Landelijke staking TNT

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:50

met de kerst is het super gezellig.
iedereen helpt elkaar.
en wat is druk??? grote wijken gaan in 2en, dus kwa tijd ben je ong net zo lang bezig als normaal.

en het is niet alleen veel post door het staken, bedrijven verzenden de laatste tijd ook veel...
Wij hebben een half keer zoveel wat wij afvoeren naar de sorteercentra...

en dat moet dus ook weer weggebracht worden :D

Juangi

Re: Landelijke staking TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:53

Okee! Klinkt goed :)

En kwa gladheid? Was dat te doen vorig jaar?

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 22:22

Nog even een ander vraagje, ik heb vorige week maandag via de pv TNT een ipod touch besteld met 10% korting.. Maar ik heb hem nog steeds niet binnen. Op de site stond dat ze geen levertijd konden garanderen, maar dat het sowieso voor de feestdagen was.. Heeft iemand wel eens via deze personeelsvereniging iets besteld en hoe zat het toen met de levering, ik word hier namelijk heeeel erg ongeduldig van.. :P

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:14

nou het is weer officieel , hoor net op journaal dat tnt volgende week drie dagen gaan staken . dus vanaf woensdag, donderdag en vrijdag geen post , ik ga wel werken en zie wel wat er is om weg te brengen . Maar ja het wordt daarna wel weer aanpoten om de achterstand weg te werken . Ik had gisteren ook nog enorm veel . 9 tassen waar ik normaal 4 soms 5 heb . En dan ook nog die chocolade letters van Eneco er tussen. En die sneeuw maakte het er niet beter op op sommige plaatsen waar er niet gepekeld was was het echt enorm spekglad . Heb intussen de eerste valpartij al gehad , been is echt behoorlijk blauw en pijnlijk .

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:14

Ja ik hoorde het ook.. fijn ik werk zaterdag.. hopelijk krijg ik dus niet alle post van woensdag én donderdag én vrijdag..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:17

Ik loop met antiglij-ijzers en fiets gewoon niet. Dat is van dinsdag tot en met vrijdag bij mij wel haalbaar. Op de maandag zou ik nog even moeten zien hoe ik dat doe. TOt nu toe dus nog niet gevallen. Woensdag wel bijna een schuiver door de voordeur heen gemaakt. Van dat doorzichtige gepolijste ijssneeuw is toch ook met antiglij-ijzers erg glad. :))

Dat staken, gaat dat om aanstaande woensdag, donderdag en vrijdag?

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:24

ja dat staken gaat om aanstaande woensdag , donderdag en vrijdag .

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:24

hebben jullie ook gehoord dat Tnt de naam wil veranderen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:28

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:29

dat gaat lekker veel geld kosten, allemaal nieuwe tassen, kledingpakketten, etc.
daar hebben ze wel geld voor? en wel duizenden werknemers er uit gooien?

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:51

Sinterklaas heeft bij ons ingegrepen, Zwarte Piet heeft net onze post bezorgd...

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:05

Ik zou ook gaan staken, ze gooien alle fulltimers de straat op, terwijl ze welparttimers aannemen }:0
leuk naar je werknemers toe....
ik geef ze groot gelijk hoor dat ze gaan staken

en dan lees ik hier net ergens dat ze ook de naa (weer) willen veranderen?
dus ze hebben geld gebrek, maar blijkbaar ook geld teveel?
beetje krom.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:42

_Nann_ schreef:
Ik zou ook gaan staken, ze gooien alle fulltimers de straat op, terwijl ze welparttimers aannemen }:0
leuk naar je werknemers toe....
ik geef ze groot gelijk hoor dat ze gaan staken

en dan lees ik hier net ergens dat ze ook de naa (weer) willen veranderen?
dus ze hebben geld gebrek, maar blijkbaar ook geld teveel?
beetje krom.

Heel logisch, de fulltimers die nu werken kosten bakken met geld. Vergelijk het even: Een gemiddelde fulltimer die al 30 jaar bij TNT werkt kost 35,- per uur. Ik kost 6,30 per uur. Je kunt dus mij 2 hele wijken laten lopen (4 uur) voor hetzelfde als dat je de helft van 1 wijk door een fulltimer kunt laten lopen.

Ze hebben namelijk niet minder mensen nodig, maar goedkopere mensen, om te kunnen blijven concurreren met andere bedrijven.

