en dan valt een hoofddoek in 1x wel mee.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: en dan valt een hoofddoek in 1x wel mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:46

Maar hoe wil je dat inkleden in een wet?
Wat mag wel en wat mag dan niet?

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:48

Alles mag, behalve kleding die het gezicht niet zichtbaar laten.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:49

randalinpony schreef:
Citaat:
Ik kan dit niet met wetten en regels onderbouwen, dit is mijn gevoel en gevoelens zijn minstens zo belangrijk als de wetten die jij aan één stuk door predikt. Prima dat je graag politiek correct wil zijn, geen probleem, maar je vergeet daarbij rekening te houden met hoe mensen zich voelen.

Gevoelens. Wat voor gevoelens? Onderbuikgevoelens, gevoelens van onbehagen, van onveiligheid, van vreemdelingenhaat?

Misschien koester ik wel racistische gevoelens jegens negers. Misschien maken negers mij wel bang, gewoon omdat ze zwart zijn en ik het gevoel heb dat ik ze niet zo goed kan peilen. Of aziaten met hun pokerfaces, ik weet nooit wat er in ze omgaat en dat maakt me bang.
Oh ja, skinheads vind ik ook eng. Gothic jeugd ook, die vreemde zwarte randen om hun ogen en hun gekke zwarte kleren.
Militairen vind ik trouwens ook best bedreigend, vooral als ze wapens dragen.
En het allerengste vind ik mannen in een net pak met stropdas, omdat ik dan altijd het gevoel heb dat ik mijn portemonnee nog zo diep in mijn zak kan steken, maar toch bestolen wordt...

Willen die ook allemaal even rekening houden met mijn gevoelens? En voortaan in spijkerbroek en T-shirt gaan lopen?

Oh ja, reageren op deze post heeft geen zin, vooral niet met argumenten.
Het gaat namelijk om mijn gevoel en ik vind dat gewoon.

Als mijn post je niet aanstaat hoef je niet zo sarcastisch te gaan doen, als je hier bent om een nette discussie te voeren dan kom je met een oprecht verhaal, in plaats van zo'n houding aan te nemen.
Je verpest nu ernstig de sfeer in dit topic. Wat kinderachtig zeg. :z

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:49

Dus een grote donkere zonnebril mag wel?

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:51

Een zonnebril kun je vrijwel direct afnemen als daar om gevraagd word en een fatsoenlijk mens zal dit dan ook doen. (word wel vervelend als je zonder die zonnebril niets kan zien zoals ik eerder in dit topic heb gelezen).

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:58

Angelita schreef:
randalinpony schreef:
Gevoelens. Wat voor gevoelens? Onderbuikgevoelens, gevoelens van onbehagen, van onveiligheid, van vreemdelingenhaat?

Misschien koester ik wel racistische gevoelens jegens negers. Misschien maken negers mij wel bang, gewoon omdat ze zwart zijn en ik het gevoel heb dat ik ze niet zo goed kan peilen. Of aziaten met hun pokerfaces, ik weet nooit wat er in ze omgaat en dat maakt me bang.
Oh ja, skinheads vind ik ook eng. Gothic jeugd ook, die vreemde zwarte randen om hun ogen en hun gekke zwarte kleren.
Militairen vind ik trouwens ook best bedreigend, vooral als ze wapens dragen.
En het allerengste vind ik mannen in een net pak met stropdas, omdat ik dan altijd het gevoel heb dat ik mijn portemonnee nog zo diep in mijn zak kan steken, maar toch bestolen wordt...

Willen die ook allemaal even rekening houden met mijn gevoelens? En voortaan in spijkerbroek en T-shirt gaan lopen?

Oh ja, reageren op deze post heeft geen zin, vooral niet met argumenten.
Het gaat namelijk om mijn gevoel en ik vind dat gewoon.

Als mijn post je niet aanstaat hoef je niet zo sarcastisch te gaan doen, als je hier bent om een nette discussie te voeren dan kom je met een oprecht verhaal, in plaats van zo'n houding aan te nemen.
Je verpest nu ernstig de sfeer in dit topic. Wat kinderachtig zeg. :z

Waar, het is kinderachtig. Maar het toont wel aan dat gevoelens geen argumenten zijn en in een discussie is het handig die twee te scheiden. :)

Verder staan mijn oprechte verhalen in dit topic.

