Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pedofiel als buurman??

Poll eindigt op

Nee dat vind ik echt not done ik zou een handtekeningen actie starten en de duren langs gaan!
16 (8%)
Geen kids maar die mensen verdienen ook een plek!
61 (32%)
Nee want de veiligheid vd kids betekent alles voor mij als ouder!
43 (22%)
Nee dat soort mensen wil ik niet naast me en sta niet in voor mezelf.
53 (28%)
Ik heb kids maar vind dat ze ook een plek verdienen
15 (7%)

Totaal aantal stemmen: 188

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:48

Bij de maffia 1 van de belangerijkste regels:

-Vrouw & kinder onder de 12 blijf je vanaf.

En hiermee ben ik het volledig eens.

Verkrachters & pedofielen zijn de bodem van de maatschapij.
Dat zij een dak boven hun hoofd nodig hebben , hun probleem niet de mijne.
Hadden ze zich maar moeten bedenken toen ze aan kinderen kwamen.

Ik zelf heb geen kinderen.
Als ik ze wel had , en er kwam een pedofiel naast ons wonen.
Had hem meteen vertelt hij blijft 10 meter bij mijn kind uit de buurt.
Of hij heeft de rest van zijn leven een hernia in zijn nek van het achterom kijken.

Mijn motto kan voor die mensen toegepast worden:
''If you play with the devil , the devil will play with you.''
&
''God straft altijd , ik ook.''

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:49

Huertecilla schreef:
Blue_Eyes schreef:
hoewel ik geen idee heb wat mijn huidige buurman in het verleden allemaal heefrt uitgespookt.

..noch buurvrouw.

De mensen die de misdaadstatistieken vormen en degenen die net wat handiger zijn en er niet in meetellen wonen gewoon om ons heen.

Ik heb alleen een buurman ;)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:49

Huertecilla schreef:
randalinpony schreef:
Alle kinderen in onze maatschappij verdienen bescherming voor zover die in onze macht ligt.

Dat laatste kent grenzen welke niet absoluut liggen en het beperkt zich niet tot pederasten.

In dit topic wordt de prioriteit wel absoluut en bij pederasten gelegd. Dat is geen weergave van de werkelijke wereld.

Poep gebeurt. Dat is geen reden om niet te proberen poep te ruimen maar het blijft werkelijkheid. Je MOET dat accepteren.
In mijn ogen schiet onze westerse samenleving vooral tekort in het kinderen leren omgaan met poep.

Mbt pederasters geldt blijkbaar het fenomeen dat er geen vrees groter is dan voor de vrees zelf.
Is vergelijkbaar met de hysterie wanneer een kind wordt doogebeten door een pitbull en angst voor pitbulls terwijl verkeersdoden DIE NET ZO ERG ZIJN zowat een naadloos deel van onze westerse samenleving zijn en niemand dagdagelijks bewust een auto als een levensgevaarlijk instrument ziet.

dan vrees ik maar meer dan goed voor me is...ga het risico niet nemen.

zal je sterker vertellen..ik zal er alles maar ook echt alles aan doen om die persoon uit mn buurt te krijgen, alles wat voor handen ligt!..je moet de kat niet op het spek binden..dus zeker niet een pedofiel in een wijk huisvesten waar kinderen zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:52

@Quandro
Iets genuanceerder kan ook!

Er zijn trouwens genoeg vrouwen die door "de maffia" worden verkracht.... dus regel 1 is al ontkracht.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:56

sommige dingen vindt ik te aangrijpend om te zeggen dat mensen een 2e kans verdienen.
Mensen die (jonge) kinderen misbruiken, verkrachtingen plegen en weet ik wat nog meer als buren hebben?
Geen haar op mijn hoofd die daar rustig bij kan slapen :o

