Sahar: blijven of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:33

balance schreef:
Blue_Eyes schreef:
En die dus binnen een paar maanden (op zijn best) een kopje kleiner zijn gemaakt, want dat pikt de Taliban niet....

Dat zou kunnen. Maar het hoeft niet zo te zijn. Verandering kan behoorlijk lang duren maar het start met mensen die de verandering aanhangen.

Hmja, daarvoor zitten er al allerlei legers in Afghanistan. En omdat het echt een heel veilig land is, waar je zomaar kunt zeggen wat je denkt :j

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:35

Blue_Eyes schreef:
Hmja, daarvoor zitten er al allerlei legers in Afghanistan. En omdat het echt een heel veilig land is, waar je zomaar kunt zeggen wat je denkt :j

Of als vrouw zonder burka over straat lopen, educatie krijgen, een eigen wil hebben, en daar gaat het hier over

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:44

Ik wil niet heel vervelend zijn, maar nee is gewoon nee. Tot in de eeuwigheid blijven doorprocederen tegen beter weten in tsja.. dan kom je een keer op het eindpunt.

Als ik in Australië wil gaan wonen, zal ik aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen. Doe ik dit niet, dan kan ik leuk 4 maanden op vakantie daar, maar word ik daarna geacht het land te verlaten. Waarom zou iemand die "verwesterd" is, meer mogen dan iemand die vanuit een westers land naar een westers land wil gaan.

Ik heb niet de behoefte om te emigreren, maar wanneer ik dat wel zou willen, MOET ik voldoen aan de voorwaarden van dat land. Zij voldeden daar niet aan, desondanks werd er door geprocedeerd. En dat is prima, maar na jaren van proberen is het nu gewoon nog steeds nee, en dat moet je dan gewoon accepteren. Spijtig en verdrietig voor dat meisje, maar zo is het nou eenmaal.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:49

Ceriadwen schreef:
Als ik in Australië wil gaan wonen, zal ik aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen. Doe ik dit niet, dan kan ik leuk 4 maanden op vakantie daar, maar word ik daarna geacht het land te verlaten.

Jij komt uit een oorlogsgebied???

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:59

eilleen333 schreef:
Ik vind, dat er een soort norm/test moet komen. Mensen die goed geïntegreerd zijn en bijdragen aan onze samenleving (dus gewoon naar school gaan en werken en niet op onze belastingcenten teren (want die zijn er ook)), dat die mensen na zo'n lange periode mogen blijven. Ik vind SowieSo dat er binnen 3-5 jaar uitsluitsel moet zijn of mensen mogen blijven of niet. En zelfs dat vind ik dan eigenlijk al te lang.

Gezinnen met kinderen komen naar Nederland, die kinderen groeien hier op, leren onze cultuur en doen gewoon 'lekker met ons mee', en die zouden dan terug moeten? Terwijl ik ook behoorlijk wat mensen ken die hier al jaren wonen, nauwelijks Nederlands spreken en geen (legale) baan hebben. En die mogen blijven... Hoe krom kan het zijn??

ze hadden in 2004 al een antwoord, stond ze niet aan, in zweden geprobeerd, ook al niet (DUs mensen, zweden vond ook dat ze terug konden!)
EN laten we t dan nog een keer in nederland proberen ;) dus zo lang wachten ze helemaal niet, ze wachten wel al zo lang tot het antwoord hun aanstaat, en dat gebeurd dus niet. ALs je gaat tellen is 2004 al 7 jaar geleden, ze hadden het meisje dr dus al 7 jaar op kunnen voorbereiden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:00

smurffie schreef:
ze hadden in 2004 al een antwoord, stond ze niet aan, in zweden geprobeerd, ook al niet (DUs mensen, zweden vond ook dat ze terug konden!)
EN laten we t dan nog een keer in nederland proberen ;) dus zo lang wachten ze helemaal niet, ze wachten wel al zo lang tot het antwoord hun aanstaat, en dat gebeurd dus niet. ALs je gaat tellen is 2004 al 7 jaar geleden, ze hadden het meisje dr dus al 7 jaar op kunnen voorbereiden.

Dat bedoel ik een beetje... Ik vind dat ze binnen 3 jaar dan maar klaar moeten zijn met procederen... Of er moet dus een regeling komen, dat mensen die binnen een bepaalde periode voldoende meedoen in de samenleving, dat ze mogen blijven. Nu is het dan natuurlijk altijd wel discutabel of mensen dan voldoen aan die eis, maar goed...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:02

sarabande schreef:
Ceriadwen schreef:
Als ik in Australië wil gaan wonen, zal ik aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen. Doe ik dit niet, dan kan ik leuk 4 maanden op vakantie daar, maar word ik daarna geacht het land te verlaten.

