Twiggy2008 schreef:Tja, ik kan me er wel iets bij voorstellen, dat je je paard de nachten binnen zet bij bv het grote gevaar van teveel kunnen grazen. Wat als je geen andere mogelijkheden hebt (bv op zand zetten e.d.). Ik vind dus wel dat je ruimer moet kijken.
Je moet inderdaad ruimer kijken.
Stap 1. = is de omgeving/ondergrond wel geschikt om een paard buiten te houden?
Als je ondergrond niet geschikt is, kan je geen paard houden. Dat geldt ook voor een hoge locale insektendruk.
Als de omstandigheden niet geschikt zijn, gaat het gewoon niet door!
Als geen zoutwateraquarium hebt, kan je geen zeepaardjes houden
Wat is er met landpaardjes dat ´liefhebbers´ die denken overal te kunnen houden en met groot gemak een half jaar in een bench opsluiten.
Realiseer je svp dat een paard wat op kleigrond een half jaar niet op de wei gaat en in de zomer alleen overdag dus al pakweg 2/3 van het jaar in diens gedrag beperkt opgesloten staat.
Dat is dan nog een mazzelaar want ´mag de hele dag buiten´.
Hoezo jezelf voor de gek houden?!
In NL kwam het paard van nature niet voor toen het daar wel voor had kunnen komen. Dat had een goede reden; het bood geen geschikt biothoop.
Inmiddels wonen er ook nog eens 17 miljoen mensen en is het daarvoor ingericht.
Er is nu maar erg weinig voor paarden geschikte- of geschikt te maken leefruimte voor paarden.
Toch is de paarddichtheid het hoogste van de wereld.
Waarom doen al die ruiters dat?
Waarom houden die hun paarden massaal onacceptabel suboptimaal?
Als je dierenliefhebber bent zou het antwoord op vraag 1. meestal zijn dat je geen paard kan houden/rijden