Laura Dekker zit in geldnood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 01:30

Wat een afgunst hier zeg....
Als mensen nou oprecht bezorgd waren oké....maar het enige wat ik lees is afgunst, afgunst, afgunst :n

'ik moet ook naar school' 'mijn kinderen moeten ook naar school' 'ik wil ook wel dit en dat' 'mijn kinderen mogen niet 2 dagen eerder vrij en zij mag zo lang vrij'
Laura (en haar ouders) laat zien dat het blijkbaar wél kan....dus de rest doet iets verkeerd? :+ :D

Wat is er mis met iemand die een droom heeft? En die gewoon lak heeft aan alle door de maatschappij opgelegde (on)geschreven regeltjes en het gewoon doet??
En wat maakt de manier waarop uit? Jullie hoeven niet te betalen? Als mensen haar willen steunen, lekker laten doen toch?
Ik val mensen die dingen steunen, waar ik niet achter sta, toch ook niet af?

Waarom moet 'men' dat meisje zo afvallen?
Omdat datgene wat ze doet niet 'hoort' volgens het gewenste maatschappelijke plaatje? (want verder heeft ze toestemming e.d. dus daar kan het niet aan liggen ;) )
Omdat ze nu lekker op St. Maarten zit? Nou en! Al blijft ze er wonen, werkt ze het hele eiland af en komt ze over 10 jaar terug. Haar leven, haar keuzes.

Als we allemaal waren blijven doen wat moest volgens het maatschappelijk gewenste plaatje, had onze wereld er volgens mij heel anders uitgezien?
Of ambiëren alle dames hier nog het aanrecht en een grote kinderschare?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 01:35

Seriously |o
Had er tenminste één persoon met verstand binnen die organisatie gezeten dan was dit niet gebeurd.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 01:35

Kanelly schreef:
Laura (en haar ouders) laat zien dat het blijkbaar wél kan....dus de rest doet iets verkeerd? :+ :D

Eum, ze laten net zien dat het niet kan :)* .

Ze sturen dat kind alleen de oceaan op in een boot om vervolgens het weinige beschikbare geld erdoor te jagen en dan te gaan klagen en bedelen omdat ze geen geld hebben.

Dromen zijn leuk enzo, maar als je ze niet kan bekostigen moet je er niet aan beginnen. Vind ik.

Dat is verder geen afgunst want ik heb oprecht niet de minste ambitie om alleen de oceaan over te varen. Dat overleef ik zelfs niet denk ik (heb last van extreme reisziekte/zeeziekte).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 01:39

Ik doelde uiteraard op alle 'ja maars' die er hier aangehaald werden... (van het naar school moeten, ik wil ook wel es wat en al die dingen)

Dat er blijkbaar óf een fout in de begroting is geweest óf onvoorziene kosten zijn geweest, dat is jammer/niet slim.
En dan heb je dus een keuze, of je reis afbreken of op zoek naar geldschieters. Zij kozen voor het laatste, wat is daar mis mee als je die keuze maakt? En er dus blijkbaar voldoende mensen zijn die vrijwillig en zonder dwang geld willen doneren?

Waar is het geld eigenlijk aan op gegaan? Ik lees allerlei dingen over 'er doorheen jagen' 'lekker vakantie vieren' 'lekker in een hotel' etc.
Maar heeft iemand hier een serieus persbericht of andersoortige specificatie waar het geld aan opgegaan is?
Of zijn dit allemaal slechts speculaties en insinuaties?

Puchje

Re: Laura Dekker zit in geldnood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 01:44

Ik zeg: GeenStijl inschakelen.. Die maken korte metten met 'r :D

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 01:46

Ik vind niet slim/jammer nogal zacht uitgedrukt.

Dit staat in de OP:

Citaat:
Maar het team dat de avontuurlijke puber ondersteunt, heeft niet genoeg middelen om haar onderweg te bezoeken of indien nodig grote reparaties aan de boot te verrichten.

Dit soort reizen kun je imo gewoonweg niet ondernemen als je financiën niet in orde zijn want dan word het gewoonweg gevaarlijk. Ze zou maar wat tegenkomen onderweg. Dan staat ze daar mooi te blinken midden op de oceaan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 01:48

BraveSpots schreef:
Ze sturen dat kind alleen de oceaan op in een boot om vervolgens het weinige beschikbare geld erdoor te jagen en dan te gaan klagen en bedelen omdat ze geen geld hebben.

