Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Blue_Eyes schreef:hoewel ik geen idee heb wat mijn huidige buurman in het verleden allemaal heefrt uitgespookt.
..noch buurvrouw.
De mensen die de misdaadstatistieken vormen en degenen die net wat handiger zijn en er niet in meetellen wonen gewoon om ons heen.
Huertecilla schreef:randalinpony schreef:Alle kinderen in onze maatschappij verdienen bescherming voor zover die in onze macht ligt.
Dat laatste kent grenzen welke niet absoluut liggen en het beperkt zich niet tot pederasten.
In dit topic wordt de prioriteit wel absoluut en bij pederasten gelegd. Dat is geen weergave van de werkelijke wereld.
Poep gebeurt. Dat is geen reden om niet te proberen poep te ruimen maar het blijft werkelijkheid. Je MOET dat accepteren.
In mijn ogen schiet onze westerse samenleving vooral tekort in het kinderen leren omgaan met poep.
Mbt pederasters geldt blijkbaar het fenomeen dat er geen vrees groter is dan voor de vrees zelf.
Is vergelijkbaar met de hysterie wanneer een kind wordt doogebeten door een pitbull en angst voor pitbulls terwijl verkeersdoden DIE NET ZO ERG ZIJN zowat een naadloos deel van onze westerse samenleving zijn en niemand dagdagelijks bewust een auto als een levensgevaarlijk instrument ziet.
Brainless schreef:@Quandro
Iets genuanceerder kan ook!
Er zijn trouwens genoeg vrouwen die door "de maffia" worden verkracht.... dus regel 1 is al ontkracht.
Quandro schreef:Brainless schreef:@Quandro
Er zijn trouwens genoeg vrouwen die door "de maffia" worden verkracht.... dus regel 1 is al ontkracht.
Bij Dr.Phill was een keer een vrouw die 2 jaar voor mishandeling had gekregen.
Nadat een man haar zoontje van 4 had geslagen omdat hij heel erg druk was.
95% van de mensen zeiden ik had precies het zelfde gedaan.
Zelfs de vrouw van Dr.Phill.
Ik heb het met mijn vader besproken.
Hij zei voor dat hij kinderen had hij wel zou hebben gezegt , gaat wel ver.
Maar hij nu precies het zelfde had gedaan.
Een leraar van mij is vroeger cipier geweest.
Hij zei dat er verschillende vaders , broers voor poging tot doodslag of doodslag zitten omdat iemand iets de vrouw /dochter /zus had aangedaan.
En dat zij die 7 niets uitmaakt.
Dit heb ik wederom ook met mijn vader besproken.
Hij zei dat hij het zelfde had gedaan, en als hij 7 jaar er voor moest zitten hij het gewoon had uitgezeten.
Hij zou alles doen om mij en mijn zusje te beschermen.
Brainless schreef:@Quandro
Electra63 schreef:Je mag niet op proefverlof na 2 weekjes in de TBS tv kijken.
Er zijn volgens mij maar weinig mensen hier die weten hoe het is in een TBS-kliniek. (gelukkig maar)
No_No schreef:Ik heb eens een raportage gezien over de mannen die een eigen partij wilde oprichten en er voorstander van waren om sex te kunnen hebben met kinderen v.a. 12 jaar!!! Absurde gedachtes! Dat gaat niet over met een paar jaar celstraf vrees ik...
Jasmijn76 schreef:zal je sterker vertellen..ik zal er alles maar ook echt alles aan doen om die persoon uit mn buurt te krijgen, alles wat voor handen ligt!..je moet de kat niet op het spek binden..dus zeker niet een pedofiel in een wijk huisvesten waar kinderen zijn.
Electra63 schreef:funnyhorses schreef:En waarom kunnen daders alsnog peren als tbs zwaarder is dan gevangenisstraf?
Ergens klopt er iets niet!!!
Je mag niet op proefverlof na 2 weekjes in de TBS tv kijken.
Er zijn volgens mij maar weinig mensen hier die weten hoe het is in een TBS-kliniek. (gelukkig maar)
Kanelly schreef:Superwoman, dat wat jij hebt gezien ging over de longstay, dat is niet te vergelijken met een 'normale' TBS kliniek.
