Hoe voelen de PVV-stemmers zich op dit moment?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:03

Fijn dat je het vraagt, ik voel me geweldig! En dat gevoel neemt met het uur toe.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:14

joopie7 schreef:
@randalinpony: ja maar met een bepaald doel, een ziekenfonds berekend hoe duur de zorg is om een goede zorg te kunnen waarborgen. Maar wat is de meerwaarde om uit te rekenen hoe duur een bepaalde persoon/groep is, als je vervolgens er toch niks aan kunt veranderen? Je kunt wel gaan berekenen hoe duur de bewaking van Wilders is, maar hij zal het toch echt nodig hebben om zijn politieke functie te kunnen vervullen.

Klopt maar dat was mijn punt niet. Of het nou een meerwaarde heeft of niet, hoeveel het kost mag de belastingbetaler best weten. Waarom niet, als je ook kan uitrekenen wat je overbuurman de samenleving gekost heeft vanwege zijn hartoperatie? Wat de belastingbetaler overigens met die informatie doet of welke conclusies hij trekt op grond ervan, is zijn eigen zaak. :)

@Adil: kan aan mij liggen, maar met die schreeuwerige quote en de eerdere belediging lijkt het er toch verdacht veel op dat jij wilt rellen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:17

randalinpony schreef:
@Adil: kan aan mij liggen, maar met die schreeuwerige quote en de eerdere belediging lijkt het er toch verdacht veel op dat jij wilt rellen.

Ik denk: Doe hem maar iets groter aangezien ik hem op de vorige pagina ook al heb geplaatst (waar trouwens ook een mod-waarschuwing staat) en sommige mensen gaan maar door.

Ik zou het jammer vinden dit topic op slot te zien gaan alleen omdat een aantal anti-pvv'ers de boel weer lopen te verzieken.

Richt dan je eigen topic op zou ik zeggen....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:27

Tip: vraag aan een mod of ze hier een HK-topic van willen maken want het is wel duidelijk dat je met alleen eensgezinde, kritiekloze mensen nooit een discussie zal krijgen.

Volgens mij is de bedoeling van NM niet om afgesloten clubjes het met elkaar eens te laten zijn, dat ligt toch echt meer in de lijn van de HK.
Ik vond persoonlijk de oproep om alleen reacties van voorstanders al wat merkwaardig en ik zie ook niet in waarom mensen die zich geroepen voelen om op posts te reageren, dat niet zouden mogen doen.

Neemt natuurlijk niet weg dat de beleefdheid van twee kanten moet komen. ;) En dat oud zeer ook niet een rol zou moeten spelen in huidige posts.
Als ik je ergens beledigd heb in dit topic zou ik dat graag vernemen, overigens niet mijn bedoeling. :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:37

randalinpony schreef:
Tip: vraag aan een mod of ze hier een HK-topic van willen maken want het is wel duidelijk dat je met alleen eensgezinde, kritiekloze mensen nooit een discussie zal krijgen.

OP:

Citaat:
Ik zou graag willen weten hoe andere PVV-stemmers op bokt zich 'voelen' over deze kwesties. Hebben jullie nog vertrouwen in de partij, wat vinden jullie er van, en wat vinden jullie van de manier waarop Wilders imo probeert te 'redden' wat er te redden valt?

Als je je daardoor buitengelsoten voelt of iets in die zin, moet je denk ik een eigen topic opzetten. De TS vraagt bewust naar de gevoelens van PVV-stemmers, niets meer en niets minder

randalinpony schreef:
Volgens mij is de bedoeling van NM niet om afgesloten clubjes het met elkaar eens te laten zijn, dat ligt toch echt meer in de lijn van de HK.
Ik vond persoonlijk de oproep om alleen reacties van voorstanders al wat merkwaardig en ik zie ook niet in waarom mensen die zich geroepen voelen om op posts te reageren, dat niet zouden mogen doen.