Kom jij uit een oorlogsgebied?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:05

sarabande schreef:
Ceriadwen schreef:

Nee, maar ik heb vrienden die uit Iran komen ( bank directeur die nu schoonmaakt in een bedrijf), die nog steeds bedreigd worden, ook in Nederland. Ik heb vrienden die uit Bosnië komen ( vrouw was leerkracht daar en maakt nu toiletten schoon, man had een eigen bedrijf en loopt nu orders). En weet je, de meeste mensen die in Nederland proberen een nieuwe toekomst op te bouwen die balen van al dit soort toestanden. Je wordt of wel toegelaten, of niet, en bij een nee zal je gewoon wat anders moeten doen i.p.v. de media op te zoeken. Die mensen zeggen zelf dat dit soort toestanden hun plaats in de maatschappij verziekt, het zijn de Nederlanders die er een ophef over maken.

Ik blijf erbij het is spijtig, ik blij erbij dat het triest is, maar regels zijn regels en nee is nee. Zo simpel werkt het, de ouders hebben ervoor gekozen te blijven procederen, de kinderen zijn er de dupe van.

Mijn vrienden hebben bewust gekozen geen kinderen te nemen in de tijd dat ze in afwachting waren van. De mening van hen was, als we zelf geen toekomst hebben, beginnen we niet aan kinderen.

Ze wisten het jaren geleden al, en idd wat iemand anders ook zegt.. blijven procederen tot het antwoord je aanstaat.. het heeft niet geholpen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:18

Liezel1 schreef:

Zou je even kunnen toelichten wat deze opmerking in relatie tot dit topic betekent???

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:19

sarabande schreef:
Liezel1 schreef:

Zou je even kunnen toelichten wat deze opmerking in relatie tot dit topic betekent???

Denk dat ze bedoeld dat het wat anders is als jij naar een land gaat emigreren omdat je dat leuk vind of er beter van wordt, of dat je naar een ander land wil, omdat je in je eigen land gewoon levensgevaar loopt...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:22

sarabande schreef:
Liezel1 schreef:

Het is je eigen vraag.

Jij stelt deze vraag aan Ceriadwen als reactie op haar post.
Ik stel jou dezelfde vraag....

Dus wat wil jij ermee bereiken?
Dan weet je waarschijnlijk ook wat ik ermee wil bereiken....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:23

Compleet niet van toepassing in dit topic dus, aangezien Sarabande voor zover ik weet geen emigratieplannen heeft. We kunnen weer ontopic dus :)

Liezel1

Re: Sahar: blijven of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:24

En waarom mogen bepaalde mensen wel een vraag stellen en anderen niet?
Heeft Ceriadwen emigratieplannen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:24

Liezel1 schreef:
Het is je eigen vraag.

Jij stelt deze vraag aan Ceriadwen als reactie op haar post.
Ik stel jou dezelfde vraag....

Dus wat wil jij ermee bereiken?
Dan weet je waarschijnlijk ook wat ik ermee wil bereiken....

Ceriadwen heeft het er over dat ze naar Australië gaat en de consequenties, daar reageer ik op.
Ik zeg nergens dat ik ergens naartoe ga, dus jouw vraag slaat ook nergens op

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:26

Je kan iemand die wil emigreren vanuit Nederland naar Australie niet vergelijken met iemand die uit Afghanistan komt en hier asiel aanvraagt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:26

Liezel1 schreef:
En waarom mogen bepaalde mensen wel een vraag stellen en anderen niet?
Heeft Ceriadwen emigratieplannen?

Sarabande's vraag was volledig ontopic, zij stelt namelijk door haar vraag dat je vluchten uit een oorlogsgebied niet kan vergelijken met emigreren vanuit een welvarend land. Hartstikke ontopic dus, in tegenstelling tot het terugkaatsen van de vraag die in die context helemaal nergens op slaat en compleet irrelevant is. Dit topic wordt verziekt op deze manier en ik weiger er verder aan mee te werken, aju!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:28

Verziekt?
Alleen omdat er posts worden geplaatst die niet in jullie visie passen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:33

Wie is jullie?

