De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet Wilders Lucassen uit de PVV fractie zetten?

Ja
179 (84%)
Nee
34 (15%)

Totaal aantal stemmen: 213

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 03:12

sarabande schreef:
Nee mevrouw Halsema betreurde dat ze haar gewaardeerde fractiegenoot, die NIET veroordeeld was, uit de fractie moest zetten.
En die bleef dus niet op zijn zetel zitten voor de poen die had wat meer fatsoen.

Niet veroordeeld? Dat kan. Ik weet niet meer dan ik lees:

Citaat:
Voor 30,05 euro had de Partij voor de vrijheid (PVV) kunnen weten dat Tweede-Kamerlid Eric Lucassen een strafblad heeft. Dat zijn de kosten voor een verklaring omtrent het gedrag, in de volksmond een ’bewijs van goed gedrag’.

De kwestie Duyvendak.

Zijn strafblad brak GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duyvendak mede op. In 1984 was hij als activist veroordeeld wegens een inbraak in een militair complex. Een jaar later brak hij in bij het ministerie van economische zaken om plannen voor kerncentrales te stelen. Dat bleek pas in 2008. Duyvendak besloot op te stappen toen een oud-topambtenaar hem schreef hoe zijn gezin heeft geleden onder acties waarvoor Duyvendak medeverantwoordelijk is.

http://www.trouw.nl/nieuws/politiek/art ... blad_.html
Ah, VOG. Dat kwam al eerder ter sprake in dit topic. Misschien had GL ook 30,05 moeten investeren?

sarabande schreef:
En verder, je kan alles wel draaien en anderen de schuld geven, maar links heeft al die gewelddadigheden, het afpersen en de verkrachtingen niet veroorzaakt, dat hebben die mannen stuk voor stuk zelf gedaan.

Waar draai ik? Waar geef ik anderen de schuld? Joh, ik ben het helemaal met je eens. Ik vind ook dat dit soort zaken niet mogen kunnen. Het enige verschil tussen onze opvatting hieromtrent is dat ik vind dat zoiets niet mag kunnen kunnen binnen álle partijen en niet alleen niet mag kunnen binnen de PVV.

Sarabande schreef:
Zonder dat een van hen de consequenties trekt en gewoon zijn zetel aan een ander afstaat. Nee ze chanteren liever hun partij door te dreigen met een eenmansfractie (en wie weet dat beter dan Geert) zodat ze hun 120.000 euro per jaar kunnen blijven opstrijken

En alweer ben ik het helemaal met jou eens.
Trouwens, Duyvendak he, 6 jaar kamerlid voor GL. 6 x 120.000!!! En zes!!!! jaar wachtgeld!
http://www.elsevier.nl/web/10199513/Nie ... merlid.htm

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 07:54

James Sharpe stapt uit eigen beweging onmiddelijk op, nou zal Wilders de opvolger wel goed gaan screenen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:40

Myca schreef:
James Sharpe stapt uit eigen beweging onmiddelijk op, nou zal Wilders de opvolger wel goed gaan screenen.

Die opvolger staat gewoon op de lijst en is een vrij betrouwbare oudere man met een duidelijk arbeidsverleden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:42

insun schreef:
En alweer ben ik het helemaal met jou eens.
Trouwens, Duyvendak he, 6 jaar kamerlid voor GL. 6 x 120.000!!! En zes!!!! jaar wachtgeld!
http://www.elsevier.nl/web/10199513/Nie ... merlid.htm

En al die jaren heeft hij heel hard gewerkt, dat moet ook wel wil je oppositie voeren en een goede dossierkennis hebben. Hij was een uitstekend kamerlid, zoek maar eens zijn redes als woordvoerder op.
Trouwens hoe weet jij dat hij niet allang weer aan het werk is elders????

Electra63

Re: De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:19

Ik vind het opnoemen van allerlei kamerleden die iets fout hebben gedaan, niet zo veel nut hebben. Duyvendak en de rest zijn in het verleden ook allemaal aangepakt in de media.
IMO gaat het om het feit dat er een aantal kamerleden van de PVV in opspraak zijn gekomen voor geweld en/of intimidatie.
Als je als PVV hoog in het vaandel hebt staan: veiligheid in de wijken en hufterig gedrag aanpakken staat dat IMO in tegenspraak met elkaar.