Volgens mij heeft de TS dat ook niet gezegd, maar ze wil geen rellen...en er zijn helaas toch weer een aantal bokkers die net iets verder gaan dan hun mening geven, maar die ook de boel op zitten te jennen.

randalinpony schreef:
Neemt natuurlijk niet weg dat de beleefdheid van twee kanten moet komen. ;) En dat oud zeer ook niet een rol zou moeten spelen in huidige posts.
Als ik je ergens beledigd heb in dit topic zou ik dat graag vernemen, overigens niet mijn bedoeling. :)

Nee, heb je imo niet.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:48

Tja gezien de opzet van NM kan je verwachten dat andersgezinde mensen toch vragen gaan stellen in een topic als dit, of hun mening gaan geven en dan een reactie van de PVVaanhangers willen.
Waarom zouden andere personen niet mogen vragen wat PVV-stemmers op bepaalde nieuwsberichten vinden?

Nou vind ik wel dat mensen die een andere politieke opvatting hebben, hun kritiek, meningen en vragen respectvol kunnen stellen, wat dat betreft ben ik het met je eens.
En dan wordt dit topic ook automatisch geen reltopic.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:50

randalinpony schreef:
Tja gezien de opzet van NM kan je verwachten dat andersgezinde mensen toch vragen gaan stellen in een topic als dit, of hun mening gaan geven en dan een reactie van de PVVaanhangers willen.
Waarom zouden andere personen niet mogen vragen wat PVV-stemmers op bepaalde nieuwsberichten vinden?

Nou vind ik wel dat mensen die een andere politieke opvatting hebben, hun kritiek, meningen en vragen respectvol kunnen stellen, wat dat betreft ben ik het met je eens.
En dan wordt dit topic ook automatisch geen reltopic.

Randalin: Helemaal mee eens!

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:45

kanniet schreef:
Ik vind het sowieso een naar gegeven dat sommige posters in dit topic Wilders de schuld ervan geven dat hij achtervolgd wordt door agressors die geen kritiek kunnen slikken. Hier wordt het slachtoffer als dader gezien. Om onpasselijk van te worden, net zoals ik onpasselijk werd van bepaalde mensen die gingen feesten toen op 9-11 die aanslagen plaatsvonden. Mensen die een zg. vreedzame ideologie aanhangen. En ook dit sterkt mij weer in mijn opvatting dat nodig dingen moeten veranderen in Nederland. Ik hoop van harte dat Wilders dat weet te bewerkstelligen. Daarom voel ik mij supergoed en hoopvol als PVV stemmer.

Weet ik nog goed , het hele wijk liep uit , om feest te vieren , leek wel koninginnedag , zo druk , maar dan was het niet oranje gekleurd maar lichtgetint .
Brr ik vond dat zo eng , maar als ik de posten van bokt moet geloven is het alleen daar waar ik woonde zo geweest , want de meeste bokkers hebben hier niks van meegekregen :evaw:

Anoeska

Re: Hoe voelen de PVV-stemmers zich op dit moment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:50

Volgens mij zou de discussie van beide kanten wel wat genuanceerder en minder aanvallend gevoerd kunnen worden.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:29

Waarom is het allemaal zo zwart wit? Waarom vervallen we telkens weer in twee groepen?
Ik heb NM al een tijd geleden verlaten om deze reden.
De discussie vervalt steeds in hetzelfde, hetzelfde onderwerp, hetzelfde argument.
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar waarom voelen mensen zich zo snel persoonlijk aangevallen? Waarom wordt er gesproken van antipvv stemmers die de boel weer lopen te verzieken? Het lijkt hier wel alsof je niet mag reageren op elkaar. Zodra je namelijk reageert op een ander is dat meteen persoonlijk. Als je hier reageert op een pvv stemmer, beargumenteerd waarom jij iets anders denkt, dan ben je onmiddelijk anti-pvv, theedrinker enz. Waar is het respect gebleven? Van beide kanten. We vervallen hier met zijn alle in een groot wellis-nietus spel. Waar is de argumentatie? Zodra ik plaats dat ik voor de kilometerheffing ben verwacht ik ook posts van bokkers die het niet met me eens zijn. Dat heeft niets te maken met iets persoonlijks maar gewoon met het feit dat ik een uitgesproken politieke mening post.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:01

De vraag is toch:

JoyCiej007 schreef:
Ik zou graag willen weten hoe andere PVV-stemmers op bokt zich 'voelen' over deze kwesties.

