Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:franka75 schreef:Echt als dat gebeurd vecht tot mn laatste snik.
Ik ben dan in de 80, ik denk dat je aan mij niets hebtals ik nog leef.
Ik heb de info trouwens van: http://ayaanhirsiali.web-log.nl/ayaanhi ... allah.html
Twiggy, mijn hele buurt (incl. ikzelf) is één grote mafkees idd
randalinpony schreef:F_Orumster schreef:Op je 16e pas?
(Ik wilde hier een heel rotte opmerking plaatsen over uitgehuwelijkte meisjes van 13 maar dat heb ik maar niet gedaan...)
Huertecilla schreef:Heino schreef:Waarom wordt er vrijwel nooit een woord gerept over de SGP en worden Christenen niet zo over een kam geschoren? En wordt vrijwel iedere gelegenheid aangegrepen om zich negatief uit te laten over Moslims terwijl die niets met extremisten te maken hebben?
Omdat NL een religieus intolerant christelijk bolwerk is waar christen extremisten in de regering zitten.
Omdat dit terug gaat tot Willem van Oranje is het normaal perspectief voor de NL samenleving.
Bokt is verder een relatief rechts christelijk ruiterforum.
Daar kom je dus weinig dierenwelzijn of ruimdenkendheid tegen, laat staan ´God bestaat waarschijnlijk niet´.
jaantsje schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens Bellona-K. Een mening die niet met haar mening strookt krijgt de volle lading.
Bellona_K schreef:Als ik naar mijzelf kijk; ik ben nu docent maatschappijleer & geschiedenis op een middelbare school, ook nog student geschiedenis (waarbij gedurende een semester het hele midden-oosten incl. (het ontstaan van de) islam aan bod is gekomen en getoetst), heb een tijdlang midden in Rotterdam gewoon en geleefd, en mijn directe vrienden en kennissenkring bevat mensen van allerlei nationaliteiten en allerlei soorten geloven. Dus als iemand komt met een reactie als 'verdiep je ergens in voordat je wat blaat', gaat gewoon niet altijd op.
Bovendien kan je gewoon niet ontkennen dat er extremistische moslims in NL wonen. Maar, zoals al eerder is aangegeven in het topic, ook bij de Christenen heb je extremisten. Extremisme komt overal voor. Maar o wee als je tegen een moslim zegt dat er moslim extremisten zijn! En o wee als je tegen een Christen zegt dat er in sommige kerken misbruik voorkomt! Wie kan mij uitleggen waarom? Waarom voelen (de meeste) gelovigen zich altijd zo persoonlijk aangevallen?
@ Blue Eyes: Wat persoonlijk aanvallen betreft; ik heb zojuist wopkelover maar via pb een terug reactie gegeven op haar o zo vriendelijk opmerking over mij een paar pagina's terug. Leek me idd ook beter voor het topic.
jameyskatje schreef:geef me 1 voorbeeld?? excuseer, maar bellona K begon en ik laat niet over mij praten alsof ik uit de dierentuin komverder.. ieder mag zijn mening hebben en dat schrijf ik overal. dat het niet jou mening is...
in mijn ogen is iemand niet mijn vijhand wanneer die een andere mening heeft
Bellona_K schreef:Als ik naar mijzelf kijk; ik ben nu docent maatschappijleer & geschiedenis op een middelbare school, ook nog student geschiedenis (waarbij gedurende een semester het hele midden-oosten incl. (het ontstaan van de) islam aan bod is gekomen en getoetst), heb een tijdlang midden in Rotterdam gewoon en geleefd, en mijn directe vrienden en kennissenkring bevat mensen van allerlei nationaliteiten en allerlei soorten geloven. Dus als iemand komt met een reactie als 'verdiep je ergens in voordat je wat blaat', gaat gewoon niet altijd op.
Bovendien kan je gewoon niet ontkennen dat er extremistische moslims in NL wonen. Maar, zoals al eerder is aangegeven in het topic, ook bij de Christenen heb je extremisten. Extremisme komt overal voor. Maar o wee als je tegen een moslim zegt dat er moslim extremisten zijn! En o wee als je tegen een Christen zegt dat er in sommige kerken misbruik voorkomt! Wie kan mij uitleggen waarom? Waarom voelen (de meeste) gelovigen zich altijd zo persoonlijk aangevallen?
@ Blue Eyes: Wat persoonlijk aanvallen betreft; ik heb zojuist wopkelover maar via pb een terug reactie gegeven op haar o zo vriendelijk opmerking over mij een paar pagina's terug. Leek me idd ook beter voor het topic.
Citaat:Bovendien kan je gewoon niet ontkennen dat er extremistische moslims in NL wonen. Maar, zoals al eerder is aangegeven in het topic, ook bij de Christenen heb je extremisten. Extremisme komt overal voor. Maar o wee als je tegen een moslim zegt dat er moslim extremisten zijn! En o wee als je tegen een Christen zegt dat er in sommige kerken misbruik voorkomt! Wie kan mij uitleggen waarom? Waarom voelen (de meeste) gelovigen zich altijd zo persoonlijk aangevallen?
Blue_Eyes schreef:Citaat:Bovendien kan je gewoon niet ontkennen dat er extremistische moslims in NL wonen. Maar, zoals al eerder is aangegeven in het topic, ook bij de Christenen heb je extremisten. Extremisme komt overal voor. Maar o wee als je tegen een moslim zegt dat er moslim extremisten zijn! En o wee als je tegen een Christen zegt dat er in sommige kerken misbruik voorkomt! Wie kan mij uitleggen waarom? Waarom voelen (de meeste) gelovigen zich altijd zo persoonlijk aangevallen?
Niet helemaal mee eens. Ik denk dat iedereen weet en erkent dat er extremisme is en dat dat niet goed is. Maar het wordt vaak zo lekker gechargeerd gebracht. Letterlijk gehoord: 'Zou jij je kinderen wel naar catechese sturen? Ik heb vernomen dat geestelijk nogal van het kindermisbruik zijn.' Euh?Nogal een aanname over iemand die je niet kent, op basis van wat anderen gedaan hebben.
En ja, ik heb gemerkt toen ik laatst met een moslimmeisje op pad was, dat dat kind (12 jaar!) echt met een schuin oog werd aangekeken. En ik erbij, want ik liep met haar samen.
Het is niet het extremisme dat de multiculti samenleving in Nederland de das omdoet - het is de generalisatie.