Ik heb eens een raportage gezien over de mannen die een eigen partij wilde oprichten en er voorstander van waren om sex te kunnen hebben met kinderen v.a. 12 jaar!!! Absurde gedachtes! Dat gaat niet over met een paar jaar celstraf vrees ik...
Iedereen weet dat dit soort dingen absoluut niet kunnen. Iedereen heeft een keuze om te doen wat ze doen. Als deze mensen er voor kiezen om andere mensen op zo`n manier voor de rest van hun leven kapot te maken, dan kiezen ze er zelf ook voor om gestraft te worden. Iedereen kan wel bedenken wat voor gevolgen dit heeft! Als je niet in staat bent om daar over na te kunnen denken, dan is dit probleem ook niet op te lossen met TBS o.i.d.
Als ik er achter kom dat iemand met zijn vingers aan onze kinderen komt? Berg je maar! ALs het dan ook nog eens iemand is die al eens eerder veroordeeld is met het zelfde soort gebeuren...? Dan sta ik niet voor mezelf in.... En de gene die dan zegt: "zo iemand verdient ook een 2e kans..." Kan zich ook wel even goed achter de oren krabbelen!

Van het leven van andere mensen blijf je af!

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:01

Brainless schreef:
@Quandro

Er zijn trouwens genoeg vrouwen die door "de maffia" worden verkracht.... dus regel 1 is al ontkracht.

Bij Dr.Phill was een keer een vrouw die 2 jaar voor mishandeling had gekregen.
Nadat een man haar zoontje van 4 had geslagen omdat hij heel erg druk was.

95% van de mensen zeiden ik had precies het zelfde gedaan.
Zelfs de vrouw van Dr.Phill.

Ik heb het met mijn vader besproken.
Hij zei voor dat hij kinderen had hij wel zou hebben gezegt , gaat wel ver.
Maar hij nu precies het zelfde had gedaan.

Een leraar van mij is vroeger cipier geweest.
Hij zei dat er verschillende vaders , broers voor poging tot doodslag of doodslag zitten omdat iemand iets de vrouw /dochter /zus had aangedaan.
En dat zij die 7 niets uitmaakt.

Dit heb ik wederom ook met mijn vader besproken.
Hij zei dat hij het zelfde had gedaan, en als hij 7 jaar er voor moest zitten hij het gewoon had uitgezeten.
Hij zou alles doen om mij en mijn zusje te beschermen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:02

En waarom kunnen daders alsnog peren als tbs zwaarder is dan gevangenisstraf?
Ergens klopt er iets niet!!!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:11

http://www.wodc.nl/images/ob186-leuw_tcm44-98520.pdf

Dit is een heel interessant document over de problematiek.

En dat het in deze draad vooral over pedosexuelen gaat en niet over verkeersslachtoffers, lijkt me gezien het onderwerp van deze draad niet verwonderlijk.

Dat mensen minder hysterisch doen over een mogelijk ongeval in het verkeer waarbij hun kind betrokken is, dan over de kans op misbruik, heeft misschien te maken met enerzijds het feit dat ze dat eerder aan omstandigheden wijten, dan aan belagers die bewust hun kind beschadigen.
En anderzijds heeft het te maken met de intimiteit die rondom sex hangt voor veel mensen, waarbij wel duidelijk is dat die intimiteit bij kinderen ofwel wordt geschonden, ofwel wordt gemanipuleerd. In beide gevallen wordt de integriteit van ons kind geschonden.

We gaan ervan uit dat het onmogelijk is ons fysiek door de maatschappij te bewegen zonder gevaar in het verkeer. En daarom zien we dat ook niet meer.
We gaan er ook vanuit dat het misbruiken van onze kinderen geen noodzakelijk bijproduct is van welk nodig functioneren in de samenleving dan ook. Dus accepteren we dat niet.