Ik had dit wel verwacht. Bij de LPF was dit toen ook.
Nieuwe partij, snel kamerleden zoeken. Weinig of geen politieke ervaring.
Wilders wil alles zelf in eigen hand houden.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:04

Ach Electra, het is misschien wel goed dat ál die andere politici die de fout in gingen ook besproken worden, juist omdat dan duidelijk wordt dat deze ook aangepakt worden in de media en dat het natrekken van de handel en wandel van PVV-politici niet het gevolg is van een duivels complot van links.
Het is ook gewoon wat pers hoort te doen, controversiele zaken belichten.

En dan is het aan de Nederlandse bevolking om een statement te maken: willen we vertegenwoordigd worden door mensen van onbesproken gedrag (en daar lopen er genoeg van in het wild, heus) of door mensen die wat op hun kerfstok hebben...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:09

Ach hij die zonder zonde is werpe de eerste steen. Iedereen maakt fouten. Het kan mij niet zoveel schelen of iemand een fout heeft gemaakt in het verleden, als hij maar een goed politicus is.
Wat heb je nou aan perfecte schone slappe watjes die niks doen en om de brij heendraaien?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:11

Er zijn natuurlijk genoeg mensen van onbesproken gedrag die daadkrachtig opereren binnen de grenzen van de Nederlandse wet. ;)

Wil niet zeggen dat je mensen hun fouten nooit mag vergeven, ik vind wel dat de aard van een misdrijf toch wel invloed heeft op het feit of iemand in de kamer hoort.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:18

Ik ben even de naam kwijt van die politiek verslag gever bij RTL nieuws, die kale man die gister al zei, het gaat er nu op lijken dat men spijkers op laag water aan het zoeken is.
Verder ben ik het met Suzanne F eens.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:21

Onassa schreef:
Ik ben even de naam kwijt van die politiek verslag gever bij RTL nieuws, die kale man die gister al zei, het gaat er nu op lijken dat men spijkers op laag water aan het zoeken is.

Ja iedereen gaat nu zoeken. Er zullen bij andere partijen ook vast wel wat rotte appels zitten hoor. Ben het er wel mee eens dat de mensen eerder en beter gescreend hadden moeten worden. Dan had je dit gezeik nu niet gehad.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:23

Misschien een goede leerschool om het screenen nu standaart in te gaan voeren.
Lijkt me een heel goed idee!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:24

Onassa schreef:

Volgens mij hebben ze nog niemand onterecht dingen in de schoenen geschoven, maar ja Frits Westers kan moeilijk tegen kritiek op Wilders

De politiek heeft al die andere geweldadige PVV kamerleden geaccepteerd, in de geest van een dief is niet eeuwig een dief. Maar dat de dingen die Lucassen misdaan heeft goedgepraat worden door mensen die voorop staan om anderen (moslims) te veroordelen, dat is toch wel erg merkwaardig.

Nogmaals wat als hij Achmed geheten had en trouwens wanneer heeft hij bewezen een goed politicus te zijn :?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:28

:D Ik wist dat jij nu zou komen met een post.

En deze keer ben ik het zeker met 1 ding eens met je.
Wat Lucassen gedaan heeft kan absoluut niet door de beugel.

Dank je,ik bedoelde Frits idd, mijn hersens zijn nog niet helemaal wakker, maar die heb ik toch ook al diverse keren best heel kritisch en niet bepaald aleen maar positief over Wilders horen verslag doen hoor.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:48

Leuk, leedvermaak :D

Maar feitelijk is het allemaal heel triest wat er gebeurt. De PVV is helemaal niet klaar om de verantwoordelijkheden te dragen die de kiezer hun in de schoenen heeft geschoven. Mogen we nog van geluk spreken dat het hier niet om ministers gaat. Het enige wat ik ten gunste van de PVV leider kan zeggen is dat hij ondanks de grote sociale druk eerder toch terughoudend is geweest met het vooruitschuiven van kandidaten.

Dat het dan alsnog toch fout gaat, is in ieder geval fnuikend voor de PVV. Nou heb ik op zich niks tegen een teloorgang van de PVV, maar de PVV is nu wel deelgenoot in een regering die het beste voor heeft met dit land. De PVV-ers hadden beter CDA of VVD kunnen stemmen, dan was er geen minderheidskabinet nodig geweest en was het land ten eerste bespaard gebleven van dit soort schandalen en ten tweede was de deur niet opengezet tot uitholling van ons koninkrijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:57

joostvangestel schreef:
en was het land ten eerste bespaard gebleven van dit soort schandalen en ten tweede was de deur niet opengezet tot uitholling van ons koninkrijk.