Punt is dat jullie de burkahoudster wat willen verbieden, in plaats van de keuze aan háár te laten.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:00

Het willen verbieden is omdat iedere Nederlander zich moet kunnen identificeren en dat kunnen hun zo niet. Gelijke monniken gelijke kappen zeg maar.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:02

Waarom kunnen ze zich niet identificeren? Als ze daarvoor even hun kleed omhoog willen doen lijkt het probleem me al opgelost?

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:03

Dan zou het probleem inderdaad zijn opgelost, maar nogmaals hoe groot acht jij de kans dat een burkadraagster dat zou doen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:03

Dat kun je ook prima aantonen zonder sarcastisch te doen, je bent op deze manier totaal niet serieus te nemen namelijk en het kan erg kwetsend zijn om zo met andermans mening om te gaan. Gevoelens zijn wel degelijk goede argumenten. Als het puur en alleen om feiten zou gaan dan zou hele concept ''discussie'' niet eens bestaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:04

Wamhorse schreef:
Het willen verbieden is omdat iedere Nederlander zich moet kunnen identificeren en dat kunnen hun zo niet. Gelijke monniken gelijke kappen zeg maar.

Maar dat is dan hun probleem toch?
In normale omstandigheden hoeft niemand zich te legitimeren. En dan ook alleen maar in opdracht van een beambte. Dus zolang men daar niet mee in aanraking komt kun je gewoon over straat met een grote zonnebril, sjaal of burqa.

En wie zegt dat men hun gezicht niet laten zien aan de politie?

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:07

Het is gewoon op straat ook niet zo'n probleem maar wat als die persoon naar een bank, vliegveld, tankstation, station of een andere openbare gelegenheid moet?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:09

Dan gaan ze daar toch niet heen??

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:10

Brainless schreef:
Dan gaan ze daar toch niet heen??

Daarom. Is genéuzel.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:11

Wat wil je hier nou mee zeggen HC? De gezichten van deze mensen zijn toch zichtbaar? En bij die maskertjes, die kunnen af hoor? En ja de motormuizen snap ik even niet.

@ Brainless, inderdaad dan moeten ze maar nergens meer heen, maar dan ook niet gaan zitten zaniken over discriminatie en dergelijke. Dit zijn dan de consequenties.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:14

Wamhorse schreef:
@ Brainless, inderdaad dan moeten ze maar nergens meer heen, maar dan ook niet gaan zitten zaniken over discriminatie en dergelijke. Dit zijn dan de consequenties.

Welke consequenties?
Op dit moment mogen de 150 burqadragers in Nederland gewoon overal komen, uitgezonderd banken en tankstations.
Dat valt dus wel mee met de consequenties.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:15

De consequenties van een in mijn ogen een geïsoleerd leven maar goed dat is hun pakkie an.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:17

Wamhorse schreef:
De consequenties van een in mijn ogen een geïsoleerd leven maar goed dat is hun pakkie an.

Precies het is HUN pakkie an, of Burka an om precies te zijn :D :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:18

Dus omdat ze niet in een bank of tankstation mogen komen, leiden ze een geïsoleerd leven?
Ik ben al tijden niet in een bank geweest en tanken doe ik ook bij de automaat.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 01-12-10 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:18

Wamhorse schreef:

Ah. Ok.

Maar, maar, maar... hoe zit dan dan met verplicht afgedekte schouders bij endurance vanwege de gemeentelijke toestemmingen op de Hoge Veluwe?
Dan is dát dus niet correct :)*

Hop dames, rijlaarzen aan, cap op en verder niet.
Cap en laarzen uiteraard optioneel want niet verplicht. Alleen een hoofddoekje mag ook .... *\o/*

@Brainless. Die burkadraagsters zijn niet eens de zanikers. Dat zijn degenen die over hún gevoelens van onlust naar de psycholoog moeten.
Net als die fuijnpoepers op de Veluwe die over hún lustgevoelens naar die hulpverlebner horen te gaan. Niet de rest van de wereld met hún fobietjes en frustraties opzadelen :)*

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:21

Angelita schreef:
Dat kun je ook prima aantonen zonder sarcastisch te doen, je bent op deze manier totaal niet serieus te nemen namelijk en het kan erg kwetsend zijn om zo met andermans mening om te gaan. Gevoelens zijn wel degelijk goede argumenten. Als het puur en alleen om feiten zou gaan dan zou hele concept ''discussie'' niet eens bestaan.