De ellende is dat misbruik van kinderen vaak gebeurt door de enemy within. Waar de meeste mensen heel bang zijn voor de bosjesman (en de vorm van verkrachting die deze personen uitvoeren ís heel ingrijpend) worden de meeste vormen van misbruik gepleegd door eigen (stief/pleeg)ouders en door goede bekenden van het slachtoffer. Maar wie wantrouwt nou die leuke oom die zo goed met kinderen is, of die gezellige huisvriend die hij al jaren kent?
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 16-11-10 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Re: Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:12

Maar al die diplomatieke kletskoek haalt geen zak uit,dat bewijzen de daders keer op keer!!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:18

Quandro schreef:
Brainless schreef:
@Quandro

Hij zei dat er verschillende vaders , broers voor poging tot doodslag of doodslag zitten omdat iemand iets de vrouw /dochter /zus had aangedaan.

Hij zei dat hij het zelfde had gedaan, en als hij 7 jaar er voor moest zitten hij het gewoon had uitgezeten.
Hij zou alles doen om mij en mijn zusje te beschermen.

Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt.
Natuurlijk zijn er mensen die voor hun kinderen/familie op komen, maar helaas zijn er ook familieleden die hun kind/zusje/nichtje verkrachten/aanranden/mishandelen.

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:36

Brainless schreef:
@Quandro

Hij zou alles doen om mij en mijn zusje te beschermen.[/quote]
Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt.
Natuurlijk zijn er mensen die voor hun kinderen/familie op komen, maar helaas zijn er ook familieleden die hun kind/zusje/nichtje verkrachten/aanranden/mishandelen.[/quote]

Als je het over inces hebt , dan ga je van walgelijk , naar walgerlijker.
Als je het over normale mensen hebt.
Iemand die van zijn / haar kinder houdt.
95 % van de bevolking zou ten alle tijden zijn /haar kinderen willen beschermen.
Het is een instinct.
En als een pedofiel een gewoon leven na zijn straf wil heeft hij pech, de kinderen moeten eerst beschermt worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:41

funnyhorses schreef:

Je mag niet op proefverlof na 2 weekjes in de TBS tv kijken.
Er zijn volgens mij maar weinig mensen hier die weten hoe het is in een TBS-kliniek. (gelukkig maar ;))

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:49

Electra63 schreef:
Er zijn volgens mij maar weinig mensen hier die weten hoe het is in een TBS-kliniek. (gelukkig maar ;))

Nou, ik vond die uitzending over de tbs-kliniek en dus een aantal tbs-ers behoorlijk schokkend in de zin van hoeveel luxe ze hadden. Het meest schokkend vond ik het voorstel om ze recht op een prostituee te geven. Ik blijf in mijn achterhoofd houden dat veel ouderen een slechte basis-zorg krijgen omdat dáár geen geld voor is, terwijl zij wel netjes hebben gewerkt en niemand ernstig kwaad hebben gedaan. Natuurlijk komt dat uit een ander potje, maar ik zou het liever andersom willen zien.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:57

TBS is er op gericht dat mensen behandeld worden en terug kunnen keren in de maatschappij zonder gevaar voor anderen.

Ik zou ook liever zien dat ouderen of psychiatrische patienten het beter hebben.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:59

No_No schreef:
Ik heb eens een raportage gezien over de mannen die een eigen partij wilde oprichten en er voorstander van waren om sex te kunnen hebben met kinderen v.a. 12 jaar!!! Absurde gedachtes! Dat gaat niet over met een paar jaar celstraf vrees ik...

Welkom in Nederland, die partij bestond, dat is de (google) de Partij voor de Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit, ofwel de PNVD. Opgericht in 2006 en opgeheven in 2010 omdat ze niet voldoende ondersteuningsverklaringen hadden. Op wikipedia staat het volgende over de partij:
Een partijpunt waar veel ophef over is geweest, was de legalisatie van seks tussen volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar (sinds 2002 is dat 16 jaar, daarvoor gold het klachtvereiste), soft- en harddrugs en naaktloperij. Tevens wilde de PNVD dat de grens voor meerderjarigheid wordt verlaagd naar 16 jaar, iedereen van 12 jaar en ouder stemrecht heeft, en dat de legale leeftijd om te gokken lager wordt gesteld. Ook pleitte de partij voor meer inspraak van burgers (onder meer door een Bindend Referendum Op Volksinitiatief vanaf 100.000 handtekeningen, verkiezingen voor de publieke omroepen en door alle organisaties die niet oproepen tot geweld toe te staan), een compleet seculiere staat en onderwijs, de verwijdering van het huwelijk uit de wet en een algeheel verbod op moord, dus ook op dieren.

