Man opgepakt. Ruim 40 kinderen misbruikt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: Man opgepakt. Ruim 40 kinderen misbruikt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:27

Pffff.... beetje bij beetje lijkt dit steeds groter en heftiger te worden.. Een directeur die slaapfeestjes houdt waar ouders en andere pedagogisch medewerkers ( anders dan die 3 ranzige hufters die al opgepakt zijn) niet welkom zijn.....
Hoe ver gaat het, wat komt er nog boven??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:28

In een grote stad loslaten met een bord om zijn nek van wattie heeft gedaan... :n

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:33

Wat ik nou niet kan begrijpen, he Rosita...... Waarom laat je als ouders je kind in godsnaam bij de directeur slapen???? Slaapfeestjes??? Het zal wel aan mij liggen, en mijn kind mag heus wel leuke dingen doen, maar slaapfeestjes bij mensen van je opvang e.d., nee, dat zou ik nou nooit doen. Bij opa en oma of vrienden met kinderen enzo, prima, maar bij het personeel van je opvang????? Ben ik nou gek? Laat staan als je daar niet eens welkom bent..... (Ik snap het niet......

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:37

Ik sluit me helemaal bij je aan hoor Twiggy. Werk en thuis is iets wat je in dit werkveld gescheiden moet houden, zéker wanneer je kinderen laat slapen.. niet eens op het kdv maar thuis.. én daarbij nog eens ouders en andere collega's die niet welkom zijn.....
Hoe zit dit, wat voor ouders zijn dit, hoe vaak is dit gebeurd, hoe kan het dat niemand zich daarover verbaasd heeft en klachten heeft ingediend waar dan ook.... Zoveel vragen, zoveel ellende.. arme kinderen!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:49

De zogenaamde slaapfeestjes waren niet s nachts maar s middags. Ze noemden het slaapfeestjes omdat de kinderen in pyama moesten komen, dat scheelt weer bij het uitkleden :r :r

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:59

sarabande schreef:
De zogenaamde slaapfeestjes waren niet s nachts maar s middags. Ze noemden het slaapfeestjes omdat de kinderen in pyama moesten komen, dat scheelt weer bij het uitkleden :r :r

Waar heb jij dat vandaan, dat het 's middags was, die feestjes? Ik heb dat nog nergens gelezen, ben gewoon even benieuwd...... Ik vind het woord 'slaapfeestjes' gewoon al ziek klinken met zulke jonge kinderen, maar goed, ik weet nu natuurlijk wat men toen niet wist...... (moet ook even aan het geval Michael Jackson denken, die kids bij hem liet slapen...).

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:06

ik vind het echt vreselijk beangstigend, het lijkt haast wel alsof er aan de lange stroom slachtoffertjes gewoonweg geen einde komt..........
ook de gedachte dat dit "persoon" zo zn gang heeft kunnen gaan boezemd mij vreselijk veel angst in.......hoeveel meer van zulke lopen er rond??
mijn verstand heeft er ook moeite mee, als ik 1x door rood rijdt dan staat meneer agent naast me, sociale controle is ook ruimschoots aanwezig, ik kan bij wijze van nog geen scheet laten of iemand weet het..........en zo iemand kan ongezien zn gang gaan???? dat vind ik zo onbegrijpelijk.........

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:16

Diablo schreef:
Twiggy2008 schreef:

Je dénkt dat je kind je alles vertelt. Ik dacht ook dat mijn kinderen me alles vertelden. Maar het is gewoon niet zo, en helemaal als ze wat ouder worden. En zaken als misbruik kunnen ze helemaal goed verborgen houden, anders gebeurde het niet zo vaak.
Dat je iedereen in de omgeving van je kind kent, zegt ook weinig. Veel zedenmisdrijven worden gepleegd door bekenden. Dus ja, heel beangstigend allemaal....

Kinderen van 0 tot 4 hebben ten eerste helemaal geen weet van wat er nou precies met hen gebeurt is. Om iets onder woorden te brengen heb je taal nodig. En hoe vertel je iets waarvan je niet weet hoe dat heet? Als je al kan praten natuurlijk.
Ook om op latere leeftijd iets te kunnen herinneren heb je taal nodig. kinderen weten zich vaak niets te herinneren van hun eigen leven tot en met ongeveer hun 4e levensjaar.

Er is dus heel moeilijk erachter te komen bij deze kinderen of er iets met hen gebeurt is. Kinderen laten het ook maar heel moeilijk blijken uit hun gedrag. meer huilen, niet lekker in hun vel zitten..
Tja, dat heeft ieder kind wel eens. Heel lastig allemaal.[/quote]

Kinderen kunnen er miss. geen weet van hebben op deze leeftijd,maar later komt dit wél naar buiten.
Pas dán komen de problemen.Ik was zelf amper 2 jaar,pas met een jaar of 35 kwam het naar buiten.
Je bent getekend voor het leven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:18

Twiggy2008 schreef:
Waar heb jij dat vandaan, dat het 's middags was, die feestjes? Ik heb dat nog nergens gelezen, ben gewoon even benieuwd.