Ja dat vind ik ook zoiets, laten ze zich met belangrijke zaken bezig houden. Trix die het zo goed doet op die manier behandelen, schandelijk, zeker ook van de PVDA

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:05

joostvangestel schreef:
.

We verschillen ook duidelijk in het begrip "leuk".

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:10

Suzanne F. schreef:
Ach hij die zonder zonde is werpe de eerste steen. Iedereen maakt fouten. Het kan mij niet zoveel schelen of iemand een fout heeft gemaakt in het verleden, als hij maar een goed politicus is.
Wat heb je nou aan perfecte schone slappe watjes die niks doen en om de brij heendraaien?

Dat is natuurlijk waar...

Maar waarom de waarheid, waarvan je van te voren weet dat het uit zal komen, niet eerlijk aan Wilders melden?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:45

Iedereen maakt fouten, alleen die verschillen wel in ernst.

In mijn ogen is Lucassen absoluut niet iemand die in de kamer zou moeten zitten. Hij heeft nog mazzel dat de Mos en Sharpe ineens als bliksemafleider fungeerden.

Wat betreft de Mos, knoeien met de CV is 'not done' maar allá.
Sharpe is al iets dubieuzer, maar die houdt in ieder geval de eer aan zichzelf.

Een man als Lucassen had helemaal nooit in de kamer mogen komen, maar hij is officieel een volksvertegenwoordiger dus daar zitten we gewoon aanvast tot het kabinet valt, want die man gaat echt zijn zetel niet opgeven.
Laatst bijgewerkt door Myca op 18-11-10 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:00

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:16

Die barometer is wel duidelijk, maar ook enigszins vertekenend. Hier wordt alleen 'eens of oneens' getoond.
Maar beide opgeteld kom je niet op 100%. Er is per vraag verschillend, ook een deel wat blijkbaar geen mening heeft, maar dat staat er niet bij.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:26

Klopt, maar wat duidelijk is dat voor het eerst sinds tijden de PVV zakt.
Dat gaat allemaal naar de VVD, ook de CDA'ers zijn duidelijk niet blij en men kiest zeker niet voor links, dus daar zal nog flink gesleuteld moeten worden aan een antwoord op dit rariteiten kabinet

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:30

Tja, één ding is in ieder geval duidelijk.
Onze electorale rust zal geen 4 jaar zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:30

Deze wil ik jullie niet onthouden
Afbeelding

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:42

joostvangestel schreef:

Maar feitelijk is het allemaal heel triest wat er gebeurt. De PVV is helemaal niet klaar om de verantwoordelijkheden te dragen die de kiezer hun in de schoenen heeft geschoven. Mogen we nog van geluk spreken dat het hier niet om ministers gaat. Het enige wat ik ten gunste van de PVV leider kan zeggen is dat hij ondanks de grote sociale druk eerder toch terughoudend is geweest met het vooruitschuiven van kandidaten.

Dat het dan alsnog toch fout gaat, is in ieder geval fnuikend voor de PVV. Nou heb ik op zich niks tegen een teloorgang van de PVV, maar de PVV is nu wel deelgenoot in een regering die het beste voor heeft met dit land. De PVV-ers hadden beter CDA of VVD kunnen stemmen, dan was er geen minderheidskabinet nodig geweest en was het land ten eerste bespaard gebleven van dit soort schandalen en ten tweede was de deur niet opengezet tot uitholling van ons koninkrijk.

Ik weet niet of deze regering het beste met ons land voor heeft?
Ik neem aan dat stemmers zich baseren op het politieke programma van een partij? De stelling dat PVV-stemmers beter op CDA of VVD hadden kunnen stemmen, snap ik niet helemaal. Immers de programma's van vooral CDA en PVV liggen ver uitelkaar.
En de protest-stemmers hadden dan beter SP of PvdD kunnen stemmen.

En behalve last van de "linkse" media, komt het gevaar voor de PVV ook van binnenuit.
Hero Brinkman heeft weer forse kritiek geleverd op Wilders via een intern stuk (wat uitgelekt is ;) ).

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 07:54