Dromen zijn leuk enzo, maar als je ze niet kan bekostigen moet je er niet aan beginnen. Vind ik.

En ondertussen zit zij daar alleen op d'r bootje te hopen dat er nog iemand geld gaat sturen.
Ik vind het echt idioot dat die ouders (en zijzelf in mindere mate) er niet een wat betere planning aan gekoppeld hebben, ze zit nu in Sint Maarten, hoe ver is ze dan helemaal?? Nog niet op 1/5e van de hele trip, hoe kan dat geld dan nu al op zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 01:50

BraveSpots schreef:
Ik vind niet slim/jammer nogal zacht uitgedrukt.

Dit staat in de OP:

Citaat:
Maar het team dat de avontuurlijke puber ondersteunt, heeft niet genoeg middelen om haar onderweg te bezoeken of indien nodig grote reparaties aan de boot te verrichten.

Dit soort reizen kun je imo gewoonweg niet ondernemen als je financiën niet in orde zijn want dan word het gewoonweg gevaarlijk. Ze zou maar wat tegenkomen onderweg. Dan staat ze daar mooi te blinken midden op de oceaan.

Want? 'Zomaar' midden op de oceaan is haar geld op, stopt de zeilboot er mee en kan ze niet meer verder?

Annelies, hoe dat geld nu al op kan zijn lijken een aantal bokkers goed te weten, dure hotels, lekker vakantie vieren etc.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 01:54

droom prima vrij prima maar betaal het zelf en niet zeiken, mensen werken er hard voor dus het lef om om geld te vragen. of zo stom zijn om het te geven.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 01:54

Doet het ertoe waar ze het aan uitgegeven heeft?
Of ze het nu heeft besteed aan hotels of aan reparatie's voor de boot, in alle gevallen heeft ze niet de moeite genomen een fatsoenlijke begroting te maken en dat vind ik wel een ernstige zaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 01:57

Nee, doet ook niet echt ter zake, maar je vroeg het je toch af?

Ernstige zaak? Waarom?
Grootste risico is volgens mij dat ze haar reis moet afbreken....lijkt me meer een gevalletje 'jammer dan' dan ernstig?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 01:59

@kanelly iedereen heeft dromen maar gaat toch ook niet bedelen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 02:00

Het is ook volledig haar eigen schuld hoor, zij wou haar beeldrechten niet verkopen, zij wou niet meewerken aan publiciteit, eigen schuld dikke bult!
Haar eigen moeder heeft ook geen medelijden met haar hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 02:05

Ashleytjuhh schreef:

Waarom niet? Als je daarmee je droom kan waarmaken?
En het is niet illegaal of zo, het 'hoort' misschien niet...maar ja, als je je daar door laat tegenhouden... heb je of te weinig lef, of wil je je droom blijkbaar niet waarmaken ;)

En trouwens, bijvoorbeeld de zielige hondjes in Roemenië.
Mensen richten een stichting op om de hondjes te helpen, of je even wil doneren aan de stichting.
Is toch ook bedelen?
Oké, dan niet voor een persoonlijk streven, maar voor de hondjes...
Maar ook daarvan kan je je afvragen of het allemaal wel nodig is ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 02:06

Kanelly schreef:
Ernstige zaak? Waarom?
Grootste risico is volgens mij dat ze haar reis moet afbreken....lijkt me meer een gevalletje 'jammer dan' dan ernstig?

Het zou jammer zijn als ze alles goed had uitgerekend, precies weet hoeveel ze nodig heeft incl. onvoorziene noodgevallen, dan 4x dat bedrag meeneemt en vervolgens elke 10 km de motor van de boot vervangen moet worden, dat is jammer.
Dit is gewoon stom.