Een iets andere toon zou ook kunnen :\, dat was uitgebreid op 1 vandaag, kijk maar bij uitzending gemist.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:37

sarabande schreef:
Twiggy2008 schreef:
Waar heb jij dat vandaan, dat het 's middags was, die feestjes? Ik heb dat nog nergens gelezen, ben gewoon even benieuwd.

Een iets andere toon zou ook kunnen :\, dat was uitgebreid op 1 vandaag, kijk maar bij uitzending gemist.

Huh??? Ik vroeg me gewoon af waar je dat gelezen/gehoord had, hoor, zonder vervelende toon. ;)
Ik heb geen tv gezien nog, ben net thuis van mijn dochter's kerstviering op school. Maar bedankt voor de info.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:41

wil ook niemand veroordelen, maar je kinderen naar een slaapfeestje van de directeur..lijkt me wel erg sterk verhaal. Er is toch geen ouder die dat doet?? althans, niet zonder heel heeel heeeeeeeeel goed achterhaald te hebben bij wie, hoe en wat.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:45

celticpony schreef:
wil ook niemand veroordelen, maar je kinderen naar een slaapfeestje van de directeur..lijkt me wel erg sterk verhaal. Er is toch geen ouder die dat doet?? althans, niet zonder heel heeel heeeeeeeeel goed achterhaald te hebben bij wie, hoe en wat.

Het waren soort afscheidsfeestjes voor de kinderen die van de crèche afscheid namen omdat ze naar school zouden gaan. Ik kan me ook niet voorstellen dat je dat pikt als er gezegd wordt dat de ouders er niet bij mogen zijn, maar wellicht dat die ouders die mensen vertrouwden.
Het kwam pas naar voren omdat een van de ouders het erover had, dus niemand had het ooit als iets raars gezien, heel bizar

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:49

maar we moeten het niet gaan omdraaien , het is niet de schuld vd ouders om kinderen naar een pyjamafeestje " te laten gaan "
die viezerikken moeten gewoon met hun poten ( en andere dingen ) van kinderen blijven ..er worden op kleuterscholen ook activiteiten zoals pyjamafeestje, zelfs een keer overnachten in de klas met de juf en veel sprookjes vertellen en uiteindelijk zouden wij als ouders daar niks moeten achter zoeken ..achteraf is het natuurlijk " dom " geweest

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:58

Het is ook niet de schuld van de ouders. Tuurlijk niet. Maar ik snap het niet.... zeker niet toen ik nog in de veronderstelling was dat het om 'logeren 's nachts' ging.

En pyamafeestjes en overnachten met de juf, nou, dat hebben wij niet op school, hoor. Nog nooit meegemaakt en zie ik het nut ook niet van in, bij zulke jonge kinderen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:29

Twiggy2008 schreef:
En pyamafeestjes en overnachten met de juf, nou, dat hebben wij niet op school, hoor. Nog nooit meegemaakt en zie ik het nut ook niet van in, bij zulke jonge kinderen.

Hier (in Duitsland) is dat wel. Als de kinderen van kindergarten (kleuterschool) naar de basisschool gaan, slapen ze één van de laatste nachten op school. Alle kinderen dus tegelijk, met de juffen van desbetreffende klas. De kinderen vinden het een groot feest.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:54

besita en diablo jullie hebben natuurlijk gelijk, ik zit niet in de kleine kinderen dus kon me er niets bij voorstellen.
Maar natuurlijk kan dat dikke pret zijn voor een groep kinderen zonder dat je de akelige reden voor dit topic er bij bedenkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:38

Diablo schreef:
Twiggy2008 schreef:

Hier (in Duitsland) is dat wel. Als de kinderen van kindergarten (kleuterschool) naar de basisschool gaan, slapen ze één van de laatste nachten op school. Alle kinderen dus tegelijk, met de juffen van desbetreffende klas. De kinderen vinden het een groot feest.