Dus waarom moet er zo gediscussieerd worden hoe slecht de pvv is door niet- pvv stemmers de hele tijd, dat vraag ik me af.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:05

Nou, laten we even wel zijn: Ook PVV stemmers zijn mensen. En gezien de peilingen en ook gezien de berichtgeving zullen PVV-stemmers niet zo heel vrolijk zijn met alle ontwikkelingen. Laat ze dat nou eens netjes zelf uitzoeken, of stelt er iemand voor om namens die stemmers in het hokje te staan?

Er zijn veel alternatieven voor de PVV, dus als de PVV zichzelf overbodig maakt, zullen er toch keuzes gemaakt moeten worden. Als dat niet zo is, dan blijft de PVV gewoon een keuze. Als je het daar niet mee eens bent, zal je een verzoek tot verbieden van de PVV moeten indienen, en ik ben bang dat daar juist erg weinig grond op is.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:42

Moderatoropmerking:
Anoeska schreef:
Volgens mij zou de discussie van beide kanten wel wat genuanceerder en minder aanvallend gevoerd kunnen worden.

Absoluut waar. Daarbij denk ik ook dat het goed is om realtisch te blijven betreft het verschil in mening, en op tijd een eind conclusie te trekken. Iedereen heeft een eigen mening en die mening kan soms 180 graden verschillen met de mening van iemand anders in dit zelfde topic. Als na een lange discussie de conclusie min of meer is dat je het niet eens gaat worden (want dat is mogelijk) ben je misschien niet waar je wilde zijn, maar kondigd dat wel een beetje het eind van de dicussie aan. Veel meer kan er op een gegeven moment ook niet meer gezegd worden om een ander van gedachte te laten veranderen. Probeer daar realistisch naar te kijken en heb er vrede mee als niet iedereen je mening met je deelt.

Daarnaast wil ik toevoegen:
In deze discussie worden diverse gebruikers onnodig persoonlijk; dit is niet toegestaan op Bokt en is tevens na te lezen in de Boktregels. Daarin staat na te lezen dat het de bedoeling is de argumenten van de tegenpartij te weerleggen en niet de andere partij persoonlijk aan te vallen zoals nu gebeurd is. Een pittige discussie is prima; maar speel het op de bal, niet de man.
Een aantal reacties zijn verwijderd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:59

Nicolletje schreef:
De beste jongerenhulpverleners zijn zelf de grootste criminelen geweest, dus tja, mensen kunnen ook hun leven willen beteren.
En elke idealistische partij trekt soms zulke lui aan, in het verleden was het Groen Links (RaRa activisten??).

Sinds wanneer is de PVV een idealistische partjij?
Zoals de PVV-stemmers vinden dat er door de "linkse" media alles opgeklopt wordt, vind ik dat de PVV-stemmer behoorlijk bagataliseert. Wat maakt het uit dat iemand een keer een wijkbewoner bedreigd als hij de vrede maar handhaaft in de "probleemwijken".

En misschien kunnen sommigen er eens over nadenken dat de PVV-leden een riant salaris en straks wachtgeldregeling ontvangen? Kost heel veel geld allemaal en de PVV lost IMO helemaal niets op.

Nee, er werd wel eens gezegd dat een stem op Geert een tegenstem is/was, maar ik begrijp nog steeds niet waartegen ....................... want waartegen ik een hekel heb in de politiek is allemaal vertegenwoordigd in de PVV.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:24

esmee_stip schreef:
Niets nieuws, ik had niet anders verwacht dan dat de PVV weer zwartgemaakt zou worden. Jammer, naar mijn mening de enige partij die wél luistert naar zijn stemmers, écht iets kan veranderen, en met fantastische standpunten. Ik kan niet anders zeggen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat er allemaal speelt, dus daar ga ik verder niet op in. Ik had wel verwacht dat Wilders hem eruit zou zetten, niet gebeurd, zijn keuze. Waarschijnlijk heeft ie er een goede reden voor.

