is!
Daarbij het verzoek om met elkaar een discussie te voeren in plaats van een catfight waarbij het de sport lijkt te zijn om elkaar zo heftig mogelijk af te fakkelen. Een discussie gaat op basis van argumenten, niet meer en niet minder. En iedereen die hier meepraat is oud en wijs genoeg om die te gebruiken. Mijn dank :)

En hoe ik erbij kom over het losloop gebied?
door ook de stukken uit andere kranten te lezen.

Citaat:
Hij was er op de bewuste dag vandoor gegaan, om de beheerder van recreatiepark Het Hulsbeek zijn verhaal te vertellen. 'Maar dan is het wel raar dat deze beheerder vervolgens geen contact opneemt met de politie', aldus Hans Hofstede.
(bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/9506 ... binnenland)

en dan vervolgens gewoon even logisch nadenken en op de huisregels zoeken
Citaat:
Honden
Uit hygiënisch oogpunt kunnen we niet toestaan dat uw hond zich op de zandstranden, zonneweiden of in het water van Het Hulsbeek bevindt. Er is een speciale route op het park aangegeven waar honden vrij mogen spelen en rennen. Ook is er een hondenuitlaatveld. Daarbuiten zijn honden alleen aangelijnd en in gezelschap van hun baas toegestaan.

bron: http://www.hethulsbeek.nl/info/

Want: mensen zaten te picknicken. Neem aan dat je dat op een veldje doet waar je niet direct in de oliebol zit en honden en frisbees/ballen om je oren vliegen.
(dus niet op het hondenuitlaatveld, want daar zal ongetwijfeld behoorlijk wat oliebol liggen en ballen/takken/frisbies met bijbehorende honden rond vliegen).
Daarbij stond het dacht ik ook in een van de andere kranten artikelen (die ik nu niet meer kan vinden)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:35

ma_rie_tje schreef:
De kantvan de trimmer kiezen? nee, ik ga ervanuit dat niemand moedwillig een dier vermoord op pijn doet. Ik heb nog enigsinds gelof in de goedheid van de mens.
Hij had moeten stoppen op het moment dat hij de hond raakte. Daar ben ik het mee eens. Het is niet netjes wat er is gebeurd.
Hij heeft dit niet gedaan en is doorgelopen naar de beheerder om zijn beklag te doen over mensen die de regels niet naleven of vinden dat die niet voor hun gelden.

Meen je dit nou echt, vind je het normaal dat als je een hond dood om dan ook nog even verhaal te gaan halen bij de beheerder, dit is gewoon ronduit triest dat je hierin meegaat en een propje op de grond gooien is niet netjes maar een hond dood trappen en dan weglopen is gewoon wreed. De eigenaren van het hondje hebben alle recht om verhaal te gaan halen, hun hondje is dood.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:58

Miepie, als marietje triest is dan ben jij het ook, let jij nou ook maar eens zelf op je woorden.

Marietje, trek het je niet aan, heb zelf een paar blz terug geprobeerd om de schuimbekkende menigte hier een meer objectieve versie van de feiten voor te spiegelen maar er luisterde geen hond naar.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:09

foxy80 schreef:
Miepie, als marietje triest is dan ben jij het ook, let jij nou ook maar eens zelf op je woorden.

Marietje, trek het je niet aan, heb zelf een paar blz terug geprobeerd om de schuimbekkende menigte hier een meer objectieve versie van de feiten voor te spiegelen maar er luisterde geen hond naar.

Ik noem niemand triest dat maak jij ervan, ik vind het triest dat is wat anders en ik gebruik nergens schuttingtaal of ga het aanzetten. Lastig he als je argumenten aan gruzelen gaan.

schuimbekkende menigte :n

edit: oh nee ik heb de renner 1 keer een hufter genoemd, hier sta ik nog steeds achter :Y)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:55

Weet je als ik per ongeluk op iemand zijn hond zou trappen zou ik op zijn minst zeggen oooo wat erg ik stond op je hond!!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:45

Nicolletje schreef:
Weet je als ik per ongeluk op iemand zijn hond zou trappen zou ik op zijn minst zeggen oooo wat erg ik stond op je hond!!

weet niet of hij dat heeft gedaan, maar hij heeft iig de familie opgezocht.
verder ben ik het met marietje eens :)