En als je goed naar de uitzending hebt gekeken, dat voorstel was/is er inderdaad, maar dat betekend niet dat iedere longstay klant er aanspraak op maakt. Zoals ook heel duidelijk werd uitgelegd in die uitzending.
samloes schreef:Kanelly schreef:Superwoman, dat wat jij hebt gezien ging over de longstay, dat is niet te vergelijken met een 'normale' TBS kliniek.
En als je goed naar de uitzending hebt gekeken, dat voorstel was/is er inderdaad, maar dat betekend niet dat iedere longstay klant er aanspraak op maakt. Zoals ook heel duidelijk werd uitgelegd in die uitzending.
Ook al is het long stay, je zit niet voor niks en ik vind ook dat ze daar veel te veel 'luxe' hebben. Ik vind dat ze nog verder terug moeten gaan naar de basis, (droog brood en water- basis, zeg maar. ) Gevangenen hebben het te goed hier in Nederland, anders denken ze er wel 2x over na om weer een misdaad te plegen zodra ze vrij zijn. Maar goed, nu dwaal ik af van het onderwerp
Vjestagirl schreef:No_No schreef:Ik heb eens een raportage gezien over de mannen die een eigen partij wilde oprichten en er voorstander van waren om sex te kunnen hebben met kinderen v.a. 12 jaar!!! Absurde gedachtes! Dat gaat niet over met een paar jaar celstraf vrees ik...
Welkom in Nederland, die partij bestond, dat is de (google) de Partij voor de Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit, ofwel de PNVD. Opgericht in 2006 en opgeheven in 2010 omdat ze niet voldoende ondersteuningsverklaringen hadden. Op wikipedia staat het volgende over de partij:
Een partijpunt waar veel ophef over is geweest, was de legalisatie van seks tussen volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar (sinds 2002 is dat 16 jaar, daarvoor gold het klachtvereiste), soft- en harddrugs en naaktloperij. Tevens wilde de PNVD dat de grens voor meerderjarigheid wordt verlaagd naar 16 jaar, iedereen van 12 jaar en ouder stemrecht heeft, en dat de legale leeftijd om te gokken lager wordt gesteld. Ook pleitte de partij voor meer inspraak van burgers (onder meer door een Bindend Referendum Op Volksinitiatief vanaf 100.000 handtekeningen, verkiezingen voor de publieke omroepen en door alle organisaties die niet oproepen tot geweld toe te staan), een compleet seculiere staat en onderwijs, de verwijdering van het huwelijk uit de wet en een algeheel verbod op moord, dus ook op dieren.
De partij wilde dus een verbod op dierproeven en op vlees- en visconsumptie door mensen, en wilde dat nucleaire wapens worden afgeschaft. De PNVD was ook voor een strengere regelgeving, en was bijvoorbeeld tegen gedoogbeleid, de verjaringstermijn op misdaden, vuurwapenbezit thuis, en wilde rijden onder invloed zwaarder bestraffen. Ook wilde de partij minder gezag afstaan aan de Europese Unie en uit de NAVO stappen.
De mogelijk negatieve effecten van de verlaging van leeftijdsgrenzen wilde de partij tegengaan met onder meer uitgebreider onderwijs en betere voorlichting.
Maar goed, ik vind uitspraken als 'god straft onmiddelijk, ik ook', dingen over het herinvoeren van de doodstaf, mensen hun leven lang opsluiten in een donkere cel echt 0,0 bijdragen aan een échte oplossing voor het probleem. Als je rationeel denkt dan weet je dat het niet gaat gebeuren dat dit soort dingen doorgevoerd worden.
Het idee dat je niet hoeft te brommen als je 'troep' (wat een respect voor je medemens) opruimt van funnyhorses is natuurlijk helemaal hilarisch. Eigen rechter spelen is in Nederland niet toegestaan en er geld hoogstens iets als verzachtende omstandigheden, maar als jij zoiemand willens en wetens vermoord dan mag je dezelfde molen in als waar hij uit is gekomen. Iemand zelf straffen is geen optie. Nooit.
Ik ben het ermee eens dat het probleem (deels) ligt in dat kinderen van tegenwoordig nergens op voorbereid worden, niets aankunnen en aan alle kanten beschermd worden door hun ouders. Je kind assertief en weerbaar maken lijkt mij een grote stap in de juist richting.