Mijn kinderen en man nemen niet deel aan deze discussie, dus wat mij betreft is er geen jullie.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:19

sarabande schreef:
Ceriadwen heeft het er over dat ze naar Australië gaat en de consequenties, daar reageer ik op.
Ik zeg nergens dat ik ergens naartoe ga, dus jouw vraag slaat ook nergens op

Nou Ceriadwen gaat nergens heen.. ik gaf het als voorbeeld, dus lezen is ook een vak. Maar goed, Sarabande hoest nou in België? Jij bent degene met emigratie ( verhuis) ervaring. Hoe is dat nou in een land zonder regering?

Even ontopic, ik blijf erbij, nee is nee.. en dus moeten ze er uit. Als je ergens gaat wonen waar de overheid anders kan beslissen betreffende jouw legitieme status zal je jezelf ook neer moeten leggen bij het eindoordeel. Dus dat betekend dat het eindoordeel anders is geweest dan de hoop van de personen in kwestie.

Helaas peanutbutter maar nee is en blijft nog altijd nee.:wave:

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:42

Moderatoropmerking:
Ik begrijp dat dit een stevige discussie is waar de meningen flink uit een kunnen lopen. Maar laat dat alsjeblieft geen reden zijn voor het doen van de discussie waarop hij op dit moment wordt gevoerd. Er worden hier dingen gezegd om een ander op de kast te jagen. Wat is daar het doel van, welke zin heeft het? Mijn inziens vrij weinig; je kunt immers ook op een redelijke manier met elkaar discussiëren zonder de persoonlijke snaar te raken en zaken er bij te halen die er in deze discussie absoluut niet toe doen. Deze discussie gaat over Sahar en haar gezien, de beslissing van onze regering en daarmee ook het 'lot' dat andere asiel aanvragers te wachten staat. Recreatie woningen, de verblijfplaats van een medebokker en meer van dat soort en offtopic doen er absoluut niet toe. Gelieven per direct persoonlijke zaken achterwege te laten en op een redelijke, respectvolle manier de discussie ontopic te hervatten.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:37

Ik vind het opvallend dat het feit dat dit gezin is blijven doorprocederen door vele wordt gezien als iets slechts. Maar hadden deze mensen wel een andere keuze? Het is immers óf doorprocederen, waar het Nederlandse systeem de mogelijkheden voor geeft, óf het gevaar lopen om het leven te komen in Afghanistan. Dat is toch geen keuze? Zou één van jullie hier het anders gedaan hebben? Nee voor lief hebben genomen, met alle gevolgen van dien? Ik zou alles op alles hebben gezet voor mijn leven, het zou mij ook zeer verbazen wanneer mensen dat niet doen eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:39

Dat klopt krips, maar nog meer kinderen in deze situatie op de wereld zetten vind ik behoorlijk asociaal.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:42

Moet je dan wachten tot je onvruchtbaar bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:46

Nee je moet nog meer kinderen op de wereld zetten met het risico dat je terug moet. Het leven bestaat nu eenmaal uit keuzes. Dat geldt voor iedereen. Dit is gewoon asociaal tegenover je kinderen, maar asielzoekers hoeven nergens over na te denken van de linkse elite.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:47

Behoorlijk asociaal? Ik vind de woordkeuze sowieso bijzonder. Wat bedoel je met asociaal?

En iedereen heeft toch het recht om kinderen te krijgen? Kinderen krijgen is mijn inziens gewoon één van de basisbehoefte van een mens. Een oerinstinct dat wij hebben. Kinderen krijgen is, als je naar de natuur kijkt, één van de redenen van bestaan. Je wil toch een gelukkig en betekenisvol leven lijden, en voor veel mensen horen kinderen daarbij. Moet je die gevoelens dan uitbannen, nooit kinderen krijgen? Dat is hetzelfde als dat er eerder gezegd werd dat een homoseksueel zijn geaardheid zou kunnen negeren? Behalve goederen, voedsel en een dak boven je hoofd heeft een mens nog meer basisbehoeftes. Een mens verlangt naar liefde, een betekenisvol bestaan. Die gevoelens ontkennen is naar mijn idee net zo mensonterend als het ontkennen van de behoefte aan voedsel. Neem bijvoorbeeld de vroegere slaven, voedsel en dergelijke, in basisbehoefte werd voorzien. Alleen hadden deze personen geen vrijheid, niet de mogelijkheid een levenspartner te vinden of om kinderen te krijgen. Dat is toch net zo goed het ontnemen van basisbehoeftes van een mens, en zo geluk en betekenis ontnemen? Ik kan me voorstellen dat je behalve gewoon overleven ook betekenis wil geven aan je leven, een gezin wil hebben, liefde wil vinden. Waarom is dat asociaal?