Een discussie kan niet zonder gevoelens gevoerd worden want mensen hebben nou eenmaal altijd bij alles wat ze doen gevoelens, maar dat wil niet zeggen dat een gevoel ook een argument is.

Simpelweg om het feit, dat je het gevoel van de ander niet kan en mag ontkennen, het is er gewoon. Wie zijn gevoelens in de strijd gooit slaat daarmee de discussie eigenlijk dood.
Wie ben ik om jouw gevoelens te ontkennen, te bestrijden, of juist goed te keuren? Ze zijn van jou.

Maar hoe kan jij dan stellen dat jouw gevoelens de leidraad mogen vormen voor wat de ander mag?

Vooral omdat die ander op geen enkele wijze de intentie heeft om die gevoelens bij jou op te roepen die jij kennelijk voelt.
Ik denk dat een vrouw onder een burka niet wil intimideren, of bedreigen, of wat dan ook wat op haar geprojecteerd wordt.

Mag jouw gevoel in dat geval wel bepalend zijn voor in hoeverre zij zich mag kleden?

Of zoals HC enkele paginas terug al zei: kan de spin er iets aan doen dat jij bang voor spinnen bent? En moet de spin dan veranderen, of jij jouw perceptie van haar?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:24

Wamhorse schreef:
Een zonnebril kun je vrijwel direct afnemen als daar om gevraagd word en een fatsoenlijk mens zal dit dan ook doen. (word wel vervelend als je zonder die zonnebril niets kan zien zoals ik eerder in dit topic heb gelezen).

Dan nog zou ik van 1 km afstand te herkennen zijn; aan mijn haar, mond, neus, oren enz.

Getsie HC je weet denk ik heel goed dat Nederlanders (niet allemaal, sommige) dat nog zouden doen ook, zo op een wedstrijd verschijnen :\

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:29

Ach kom Nicolletje, spreek voor jezelf. Ik en de meesten in mijn omgeving zouden zo níet op wedstrijd verschijnen.

Dat wil niet zeggen dat jij zo denigrerend hoeft te doen over de handvol die wel graag zou zouden rijden. Of vind jij bosjesmannen met of zonder lendenlapje ook :\

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:30

Huertecilla schreef:
Wamhorse schreef:

Ah. Ok.

Maar, maar, maar... hoe zit dan dan met verplicht afgedekte schouders bij endurance vanwege de gemeentelijke toestemmingen op de Hoge Veluwe?
Dan is dát dus niet correct :)*

Hop dames, rijlaarzen aan, cap op en verder niet.
Cap en laarzen uiteraard optioneel want niet verplicht. Alleen een hoofddoekje mag ook .... *\o/*

@Brainless. Die burkadraagsters zijn niet eens de zanikers. Dat zijn degenen die over hún gevoelens van onlust naar de psycholoog moeten.
Net als die fuijnpoepers op de Veluwe die over hún lustgevoelens naar die hulpverlebner horen te gaan. Niet de rest van de wereld met hún fobietjes en frustraties opzadelen :)*

Waarom jij telkens die endurance voorschriften erbij haalt is mij een raadsel want het gaat om kleding die de mogelijkheid tot identificeren beperken of zelfs onmogelijk maken.

En daarmee staat jouw toon me niet aan. Ik krijg heel sterk het gevoel dat je mij en anderen die een andere mening dan de jouwe hebben belachelijk maakt. Niet zo politiek correct van je.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:34

randalinpony schreef:
Ach kom Nicolletje, spreek voor jezelf. Ik en de meesten in mijn omgeving zouden zo níet op wedstrijd verschijnen.

Dat wil niet zeggen dat jij zo denigrerend hoeft te doen over de handvol die wel graag zou zouden rijden. Of vind jij bosjesmannen met of zonder lendenlapje ook :\

:?

Wij Nederlanders staan nou niet bekend om hun elegance en stijl mbt. kleding. Zo bedoel ik het.
Als er geen regels zouden zijn zouden mensen ook in een oranje rijbroek en spijkerjasje op dressuurwedstrijd gaan net zoals Nederlanders er bekend om staan dat ze in teenslippers en hemdje naar hun werk gaan.