Als dat normaal bij jullie, prima, en ik snap heus de dikke pret dan wel, hoor. Maar hier is dat niet standaard, althans, in elk geval niet hier in het dorp en omgeving. Kan niet over heel NL praten natuurlijk. ;)
En met een lieve juf, dat vind ik ergens ook weer heel anders dan met een stel kerels, want zo ging het toch bij die 'slaapfeestjes' op de desbetreffende opvang? Dat klinkt bij mij meer als de bekende beerput die nu open gaat..... met alle ranzige details die meer en meer naar buiten gaan komen. Heb erg te doen met de ouders, die vast nog hele vervelende dingen moeten gaan horen over wat er met hun kinderen gebeurd is. ;(

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:05

Lees net dat de slaapfeestjes bij de directeur thuis werden gehouden. De matrassen zouden al klaar hebben gelegen in een grote kamer. Nogmaals, of het nou overdag of 's nachts plaats vond, ik snap nog steeds niet dat je als ouder je kind daar naar toe laat gaan????? Niet om iemand te beschuldigen, maar ik kan er gewoon niet bij....... Ik zie al voor me dat de directeur van onze school zoiets bij hem thuis zou organiseren. Ik zou daar absoluut niet in meegaan, terwijl ik alle activiteiten bij ons op school altijd erg leuk vind. Maar dit gaat gewoon te ver. Is het raar dat ik me af vraag hoe dit zo in stand is gekomen?

Hoe dan ook..... de beerput gaat steeds verder open..... ;(

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:22

@ siablo, daar kan ik nog wel inkomen... 1 groot feest natuurlijk. Maar wel met álle kindjes, alle juffen en meesters én op het dagcentrum. Vind dat toch iets anders dan met 3 mannelijke medewerkers, bij de directeur thuis en waar ouders en ander personeel niet welkom is...
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat ouders daarin mee gegaan zijn, ik bedoel.. schuld ligt er niet, die ligt bij de randdebielen die niet met hun gore tengels van kinderen af kunnen blijven. Maar de gelegenheid wordt op zo'n manier wel voor ze geschapen..

Anyway...steeds meer ellende, hoeveel slachtoffertjes volgen er nog? Hoe groot is dit netwerk en wie is er nog meer bij betrokken?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:38

wat ik mbt de slaapfeestjes ook niet zo heel goed begrijp, is dat er geen collegas zijn geweest die hierover aan de bel hebben getrokken........
wanneer er zoiets plaatsvind , en je bent als collega niet welkom, dan gaan er toch belletjes rinkelen?
bij mij persoonlijk in elk geval wel, en als ik het niet zou vertrouwen dan zou ik daar ook gerust mijn baan voor op het spel zetten.
ik vraag me dus ook werkelijk af of de andere werknemers niet het gevoel hadden dat er iets niet in orde was, sloten ze hun ogen of hadden ze het idee met hun gevoelens(bedenkingen) nergens heen te kunnen?
want ik zou het mezelf nooit vergeven dat ik niet voor de kindjes op zou zijn gekomen...............
voor mij is een toeschouwer (neem dat niet in de letterlijke zin) in dit geval een medeplichtige.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:50

Ik vind het eerlijk gezegd idioter dat je je bij ieder initiatief dat vanuit school/crèche/etc moet af gaan vragen of er niet "meer" achter zit...

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:53

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:02

@ manic ; dat ben ik met je eens, maar feit is dat je blijkbaar beter wel "achterdochtig" kan zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:06

manic schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd idioter dat je je bij ieder initiatief dat vanuit school/crèche/etc moet af gaan vragen of er niet "meer" achter zit...

Nou, eerlijk gezegd heb ik me ook nog nooit afgevraagd of er 'meer' achter zit, omdat er zoveel mensen (juffen/meestersen ouders) altijd meegaan en omdat de uitjes eigenlijk altijd op zeer openbare plekken zijn. Niet dat dat per definitie garantie biedt, maar de mogelijkheden zijn wel erg lastig. Maar een 'feestje' bij de directeur thuis waar je niet welkom bent als ouder (ik was op het afscheid van de peuterspeelzaal wel aanwezig, dat is juist leuk!), daar zou ik al mijn vraagtekens bij hebben, want dat klinkt niet gezond, hoor. :n

Maar ik kan niet zeggen dat ik bij elk dingetje van school e.d. uit, me af ga vragen hoe en wat. Is op zich ook niet nodig, er zijn geen verdachte omstandigheden. Het feit dat op die opvang mensen lang alleen met kinderen konden zijn, dat vind ik al raar. Het is een teken dat daar al veel meer mis moet zijn geweest...... En dan kun je ook denken aan personeelstekort, hoor. Maar dat er nog meer mis was, is nu wel duidelijk. ;(

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:16

rachel_j schreef:
kom dit filmpje net tegen op internet, walgelijk , interview met een vrouwelijke kindermisbruikster;

http://www.oprah.com/oprahshow/Female-S ... view-Video

Walgelijk, wat ze gedaan heeft, maar ze is wel eerlijk en lijkt spijt te hebben. Ze is zelf ook misbruikt vroeger, dat zie je vaak bij daders. Vind ik geen excuus overigens. Wat ik niet begrijp is dat zoveel mensen het knopje 'vind ik leuk' ingetikt hebben bij dit filmpje. Ik vind er niets leuks aan. :n :n :n