Ze willen niet de naam veranderen (en hebben dus ook niet geld teveel voor dat hele proces) maar kijken of ze OVERGENOMEN kunnen worden. Dan zal het bijv. UPS gaan heten en gaat iedereen in UPS kleding. UPS heeft het geld daarvoor, TNT niet ;)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:48

Ja ik snap wel dat de krantenlopers e.d. veeeeeeeeeeeeel goedkoper zijn, da's logisch.
Maar ik vind het niet netjes tegenover mensen die er al jaren in trouwe dienst zijn... en dan zomaar op straat gezet worden.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:55

Tja bij defensie moeten er nu ook 10.000 trouwe mensen uit... Het is maatregelen nemen of verzuipen... En als het bedrijf ten onder gaat omdat het geen mensen ontslaat komen die mensen alsnog op straat opdat het bedrijf failliet gaat...

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:51

Vanochtend werd mij verteld dat ze volgende week dus 3 dagen staken en de bedoeling is dat ze de week daarna 4 dagen willen staken...

Het is trouwens echt een drama met die sneeuw om te lopen! :oo

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 23:26

ja, die sneeuw is echt een drama! Had vandaag weer zes tassen voor een wijk..
Ik hoorde juist dat die stakingen nog niet definitief zijn omdat er al wat vorderingen waren, maar ik weet het fijne er niet van..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:08

Citaat:
Ik kost 6,30 per uur. Je kunt dus mij 2 hele wijken laten lopen (4 uur) voor hetzelfde als dat je de helft van 1 wijk door een fulltimer kunt laten lopen.

Ze hebben namelijk niet minder mensen nodig, maar goedkopere mensen, om te kunnen blijven concurreren met andere bedrijven.

We kunnen toch niet van alle banen in Nederland studentenbijbaantjes en huisvrouwenverdiensten maken denk ik zo?

Ik ga er maar vanuit dat je bruto 6,30 per uur verdient, dat wordt dan dus bij een volledige werkweek van 40 uur: 252 x 4,5= 1134 euro per maand.

Dat valt tegen als je daar een gezin op wilt draaien.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 21:35

Jahoor het is officieel dat ze weer gaan staken dat betekend hertel veel post zaterdag :(

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:37

Je kunt als postbezorger geen 40 uur werken. ;)

Hoe is het bij jullie? Spekglad? Hier wel in ieder geval. Ik heb er gewoon 25 minuten langer over gedaan dan normaal. Deels lag dat ook aan het slechte zetten en 4x huis aan huis, maar 25 minuten langer heb ik er nog nooit over gedaan.

Edit: Ik heb nog steeds geen officieel bericht gehad. Was dat op het nieuws ofzo?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:37

randalinpony schreef:
Citaat:
Ik kost 6,30 per uur. Je kunt dus mij 2 hele wijken laten lopen (4 uur) voor hetzelfde als dat je de helft van 1 wijk door een fulltimer kunt laten lopen.

We kunnen toch niet van alle banen in Nederland studentenbijbaantjes en huisvrouwenverdiensten maken denk ik zo?

Ik ga er maar vanuit dat je bruto 6,30 per uur verdient, dat wordt dan dus bij een volledige werkweek van 40 uur: 252 x 4,5= 1134 euro per maand.

Dat valt tegen als je daar een gezin op wilt draaien.

Waar zeg ik dat dat moet?
Ik zeg alleen dat het logisch is dat ze voor dit werk (ongeschoold werk) de goedkoopste werknemers zoeken.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:40

Vind ik ook logisch. Natuurlijk is het hartstikke sneu voor diegene die al jaren en jaren werken bij de TNT, maar ergens snap ik het wel. Ik hoorde vandaag ook dat de postbodes 3 jaar terug konden kiezen tussen een x bedrag en meteen weggaan, een contract van 24 uur, een opleiding volgen op kosten van de baas of kijken waar het schip strand. De mensen die nu nog als postbode werken hebben dus voor het laatste gekozen.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 21:49

Ik kreeg er vandaag een brief over

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:58

Bij ons hingen er briefjes in het depot dat ze zelf het hoe wie wat waar niet eens wisten en daardoor afwachten hoeveel post er binnen gaat komen. Dan gaan ze kijken of het voldoende is om naar de kleinere depots te gaan brengen. Zo niet, dan moet het bij het grote depot opgehaald worden. Iedereen moet dus morgenochtend gaan bellen over wat de bedoeling is. :( Het is dat ik morgen een Inplanon laat plaatsen en dat ik dus pas donderdag over het hoe wie wat waar hoef te bellen, maar ik ben er persoonlijk niet zo blij mee. Al snap ik natuurlijk wel dat ze er zelf ook weinig over kunnen zeggen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:19

Ja echt duidelijkheid over de staking is er niet. Ik werk de komende dagen niet, maar ben wel benieuwd. BIj ons gingen nu weinig mensen staken zo als ik begreep te horen op de werkvloer. En de post van de komende 3 dagen hebben we vandaag al weggewerkt, wat ene mega bundels weer! Er liep om kwart voor 6hier ok nog een postbezorger, op de helft van zijn wijk.... Medelijden, KOUD!