En aangezien zij solozeiler is en dus alleen lijkt mij dat er wel ergere dingen kunnen gebeuren dan alleen het afbreken van de reis. Wat als die boot stuk gaat en ze geen geld meer heeft voor onderdak of terugreis? Of als er iets stuk gaat terwijl ze midden op de oceaan dobbert? Wie gaat haar dan helpen?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 02:09

Kanelly schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Waarom niet? Als je daarmee je droom kan waarmaken?
En het is niet illegaal of zo, het 'hoort' misschien niet...maar ja, als je je daar door laat tegenhouden... heb je of te weinig lef, of wil je je droom blijkbaar niet waarmaken ;)

En trouwens, bijvoorbeeld de zielige hondjes in Roemenië.
Mensen richten een stichting op om de hondjes te helpen, of je even wil doneren aan de stichting.
Is toch ook bedelen?
Oké, dan niet voor een persoonlijk streven, maar voor de hondjes...
Maar ook daarvan kan je je afvragen of het allemaal wel nodig is ;)

ik laat me er door niet tegen houden ik heb het lef wel en wil mijndromen ook waar maken

de hondjes daar red je levens mee en die kan ik deze bedel tocht toch niet vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 02:11

Geld voor onderdak of een ticket terug naar huis zal het probleem niet zijn.
Dat kunnen d'r ouders ook nog wel betalen ;) (en zo niet, tja dan zal ze een tijdje moeten afwassen in een hotel of zo)

En iets stuk midden op de oceaan...tja geld of geen geld, noodsignalen uitzenden, marifoon gebruiken etc. geholpen/gered wordt ze heus wel.
Of denk je dat de reddingsploeg vraagt of ze vooraf de kosten eerst even wil pinnen, op open zee :D 'Ach, 'maximum bereikt, betaal anders' sorry Laura... we gaan weer, succes hè!'

En tja Ashley, meningen kunnen verschillen toch?
Wat te denken van alle topsporters die léven van alle sponsorgelden die ze ieder jaar krijgen?
Toch ook een soort van bedelen voor persoonlijk gewin.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-01-11 02:15, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 02:15

Ja als het moet wordt het echt wel ergens vandaan getrommeld maar als iedereen zo makkelijk wordt het wel een lekker zooitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 02:16

Als iedereen zo makkelijk wordt in wat? Zeiltripjes plannen? :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 02:19

Dan kan ik ook wel stoppen met werken en bij jou om geld gaan vragen, geef je het dan ook?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 02:21

anneliesdj schreef:
Dan kan ik ook wel stoppen met werken en bij jou om geld gaan vragen, geef je het dan ook?

en mij :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 02:24

Tja, als jij dat wil moet je dat doen toch?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
(zijn trouwens zat mensen ter wereld die dit doen hoor, leven van enkel andersman giften, pelgrims (bedel)monniken, swami's en nonnen bijvoorbeeld ;) )

Waar ik mijn geld wel of niet aan uitgeef lijkt me verder buiten dit topic staan.

edit: typo

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 02:49

Aaarcchhh waarom blijft de media nou aandacht aan dit meisje besteden? Doe dat pas als ze uiteindelijk haar reis heeft gemaakt of wanneer er iets opmerkelijks is gebeurd, maar niet omdat ze geen geld meer heeft.... :+

Heel mooi dat zo'n meisje een droom heeft, maar val mij er niet mee lastig. Toen al zo'n gedoe met die rechtzaken en Jeugdzorg, zonde dat er aandacht aan haar wordt besteed, terwijl er genoeg andere zaken zijn waar Jeugdzorg haar aandacht aan moet/kan besteden.....pjoew

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 02:57

Havenplaats is eigenlijk helemaal niet zo duur (spreekt uit zeer veel ervaring uiteraard, dit gooi ik niet zomaar op de tafel) dus vraag ik mij inderdaad af waar al dat geld naar toe is..

Overigens wie heeft voor mij een paar miljoen euro over, ik heb ook een wens, dat is heel mijn leven lekker vakantie vieren ;) Al zal dat op een duur ook wel gaan vervelen..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:23

Mijn droom is mn eigen bedrijfje tot een succes maken, k heb beperkte financieele middelen, waardoor alles heel low budget moet en ik niet alles zo kan doen zoals ik het zou willen. Maar om geld vragen, nee, dat is echt beneden mn waardigheid. Ik wil zo nodig mijn droom waar maken, maar wat heeft een ander daar mee te maken? Kijk, als er nou een bedrijf tegen me zou zeggen, als jij mijn reclame op je website zet (oid) dan krijg je een leuk bedrag, dan zou ik daar geen nee tegen zeggen. Maarja, dat zijn zakelijke dingen en daar val ik mensen prive niet mee lastig. En daar is weer het verschil tussen sponsoren en donateurs!