iedereen maakt fouten, ook mensen in publieke, belangrijke functies. Ik blijf PVV stemmen!!
`

Wat eeen flauwekul argumenten.
Waar luistert de PVV dan naar zijn stemmers?
Hoe kan je iets echt in de maatschappij veranderen c.q. verbeteren als je jezelf niet aan de wet houdt en of onderscheid maakt?
imo een weggegooid jaar waarin oplossingen moeten worden gezocht op korte termijn voor grote problemen in de toekomst.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 08:44

Totaal off-topic allemaal. Het gaat hier erom hoe de PVV stemmer zich voelt, en die vraag kan alleen een PVV stemmer beantwoorden. Alle anti-PVVers hier kunnen die vraag sowieso niet beantwoorden, ik begrijp er niets van waarom al deze off-topic reacties van mensen die niet kúnnen weten hoe een PVV-er zich voelt toegestaan zijn. Zoals in de OP al gezegd: Dit is géen discussietopic waar voor- en tegenstanders van de PVV met elkaar kunnen gaan rellen!. En toch is dat hier alweer het geval.

Als mensen toch écht de behoefte hebben om de PVV én zijn stemmers neer te halen, waarom openen zij dan geen eigen topic?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:22

Uit wipikedia
Gezien deze uitleg valt het discussiëren, zoals gedaan over de PVV om zodoende via voorbeelden een mening te vragen niet onder het begrip rellen.
Van een rel wordt in de volksmond gesproken als er sprake is van wat officieel een grootschalige verstoring van de openbare orde wordt genoemd. Soms is een rel het gevolg van maatschappelijke onlust/onvrede zoals in het geval van het kroningsoproer in 1980 of rellen bij demonstraties.
Bij een (te verwachten) verstoring van de openbare orde zet de Nederlandse politie de Mobiele Eenheid in. Eind jaren '70, begin jaren '80 kende Nederland, vooral in Amsterdam, veel rellen rondom de ontruiming van kraakpanden. In de jaren '90 is dit sterk afgenomen en waren het vooral rellen rond voetbalwedstrijden die de politie bezig hielden. Beide vormen komen tegenwoordig (2005) nog wel voor maar niet meer met de intensiteit van de jaren daarvoor, hoewel de rellen rond Feijenoord - Ajax in april 2005 de ergste waren sinds jaren. Er zijn ook nog vele andere manieren waarop rellen ontstaan.
Samen in één zin met het werkwoord vertellen wordt het werkwoord rellen wel eens gebruikt in de betekenis van `kakelen, praten zonder veel inhoud´[1

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:32

Ik word steeds trotser erop dat ik PVV stemmer ben om dit soort zaken. Jammer genoeg wil de pers hier geen echte ruchtbaarheid aan geven en wordt elke vingerwijzing naar diegenen die discrimineren afgestraft. Het is onterend voor nederland dat hier schuilsynagoges nodig zijn en dat homo's uit hun huizen worden gepest zonder dat ingegrepen wordt.

Dat wil ik veranderd zien, iedereen heeft namelijk het recht om in vrijheid zijn eigen keuzes te maken, man, vrouw, jood, christen, moslim. Maar als sommige groepen die keuze voor anderen dan zichzelf onmogelijk willen maken moet dat tegengehouden worden, koste wat kost.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:29

kanniet schreef:
Totaal off-topic allemaal. Het gaat hier erom hoe de PVV stemmer zich voelt, en die vraag kan alleen een PVV stemmer beantwoorden. Alle anti-PVVers hier kunnen die vraag sowieso niet beantwoorden, ik begrijp er niets van waarom al deze off-topic reacties van mensen die niet kúnnen weten hoe een PVV-er zich voelt toegestaan zijn. Zoals in de OP al gezegd: Dit is géen discussietopic waar voor- en tegenstanders van de PVV met elkaar kunnen gaan rellen!. En toch is dat hier alweer het geval.

Als mensen toch écht de behoefte hebben om de PVV én zijn stemmers neer te halen, waarom openen zij dan geen eigen topic?

