Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:03

rommulus schreef:
ik denk van niet
de man is over zulke grote oppervlakken verbrand dat heel erg veel vocht is weg getrokken uit het lichaam
dit so zal in het 3e stadium van shok verkeren op het moment dat ie daar uit komt
ambulance zal daar niet tegen kunnen rijden
en dan laat ik nog buiten beschouwing het oververhittings gevaar en of onderkoelings gevaar
de verbranding in zijn longen
verbranding in het gelaat en op de geslachtsdelen
en de infecties die hij op het moment aan het kweken is mocht ie nog leven

dit alles afzonderlijk is al dodelijk laat staan dat je het allemaal hebt

Wat ik volgens mij begreep is dat hij nog wel in Beverwijk is aangekomen. (op beademing, morfine, vocht en koelen) Maar ik kan me niet voorstellen dat deze man de nacht gaat halen. Denk dat in de loop van de uren steeds meer functies uit zullen vallen en dat ze de behandeling zullen staken. Altans, dat hoop ik voor deze man.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:06

Nog even op de reactie's op mijn reactie, Ik doelde niet op het niet helpen hoor. :) Want er zijn igg genoeg mensen die aan het helpen zijn, maar er stond daar gewoon een jongen bier te drinken, en te grappen van. "Wat een mongol" etc. En het vervolgens gaan filmen. :? Dat vond ik vreemd.
Maar idd, bij zo iets heftigs reageerd iedereen anders. :j

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:09

sjonge wat een gek hij brengt ook andere mensen in gevaar met zijn maffe actie stel je voor dat je met je kind daar een ijsje zit te eten

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:09

Cerilene_ schreef:
Dat zijn voeten gebonden waren vind ik ook wel een zeer vreemde twist aan het verhaal geven...

Ja vind ik ook. :\

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:10

19LindA83 schreef:
Ik gil niet, ik discussieer... net als dat deze man geen aansteller is maar iemand die waarschijnlijk geen besef van realiteit meer heeft gehad.
Mensen, mensen wat wordt er tegenwoordig toch snel een stickertje/labeltje geplakt zonder je te verdiepen in iemand
Als iemand echt dood wil dan doet iemand dat heus op een doeltreffender manier, dit zoals ik al eerder zei.
Dus nee ik zou niet blijven staan en niks doen bij dit geval.
Wanneer iemand echt de weloverwogen beslissing heeft gemaakt dat hij/zij niet verder wil leven dan kan ik daar heus vrede mee hebben en daar respect voor opbrengen.
En over het algemeen kiest iemand die echt niet meer wil een plek waar hij/zij op zijn gemak is, niet gestoord wordt en in alle rust kan sterven.
Dit is echt imo een noodkreet en geen zelfmoordactie

ik vermoed dat dit normaal ook vrij doeltreffend is al kan ik me ook minder pijnlijke manieren bedenken, hij vind dood gaan iig geen ramp, anders ga je niet voor fakkel spelen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:12

niet briljant gezien hij zijn arm op de borstkast moet houden om te voorkomen dat de vlammen zijn gelaat verder verbrand
en het was mooier geweest als ie de vlammen ook daad werkelijk uit had geveven
maar goed een indicatie
ook dit is gedaan met benzine en of wasbenzine

http://www.youtube.com/watch?v=5iHP2pLIS0A

@ eempiej ik hoop ook voor deze man dat hij het niet overleeft
om eerlijk te zijn was het beter voor hem geweest als ie gelijk daar was overleden, dat had hem een hoop pijn kunnen schelen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:13

Het verhaal van de Canadees staat haaks op wat andere mensen vertellen, dus ik denk niet dat speculeren over moord zin heeft. Deze man heeft omstanders gewaarschuwd voor hij zichzelf in de hens zette.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:14

een brand kraan kan ook druppelen hoor

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:18

franka75 schreef:
een brand kraan kan ook druppelen hoor

nevelen is het beste ;)
beetje dit principe
http://www.youtube.com/watch?v=eU37mBx9 ... re=related
en dan uiteraard ook niet te dichtbij

ook hierbij het gevaar van onderkoeling is aanwezig dus koelen met tussenpozen is ook aan te raden

maar goed ik kom wijsneuzerig uit de hoek

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:19

Woow wat erg zeg, Bizarre beelden er ook bij zeg..

Overigens schrik ik van de reacties van sommige mensen hier!
Dit is meer een schreeuw om aandacht dan een 'bewuste' poging denk ik??

Ik had de beste meneer ook geholpen!

