sarabande schreef:Nee mevrouw Halsema betreurde dat ze haar gewaardeerde fractiegenoot, die NIET veroordeeld was, uit de fractie moest zetten.
En die bleef dus niet op zijn zetel zitten voor de poen die had wat meer fatsoen.
Niet veroordeeld? Dat kan. Ik weet niet meer dan ik lees:
Citaat:Voor 30,05 euro had de Partij voor de vrijheid (PVV) kunnen weten dat Tweede-Kamerlid Eric Lucassen een strafblad heeft. Dat zijn de kosten voor een verklaring omtrent het gedrag, in de volksmond een ’bewijs van goed gedrag’.
De kwestie Duyvendak.
Zijn strafblad brak GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duyvendak mede op. In 1984 was hij als activist veroordeeld wegens een inbraak in een militair complex. Een jaar later brak hij in bij het ministerie van economische zaken om plannen voor kerncentrales te stelen. Dat bleek pas in 2008. Duyvendak besloot op te stappen toen een oud-topambtenaar hem schreef hoe zijn gezin heeft geleden onder acties waarvoor Duyvendak medeverantwoordelijk is.
http://www.trouw.nl/nieuws/politiek/art ... blad_.html
Ah, VOG. Dat kwam al eerder ter sprake in dit topic. Misschien had GL ook 30,05 moeten investeren?
sarabande schreef:En verder, je kan alles wel draaien en anderen de schuld geven, maar links heeft al die gewelddadigheden, het afpersen en de verkrachtingen niet veroorzaakt, dat hebben die mannen stuk voor stuk zelf gedaan.
Waar draai ik? Waar geef ik anderen de schuld? Joh, ik ben het helemaal met je eens. Ik vind ook dat dit soort zaken niet mogen kunnen. Het enige verschil tussen onze opvatting hieromtrent is dat ik vind dat zoiets niet mag kunnen kunnen binnen álle partijen en niet alleen niet mag kunnen binnen de PVV.
Sarabande schreef:Zonder dat een van hen de consequenties trekt en gewoon zijn zetel aan een ander afstaat. Nee ze chanteren liever hun partij door te dreigen met een eenmansfractie (en wie weet dat beter dan Geert) zodat ze hun 120.000 euro per jaar kunnen blijven opstrijken
En alweer ben ik het helemaal met jou eens.
Trouwens, Duyvendak he, 6 jaar kamerlid voor GL. 6 x 120.000!!! En zes!!!! jaar wachtgeld!
http://www.elsevier.nl/web/10199513/Nie ... merlid.htm