Helemaal mee eens!

En we hebben alle hele discussies gehad waar pvv stemmers hebben vertelt waarom ze er op stemmen
lees dat nog is een keer door ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:56

kanniet schreef:
Ik word steeds trotser erop dat ik PVV stemmer ben om dit soort zaken. Jammer genoeg wil de pers hier geen echte ruchtbaarheid aan geven en wordt elke vingerwijzing naar diegenen die discrimineren afgestraft. Het is onterend voor nederland dat hier schuilsynagoges nodig zijn en dat homo's uit hun huizen worden gepest zonder dat ingegrepen wordt.

Dat wil ik veranderd zien, iedereen heeft namelijk het recht om in vrijheid zijn eigen keuzes te maken, man, vrouw, jood, christen, moslim. Maar als sommige groepen die keuze voor anderen dan zichzelf onmogelijk willen maken moet dat tegengehouden worden, koste wat kost.

Wanneer ik echt hiermee begaan zou zijn, zou ik niet trots zijn op een leider die op de plaats waar de wortel van dit kwaad begint, de boel polariseert, daar los je dit soort zaken niet mee op, integendeel.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:51

kanniet schreef:

Maar als ontzettende niet PVV stemmer wil ik ook dat deze problemen worden opgelost. Ik geloof alleen niet in de manier waarop Wilders en de zijnen het willen oplossen. Er wordt zo vaak gedaan dat als je niet PVV stemt, dat je dit soort problematiek niet ziet, of niet wil zien. Ik zie deze issues zeker. Maar ik geloof niet dat vingerwijzer en harde woorden tot oplossingen zullen leiden.

Maar zo heeft iedereen natuurlijk recht op z'n eigen ideeen.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:04

Ik kan niet anders dan aannemen dat iedereen wil dat dit soort zaken opgelost worden, maar als niemand die problemen mag noemen zonder meteen door eigen landgenoten uitgescholden te worden, en door groeperingen van een bepaalde ideologie zodanig met de dood bedreigd te worden dat hij zware bewaking nodig heeft, hoe wil je dan eea oplossen? Begrip en voorlichting heeft in het verleden duidelijk geen zoden aan de dijk gezet, gezien het feit dat in de afgelopen decennia de agressie van een bepaalde groepering naar anderen alleen maar toe is genomen tot een totaal onacceptabel nivo.
Laatst bijgewerkt door kanniet op 09-12-10 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:07

Ik hoop dat dit niet meteen een vervelende discussie wordt (want dat gebeurt ook als snel als je PvdA zegt ;) ), maar ik ben zelf groot voorstander van de manier waarop Lodewijk Asscher (PvdA) in Amsterdam problemen aanpakt. Op een fatsoenlijke manier worden problemen benoemd en worden oorzaken van problemen aangepakt.

Ik zie ook duidelijk dat de manier van de PvdA niet ideaal is, en dat er meerdere wegen zijn. Maar ik kan niet leven met de scheeuwerige aanvallende manier waarop de PVV te werk gaat.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:11

Ik zou het liefst hebben gezien dat het beleid van de PvdA afdoende geweest was, maar ik zie geen voortgang in deze zaken, alleen achteruitgang. En dat is waarom kan ik niet meer achter het beleid van de PvdA kan staan, helaas.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:16

Even voor de goede orde; ik wil ook helemaal niemand overtuigen om achter het door mij gekozen beleid te staan. Alleen maar verwoorden welke keuze is maak.

Ik besef me ook heel goed dat het PvdA beleid geen snelle route is. Het is langdurig werken aan de oorzaken van problemen, in plaats van nu de problemen plat te slaan (zonder de oorzaken aan te pakken). En ik vind dat de PVV zich te veel met het laatste bezighoudt. Waardoor het misschien lijkt alsof dat de snelste weg naar een oplossing is, maar voor mijn gevoel geen duurzame oplossing.

(OH ik ben weer overloos aan het afwijken van het onderwerp, laat ik maar weer eens gewoon aan het werk gaan :D )