Il00n__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:25

Heftigggg! :?
In zon situatie zou ik niet weten wat ik zou doen,
damn dat beeld wil je niet bij je dragen :r

Oja, en hij had vast niet alleen een jointje gerookt :Y)

Marleen_

Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:39

Had het gelezen en ik heb het er thuis over gehad maar ook ik zou niet helpen, die man doet dit met een reden denk ik en niet zomaar om aandacht te trekken, als het laatste zo is dan ben je gewoon niet goed wijs en als het is wat ik denk dat het is waarom zou ik hem dan helpen, dan leeft hij verder met pijn en verminkingen ik denk dat we hem daar helemaal niet mee helpen en daarbij komt ik zou compleet in paniek raken als ik zoiets live zou mee maken dus dan komt het waarschijnlijk geen eens in mij op om daadwerkelijk iets te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:49

Wat vreselijk triest dat of je psychische gesteldheid of je wanhoop je hiertoe drijft...
Ik hoop dat de man zijn motief nog duidelijk kan maken (met het oog op de ernst van zijn verwondingen) en dat mocht hij het overleven, hij de hulp krijgt die hij blijkbaar zo hard nodig heeft.

En nog triester zijn sommige reacties en het gebrek aan empathische vermogen bij deze mensen. Sommigen zijn nota bene nog moeder ook.... dan vraag ik me echt af welke normen en waarden je je kind bij kan brengen als je denkwijze zo simplistisch en kortzichtig is. :n

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:54

Zoiets noem je toch geen schreeuw om aandacht meer :? dit is veel te dodelijk voor 'een schreeuw om aandacht'.

Ik denk zelf dat die man in een psychose is geraakt ofzo.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:55

Ik vind het in dit geval duidelijk dat het een roep om hulp is, en geen zelfmoordpoging, want dan zou hij zichzelf wel opgehangen hebben of zo iets, waarbij meer kans van slagen is. daarom zou ik als ik kon de man gaan helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:56

VogeltjeM schreef:
Zoiets noem je toch geen schreeuw om aandacht meer :? dit is veel te dodelijk voor 'een schreeuw om aandacht'.

Ik denk zelf dat die man in een psychose is geraakt ofzo.

Ligt eraan hoe wanhopig je bent.
Bij de meeste COA's gebeuren deze dingen ook wel. (of soortgelijke trieste wanhoopsacties)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:03

Kanelly schreef:
Wat vreselijk triest dat of je psychische gesteldheid of je wanhoop je hiertoe drijft...
Ik hoop dat de man zijn motief nog duidelijk kan maken (met het oog op de ernst van zijn verwondingen) en dat mocht hij het overleven, hij de hulp krijgt die hij blijkbaar zo hard nodig heeft.

En nog triester zijn sommige reacties en het gebrek aan empathische vermogen bij deze mensen. Sommigen zijn nota bene nog moeder ook.... dan vraag ik me echt af welke normen en waarden je je kind bij kan brengen als je denkwijze zo simplistisch en kortzichtig is. :n

_/-\o_

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:27

Ik zal iemand altijd proberen te helpen als diegene in levensgevaar is..... op welke manier dan ook.... Zelfs al doe je dit vrijwillig, dan nog verdien je het om gered te worden. Iedereen is gelijk.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:31

jeetje wat heftig zeg ! Wat een naar beeld ook :n

al moest ik stiekem wel grinniken om die jongen op de achtergrond 'wat een mongol jonguh :=

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:45

Heel appart.. die man moet dit toch ook hebben voorbereid, je kan toch niet zo erg in de fik gaan staan als je alleen je kleding (dus zonder benzine oid) in de brand steekt?
En over het helpen van de omstanders, wat moesten/konden ze beter doen dan inplaats van slaan met hun jassen?

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:49

Heb niet het hele topic gelezen, maar op dat moment kwam ik de bijenkorf uitlopen..of nja toen was de politie al aanwezig etc..dus het moment zelf heb ik niet gezien..

Vind het echt vreemd allemaal en het zag er iig niet best uit.. :\

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:52

jemig wat afschuwelijk...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:53

shilady schreef:
In dit fimple hoor je een engelse man zeggen dat hij was vastgebonden voordat hij in de hens stond
als ik dit filmpje zo hoor denk ik bijna dat iemand anders hem in de fik heeft gestoken ipv zichzelf ..

dat geeft weer een heel andere kijk op het verhaal inderdaad. Overigens heeft de "engelse man" een heel zwaar Canadees accent, dus ik denk dat je uit die kant moet zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:06

Bizar.. Ik moet voor geschiedenis de Vietnamoorlog leren, en in die periode staken monniken zich ook in brand. Omdat ze onderdrukt werden. Ook een 'schreeuw om aandacht' dus. Het gaat wel ver, maar het kan dus blijkbaar zijn dat iemand zó wanhopig wordt dat hij tot zoiets in staat is..

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:06