De partij wilde dus een verbod op dierproeven en op vlees- en visconsumptie door mensen, en wilde dat nucleaire wapens worden afgeschaft. De PNVD was ook voor een strengere regelgeving, en was bijvoorbeeld tegen gedoogbeleid, de verjaringstermijn op misdaden, vuurwapenbezit thuis, en wilde rijden onder invloed zwaarder bestraffen. Ook wilde de partij minder gezag afstaan aan de Europese Unie en uit de NAVO stappen.

De mogelijk negatieve effecten van de verlaging van leeftijdsgrenzen wilde de partij tegengaan met onder meer uitgebreider onderwijs en betere voorlichting.

Maar goed, ik vind uitspraken als 'god straft onmiddelijk, ik ook', dingen over het herinvoeren van de doodstaf, mensen hun leven lang opsluiten in een donkere cel echt 0,0 bijdragen aan een échte oplossing voor het probleem. Als je rationeel denkt dan weet je dat het niet gaat gebeuren dat dit soort dingen doorgevoerd worden.

Het idee dat je niet hoeft te brommen als je 'troep' (wat een respect voor je medemens) opruimt van funnyhorses is natuurlijk helemaal hilarisch. Eigen rechter spelen is in Nederland niet toegestaan en er geld hoogstens iets als verzachtende omstandigheden, maar als jij zoiemand willens en wetens vermoord dan mag je dezelfde molen in als waar hij uit is gekomen. Iemand zelf straffen is geen optie. Nooit.

Ik ben het ermee eens dat het probleem (deels) ligt in dat kinderen van tegenwoordig nergens op voorbereid worden, niets aankunnen en aan alle kanten beschermd worden door hun ouders. Je kind assertief en weerbaar maken lijkt mij een grote stap in de juist richting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:08

Superwoman, dat wat jij hebt gezien ging over de longstay, dat is niet te vergelijken met een 'normale' TBS kliniek.
En als je goed naar de uitzending hebt gekeken, dat voorstel was/is er inderdaad, maar dat betekend niet dat iedere longstay klant er aanspraak op maakt. Zoals ook heel duidelijk werd uitgelegd in die uitzending.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:11

Jasmijn76 schreef:
zal je sterker vertellen..ik zal er alles maar ook echt alles aan doen om die persoon uit mn buurt te krijgen, alles wat voor handen ligt!..je moet de kat niet op het spek binden..dus zeker niet een pedofiel in een wijk huisvesten waar kinderen zijn.

Woon je ook aan een woorerf waar de autos buiten moeten blijven zeker.

Heb je de postbode, krantenbezorger en folderbrengers laten doorlichten op hun antecedenten uiteraard. De vuilnisophalers niet vergeten hoor.

Verder weet je helemaal niet wat er allemaal in jouw omgeveing woont. Niet aan pederasters, niet aan mensen met ander ongewenst gedrag.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 16-11-10 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:17

Electra63 schreef:
funnyhorses schreef:

Ja oke ze hebben dus een hele lange periode van tbs vooraf gehad eer ze op proefverlof mogen.
En TOCH gaat het dan fout!!!
Dus OF de "knappe koppen" zitten te suffen en doen; hear no evil,see no evil,OF het is zoals ik al eerder zei het haald met zulke mensen gewoon echt geen ruk uit en het is tijd en geldverspilling wat vervolgens gewoon weer een mensenleven kost!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:20

Tja Funnyhorses, zoals al eerder gezegd... nooit meer recidive is een utopie.
Of je moet iedere delinquent voor altijd opsluiten.
Dan heb je iig geen recidive meer.

