Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Zoals ik al zei minutieus zoeken om je eigen gevoelens te bevestigen en dat op DE HELE bevolkingsgroep afschuiven, dat heet angst.
Teddy321 schreef:Stel je nou voor dat het allemaal is zo als een aantal hier zeggen: het overgrote deel van de Marokanen is crimineel en zijn k*tjochies die moeten worden uitgezet. Dat impliceert dat er meer Marokaanse crimineeltjes zijn dan autochtonen crimineeltjes. Hoe zou dat komen?
Krijgen ze minder kansen dan de autochtonen? Worden ze toch bij voorbaat al door iedereen veroordeeld?
Het antwoord op deze vraag lijkt me erg interessant.
Nikka schreef:Teddy321 schreef:Stel je nou voor dat het allemaal is zo als een aantal hier zeggen: het overgrote deel van de Marokanen is crimineel en zijn k*tjochies die moeten worden uitgezet. Dat impliceert dat er meer Marokaanse crimineeltjes zijn dan autochtonen crimineeltjes. Hoe zou dat komen?
Krijgen ze minder kansen dan de autochtonen? Worden ze toch bij voorbaat al door iedereen veroordeeld?
Uit onderzoek is gebleken dat een veel groter gedeelte van de Marokkaanse jongens crimineel is in vergelijking met de autochtone bevolking. Meerdere artikels zijn hier al geplaatst.
Laat ik je dan een wedervraag stellen? Waarom is dit de bevolkingsgroep waarvoor dit met name geldt en niet voor de chinezen, spanjaarden, grieken? Alle hebben indertijd dezelfde kansen gekregen. Ze werden net zo min veroordeeld. Tja nu misschien, maar wiens schuld is dat?
Teddy321 schreef:Stel je nou voor dat het allemaal is zo als een aantal hier zeggen: het overgrote deel van de Marokanen is crimineel en zijn k*tjochies die moeten worden uitgezet. Dat impliceert dat er meer Marokaanse crimineeltjes zijn dan autochtonen crimineeltjes. Hoe zou dat komen?
Krips schreef:Is het fenoneem dat er altijd meer criminaliteit is in achterstandswijken hier helemaal niet bekend?
CtjeLief schreef:Kanniet, je beseft kennelijk niet dat een hoop mensen niet inzien hoe ze zelf die kansen moeten pakken. Daar hebben ze sturing in nodig. Vaak heeft het te maken met de omgeving waar ze zich in verkeren, negatief zelfbeeld etc etc. Je stelt het imo VEEL te zwart wit. En omdat je zo zwart wit denkt begrijp ik je mening wel, want dan KUN je niet anders denken. Alleen 'in real life' werkt het niet zo en is er naast zwart en wit vooral heeeeel veel grijs
kanniet schreef:sarabande schreef:Zoals ik al zei minutieus zoeken om je eigen gevoelens te bevestigen en dat op DE HELE bevolkingsgroep afschuiven, dat heet angst.
Helaas hoef je niet te zoeken hiernaar. Het gebeurd zoveel en zo massaal dat je moet zoeken om het te ontkennen. Geef mij maar eens een voorbeeld van een overwegend islamitische cultuur waar dit niet aan de hand is, waarin mishandeling een uitzondering is en aan de kaak gesteld mag worden. Deze vraag heb ik diverse keren gesteld en ik heb nog van niemand antwoord gehad. Alleen vreemde omzeilende beschuldigingen mocht ik in ontvangst nemen, waarvoor dank.
kanniet schreef:CtjeLief schreef:Kanniet, je beseft kennelijk niet dat een hoop mensen niet inzien hoe ze zelf die kansen moeten pakken. Daar hebben ze sturing in nodig. Vaak heeft het te maken met de omgeving waar ze zich in verkeren, negatief zelfbeeld etc etc. Je stelt het imo VEEL te zwart wit. En omdat je zo zwart wit denkt begrijp ik je mening wel, want dan KUN je niet anders denken. Alleen 'in real life' werkt het niet zo en is er naast zwart en wit vooral heeeeel veel grijs
En daarbij moeten die arme stakkers geholpen worden? Hou toch eens op met die mensen te zien als dom, onverstandig en hulpbehoevend. Het is wel erg gemakkelijk om verantwoording af te schuiven naar anderen. Ik heb in mijn leven ook de kansen moeten grijpen die ik kreeg, en dat heb ik vol overgave proberen te doen. Dat kan iedereen, het kost alleen wat meer moeite dan meegaan in de (vaak foute) groep.
kanniet schreef:Teddy321 schreef:Stel je nou voor dat het allemaal is zo als een aantal hier zeggen: het overgrote deel van de Marokanen is crimineel en zijn k*tjochies die moeten worden uitgezet. Dat impliceert dat er meer Marokaanse crimineeltjes zijn dan autochtonen crimineeltjes. Hoe zou dat komen?
Je kan kansen nemen of laten. Als ik een criminele achtergrond heb krijg ik geen of maar heel moeilijk een baan, omdat ik in nederland geboren en getogen ben weet ik dat. En ik kan dan moord en brand schreeuwen, of anderen de schuld geven van mijn verleden, het is en blijft dan een feit dat ikzelf de criminele activiteiten ontplooid heb. Voor hetzelfde geld had ik de andere kant gekozen en was er niets aan de hand geweest. Zelf je kansen creëren heet dat. Niet anderen de schuld van alles geven, maar eigen verantwoording ontplooien.
Ik ben trouwens opgegroeid tussen polen, italianen en andere gastarbeiders van toen. Nooit een probleem mee gehad, en zij niet met ons. Het is toch echt de uitzonderingsgroep waar we het over hebben.