Enkel alleen nieuwe misdrijven, maar die daders sluit je dan ook weer voor altijd op.... en dan is Nl. 1 grote gevangenis op den duur :D
Wel lekker rustig :+

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:20

Kanelly schreef:
Superwoman, dat wat jij hebt gezien ging over de longstay, dat is niet te vergelijken met een 'normale' TBS kliniek.
En als je goed naar de uitzending hebt gekeken, dat voorstel was/is er inderdaad, maar dat betekend niet dat iedere longstay klant er aanspraak op maakt. Zoals ook heel duidelijk werd uitgelegd in die uitzending.

Ook al is het long stay, je zit niet voor niks en ik vind ook dat ze daar veel te veel 'luxe' hebben. Ik vind dat ze nog verder terug moeten gaan naar de basis, (droog brood en water- basis, zeg maar. ) Gevangenen hebben het te goed hier in Nederland, anders denken ze er wel 2x over na om weer een misdaad te plegen zodra ze vrij zijn. Maar goed, nu dwaal ik af van het onderwerp ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:22

Echt waar? Dus daarom blijft de criminaliteit in de USA, Latijns Amerika, Azië alleen maar stijgen?
Daar zijn ze duidelijk van de harde minimalistische aanpak, maar nergens stijgt de criminaliteit zo snel als in Amerika.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:23

samloes schreef:
Kanelly schreef:

Ook al is het long stay, je zit niet voor niks en ik vind ook dat ze daar veel te veel 'luxe' hebben. Ik vind dat ze nog verder terug moeten gaan naar de basis, (droog brood en water- basis, zeg maar. ) Gevangenen hebben het te goed hier in Nederland, anders denken ze er wel 2x over na om weer een misdaad te plegen zodra ze vrij zijn. Maar goed, nu dwaal ik af van het onderwerp ;)

Je bent alleen als instelling wel verantwoordelijkheid voor de gezondheid van de mensen die er wonen. Dus je móet gezond voedsel aanbieden, je moet lichaamsbeweging aanbieden etc. De rest is vooral om het veilig te houden voor mensen die met ze werken. Misdadigers die zich de hele dag vervelen worden vervelend...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:25

Toch ben ik van mening dat als er echt goeie zware straffen zijn dat er gelijk een stuk minder criminaliteit zal zijn.
Dan word Nederland zowiezo minder aantrekkelijk voor gespuis van buitenaf.
En ik weet ook dat er altijd idioten zullen zijn,helaas maar dat hoort bij mens zijn vrees ik.
Maar de jeugd groeit toch al op met een houding van: respect?puh lap ik aan mn laars.
Nederland is een grote beerput,en blijft het op die manier ook zolang alle oliebol gewoon kan gebeuren.

(en het mag van mij echt wel dat het in Nderland wat rustiger word hoor ;) )

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:28

Dat kan je best van mening zijn, maar feitelijk klopt daar niets van. Statistieken wijzen uit dat landen met zwaardere straffen niet minder criminaliteit hebben.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:28

Vjestagirl schreef:
No_No schreef:

Welkom in Nederland, die partij bestond, dat is de (google) de Partij voor de Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit, ofwel de PNVD. Opgericht in 2006 en opgeheven in 2010 omdat ze niet voldoende ondersteuningsverklaringen hadden. Op wikipedia staat het volgende over de partij:
Een partijpunt waar veel ophef over is geweest, was de legalisatie van seks tussen volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar (sinds 2002 is dat 16 jaar, daarvoor gold het klachtvereiste), soft- en harddrugs en naaktloperij. Tevens wilde de PNVD dat de grens voor meerderjarigheid wordt verlaagd naar 16 jaar, iedereen van 12 jaar en ouder stemrecht heeft, en dat de legale leeftijd om te gokken lager wordt gesteld. Ook pleitte de partij voor meer inspraak van burgers (onder meer door een Bindend Referendum Op Volksinitiatief vanaf 100.000 handtekeningen, verkiezingen voor de publieke omroepen en door alle organisaties die niet oproepen tot geweld toe te staan), een compleet seculiere staat en onderwijs, de verwijdering van het huwelijk uit de wet en een algeheel verbod op moord, dus ook op dieren.

De partij wilde dus een verbod op dierproeven en op vlees- en visconsumptie door mensen, en wilde dat nucleaire wapens worden afgeschaft. De PNVD was ook voor een strengere regelgeving, en was bijvoorbeeld tegen gedoogbeleid, de verjaringstermijn op misdaden, vuurwapenbezit thuis, en wilde rijden onder invloed zwaarder bestraffen. Ook wilde de partij minder gezag afstaan aan de Europese Unie en uit de NAVO stappen.

De mogelijk negatieve effecten van de verlaging van leeftijdsgrenzen wilde de partij tegengaan met onder meer uitgebreider onderwijs en betere voorlichting.

Maar goed, ik vind uitspraken als 'god straft onmiddelijk, ik ook', dingen over het herinvoeren van de doodstaf, mensen hun leven lang opsluiten in een donkere cel echt 0,0 bijdragen aan een échte oplossing voor het probleem. Als je rationeel denkt dan weet je dat het niet gaat gebeuren dat dit soort dingen doorgevoerd worden.

Het idee dat je niet hoeft te brommen als je 'troep' (wat een respect voor je medemens) opruimt van funnyhorses is natuurlijk helemaal hilarisch. Eigen rechter spelen is in Nederland niet toegestaan en er geld hoogstens iets als verzachtende omstandigheden, maar als jij zoiemand willens en wetens vermoord dan mag je dezelfde molen in als waar hij uit is gekomen. Iemand zelf straffen is geen optie. Nooit.

Ik ben het ermee eens dat het probleem (deels) ligt in dat kinderen van tegenwoordig nergens op voorbereid worden, niets aankunnen en aan alle kanten beschermd worden door hun ouders. Je kind assertief en weerbaar maken lijkt mij een grote stap in de juist richting.

Ik vind dit echt heel erg hoor :? Oftewel, ik moet straks mijn dochtertje op 3 jarige leeftijd uit gaan leggen dat er 'slechte mannen/vrouwen' zijn die aan haar kunnen zitten terwijl ze dat niet wil, en dat ze op haar hoede daarvoor moet zijn. Kom op zeg! Dat is toch de omgekeerde wereld????
Ik wil dat mijn dochtertje gewoon lekker op haar gemak in de speeltuin kan keuvelen zónder zich zorgen te hoeven maken over mensen met kwade bedoelingen. En dan vertroetel ik haar toch echt niet. Men heeft met zijn poten van mijn kind af te blijven, punt uit. Ongeacht of ik een wussypussy als kind heb of een geharde bitch.
Zelf ben ik ook super weerbaar, op mijn hoede en bijt van me af. Wat nou als ik verkracht word? Heb ik het zeker zelf gedaan, omdat ik niet genoeg op mijn hoede was... Pffff, grootste onzin!

En uiteraard checken we niet allemaal de postbode, de vuilnisman en de krantenbezorger... maar dat vind ik even iets anders dan een pedo die naast je komt wonen.

Ook snap ik niet waarom mensen tégen opsluiting van dat soort mensen zijn :? Je behoort gewoon met je fikken van een ander af te blijven en dat wéét je. Doe je het toch, jammer dan... op water en droog brood in een gevangenis. 'Ja maar ik heb zo'n spijt'... pech gehad, had je eerder over na moeten denken. Dit vind ik trouwens ook met andere misdaden hoor, had je het maar van te voren moeten bedenken. NL is te soft met gevangenen, te veel luxe en vrijheden....